Gå til innhold

Er dette liksom alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jobb og være sliten på fridagene? Har liksom aldri noen ting jeg er glad for. Og slik skal det gå til man blir gammel tydeligvis.

Anonymkode: 62b79...770

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ikke av seg selv - du må jobbe for å ha et rikt liv utenom også.

Hvis du går slik til du blir gammelt er det kun ditt eget valg.

Så, hva er det som ikke fungerer for deg i hverdagen? Hva har du tenkt å gjøre for å endre dette og for å få det bedre?

Anonymkode: 22731...582

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer ikke av seg selv - du må jobbe for å ha et rikt liv utenom også.

Hvis du går slik til du blir gammelt er det kun ditt eget valg.

Så, hva er det som ikke fungerer for deg i hverdagen? Hva har du tenkt å gjøre for å endre dette og for å få det bedre?

Ingenting frister. Det er bare det. Jeg har lyst til ting, men har liksom ikke motivasjon med mindre jeg har en grunn til ting. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingenting frister. Det er bare det. Jeg har lyst til ting, men har liksom ikke motivasjon med mindre jeg har en grunn til ting. 

Det er fremdeles bare du selv som kan endre det.

Er du deprimert? Eller kanskje du har næringsmangler som påvirker deg.

Skrevet

Berre vent til du får omgangssyke, migrene eller influensa, så kjem du nok på kor bra du har det til vanleg. 

Evt gå deg ein tur kvar dag, last ned ein lydbokapp og høyr på bkk medan du går. Evt musikk. Det hjelper på humøret og får opp energien slik at du orkar å gjere noko av det du har lyst til når du er ferdig å gå på tur. 

Skrevet
9 minutter siden, Syngensang skrev:

Berre vent til du får omgangssyke, migrene eller influensa, så kjem du nok på kor bra du har det til vanleg. 

Evt gå deg ein tur kvar dag, last ned ein lydbokapp og høyr på bkk medan du går. Evt musikk. Det hjelper på humøret og får opp energien slik at du orkar å gjere noko av det du har lyst til når du er ferdig å gå på tur. 

Ja det gjør det. Men jeg tenker på livet som helhet. Jeg kjenner meg ikke full. Jeg blir ikke så lett engasjert/interessert/motivert. Jeg hører liksom ikke til noe sted. Har for lite til felles med folk....

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare jobb og være sliten på fridagene? Har liksom aldri noen ting jeg er glad for. Og slik skal det gå til man blir gammel tydeligvis.

Da må du finne glede innimellom slagene. Begynn med å finne 3 fine øyeblikk hver dag. 

Anonymkode: e4119...dcc

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må du finne glede innimellom slagene. Begynn med å finne 3 fine øyeblikk hver dag. 

Anonymkode: e4119...dcc

Jammen det er så likt hele tiden. Går tur, kaffekoppen og musikk. 
men det skjer liksom aldri noe. Folk har ikke tid til noe, og du rekker liksom bare å være hjemme litt , få søvnbehovet dekket og på jobb igjen. 

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

men det skjer liksom aldri noe. Folk har ikke tid til noe, og du rekker liksom bare å være hjemme litt , få søvnbehovet dekket og på jobb igjen. 

Du vil jo ikke ha råd og tips, du vil jo bare syte.

Anonymkode: 40b05...e51

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dra til Tyrkia? 

Anonymkode: e77bc...4f4

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dra til Tyrkia? 

Hva skal jeg i Tyrkia som jeg ikke skal i Norge? 
kjenner liksom ingen der heller. Kommer til å føle meg ensom. Bare at da har jeg brukt penger på å reise

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal jeg i Tyrkia som jeg ikke skal i Norge? 
kjenner liksom ingen der heller. Kommer til å føle meg ensom. Bare at da har jeg brukt penger på å reise

Nei, men så bli hjemme da. Og furt.

Skrevet

Du kan jo flytte på en fjellgård og leve selvforsynt? På ekte gammelt vis med at alt du vil ha må du enten produsere selv eller bytte til deg med ting du har produsert selv. Ingen strøm eller innlagt vann, ikke noen REMA når du blir sulten midtvinters. Ingen fridager eller fritid du kan kjede deg med, leve i pakt med naturen, og du lever slik vi er ment å leve, og alt du gjør er kun for deg selv! 

Anonymkode: f2f29...0f0

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt beste tips mot livstretthet, er å begynne å spørre seg selv «hvordan kan jeg hjelpe andre» 

Du får litt perspektiv på din egen verden, samtidig som du får oppleve mye ekte glede! Inviter en nabo som bor alene på middag, rydd litt i sakene dine og doner det du ikke har bruk for til Frivilligsentralen, eller til noen som ikke har så mye. 
Inviter en som du ikke kjenner så godt på jentekveld. Kanskje får du nye venner som tar initiativ tilbake, kanskje blir det bare den ene kvelden. 
Bli med i et kor! Det er fantastisk mye glede i å synge av full hals. Det gir ufattelig mye energi! 

