Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #1 Skrevet 26. desember 2019 Håper på mange råd! Anonymkode: 0537e...932
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #2 Skrevet 26. desember 2019 For min egen del har det hjulpet å komme meg ut, selv når jeg absolutt ikke vil eller føler at jeg klarer det, det kan være grusomt der og da men i lengden hjelper det å komme seg ut! Gå en liten tur, dra på besøk til ei venninne, kjør deg en tur, dra på butikken... Anonymkode: 187fe...b21
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #3 Skrevet 27. desember 2019 1. Gå til legen å få hjelp 2. Begynn å være mye i aktivitet selv om du ikke egentlig vil det,det hjalp veldig på humøret mitt etter jeg begynte å gå mye på turer. 3. Hver sosial selv om ikke ønsker det,ellers kan du ende opp som meg som plutselig helt ut av det blå fikk sosialangst. Det ble så ille at jeg ikke klarte å levere sønnen min i bhg,å ringte til jobben å sa jeg var hjemme med sykt barn. Kjente voldsomt på angsten bare med tanke på å måtte møte folk så da var letteste utvei å late som sønnen min var syk så jeg måtte være hjemme. Anonymkode: 9d4c5...227
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #4 Skrevet 27. desember 2019 Takker for tips. Målet er å prøve å komme seg ut på tur + begynne å trene igjen i januar. Hører gjerne flere! Anonymkode: 0537e...932
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #5 Skrevet 27. desember 2019 Kosthold er også veldig viktig. Kutt ned/ut på sukker. Få i deg langt mer grønnsaker, og også nok riktig fett og gode proteiner. Få i deg god og næringstett mat som holder blodsukkeret ditt stabilt - da vil også psyken bli bedre. Anonymkode: 0cd86...f87
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #6 Skrevet 27. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kosthold er også veldig viktig. Kutt ned/ut på sukker. Få i deg langt mer grønnsaker, og også nok riktig fett og gode proteiner. Få i deg god og næringstett mat som holder blodsukkeret ditt stabilt - da vil også psyken bli bedre. Anonymkode: 0cd86...f87 Takk. Visste ikke at det var viktig i denne sammenhengen. Anonymkode: 0537e...932
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #7 Skrevet 27. desember 2019 1. Innse at du er deprimert 2. Kom deg ut. Om det bare er 5.min om gangen de første gangene, så kom deg ut og øk etterhvert. 3. Snakk med ei venninne eller noen i familien. Fortell de at du trenger at noen er der, selv om du ikke orker å snakke så mye. Bare ha noen der under en film, ta en kaffe, spise lunsj osv. Praten kommer etterhvert. 4. Legg deg i normal tid og ikke sov for lenge. 5 prøv å få time hos psykolog. 6 gjør noe for andre. Typ, kjøp en kaffe til en tigger, hjelp til på kirkens bymisjon, ett eller annet som får deg til å forstå at du aller mest sannsynlig, uansett grunn til din depresjon, faktisk har det bedre enn mange andre. 7 DENNE ER FAKTISK VIKTIG: hver kveld før du legger deg, så skriv ned tre ting du er takknemlig over. Det kan være at du har en seng å sove i, tak over hodet, mat på bordet, venner osv. Du kan ogsp skrive ned tre ting som har vært positivt med dagen i dag, som turen du gikk. Venninnen du pratet med osv.Og prøv å legg merke til ting. Som at solen kan varme kinnene dine, at stjernene skinner en klar natt, at frosten ser fin ut på gresset osv. Dette rett og slett for å gjøre deg selv bevist på verden utenfor din egen psyke. Dette var en av de tingene som fikk meg ut av min egen "dep-boble" Det er alt jeg kommer på akkurat nå, og har slitt med dep i mange år...Jobber meg igjennom disse stegene selv, ikke nødvendigvis i den rekkefølgen vel og merke. Man kan komme seg ut av mørket, men det krever jobbing... Anonymkode: 5dfb9...275
