Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Må spørre siden jeg fikk en kommentar på dette. Mannen min er brannmann og lot gutten vår få sitte ned på et rullebånd - (ikke rulletrapp) idag. Han satt i kanskje 5 sek midt på før han reiste seg opp igjen. Får i ettertid hard kritikk av at han kunne blitt klippet av fingre og ben. Kunne det endt så katastrofalt? Får ikke sove nå. Mannen min reagerte overhodet ikke på dette. Gutten er 5,5år. Anonymkode: b8122...3e7
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Man tuller ikke med rullebånd nei. Lillebroren min ble nesten skalpert som liten. Anonymkode: 8514e...ae1
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Jeg husker bare veldig godt ett barn som mistet to fingre fordi hun satt i rulletrappa og den begynte plutselig å gå. Satt fingrene fast. Anonymkode: b9c7c...a0e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg husker bare veldig godt ett barn som mistet to fingre fordi hun satt i rulletrappa og den begynte plutselig å gå. Satt fingrene fast. Anonymkode: b9c7c...a0e Huff.. ikke si det. Får ikke sove nå. Anonymkode: b8122...3e7
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Det har ikke skjedd, det er bare å ikke la ham sitte på rullebånd igjen, god natt 😊 Anonymkode: 2abf0...f6e
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 Ja, fy flate. IKKE la ungene sitte eller leke i rulletrappa eller på rullebåndet. Anonymkode: 770d3...a78
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Huff.. ikke si det. Får ikke sove nå. Anonymkode: b8122...3e7 Det er bare å sove. Det skjedde ikke. Men du gjør det ikke igjen heller. Anonymkode: e1028...7b3
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Det viktige her er ikke hva som kanskje kunne skjedd - for det skjedde ikke! - men at du/dere for fremtiden er obs på akkurat dette så det ikke skjer en annen gang. Å være foreldre er en evig læringsprosess. Så fokuser på fremtiden i stedet for noe som ikke skjedde. Anonymkode: f5a62...6dc
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja, fy flate. IKKE la ungene sitte eller leke i rulletrappa eller på rullebåndet. Anonymkode: 770d3...a78 Han lekte ikke, han satt seg ned bittelitt. Vi tenkte ikke over hvor farlig dette kunne være, vi som alltid tenker over slikt. Nå e det helt sikkert flere barn som har gjort det samne. Anonymkode: b8122...3e7
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det viktige her er ikke hva som kanskje kunne skjedd - for det skjedde ikke! - men at du/dere for fremtiden er obs på akkurat dette så det ikke skjer en annen gang. Å være foreldre er en evig læringsprosess. Så fokuser på fremtiden i stedet for noe som ikke skjedde. Anonymkode: f5a62...6dc Nei men det er jo gjerne det vi gjør. Tenkte at min mann som brannmann visste dette, han sa det var ingen fare så lenge han ikke ble med "helt ned." Skjedd er skjedd og dette skal hvertfall ikke skje ved mine to øyne igjen. Anonymkode: b8122...3e7
J_29 Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 Slapp av! Jeg så ei bloggermor gjorde dette senest forrige uke på insta. Hvor mange barn gjør ikke dette?
Blop Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei men det er jo gjerne det vi gjør. Tenkte at min mann som brannmann visste dette, han sa det var ingen fare så lenge han ikke ble med "helt ned." Skjedd er skjedd og dette skal hvertfall ikke skje ved mine to øyne igjen. Anonymkode: b8122...3e7 At mannen din er brannmann betyr ikke at han vet om alle farer eller alt som er farlig. Akkurat som at du ikke vet om alle farer. Men, det er lov å tenke sjøl. At ungen ikke ble med helt ned er vel i grunn bare flaks? Hva hadde du gjort om han ikke ville reise seg? Eller noe annet hadde skjedd slik at han ikke hadde klart å reise seg?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #13 Skrevet 31. desember 2019 12 minutter siden, J_29 skrev: Slapp av! Jeg så ei bloggermor gjorde dette senest forrige uke på insta. Hvor mange barn gjør ikke dette? Så fordi en bloggermor gjorde det, så er det trygt? For et superbra argument 😂 Anonymkode: 4325e...ac2
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #14 Skrevet 31. desember 2019 Du kan vel sove når det gikk bra? Men hva hadde det med saken å gjøre at mann din er brannmann??? Anonymkode: f480d...5ee
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #15 Skrevet 31. desember 2019 Herregud du overreagerer! Det skjedde jo ikke! Du virker jo helt hysterisk Anonymkode: 839ab...735
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #16 Skrevet 31. desember 2019 Skjønner reaksjonen din. Sånn holder jeg også på: «tenk om scenarioer». Ibland finner jeg til og med opp scenarioer vi ikke har vært i men som strengt tatt kan skje... Utrolig slitsomt å være så urolig for barna sine. Det er vel et psykisk problem tenker jeg. Om et par dager har du glemt det siden det tross alt gikk bra. 😊 Anonymkode: 17104...a61
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #17 Skrevet 31. desember 2019 Det var jeg som kommenterte på bildet ditt om at jeg har plukket ut fingre av rullebånd. Jeg er ambulansearbeider, det har skjedd. Barnet satt fast fingrene i rillene, og når det kom til enden skle to av de videre inn under kanten der båndet går ned. Mistet tuppene. Ikke kritisk skade, utover at fingre er viktige for motorikk etc Men grusomt vondt. En annen gang satt en eldre mann fast lissene, og skoen kilte seg. Heldigvis kom foten ut av skoen før det ble stor skade, bare noe skrubbsår og en forstuing. Rullebånd skal man ha litt respekt for, det er en grunn til at det står at man skal stå pent på de. Da går det bra. Anonymkode: 5ff8d...29e
