Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #1 Skrevet 28. desember 2019 Er det ikke ufint å sovne av i sofaen mens resten av familien åpner gaver? Dette skjedde i fjor også, og året før,, vedkommende sovnet mens ungene holdt på å åpne gaver.. Ikke noe alkohol involvert, så det er ikke derfor. Personen selv synes det er greit å sovne av om h*n blir trett. Vi andre synes det er upassende, spesielt foran små barn. Hva synes dere? Anonymkode: ce135...180
Gjest KenCreek Skrevet 28. desember 2019 #2 Skrevet 28. desember 2019 For lite info her. Er det et gammelt menneske så må man kunne se gjennom fingrene på det. Er det en småbarnsforelder bør de vel kunne holde seg våken mens barna åpner pakker.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #3 Skrevet 28. desember 2019 Nei, er ikke et gammelt menneske. Heller ikke småbarnsforelder, men et nært familiemedlem av samboer som ikke har egne barn. Vi åpner gaver ganske tidlig på kvelden. Personen åpnet også sine egne gaver i halvsøvne og registerte knapt hva h*n fikk av oss.. Anonymkode: ce135...180
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #4 Skrevet 28. desember 2019 Alle familier har en "særing" og jeg synes ikke det å sovne i tide og utide er det galeste. Le litt av det, så skjønner barna at det ikke er så høflig, men vi er glad i onkel Geir som han er... Så har vi onkel Geir da, som alltid sovner når det egentlig ikke passer seg, han er en raring, men vi er glade i han for det 😉 Vi har en i familien som alltid forspiser seg. Ungene vokser til og synes det er vittig med onkel (broren til mannen) som alltid sitter i sofaen med knappen kneppet opp og stønner for han er så mett. Når man hører om barn som utsettes for alkoholmisbruk og det som verre er, så er dette ganske uskyldige greier altså. Anonymkode: cbb89...982
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #5 Skrevet 28. desember 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, er ikke et gammelt menneske. Heller ikke småbarnsforelder, men et nært familiemedlem av samboer som ikke har egne barn. Vi åpner gaver ganske tidlig på kvelden. Personen åpnet også sine egne gaver i halvsøvne og registerte knapt hva h*n fikk av oss.. Anonymkode: ce135...180 Kanskje dere kan legge inn en middagslur-pause før gavene åpnes. Julaften er jo en litt kjedelig dag for alle som ikke er 7 år... Anonymkode: 495d9...dab
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #6 Skrevet 28. desember 2019 Hvis det er pga. helsa, er det greit. Hyggeligere at man er sammen, enn at en må holde seg borte fordi man ikke holder ut. Er det fordi man sitter oppe hele natta og spiller, er det uhøflig. Når det er sagt, har pakkeåpning hos mange blitt en absurd greie der ungene får 20+ gaver hver. Da er det vanskelig å holde på entusiasmen. Anonymkode: dceec...896
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #7 Skrevet 28. desember 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når det er sagt, har pakkeåpning hos mange blitt en absurd greie der ungene får 20+ gaver hver. Da er det vanskelig å holde på entusiasmen. Anonymkode: dceec...896 En sånn sekvens kan ta timevis, ja... Anonymkode: 495d9...dab
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #8 Skrevet 28. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje dere kan legge inn en middagslur-pause før gavene åpnes. Julaften er jo en litt kjedelig dag for alle som ikke er 7 år... Anonymkode: 495d9...dab H*n hadde sovet store deler av dagen allerede👍 Anonymkode: ce135...180
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #9 Skrevet 28. desember 2019 Bare for oss så tok det 3 timer inkl små pauser med å åpne gavene, vi hadde ikke en eneste unge tilstede.. Så jeg kan godt se for meg at en gaveåpning med små barn kan drøye times vis, da hadde jeg blitt smågal selv å sitte enda lenger. Vi måtte tilslutt åpne flere samtidig. Anonymkode: 1416f...0e8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #10 Skrevet 28. desember 2019 Det er bare å innse at samboerens bror ikke er så innmari interessert, skjønner du. Get over it. Anonymkode: d6989...a32
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #11 Skrevet 28. desember 2019 Kan det være eks svigerfaren min du har på besøk 😂 Har en sånn som sitter å sover ved bordet til alle tenkelige tidspunkt, selv ved middagsbordet. Synest selv det er ganske ufint og frekt. Er man så sliten, så bør man kanskje holde seg hjemme. Anonymkode: bcb9d...e3d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #12 Skrevet 28. desember 2019 Jeg har selv ofte problemer med å holde meg våken på ettermiddagen, noen ganger er jeg så trøtt at jeg må bevege meg for ikke å sovne. Hver gang jeg tar med barna på kino sovner jeg. Uff a meg.. Anonymkode: 170f4...2b1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #13 Skrevet 28. desember 2019 2 hours ago, Anonym bruker said: Det er bare å innse at samboerens bror ikke er så innmari interessert, skjønner du. Get over it. Anonymkode: d6989...a32 Helt i orden det, ville jeg tenkt, men han trenger ikke takke ja til invitasjonen heller da. Hvis man først har takket ja til et selskap (eller fest, bryllup, hva som helst, egentlig) har man også et visst ansvar for stemningen i selskapet. Det å bare sovne i sofaen vitner om at han ikke bryr seg om hans egen rolle i selskapet i det hele tatt - kjempefrekt, synes nå jeg. Spesielt synlig blir det om det ikke er så mange til stede. Anonymkode: 9ae60...f0d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #14 Skrevet 28. desember 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan det være eks svigerfaren min du har på besøk 😂 Har en sånn som sitter å sover ved bordet til alle tenkelige tidspunkt, selv ved middagsbordet. Synest selv det er ganske ufint og frekt. Er man så sliten, så bør man kanskje holde seg hjemme. Anonymkode: bcb9d...e3d I slike ekstremtilfeller kan det faktisk være sykdom. Har han vært utredet for narkolepsi? Anonymkode: 8cc77...5fb