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #8 Skrevet 27. desember 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kosthold er også veldig viktig. Kutt ned/ut på sukker. Få i deg langt mer grønnsaker, og også nok riktig fett og gode proteiner. Få i deg god og næringstett mat som holder blodsukkeret ditt stabilt - da vil også psyken bli bedre. Anonymkode: 0cd86...f87 Er nå ikke så sikker på det. Anonymkode: 0d0a5...d17
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #9 Skrevet 27. desember 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Innse at du er deprimert 2. Kom deg ut. Om det bare er 5.min om gangen de første gangene, så kom deg ut og øk etterhvert. 3. Snakk med ei venninne eller noen i familien. Fortell de at du trenger at noen er der, selv om du ikke orker å snakke så mye. Bare ha noen der under en film, ta en kaffe, spise lunsj osv. Praten kommer etterhvert. 4. Legg deg i normal tid og ikke sov for lenge. 5 prøv å få time hos psykolog. 6 gjør noe for andre. Typ, kjøp en kaffe til en tigger, hjelp til på kirkens bymisjon, ett eller annet som får deg til å forstå at du aller mest sannsynlig, uansett grunn til din depresjon, faktisk har det bedre enn mange andre. 7 DENNE ER FAKTISK VIKTIG: hver kveld før du legger deg, så skriv ned tre ting du er takknemlig over. Det kan være at du har en seng å sove i, tak over hodet, mat på bordet, venner osv. Du kan ogsp skrive ned tre ting som har vært positivt med dagen i dag, som turen du gikk. Venninnen du pratet med osv.Og prøv å legg merke til ting. Som at solen kan varme kinnene dine, at stjernene skinner en klar natt, at frosten ser fin ut på gresset osv. Dette rett og slett for å gjøre deg selv bevist på verden utenfor din egen psyke. Dette var en av de tingene som fikk meg ut av min egen "dep-boble" Det er alt jeg kommer på akkurat nå, og har slitt med dep i mange år...Jobber meg igjennom disse stegene selv, ikke nødvendigvis i den rekkefølgen vel og merke. Man kan komme seg ut av mørket, men det krever jobbing... Anonymkode: 5dfb9...275 Tusen takk for gode tips fra deg. Skal virkelig bruke de for å prøve å komme meg ut av dette. Det å skrive de tre tingene som er positive skal jeg begynne med. Og det å stå opp. Merker at jeg egentlig har lyst å bare sove. Anonymkode: 0537e...932
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #10 Skrevet 27. desember 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: 1. Innse at du er deprimert 2. Kom deg ut. Om det bare er 5.min om gangen de første gangene, så kom deg ut og øk etterhvert. 3. Snakk med ei venninne eller noen i familien. Fortell de at du trenger at noen er der, selv om du ikke orker å snakke så mye. Bare ha noen der under en film, ta en kaffe, spise lunsj osv. Praten kommer etterhvert. 4. Legg deg i normal tid og ikke sov for lenge. 5 prøv å få time hos psykolog. 6 gjør noe for andre. Typ, kjøp en kaffe til en tigger, hjelp til på kirkens bymisjon, ett eller annet som får deg til å forstå at du aller mest sannsynlig, uansett grunn til din depresjon, faktisk har det bedre enn mange andre. 7 DENNE ER FAKTISK VIKTIG: hver kveld før du legger deg, så skriv ned tre ting du er takknemlig over. Det kan være at du har en seng å sove i, tak over hodet, mat på bordet, venner osv. Du kan ogsp skrive ned tre ting som har vært positivt med dagen i dag, som turen du gikk. Venninnen du pratet med osv.Og prøv å legg merke til ting. Som at solen kan varme kinnene dine, at stjernene skinner en klar natt, at frosten ser fin ut på gresset osv. Dette rett og slett for å gjøre deg selv bevist på verden utenfor din egen psyke. Dette var en av de tingene som fikk meg ut av min egen "dep-boble" Det er alt jeg kommer på akkurat nå, og har slitt med dep i mange år...Jobber meg igjennom disse stegene selv, ikke nødvendigvis i den rekkefølgen vel og merke. Man kan komme seg ut av mørket, men det krever jobbing... Anonymkode: 5dfb9...275 Aldri prøvd psykolog. Er det nyttig? Det å ut levere alt jeg tenker på. Anonymkode: 0537e...932