Hvis du leter med lys og lykter etter hvordan du kan bidra til å gjøre andres liv bedre, så kan jeg faktisk garantere deg at ditt liv blir bedre på veien! Det er ikke så mye som skal til ❤️

Skrevet

Last ned goodify appen og begynn å gjøre noe for andre mennesker. 

Anonymkode: 31e0a...1eb

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan jo flytte på en fjellgård og leve selvforsynt? På ekte gammelt vis med at alt du vil ha må du enten produsere selv eller bytte til deg med ting du har produsert selv. Ingen strøm eller innlagt vann, ikke noen REMA når du blir sulten midtvinters. Ingen fridager eller fritid du kan kjede deg med, leve i pakt med naturen, og du lever slik vi er ment å leve, og alt du gjør er kun for deg selv! 

Anonymkode: f2f29...0f0

Naturen har jo vært ubrukelig fra dag 1. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Last ned goodify appen og begynn å gjøre noe for andre mennesker. 

Anonymkode: 31e0a...1eb

Men jeg er så lei folk som sliter! Eller jeg er lei at folk sliter . Er jo noe med oss hele tiden enten det er sykdom eller økonomisk. 

men hvor er trivselen i ting ? Det er det som er problemet . Det å rydde, gjøre noe for andre er jo tidsfordriv .

Skrevet
3 timer siden, Brillefanten skrev:

Mitt beste tips mot livstretthet, er å begynne å spørre seg selv «hvordan kan jeg hjelpe andre» 

Du får litt perspektiv på din egen verden, samtidig som du får oppleve mye ekte glede! Inviter en nabo som bor alene på middag, rydd litt i sakene dine og doner det du ikke har bruk for til Frivilligsentralen, eller til noen som ikke har så mye. 
Inviter en som du ikke kjenner så godt på jentekveld. Kanskje får du nye venner som tar initiativ tilbake, kanskje blir det bare den ene kvelden. 
Bli med i et kor! Det er fantastisk mye glede i å synge av full hals. Det gir ufattelig mye energi! 

Hvis du leter med lys og lykter etter hvordan du kan bidra til å gjøre andres liv bedre, så kan jeg faktisk garantere deg at ditt liv blir bedre på veien! Det er ikke så mye som skal til ❤️

«Bli med i et kor» , så ukreative folk er 😅 ikke for å spydig, men det er liksom aldri noen som kommer med noen livlige forslag. 

Skrevet

Var med i kor som yngre, kjedelige sanger, kjedelig opplegg

Skrevet

Men hvorfor er det de gamle menneskene fra livet mitt som fremdeles er der? Det er alltid dem som til syvende og sist er der. Og det plager meg. Trives med de nærmeste men jeg savner å ha egne .

ellers vil jeg ikke ha å gjøre noe med de jeg gikk i klasse med osv. Mobbet meg. Føler meg så taper siden jeg er fra et så lite sted med så få venner å velge i og. Men det er liksom disse som nå tAr kontakt og vil være sammen. Og jeg synes det er innmari nedtur. 

Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å få totalt nye folk i livet som blir? 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Bli med i et kor» , så ukreative folk er 😅 ikke for å spydig, men det er liksom aldri noen som kommer med noen livlige forslag. 

Du kan gjerne le av det, men å synge sammen har dokumentert effekt på trivsel og lykkefølelse. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det så vanskelig å få totalt nye folk i livet som blir? 

Hør - du har 12 sider med svar på den gamle tråden din, og du gir deg pokker ikke! 

Alle innleggene dine forteller at du er verdens kjedeligste og mest negative person selv. Så hvis du mangler venner er det kun én grunn: «fordi du fortjener det». 

Skrevet

Herregud, er det deg igjen.... 

Det går ikke an å hjelpe deg, for du er negativ til alt og alle. Da er det faktisk umulig å få det bra. 

Du er misunnelig på de som er rike og vellykket, men de kom ikke dit ved å sitte å sture. Dessuten er det ikke bare rosa skyer og enhjørninger i deres liv heller, de må stri med ting de også. 

Anonymkode: b30aa...db7

Skrevet

Engasjer deg i noe. Hjelp til på et asylmottak, vær besøksvenn, vær samtalepartner, bli med i røde kors. 

Eller kos med misnøyen. Det tror jeg du er best på. Du trives med å mistrives. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...