Gå til innhold

Flere som ska ha et sukkerfritt 2020?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gleder meg!

Typisk nyttårsforsett! Men jeg hadde det som forsett nyttårsaften til 2016 og holdt det i 3 år.

nHar spist sukker igjen i 2029 og merker det både på helt og energi. Så klokken 00.00 var det slutt 😊🎉🎊

Godt nyttår! 

Anonymkode: a19e5...bed

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg gleder meg!

Typisk nyttårsforsett! Men jeg hadde det som forsett nyttårsaften til 2016 og holdt det i 3 år.

nHar spist sukker igjen i 2029 og merker det både på helt og energi. Så klokken 00.00 var det slutt 😊🎉🎊

Godt nyttår! 

Merker det både på VEKT og energi, skulle det stå

HI

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gleder meg!

Godt nyttår! 

2029 har ikke jeg kommet til enda😉

Anonymkode: 40ecc...665

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gleder meg!

Godt nyttår! 

2029? 
Det er masse sukker i alkohol.... 

Anonymkode: 5b577...3b9

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gleder meg!

Godt nyttår! 

Åh, jeg også. Hadde sukkerfritt 2014-2015, falt tilbake i 2016 og har aldri klart å reise meg igjen. Prøver i 2020! 

Anonymkode: f02c4...038

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

2029? 

Har HI sagt at hun skal drikke alkohol i 2020, altså? 

Skrevet

Nei, ikke fritt, men redusert. Å leve sukkerfritt vil være altfor utfordrende rett og slett, det er jo sukker i alt mulig, inkludert vin. Derimot skal jeg etter helgen (må spise opp det vi har først), kutte helt ut søtsaker i hele resten av januar og muligens februar, og så innføre moderate mengder igjen, som å ta ett lite kakestykke i besøk, noen biter sjokolade på lørdager og litt is om sommeren. Det tror jeg blir et holdbart mål, jeg har i hvert fall gjort det før. 

Anonymkode: e9dac...f46

Skrevet

Sukkerfritt og etter at jeg så Netflix dokumentaren om kjøtt blir dette året kjøttfri, så langt det lar seg gjøre

Anonymkode: 05ece...fec

Skrevet

Nei, er altfor glad i frukt, syltetøy og brunost! 

Anonymkode: d8bc6...f3b

Skrevet

Aldri i livet. 

Anonymkode: 4a835...c97

Skrevet

Å kutte ned på sukker og hvitt hvetemel er jeg med på, å kutte det helt ut synes jeg er for eksternt. 

Alle de små tingene som litt brunt sukker i marinaden, en teskje sukker i tomatsausen, litt honning i brøddeigen osv fortsetter jeg med med god samvittighet. 

Samme med kakestykke i bursdagen til datteren min og konfirmasjonen til niesen min. 

Rips med vaniljesaus hører med til dessert når vi blir bedt på søndagsmiddag hos svigermor. 

Kutter du ut og sier nei takk til disse tingene? 

Men snop i sofaen hjemme, brus med sukker osv er ikke nødvendig for meg heller, så sukkerredusert er greit. 

Anonymkode: 330b8...672

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

2029 har ikke jeg kommet til enda😉

Anonymkode: 40ecc...665

😂😂 Ble litt seint før jeg skrev dette.. kanskje sukkermangelen allerede hadde meldt seg 😁

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

2029? 

Det ble med champagne klokka 00 i går, men sånn ellers så kommer jeg ril å drikke vin dersom jeg er i selskap, på tur med venner osv.

Og jeg kommer til å spise sukker i form av sukker i frukt og mat

Men kutter godteri, bakst, brus samt snacks

Det fungerte som sagt helt ypperlig i tre år, og sukker i 2019 har bare gitt dårligere form og mindre energi. 

Jeg tror jeg er en av dem som rett og slett reagerer dårlig på sukker 

HI

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh, jeg også. Hadde sukkerfritt 2014-2015, falt tilbake i 2016 og har aldri klart å reise meg igjen. Prøver i 2020! 

Lykke til ❤️😊

HI

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å kutte ned på sukker og hvitt hvetemel er jeg med på, å kutte det helt ut synes jeg er for eksternt. 

Alle de små tingene som litt brunt sukker i marinaden, en teskje sukker i tomatsausen, litt honning i brøddeigen osv fortsetter jeg med med god samvittighet. 

Samme med kakestykke i bursdagen til datteren min og konfirmasjonen til niesen min. 

Rips med vaniljesaus hører med til dessert når vi blir bedt på søndagsmiddag hos svigermor. 

Kutter du ut og sier nei takk til disse tingene? 

Men snop i sofaen hjemme, brus med sukker osv er ikke nødvendig for meg heller, så sukkerredusert er greit. 

Anonymkode: 330b8...672

Som nevnt over så går jeg ikke nøye gjennom ingredienselisten for å finne sukkerinnhold i matvarer. Men kutter de åpenbare tingene som barbequesaus, syltetøy, brunost osv

Jeg spiser ikke dessert, og gir også beskjed til servitører på konferanser osv at jeg ikke skal serveres dessert (reiser mye i jobben)

Jeg holder meg unna kakebord i selskaper, men koser meg med kaffe. Ingen tar skade av det. Jeg unner meg også vin dersom jeg er i et selskap hvor folk drikker alkohol. Det er en prioriteringssak. Men glasset på fredagskvelden hjemme faller bort. 