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #11 Skrevet 27. desember 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk. Visste ikke at det var viktig i denne sammenhengen. Anonymkode: 0537e...932 Det er kjempeviktig! Og så er det jo en av de enklere tingene å gjøre noe med. Husk å kose deg med den sunne maten, det er så mye god og sunn mat https://www.tv2.no/a/5234156/ Anonymkode: 0cd86...f87
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #12 Skrevet 27. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er kjempeviktig! Og så er det jo en av de enklere tingene å gjøre noe med. Husk å kose deg med den sunne maten, det er så mye god og sunn mat https://www.tv2.no/a/5234156/ Anonymkode: 0cd86...f87 Takk for den linke Anonymkode: 0537e...932
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #13 Skrevet 27. desember 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er nå ikke så sikker på det. Anonymkode: 0d0a5...d17 Du trenger ikke tro det, om du ikke vil. Men det er så mye forskning som har kommet i mange år nå som viser at kostholdet har en meget viktig betydning når det gjelder depresjon. Det viktigste er å holde seg til et kosthold som ikke trigger betennelser i kroppen (dvs. holde seg unna sukker og andre raske karbohydrater, få i seg nok grønnsaker og riktige gode oljer i riktig balanse og få i seg rene proteiner - og holde blodsukkeret stabilt) og å få i seg nok antioksidanter (mye i bl.a. grønnsaker og bær). Kosthold er viktig, og ofte avgjørende, både i forebygging av depresjon, behandling av depresjon og for å hindre at man får det på nytt. Anonymkode: 0cd86...f87
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #14 Skrevet 27. desember 2019 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for gode tips fra deg. Skal virkelig bruke de for å prøve å komme meg ut av dette. Det å skrive de tre tingene som er positive skal jeg begynne med. Og det å stå opp. Merker at jeg egentlig har lyst å bare sove. Anonymkode: 0537e...932 Ja, det virket i allefall for meg. Det tok selvsagt litt tid, men etterhvert begynte jeg å se de små tingene igjen. Depresjon er jo negative tanker, og for å snu dette må man prøve å se det positive. Det kommer ikke av seg selv, men med tiden til hjelp vil ting begynne å snu. Og det beste av alt - man kan gjøre det overalt. Anonymkode: 5dfb9...275
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #15 Skrevet 27. desember 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Takker for tips. Målet er å prøve å komme seg ut på tur + begynne å trene igjen i januar. Hører gjerne flere! Anonymkode: 0537e...932 Hvorfor vente til januar? Begynn i dag. Ta på lett tøy og gå deg en tur nå mens kanskje ungene fortsatt sover. Kjenn på roen og stillheten som er ute nå. Synest du det kan være kjedelig å gå tur aleine så enten inviter med noen eller sett lydbok på øret. Anonymkode: 35661...743
Iiiiik Skrevet 27. desember 2019 #16 Skrevet 27. desember 2019 For lette til moderate depresjoner er et regelmessig liv med aktivitet og dagslys beste medisin. Altså stå opp på morgenen slik at man ikke er våken og grubler når alle andre sover, spise til faste tider, helst være i jobb, komme seg ut, snakke med andre. Kort sagt - gjøre det som virker nesten uoverkommelig når man helst vil legge seg under dyna og vente på at det skal gå over. I tillegg kan det nok hjelpe å gå i behandling. Først og fremst for å finne ut hvor dette kommer fra, og for å ha verktøy til å håndtere de vanskelige tankene og følelsene.