Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #26 Skrevet 27. desember 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Det blir bedre!! 2. Hver kveld tenk på en ting som har vært positiv ila dagen, noe fint som har skjedd eller en ting du setter pris på. Det finnes alltid en positiv ting/person/situasjon. Fokuser på det når du legger deg om kvelden og fjern alle negative tanker. 3. Gå en tur hver dag. Trenger ikke å være lang tur, 10 min holder. Frisk luft og bare det å være ute hjelper på humøret. 4. Finn noen å snakke med, en venn/psykolog andre.... 5. Ja, det BLIR bedre!! ❤ Anonymkode: 6e463...527 Tusen takk for gode tips og råd fra deg ❤️ Anonymkode: 0537e...932
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #27 Skrevet 27. desember 2019 Komme meg ut og gjøre noe hyggelig med barna eller treffe noen, turer i skogen og trening hjelper. Anonymkode: c1292...dc7
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #28 Skrevet 27. desember 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for gode tips og råd fra deg ❤️ Anonymkode: 0537e...932 Bare hyggelig. Jeg snakker av erfaring, har hatt depresjon to ganger. Klem til deg ❤ Anonymkode: 6e463...527
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #29 Skrevet 28. desember 2019 På 27.12.2019 den 0.52, Anonym bruker skrev: Håper på mange råd! Anonymkode: 0537e...932 Musikk. Ikke sitte hjemme og gruble med en tåredryppende Spotify-liste, men å selv synge, spille eller danse. Begynne i et korps, et sangkor eller en visegruppe, eller gå på et kurs i tango, salsa, swing eller hva som helst. Aktivitet ute. Hagearbeid, gå turer, isbading eller noe annet som får en ut av huset. Dagbok, i sær takknemlighetsdagbok. Mennesker. Å gå inn i sosiale situasjoner, dyrk vennskap og ha latter og liv rundt seg. Anonymkode: 0e991...3a9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #30 Skrevet 28. desember 2019 På 27.12.2019 den 2.13, Anonym bruker skrev: Er nå ikke så sikker på det. Anonymkode: 0d0a5...d17 Den blir i alle fall ikke dårligere av å spise sunt. Men det viktigste er jo å få i seg mat. Anonymkode: 0e991...3a9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #31 Skrevet 28. desember 2019 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange gode tips her. Tror ikke alle her har opplevd ordentlig depresjon selv. Nå finnes det vel uansett flere grader av depresjon. Jeg er deprimert i perioder. Når det skjer blir jeg apatisk og sengeliggende og står jeg opp tåler jeg ingenting. Noen ganger orker jeg ikke mat mens andre ganger får jeg ulvehunger og skal på en måte spise ihjel monstret inni meg. I disse periodene evner jeg ikke å ut og gå tur eller være sosial for er jeg i mørket så ER jeg det. Det må liksom få rase noen dager før det letter litt, og DA kan jeg klare å gjøre noe fornuftig slik som de gode rådene deres. Enkelte tror man bare er lei seg ved depresjon. Mulig noen er det altså, men jeg gråter ikke eller er lei meg. Jeg er mer monoton, apatisk, fjern, handlingslammet, driter i verden, sint og kan bli stygg i kjeften. Et troll. Troll gråter ikke. Anonymkode: 6d3c3...96b Ok. Men dine symptomer er DINE. Min depresjon så ikke lik ut som dette. Så det jeg tilbyr kan være like relevant for HI, hvis hennes symptomer ligner mine mer enn dine. Anonymkode: 0e991...3a9
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2019 #32 Skrevet 28. desember 2019 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange gode tips her. Tror ikke alle her har opplevd ordentlig depresjon selv. Nå finnes det vel uansett flere grader av depresjon. Jeg er deprimert i perioder. Når det skjer blir jeg apatisk og sengeliggende og står jeg opp tåler jeg ingenting. Noen ganger orker jeg ikke mat mens andre ganger får jeg ulvehunger og skal på en måte spise ihjel monstret inni meg. I disse periodene evner jeg ikke å ut og gå tur eller være sosial for er jeg i mørket så ER jeg det. Det må liksom få rase noen dager før det letter litt, og DA kan jeg klare å gjøre noe fornuftig slik som de gode rådene deres. Enkelte tror man bare er lei seg ved depresjon. Mulig noen er det altså, men jeg gråter ikke eller er lei meg. Jeg er mer monoton, apatisk, fjern, handlingslammet, driter i verden, sint og kan bli stygg i kjeften. Et troll. Troll gråter ikke. Anonymkode: 6d3c3...96b Mens jeg tror de fleste som kommer med konkrete metoder har hatt depresjon. Jeg har hatt moderate og alvorlige depresjoner opp og ned fra jeg var 10 år. Nå er jeg over 40. Før jeg fikk barn var jeg suicidal og har 4 dårlige forsøk bak meg. De aller fleste som har eller har hatt depresjon ser i de gode periodene hva som hjalp, hva som kan hjelpe og hvordan veien dit er. Du blir sengeliggende noen dager før det blir bedre. Hvis jeg skulle tillatt meg å være sengeliggende de verste periodene, så hadde jeg kunne blitt sengeliggende i månedsvis. Altså må de som sliter i lengre perioder enn deg ta andre grep enn deg. Anonymkode: b764b...7b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå