Gå til innhold

Samvær med tilsyn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har faren til datteren min på 11 måneder samvær med tilsyn 1 gang i uka i 2 timer, og samværet skjer hos familievernet,  etter å ha vært fraværende ca 6 mnd fra barnets liv.. mitt problem er at han blander veldig mye foreldrene sine inn f eksempel , mekling, barneverns møter osv.. (at de skal være tilsyns personer) 

beklager men jeg kan ikke fordra farmorå eller farfaren til datteren min.. De er utrolig frekke! og overkjører meg totalt. Har ikke sett dem på 6 måneder nå, Pga de ikke er i samværs avtalen. Dette har jeg snakket med sakkyndig om, vell skummelt er det, tanken på at hun skal dømme meg pga jeg ikke ønsker og se de folka der..

Barnefaren ønsker jo så klart og ta henne med seg hjem, Men da er det hans foreldre som antageligvis overtar der.. Og bestemmer over min datter.. Han maser og veldig om og ha henne neste jul.. , dette presser han mannen med familievernet å.. Og han vil ta dette temaet opp i neste møte. Når det er snakk om omsorg så mener barnevernet at det er vanskelig for han og få omsorgen pga hans psyke vansker.. Synes dette er sykt vanskelig siden jeg ikke stoler på Barnefar men blir aldri hørt..

Og sorry for  dårlig norsk skriving! 

Anonymkode: 94ec8...42e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du som har skrevet utallige tråder om dette på KG? Om så: Søk hjelp! 

Anonymkode: adf50...4b7

Skrevet

Barnet har rett på å bli kjent med sin familie, også på farssiden. 

Så lenge de er snille med barnet spiller det ingen rolle at du ikke liker dem altså. 

Det er uansett du som har barnet mest, som står for oppdragelse og hovedvekt av innflytelse. Så får far og hans familie stå for resten. Du kan ikke nekte dem å være sammen med og bli kjent med barnet

Anonymkode: 0bd41...e9a

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som har skrevet utallige tråder om dette på KG? Om så: Søk hjelp! 

Anonymkode: adf50...4b7

Ikke samme nei. Heldigvis. Kjenner igjen hun andre.

Anonymkode: 7ea76...f10

Skrevet

Prøv å være ærlig med sakkyndig. Si at du blir urolig sv besteforeldrene og at de jobber kun til sønnens beste, ikke barnet, deg eller alle. Si du vil samarbeide men at de har gått i lås og er umulig å forhandle med og ar dette gjør at du ikke stoler på de. Mange har så sterk konkurranse på avkom de hevder sin rett på at de driter hundre mil i hvordan omsorgen blir. 
De hadde gjort klokt i å samarbeide med deg.

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnefaren ønsker jo så klart og ta henne med seg hjem, Men da er det hans foreldre som antageligvis overtar der.. Og bestemmer over min datter

Men hvor mye klarer de å «bestemme» over henne i løpet av en time eller to i uka? Med en ettåring? Hva er det du frykter de skal gjøre? 

Anonymkode: dfd8e...44a

Skrevet

Altså, 2 timer i uka har ingenting å si ift påvirkning fra farsfamilien. Hvor mye galt kan de lære barnet på 2 timer?? 

Anonymkode: e3207...a6e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, 2 timer i uka har ingenting å si ift påvirkning fra farsfamilien. Hvor mye galt kan de lære barnet på 2 timer?? 

dette handler og når barnet skal vokse opp at de vil melde henne inn på sånn musikk har de snakket om og..

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette handler og når barnet skal vokse opp at de vil melde henne inn på sånn musikk har de snakket om og..

Hæ? Om ungen får drive med musikk er vel det bare positivt? 

Anonymkode: c33dc...3c0

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Hvor skadelig kan det være å drive med musikk? Virker mer som at du tror du eier barnet deres.

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og problemet med det er? 

Anonymkode: d1f3c...139

Skrevet

Beskytt barnet ditt du HI! Du vet aldri hva som kan skje... barnefaren her fikk flere sjanser og det gikk veldig dårlig. Barnet har ikke hatt samvær nå på flere år- heldigvis! Det er bare så synd at han ødela så mye før han forsvant. Alle truslene om rettssaker osv ødela flere år av mitt og barnets liv.