Jeg spiser også frukt, fordi det er sunt og friskt. Men spiser i mindre mengder.

Har som skrevet gjort dette i 3 år tidligere. Det har gått helt fint. Jeg fikk mye mer energi og ble mye lettere i kroppen. Det eneste problemet var i grunn de rundt som mente dette var ekstremt. Men etterhvert ble det bare en del av meg så da var folk vant til det 

HI

Skrevet

Sukkerfritt? Tja, jeg kutter sukker i den grad av at jeg ikke spiser godteri, is og kaker/kjeks. Startet 1.1.16 - noen sprekker på is i 2019, men jeg starter opp igjen nå.

Anonymkode: 74c04...a0e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sukkerfritt? Tja, jeg kutter sukker i den grad av at jeg ikke spiser godteri, is og kaker/kjeks. Startet 1.1.16 - noen sprekker på is i 2019, men jeg starter opp igjen nå.

Lykke til 😀 

Jeg sier sukkerfritt mer for å være tydelig på at det ikke handler om å redusere mengder godteri/bakst men at det kuttes helt

Så i praksis er det vel mer sukkerredusert siden det kommer sukker inn i kosten gjennom mat og frukt. 

HI

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til 😀 

Jeg sier sukkerfritt mer for å være tydelig på at det ikke handler om å redusere mengder godteri/bakst men at det kuttes helt

Så i praksis er det vel mer sukkerredusert siden det kommer sukker inn i kosten gjennom mat og frukt. 

HI

Lykke til du og. Mange som er så negative...men det er misunnelse for viljestyrke. Det er såå mye god mat man kan kose seg med selv om man velger en livsstil uten godteri

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lykke til du og. Mange som er så negative...men det er misunnelse for viljestyrke. Det er såå mye god mat man kan kose seg med selv om man velger en livsstil uten godteri

Helt enig! 

Og jeg skjønner ikke denne veldige negativiteten når man ikke vil ha dessert, for eksempel. Ingen ville reagert like negativt dersom man sa at man ikke ønsket forretten. 

Det eneste jeg kan føle på er dersom noen på jobb eller venner har gjort en innsats og bakt.. men jeg kan ikke la det styre hva jeg putter i kroppen min.. 

HI

Skrevet

Nei takk så fanatisk er jeg ikke! Vi lever bare en gang å da har jeg ikke tenkt å leve på salat og vann. Da nyter jeg heller livet med pizza;potetgull,sjokolade og cola i helgene. Trenger heller ikke tenke på vekt så jeg koser meg med cola og sjokolade :D

Anonymkode: 2e255...7de

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei takk så fanatisk er jeg ikke! Vi lever bare en gang å da har jeg ikke tenkt å leve på salat og vann. Da nyter jeg heller livet med pizza;potetgull,sjokolade og cola i helgene. Trenger heller ikke tenke på vekt så jeg koser meg med cola og sjokolade :D

Anonymkode: 2e255...7de

Det er i grunn ikke fanatisk. Det er bare et kosthold uten unødvendig sukker. Jeg syns det er så rart at folk opplever det som så ekstremt

Og jeg spiser helt vanlig mat. Pizza også.. men jeg dropper godteriet og kakene og chipsen ved siden av. 

Men det er klart at det er unødvendig å kutte det dersom man ikke føler på negative konsekvenser av godteri/snacks.. 

Likevel så er det faktisk sånn at andre smaker kommer mye sterkere frem hvis man spiser mindre sukker over en periode, så det unner jeg alle å prøve 

HI

Skrevet

Gevinsten av å kutte det helt er minimal sammenlignet med bare rett og slett ha et moderat forbruk. Så hvorfor gidde? Sukker er godt av og til. 
Jeg jobber på kreftavdelingen som kurerer kreft og stadig nye studier viser at sukker er ikke så ille som mange skal ha det til.

Anonymkode: d4ac5...8a8

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Anonymkode: bc153...4d7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gevinsten av å kutte det helt er minimal sammenlignet med bare rett og slett ha et moderat forbruk. Så hvorfor gidde? Sukker er godt av og til. 
Jeg jobber på kreftavdelingen som kurerer kreft og stadig nye studier viser at sukker er ikke så ille som mange skal ha det til.

Anonymkode: d4ac5...8a8

For min del handler det om at det moderate forbruket ofte glir over i større mengder, uten at jeg merker det. Derfor kutter jeg det ut, så har ikke kakebordet eller godteposen noe med meg å gjøre..

Når jeg snakker om negative konsekvenser så tenker jeg på at jeg uten sukker får mye mer energi, blir mindre trøtt, orker mer, blant annet å trene. 

HI

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For min del handler det om at det moderate forbruket ofte glir over i større mengder, uten at jeg merker det. Derfor kutter jeg det ut, så har ikke kakebordet eller godteposen noe med meg å gjøre..

Når jeg snakker om negative konsekvenser så tenker jeg på at jeg uten sukker får mye mer energi, blir mindre trøtt, orker mer, blant annet å trene. 

HI

Anonymkode: a19e5...d

Heldigvis orker jeg å trene selv om jeg spiser sukker😊

Anonymkode: c3a60...252

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...