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #17 Skrevet 27. desember 2019 Det er alltid vanskelig å finne en måte å komme seg ut av det på. Mitt beste tips (hvis vi ser bort fra behandling, som er det absolutt beste) er å huske tilbake. Hva gledet deg før? Små ting? Bake en kake kanskje? Tenne lys og lese bok? Reise på besøk? Gjør det! Start i det små. Noen dager vil man ikke klare det, og det er greit, men minst en dag i uken må du gjøre noe som ga glede før. Så trenger du ikke huske så langt tilbake. Hvis du ikke har lyst eller orker, så tenk «jeg ville ikke forrige uke, men jeg gjorde det og det fikk meg til å føle meg bedre», så vet du av erfaring at det hjelper, og det blir lettere å trå over terskelen. Gjør gjerne den samme tingen om og om igjen. Da blir det mindre skummelt. Så kan du spe på men nye små gleder etterhvert. Alle skal gjøres minst en gang per uke, men ikke samme dag. Til slutt har du kanskje en ting å gjøre per dag og så blir det lettere. Det tar tid, men det blir lettere. Anonymkode: b764b...7b6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #18 Skrevet 27. desember 2019 Mange gode tips her. Tror ikke alle her har opplevd ordentlig depresjon selv. Nå finnes det vel uansett flere grader av depresjon. Jeg er deprimert i perioder. Når det skjer blir jeg apatisk og sengeliggende og står jeg opp tåler jeg ingenting. Noen ganger orker jeg ikke mat mens andre ganger får jeg ulvehunger og skal på en måte spise ihjel monstret inni meg. I disse periodene evner jeg ikke å ut og gå tur eller være sosial for er jeg i mørket så ER jeg det. Det må liksom få rase noen dager før det letter litt, og DA kan jeg klare å gjøre noe fornuftig slik som de gode rådene deres. Enkelte tror man bare er lei seg ved depresjon. Mulig noen er det altså, men jeg gråter ikke eller er lei meg. Jeg er mer monoton, apatisk, fjern, handlingslammet, driter i verden, sint og kan bli stygg i kjeften. Et troll. Troll gråter ikke. Anonymkode: 6d3c3...96b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #19 Skrevet 27. desember 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange gode tips her. Tror ikke alle her har opplevd ordentlig depresjon selv. Nå finnes det vel uansett flere grader av depresjon. Jeg er deprimert i perioder. Når det skjer blir jeg apatisk og sengeliggende og står jeg opp tåler jeg ingenting. Noen ganger orker jeg ikke mat mens andre ganger får jeg ulvehunger og skal på en måte spise ihjel monstret inni meg. I disse periodene evner jeg ikke å ut og gå tur eller være sosial for er jeg i mørket så ER jeg det. Det må liksom få rase noen dager før det letter litt, og DA kan jeg klare å gjøre noe fornuftig slik som de gode rådene deres. Enkelte tror man bare er lei seg ved depresjon. Mulig noen er det altså, men jeg gråter ikke eller er lei meg. Jeg er mer monoton, apatisk, fjern, handlingslammet, driter i verden, sint og kan bli stygg i kjeften. Et troll. Troll gråter ikke. Anonymkode: 6d3c3...96b Så fint at du har fasiten da 😊 Anonymkode: 2b277...b53
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #20 Skrevet 27. desember 2019 Første bud er å oppsøke lege. Ofte er det lang ventetid hos psykologene, men hvis fastlegen er grei kan du snakke med han eller henne mens du venter 😊 Spis sunn, god mat, drikk nok vann, kom deg ut i dagslys (30 min om dagen er fint), hvis du klarer lett trening noen ganger i uka kan det hjelpe veldig. God søvnhygiene og gode søvnrutiner er utrolig viktig! Stor klem! Anonymkode: 2b277...b53