Anonymkode: 7860b...4aa

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Melde henne inn på musikk? Om 5-6 år da mener du? 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva så? Hvor skadelig kan det være å drive med musikk? Virker mer som at du tror du eier barnet deres.

jeg mener at dette er ikke besteforeldre som bestemmer men barnet selv, jeg tror ikke at andre ville ha likt at farmor/farfar tar over såå mye

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

jeg mener at dette er ikke besteforeldre som bestemmer men barnet selv, jeg tror ikke at andre ville ha likt at farmor/farfar tar over såå mye

Barnet ditt er 11 måneder... at farmor fantaserer om å gi ungen spilletimer i 2026 er neppe et stort og akutt problem I DAG. Og i alle fall ikke problematisk nok til at du kan nekte to timers samvær med tilsyn av ettåringen. 🙄

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøv å være ærlig med sakkyndig. Si at du blir urolig sv besteforeldrene og at de jobber kun til sønnens beste, ikke barnet, deg eller alle. Si du vil samarbeide men at de har gått i lås og er umulig å forhandle med og ar dette gjør at du ikke stoler på de. Mange har så sterk konkurranse på avkom de hevder sin rett på at de driter hundre mil i hvordan omsorgen blir. 

i fleste tråder jeg har sitt her og KG høres det ut som besteforeldrene er mye viktigere en foreldrene. 

Jeg får angst av tanken på at jeg må se de, De er også veldig «som skal bestemme» 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trodde først dette var et seriøst innlegg, men innså plutselig at det var trolling , kjedelig søndag eller ? 

Anonymkode: fa8c5...ffb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Beskytt barnet ditt du HI! Du vet aldri hva som kan skje... barnefaren her fikk flere sjanser og det gikk veldig dårlig. Barnet har ikke hatt samvær nå på flere år- heldigvis! Det er bare så synd at han ødela så mye før han forsvant. Alle truslene om rettssaker osv ødela flere år av mitt og barnets liv.

Anonymkode: 7860b...4aa

Jeg vet dypt inni meg at denne barnefaren ikke er så glad i barnet som det ser ut.. Han sender aldri melding om hvordan det går, Han er ikke kosete med henne, mer som om han passer på en unge som ikke er sin. her er det vært saksforbredende møter, mekling, truet av at han skulle kontakte advokat da foreldrene hans ville ha barnet alene i 3-4 timer da hun var 2 uker osv

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet dypt inni meg at denne barnefaren ikke er så glad i barnet som det ser ut.. Han sender aldri melding om hvordan det går, Han er ikke kosete med henne, mer som om han passer på en unge som ikke er sin. her er det vært saksforbredende møter, mekling, truet av at han skulle kontakte advokat da foreldrene hans ville ha barnet alene i 3-4 timer da hun var 2 uker osv

Jeg er helt enig med at rettsak og trusler ødelegger ganske mye av livet til mødre og barn

Skrevet
På 29.12.2019 den 10.17, Anonym bruker skrev:

Jeg har forklart sakkyndig, men her er det som de setter hans foreldre i fokus, Er redd når datteren min blir litt større så skal foreldrene hans ta øve barnet som (mor og far) Farmor hadde allerede sagt at hun ville barnet skulle døpes der hun og mannen giftet seg.. og at det gleder seg til og lære og melde henne på korps osv..Og er bare de som spør sånne spørsmål ikke barnefaren. Når foreldrene hans har kommet før så var det de som skulle holde barnet hele tiden, barnefar fikk bare holde ca 10 min før de skulle overta igjen, som en kasteball mellom farmor,farfar

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har forklart sakkyndig, men her er det som de setter hans foreldre i fokus, Er redd når datteren min blir litt større så skal foreldrene hans ta øve barnet som (mor og far) Farmor hadde allerede sagt at hun ville barnet skulle døpes der hun og mannen giftet seg.. og at det gleder seg til og lære og melde henne på korps osv..Og er bare de som spør sånne spørsmål ikke barnefaren. Når foreldrene hans har kommet før så var det de som skulle holde barnet hele tiden, barnefar fikk bare holde ca 10 min før de skulle overta igjen, som en kasteball mellom farmor,farfar

Men herlighet, er da ikke noe unaturlig i dette. 

Selv vi som er sammen med barnefar opplever ivrige besteforeldre altså. Det er for det meste positivt for barnet. 

Anonymkode: 0bd41...e9a

Skrevet

Er du veldig ung? 🙈

Anonymkode: 285fe...043

Skrevet

Sier det igjen; det virker som om du tror du eier barnet deres (fars og ditt). Med tanke på hvor mange barn som ikke har kontakt med deler av familien sin, syns jeg du heller burde være takknemlig for at besteforeldrene viser såpass stor interesse, selv om du og far ikke er sammen. 

Skrevet (endret)
På 29.12.2019 den 16.37, Anonym bruker skrev:

Og der bekrefta du at du er komplett gal. Hvor som helst ungen vokser opp vil antakelig være bedre enn hos deg.

Endret av sug lut
Skrevet

Du virker veldig ung. Ikke minst naiv og uviten. 

Besteforeldre SKAL være engasjert i sine barnebarn. Og dette er deres barnebarn. De er stolte, glade og selvfølgelig ønsker de å delta i hennes liv. Hun er faktisk «deres» også. Hun er fra deres slekt, like mye som din slekt. At de engasjerer seg, og vil introdusere henne i for eks musikk, er jo kjempepositivt. 

Slapp av! Du skaper mer problemer enn løsninger her. 

Anonymkode: 68e36...7e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...