J_29 Skrevet 31. desember 2019 #18 Skrevet 31. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det var jeg som kommenterte på bildet ditt om at jeg har plukket ut fingre av rullebånd. Jeg er ambulansearbeider, det har skjedd. Barnet satt fast fingrene i rillene, og når det kom til enden skle to av de videre inn under kanten der båndet går ned. Mistet tuppene. Ikke kritisk skade, utover at fingre er viktige for motorikk etc Men grusomt vondt. En annen gang satt en eldre mann fast lissene, og skoen kilte seg. Heldigvis kom foten ut av skoen før det ble stor skade, bare noe skrubbsår og en forstuing. Rullebånd skal man ha litt respekt for, det er en grunn til at det står at man skal stå pent på de. Da går det bra. Anonymkode: 5ff8d...29e Samtidig tenker jeg at om en er uheldig å falle på rumpa på et rullebånd, er det nok ikke krise. Samme om hun var blogger eller ei, men poengetet er at flere gjør nok det. Hun er ikke første.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #19 Skrevet 31. desember 2019 2 minutter siden, J_29 skrev: Samtidig tenker jeg at om en er uheldig å falle på rumpa på et rullebånd, er det nok ikke krise. Samme om hun var blogger eller ei, men poengetet er at flere gjør nok det. Hun er ikke første. Nå vet ikke jeg hva blogger hadde med saken å gjøre men? Jeg vil bare si at det er ikke noe vits i å ta risikoen, skader skjer i rulletrapper og man kan fort komme i klem. Derfor burde man unngå det. Ikke la barna sitte, leke etc i rulletrapper og rullebånd. Enkelt 🤷♀️ Anonymkode: 5ff8d...29e
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 Ikke sakene jeg har vært borti, men her har du eksempler på hvorfor man skal være forsiktig med fingre og tær. Skal mye til å bli klemt i hjel, det tror jeg ikke at jeg har hørt om i Norge. Men det har gått noen fingre og tær. Og hvis klærne setter seg fast så kan man bli ganske klemt. Dette burde en brannmann kjenne til, det er jo den etaten vi ber om bistand fra for å klippe de løs... https://www.ba.no/nyheter/gutt-fast-i-rulletrapp-alvorlig-skadet/s/1-41-6986073 https://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/article364424.ece https://www.dagens.no/utland/andrea-advarer-foreldre-etter-ulykke-2-arig-sonns-fot-ble-nesten-knust-i-rulletrapp Anonymkode: 5ff8d...29e
J_29 Skrevet 31. desember 2019 #21 Skrevet 31. desember 2019 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå vet ikke jeg hva blogger hadde med saken å gjøre men? Jeg vil bare si at det er ikke noe vits i å ta risikoen, skader skjer i rulletrapper og man kan fort komme i klem. Derfor burde man unngå det. Ikke la barna sitte, leke etc i rulletrapper og rullebånd. Enkelt 🤷♀️ Anonymkode: 5ff8d...29e Det er helt greit. Men jeg har hørt verre ting enn dette og reiner med det er godt forsvarlige foreldre. Tenk alle barna som har prøvd å sitte rullebåndet da. Jeg vet brannmenn klipper personer løs fra ulykker, helt sikkert derfor d ble nevnt..
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #22 Skrevet 31. desember 2019 1 minutt siden, J_29 skrev: Det er helt greit. Men jeg har hørt verre ting enn dette og reiner med det er godt forsvarlige foreldre. Tenk alle barna som har prøvd å sitte rullebåndet da. Jeg vet brannmenn klipper personer løs fra ulykker, helt sikkert derfor d ble nevnt.. Sikkert. Men jeg tror ikke så mange er helt klar over det, derfor forteller jeg det. Skyt ikke meg for det da. Jeg dømmer ingen, jeg bare opplyser om at det burde man ikke gjøre basert på min egen erfaring på at fingre og tær (spesielt på barn) lett kommer i klem. Og i enden på båndet, eller mellom trinnene, blir de da sakset av. Gjør hva du vil, men nå kan du i allefall ikke si at du ikke ble advart. Anonymkode: 5ff8d...29e
J_29 Skrevet 31. desember 2019 #23 Skrevet 31. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sikkert. Men jeg tror ikke så mange er helt klar over det, derfor forteller jeg det. Skyt ikke meg for det da. Jeg dømmer ingen, jeg bare opplyser om at det burde man ikke gjøre basert på min egen erfaring på at fingre og tær (spesielt på barn) lett kommer i klem. Og i enden på båndet, eller mellom trinnene, blir de da sakset av. Gjør hva du vil, men nå kan du i allefall ikke si at du ikke ble advart. Anonymkode: 5ff8d...29e Jeg vet man skal ha respekt for slike rulletrapper. Nå er nok rulletrapper verre enn rullebånd. De hadde nok helt sikkert kontroll og det er det viktigste. Syntes det er ille med foreldre som ikke følger med barna sine, for det er utrolig mange av dem.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #24 Skrevet 31. desember 2019 Trodde faktisk dette var allmenn viten Anonymkode: 4edbf...e38
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #25 Skrevet 31. desember 2019 Datter til en jeg kjenner fikk klippet fingeren på et rullebånd. Men hun var ett. Det er overgangen mellom bånd og gulv som er ekstra farlig. Men noen bånd har en litt for stor glippe hele veien. Mine har aldri fått sitte gå uten å holde hånd på båndet. Anonymkode: 4305f...ab8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå