Gå til innhold

Favorittsted i Hellas ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ønsker oss ; utenfor turisttråkkene , ikke store resorter , ikke bamseklubber eller andre klubber, gjerne mindre øyer eller mindre steder på store øyer. Også gjerne tips på fastland . Hvor hotellet / leilighet ligger er mer viktig enn standard . Helst få skandinaviske gjester. Gjerne ett sted /en øy hvor det er lett å kunne ta båt/tog /bil til andre steder det er noe å oppleve. Noen som har tips og har lyst å komme med sine perler? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Parga! Da har du Korfu og Zakhyntos du kan ta båten til. Ev. leie bil og kjøre til Albania og Saranda. Vakkert område!

Anonymkode: f0ebc...25c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Parga! Da har du Korfu og Zakhyntos du kan ta båten til. Ev. leie bil og kjøre til Albania og Saranda. Vakkert område!

Anonymkode: f0ebc...25c

Albania er helt klart spennende😊

Skrevet

Tilos er fantastisk! Lander på Rhodos, tar båt over. Nydelige rullestenstrender. Kjørte også forbi en øy som heter Halki, så utrolig fint ut der også. 

Skrevet
5 minutter siden, Portishe skrev:

Tilos er fantastisk! Lander på Rhodos, tar båt over. Nydelige rullestenstrender. Kjørte også forbi en øy som heter Halki, så utrolig fint ut der også. 

Dette skal sjekkes ut! Vi er ute etter Hellas og ikke « syden» 😊

Skrevet

Sjekk ut Milos også. Nydelig øy. 

Skrevet
1 time siden, Lessismore skrev:

Sjekk ut Milos også. Nydelig øy. 

Milos skal også sjekkes😊😊😊

Skrevet

Kanskje dere liker Lesvos? 

Vakkert og kjedelig hehe. 

Har også vært på Kefalonia. Hadd jeg vært 45 år pluss, hadde jeg nok kosa meg der også. 😊 Vakre steder da. 

Jeg trives best på Rhodos, i gamle byen der. Og på scooter oppe i fjellene på Kreta. 

Anonymkode: b17d8...824

Skrevet

Begge jentene mine (9 og 12 år) har trivdes veldig godt i Hellas. Vært flere steder. Rhodos er min klare favoritt. 

Anonymkode: dccc0...c16

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje dere liker Lesvos? 

Vakkert og kjedelig hehe. 

Har også vært på Kefalonia. Hadd jeg vært 45 år pluss, hadde jeg nok kosa meg der også. 😊 Vakre steder da. 

Jeg trives best på Rhodos, i gamle byen der. Og på scooter oppe i fjellene på Kreta. 

Anonymkode: b17d8...824

Lesvos har jeg vært på og skal til igjen i forbindelse med arbeid så tror nok ikke vi velger den øyen. Kefalonia sjekkes ut. Godt mennesker er forskjellige da jeg søker akkurat det motsatte av deg. Rhodos har jeg besøkt og det oppsummerer akkurat det jeg ikke vil ha «syden», masse turister og ikke minst masse folk fra Norden. Det skal sies at gamlebyen og noen landsbyer oppi åsene er flotte i seg selv . Øyen blir dessuten for stor og man mister følelsen av å være på en øy 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Begge jentene mine (9 og 12 år) har trivdes veldig godt i Hellas. Vært flere steder. Rhodos er min klare favoritt. 

Anonymkode: dccc0...c16

Har du andre gode tips enn Rhodos?😊

Skrevet

Har du vært på Kefalonia?
En spennende øy med fjell, pittoreske landsbyer, og inneklemte badeviker. ☺️

Skrevet
7 minutter siden, Lessismore skrev:

Har du vært på Kefalonia?
En spennende øy med fjell, pittoreske landsbyer, og inneklemte badeviker. ☺️

Har ikke vært der nei men det står virkelig på listen ! Jeg er ute etter det genuine og ekte Hellas . Lukt, smak og folk som bor der. Hellas for meg skal være noe annet enn syden og jeg vil vise ungene de små perlene 💙

Skrevet

Jeg ELSKER Paros! En skjønn perle

Anonymkode: 275eb...756

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ELSKER Paros! En skjønn perle

Anonymkode: 275eb...756

Paros!! Det står høyt på listen og det har alt jeg vil ha med tanke på hvor det ligger og det går båten til mange andre steder💙💙💙. Tips til steder man bør bo på Paros? 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.ammoshotel.com

Anonymkode: e3ceb...618

Flott hotell men det ligger på Kreta i ett typisk turistområde og det er ikke det jeg leter etter. Det er mulig det finnes flotte mindre steder på Kreta men de kjenner jeg ikke til så om du har slike tips så er jeg veldig åpen for det😊

Skrevet
14 timer siden, Portishe skrev:

Enig med deg !  flott øy.

nb : Husk badesko !

Anonymkode: 26302...1af

Skrevet

Holder med om Kefallonia altså. Og kan nevne Hydra, Spetses, Egina, Agistri Og Symi, men må lande på Rhodos så klart.

Skrevet
44 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Holder med om Kefallonia altså. Og kan nevne Hydra, Spetses, Egina, Agistri Og Symi, men må lande på Rhodos så klart.

Symi har vi besøkt! Flott øy! . Å lande på en større øy er helt uproblematisk 😊

Skrevet

Jeg forelsket meg helt i Skiathos når jeg var der, men rimelig liten øy, og skal man noe burde man leie en bil. Men vi gjorde det og dro på baksiden av øya, gikk tur med hundene på Skiathos dog shelter, besøkte ruinene fra gammelt av, og spiste pizza på en resturant lang oppi en fjellside. Det gikk ofte båter hit og dit for oppdagelse, men vi var kun på øya da venneparet vi var med var strandmennesker, angrer enda på det.

Anonymkode: 9959b...3ba

Skrevet

Paros! Jeg elsker Hellas og bryr meg lite om der er mye turister etc. Så alt fra Kreta til Korfu er fantastisk. Men Paros.. for en nydelig perle! Kunne ta taxibåt over fjorden og der var en nydelig havn med mye spennende spisesteder. Er mange år siden jeg var der men da var det iallefall lite turisme, eller dvs flesteparten av turistene lå med store yachter med havna der. Ville så absolutt tatt turen igjen engang :)

Skrevet
1 time siden, CherryC skrev:

Paros! Jeg elsker Hellas og bryr meg lite om der er mye turister etc. Så alt fra Kreta til Korfu er fantastisk. Men Paros.. for en nydelig perle! Kunne ta taxibåt over fjorden og der var en nydelig havn med mye spennende spisesteder. Er mange år siden jeg var der men da var det iallefall lite turisme, eller dvs flesteparten av turistene lå med store yachter med havna der. Ville så absolutt tatt turen igjen engang :)

Paros ser helt nydelig ut ja😊

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forelsket meg helt i Skiathos når jeg var der, men rimelig liten øy, og skal man noe burde man leie en bil. Men vi gjorde det og dro på baksiden av øya, gikk tur med hundene på Skiathos dog shelter, besøkte ruinene fra gammelt av, og spiste pizza på en resturant lang oppi en fjellside. Det gikk ofte båter hit og dit for oppdagelse, men vi var kun på øya da venneparet vi var med var strandmennesker, angrer enda på det.

Anonymkode: 9959b...3ba

Tusen takk for forslag . Alt sjekkes ut😊

Skrevet

Sifnos er min favoritt, og har mye av det du beskriver. 

Anonymkode: 0a546...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...