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #21 Skrevet 27. desember 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange gode tips her. Tror ikke alle her har opplevd ordentlig depresjon selv. Nå finnes det vel uansett flere grader av depresjon. Jeg er deprimert i perioder. Når det skjer blir jeg apatisk og sengeliggende og står jeg opp tåler jeg ingenting. Noen ganger orker jeg ikke mat mens andre ganger får jeg ulvehunger og skal på en måte spise ihjel monstret inni meg. I disse periodene evner jeg ikke å ut og gå tur eller være sosial for er jeg i mørket så ER jeg det. Det må liksom få rase noen dager før det letter litt, og DA kan jeg klare å gjøre noe fornuftig slik som de gode rådene deres. Enkelte tror man bare er lei seg ved depresjon. Mulig noen er det altså, men jeg gråter ikke eller er lei meg. Jeg er mer monoton, apatisk, fjern, handlingslammet, driter i verden, sint og kan bli stygg i kjeften. Et troll. Troll gråter ikke. Anonymkode: 6d3c3...96b Men så er det jo også slik at flere av oss som har svart nettopp har opplevd "ordentlig depresjon", og derfor svarer som vi gjør. Jeg har i to perioder i livet vært veldig deprimert, på grensen til suicidal. Jeg kom meg over det, første gang med behandling, andre gang uten. Så har jeg hatt enorme livspåkjenninger som i noen perioder også har gjort meg veldig deprimert. Sist gang tok jeg et kurs, type livsmestringskurs, som var veldig fokusert på hvordan snu egne tanker, uansett hvor man er i en slik prosess, eller bare i et hverdagsliv med normale hverdagsdilemmaer/-problemer. Noe av det viktigste det kurset ga meg, var teknikker til å bli oppmerksom på hvordan jeg selv kan snu egne tanker og følelser. Og det har gjort at jeg nå veldig tidlig gjenkjenner tegnene på at jeg begynner å bli deprimert (jeg har fremdeles store og pågående belastninger i livet på alle plan), eller står i fare for å bli det. Der jeg før gikk ned i en depresjon, der greier jeg nå å snu. Og det gjør jeg med tanketeknikker, velge hva jeg ønsker å fokusere på, det å tvinge meg selv til å spise sunt og nok uansett, og det å bevege meg utendørs. Jeg var omtrent som deg, bortsett fra at jeg ikke var stygg i munnen mot andre, da jeg var veldig deprimert. Så det er mulig å snu! Det er mulig å lære seg tanketeknikker for å bli mer oppmerksom på egne tankemønster og ikke minst hvordan man kan snu disse til noe mer positivt. Det fikser ikke det som ellers er galt i livet, men det gjør livet langt lettere og vanskelighetene lettere å takle og finne løsninger på, hvis man greier å snu seg selv før man har gått for langt ned i depresjonen. Har man først vært deprimert er det fare for tilbakefall. Det aksepterer jeg, og jeg ser på det som en livslang prosess å være bevisst egne tankemønster, eget kosthold, trening, stressmestring og det å alltid lete etter et eller annet positivt ved tilværelsen uansett hvor uutholdelig livet ellers føles. Så jo, noen av oss som har svart har definitivt kjent på "ordentlig depresjon". Ingen sier at det er enkelt. Når det kommer til kosthold, så spør jeg meg selv om jeg ville gått ut og fylt diesel på bensinbilen min bare fordi diesel var enklest å få tak i akkurat nå - svaret er jo nei. Og da spør jeg meg selv om jeg ønsker å gjøre det med kroppen min, da er svaret også nei. Da er det lettere å velge riktig mat, sunn mat, god mat, nok mat. Og de gangene hvor jeg likevel kanskje skeier ut, da gjør jeg det med god samvittighet, uten å rakke ned på meg selv - og det fører til at utskeielsene blir færre og mindre. Anbefaler deg å se om det finnes slike livsmestringskurs der du bor, de fleste kommuner og/eller nav arrangerer det nå, har jeg inntrykk av. Anonymkode: 0cd86...f87