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #15 Skrevet 28. desember 2019 Om han ikke sovner fordi han er stupfull skjønner jeg ikke helt problemet? Vi hadde nok ledd litt av han og ellers bare tatt han som han var, om han ellers er alminnelig hyggelig. De fleste familier har en rar onkel eller noe. Anonymkode: c02b9...bdb
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #16 Skrevet 28. desember 2019 Mye lettere å svare deg om du slutter å anonymisere så fælt! Å skrive kjønn og alder/relasjon vil neppe gjøre deg gjenkjennbar. Anonymkode: d1f23...287
Bruker3 Skrevet 28. desember 2019 #17 Skrevet 28. desember 2019 26 minutes ago, Anonym bruker said: Helt i orden det, ville jeg tenkt, men han trenger ikke takke ja til invitasjonen heller da. Hvis man først har takket ja til et selskap (eller fest, bryllup, hva som helst, egentlig) har man også et visst ansvar for stemningen i selskapet. Det å bare sovne i sofaen vitner om at han ikke bryr seg om hans egen rolle i selskapet i det hele tatt - kjempefrekt, synes nå jeg. Spesielt synlig blir det om det ikke er så mange til stede. Anonymkode: 9ae60...f0d Herregud, slutt å være en fornærmet sutrepave. Hadde jeg ikke hatt barn selv ville jeg syntes gaveåpning med storfamilien var tortur. Og med mine barn kunne onkel barnløs hatt sex med julenissen mens de åpnet gaver - uten at de hadde brydd seg. Kanskje ville de spurt høflig om gavesekken var tom mens de byttet stilling.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #18 Skrevet 28. desember 2019 Skjønner ikke hvorfor du blir så fornærmet over at vedkommende ikke er interessert i dine barns pakker? Hadde jeg selv vært barnløs, må jeg innrømme at jeg hadde nok syntes det var dørgende kjedelig å se på unger pakke opp drøssevis av pakker. Skal heller ikke se bort i fra at jeg hadde tatt meg en liten lur i sofakroken mens galskapen foregår 👌🏻 Anonymkode: c6570...d7b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #19 Skrevet 28. desember 2019 Hvis jeg var uten barn, skulle jeg jammen meg spist meg sprekkferdig og duppet litt jeg også 😉 Her er det nå kun familie som samles og det er særdeles lite høytidelig. Anonymkode: 66ae1...3e8
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #20 Skrevet 28. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: I slike ekstremtilfeller kan det faktisk være sykdom. Har han vært utredet for narkolepsi? Anonymkode: 8cc77...5fb Trodde også det var sykdom, men han påstår han er utredet og at det ikke feiler han noe. Eneste jeg vet er at han snorker en del. og han er i jobb,( transport )og da klarer han merkelig nok å holde seg våken..tror jeg . Men i det han besøker barnebarna hos meg, så kommer han inn døren, slenger seg i sofaen og sover til han skal gå igjen, så nå blir han ikke så ofte invitert her til oss lengre og selv inviterer han aldri til besøk. Anonymkode: bcb9d...e3d
Sommerkroppen 2029 Skrevet 28. desember 2019 #21 Skrevet 28. desember 2019 (endret) Her tenker jeg at det ikke er dere som går glipp av noe, så jeg ville bare latt vedkommende duppe så mye han ville. Plutselig er alle ferdige med gavene, og kvelden omtrent omme. Det er jo dette menneske som taper på hele seansen. Endret 28. desember 2019 av Sommerkroppen 2029
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #22 Skrevet 28. desember 2019 Jeg forstår ikke hvorfor det irriterer dere under gaveåpning, det er jo rett og slett dørgende kjedelig å se på andres barn åpne gaver. men om han sover gjennom hele besøket tror jeg jeg ville spurt om han egentlig heller ville vært hjemme, siden han tydeligvis ikke er helt opplagt. Anonymkode: 8644f...543
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #23 Skrevet 28. desember 2019 Det handler jo ikke om at det er kjedelig å se andres barn åpne, det handler også om å være våken når man åpner gaver selv. Samboer ble irritert da gaven fra oss skulle åpnes og h*n ikke ser ordentlig hva det er, for det er ikke interessant å være våken. Det skjer hvert år, og det er jo snakk om soving av hele dagen, ikke bare under åpningen av gaver. Holder seg våken under middagen, da. Alkohol eller ikke, man fremstår som en alkis med den atferden. Anonymkode: ce135...180
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #24 Skrevet 28. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det handler jo ikke om at det er kjedelig å se andres barn åpne, det handler også om å være våken når man åpner gaver selv. Samboer ble irritert da gaven fra oss skulle åpnes og h*n ikke ser ordentlig hva det er, for det er ikke interessant å være våken. Det skjer hvert år, og det er jo snakk om soving av hele dagen, ikke bare under åpningen av gaver. Holder seg våken under middagen, da. Alkohol eller ikke, man fremstår som en alkis med den atferden. Anonymkode: ce135...180 Det var jo ikke akkurat en sammenliknbar situasjon da 🤔 Anonymkode: d1f23...287
Himmel og hav Skrevet 28. desember 2019 #25 Skrevet 28. desember 2019 Kan han ha søvnapné? Har en slektning som duppet av så fort han satt stille. Det viste seg at han våknet mange ganger hver natt fordi han sluttet å puste, og var derfor alltid trøtt og sliten. Etter at han begynte å sove med maske, så har småduppinga helt blitt borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå