Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har jobbet på egenhånd og lover det er siste gang. Bleket håret sist uke (striper), tror jeg avsluttet for tidlig, ble et gul/orangesjer som ja er ganske vanlig har jeg skjønt. Jeg tok deretter en glansvask (toning eller no) i går. Det jevnet det ut litt, så ble bedre, men er fremdeles dette gulskjeret. Har prøvd lillashampoo og sølvshampoo. Tatt det to ganger nå. Ser at noe av håret blir lysere... 

Jeg kommer vel til å ta en tur til frisøren over nyttår. Men er det noe jeg kunne prøvd? Bleke på nytt? Hva med en sølvfarge? Har kuret håret og vet det slites ved bleking, så tenker det uansett skal få roe seg litt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok helfarge håret. Det hule vil dempes av en farge med komplimentærfargen, ikke av en hvilken som helst farge. Mulig du klarer å dempe med en ask (grønn) farge. 

Anonymkode: e1c00...c35

Skrevet

Jeg er ikke frisør, men har bleket håret selv ganske mange ganger. Min erfaring er at det som funker best er å kjøre på med lillasjampo. Ikke bare en eller to ganger, men mange ganger. Det vil bli gradvis bedre for hver gang. 

Anonymkode: 35fc0...9a8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke frisør, men har bleket håret selv ganske mange ganger. Min erfaring er at det som funker best er å kjøre på med lillasjampo. Ikke bare en eller to ganger, men mange ganger. Det vil bli gradvis bedre for hver gang. 

men blir det ikke blåskjer? vasker du de raskt ut?

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må nok helfarge håret. Det hule vil dempes av en farge med komplimentærfargen, ikke av en hvilken som helst farge. Mulig du klarer å dempe med en ask (grønn) farge. 

ask? hva er det tru? 😃 

Skrevet (endret)

Jeg har sølvshampoo,  pluss en fra Stafford Lee, som er blåshampoo til nordisk hår, den grå flasken. Hm... Bare kjøre på med den da

Endret av Eliseflisa
Skrevet
1 minutt siden, Eliseflisa skrev:

ask? hva er det tru? 😃 

Askfarget. Grønnskjær. Ofte har de 1 som fargekode. Grunnfarge først, tone etterpå. Feks 8.1, 7.1, 9.1

Skrevet

Askfarget. Grønnskjær. Ofte har de 1 som fargekode. Grunnfarge først, tone etterpå. Feks 8.1, 7.1, 9.1

Har du tips til en jeg kunne fått tak i i dag? Jeg bor et sted der det er ganske godt utvalg i søndagsåpne butikker 😃 

Skrevet
6 minutter siden, Eliseflisa skrev:

men blir det ikke blåskjer? vasker du de raskt ut?

Jeg har aldri fått blåskjær, men det kan sikkert skje. Prøver meg litt fram og har den i så lenge jeg tør. Så gjerne enda litt lenger neste gang.

Skrevet
9 minutter siden, Eliseflisa skrev:

Har du tips til en jeg kunne fått tak i i dag? Jeg bor et sted der det er ganske godt utvalg i søndagsåpne butikker 😃 

Det kommer helt an på hvilken farge håret har nå og hvilken farge du ønsker

Skrevet

men det som står, at den skal slutte på 1 når det er ask... hvem velger jeg da? av 8,1 , 7,1 for eksempel... hva betyr 8 og 7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kommer helt an på hvilken farge håret har nå og hvilken farge du ønsker

det er lyst, med gulsjær … hva betyr 8 og 9 tallet for eksempel.. sammen med 1 tallet 

Skrevet
Akkurat nå, Eliseflisa skrev:

men det som står, at den skal slutte på 1 når det er ask... hvem velger jeg da? av 8,1 , 7,1 for eksempel... hva betyr 8 og 7

Det første tallet er fargetonen. 1 som er sort- 10 som er platinablond. Det andre tallet (ofte etter punktum) beskriver hvilken tone. 1 er grønn, 3 er gul, 6 er rød, så lommer blå og lilla.

Hvilken farge har håret ditt nå?

Skrevet

Nå er det helt lyst med gulskjær, noen steder synes jeg det bikker litt mot rosa

Skrevet
Akkurat nå, Eliseflisa skrev:

Nå er det helt lyst med gulskjær, noen steder synes jeg det bikker litt mot rosa

Da ville jeg nok gått for 8.1. Den er litt mørkere og fjerner det rosa. Men jeg tør ikke helt å stole påminne egne råd uten å ha sett det da. Og kjent på hårtype. Men.. er det lyst, så IKKE velg noe med rødt. De røde pigmentene setter seg først. Da blir det lett mer rosa

Skrevet

den jeg brukte i går het 11.11... hva faan🤣

Skrevet

Da ville jeg nok gått for 8.1. Den er litt mørkere og fjerner det rosa. Men jeg tør ikke helt å stole påminne egne råd uten å ha sett det da. Og kjent på hårtype. Men.. er det lyst, så IKKE velg noe med rødt. De røde pigmentene setter seg først. Da blir det lett mer rosa

😃 takk, jeg skal gi deg en oppdatering

Skrevet
3 minutter siden, Eliseflisa skrev:

😃 takk, jeg skal gi deg en oppdatering

Er ikke sikkert det er den rette fargen altså. Og mange av disse kjøpefargene opererer ikke med de samme kodene som frisørproduktene gjør. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke sikkert det er den rette fargen altså. Og mange av disse kjøpefargene opererer ikke med de samme kodene som frisørproduktene gjør. 

nei da, skjønner det er vanskelig over nettet … jeg forsøker... 😃 

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ask i hårfarge er blå ikke grønn. 

Skrevet
3 minutter siden, tante grusom master of law skrev:

Ask i hårfarge er blå ikke grønn. 

Den er grønn

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den er grønn

Nei, det er lilla og blått som får vekk gult og oransje skjær, ikke grønn. Ask er blålilla. Hvorfor tror du det finnes lilla og blåshampo men ikke grønn shampo?

Skrevet

Jeg vil anbefale at du ikke gjør noe mer, men venter til du kan få en frisør til å se på problemet. Å finne riktig farge er et sjansespill er min erfaring her jeg sitter med alt for mørkt hår etter å ha tatt en glansvask med askeblond. Den var ikke askeblond, men brun. 🙈 

Skrevet
Akkurat nå, tante grusom master of law skrev:

Nei, det er lilla og blått som får vekk gult og oransje skjær, ikke grønn. Ask er blålilla. Hvorfor tror du det finnes lilla og blåshampo men ikke grønn shampo?

Jeg sa ikke noe om hvilke farger som fjerner gult. Jeg skrev at en askfarge kan dempe det om man skal farge det med en farge. Ask demper som regel rødt, ikke gult. Men jeg vet ikke om noen farge, altså hårfarge om man skal farge det på nytt, som vil dempe det gule annet enn ask, som er grønn.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sa ikke noe om hvilke farger som fjerner gult. Jeg skrev at en askfarge kan dempe det om man skal farge det med en farge. Ask demper som regel rødt, ikke gult. Men jeg vet ikke om noen farge, altså hårfarge om man skal farge det på nytt, som vil dempe det gule annet enn ask, som er grønn.

Vel, jeg har brukt askefarger i håret mitt i 20 år, fra flere forskjellige merker, og samtlige er blå eller lilla. Det samme får jeg opp når jeg googler. Ask i hårfarge er ikke det samme som ask i jotunmaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...