Iiiiik Skrevet 27. desember 2019 #22 Skrevet 27. desember 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange gode tips her. Tror ikke alle her har opplevd ordentlig depresjon selv. Nå finnes det vel uansett flere grader av depresjon. Jeg er deprimert i perioder. Når det skjer blir jeg apatisk og sengeliggende og står jeg opp tåler jeg ingenting. Noen ganger orker jeg ikke mat mens andre ganger får jeg ulvehunger og skal på en måte spise ihjel monstret inni meg. I disse periodene evner jeg ikke å ut og gå tur eller være sosial for er jeg i mørket så ER jeg det. Det må liksom få rase noen dager før det letter litt, og DA kan jeg klare å gjøre noe fornuftig slik som de gode rådene deres. Enkelte tror man bare er lei seg ved depresjon. Mulig noen er det altså, men jeg gråter ikke eller er lei meg. Jeg er mer monoton, apatisk, fjern, handlingslammet, driter i verden, sint og kan bli stygg i kjeften. Et troll. Troll gråter ikke. Anonymkode: 6d3c3...96b Jeg har ikke opplevd en ordentlig depresjon. Det gjør kanskje at det er lettere for meg å ha fokus på hva som virker generelt, på gruppenivå? Mens du vet hva som virket for deg? Gode tips i denne linken! https://www.nrk.no/livsstil/slik-kan-du-hjelpe-deg-selv-1.12887910
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #23 Skrevet 27. desember 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Mange gode tips her. Tror ikke alle her har opplevd ordentlig depresjon selv. Nå finnes det vel uansett flere grader av depresjon. Jeg er deprimert i perioder. Når det skjer blir jeg apatisk og sengeliggende og står jeg opp tåler jeg ingenting. Noen ganger orker jeg ikke mat mens andre ganger får jeg ulvehunger og skal på en måte spise ihjel monstret inni meg. I disse periodene evner jeg ikke å ut og gå tur eller være sosial for er jeg i mørket så ER jeg det. Det må liksom få rase noen dager før det letter litt, og DA kan jeg klare å gjøre noe fornuftig slik som de gode rådene deres. Enkelte tror man bare er lei seg ved depresjon. Mulig noen er det altså, men jeg gråter ikke eller er lei meg. Jeg er mer monoton, apatisk, fjern, handlingslammet, driter i verden, sint og kan bli stygg i kjeften. Et troll. Troll gråter ikke. Anonymkode: 6d3c3...96b Jeg har svart lenger opp, kom med 7 råd som funket for meg. Jeg har hatt en depresjon i minst 10 år. Jeg husker ingenting fra min datters to første år. Jeg jobber redusert og har perioder som er værre enn andre. Men det er i de tyngste periodene man må jobbe hardest med tankene. Jeg lar meg selv på ett par dager med "fuck meg, fuck alle, fuck verden" Så må jeg bare ta takk ting. Det kan alikevel ta flere dager, noen ganger uker p få hodet over vannet igjen, men jeg klarer det alltid. Depresjonen ligger alltid der å lurer, men jeg klarer som regel å holde den i sjakk ved å bruke tipsene mine over. Og når det stormer som værst, ja da må jeg bruke disse tipsene om og om og om igjen, hele tiden. Lar jeg meg selv drukne i tanker og mørket, vet jeg ikke hvordan det går... Anonymkode: 5dfb9...275
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #24 Skrevet 27. desember 2019 1 time siden, Iiiiik skrev: Jeg har ikke opplevd en ordentlig depresjon. Det gjør kanskje at det er lettere for meg å ha fokus på hva som virker generelt, på gruppenivå? Mens du vet hva som virket for deg? Gode tips i denne linken! https://www.nrk.no/livsstil/slik-kan-du-hjelpe-deg-selv-1.12887910 Takk for linken! Anonymkode: 0537e...932
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #25 Skrevet 27. desember 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Håper på mange råd! Anonymkode: 0537e...932 1. Det blir bedre!! 2. Hver kveld tenk på en ting som har vært positiv ila dagen, noe fint som har skjedd eller en ting du setter pris på. Det finnes alltid en positiv ting/person/situasjon. Fokuser på det når du legger deg om kvelden og fjern alle negative tanker. 3. Gå en tur hver dag. Trenger ikke å være lang tur, 10 min holder. Frisk luft og bare det å være ute hjelper på humøret. 4. Finn noen å snakke med, en venn/psykolog andre.... 5. Ja, det BLIR bedre!! ❤ Anonymkode: 6e463...527
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå