Gå til innhold

Syntes dere psoriasis er ekkelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har psoriasis, ikke mye, men har på albuene. Dette kan variere i størrelse og hissighet. Pga dette, så går jeg aldri ut i t skjorte offentlig om sommeren. 
Har inntrykk av at folk syntes det er kjempe ekkelt å se. 
Hva syntes dere? 

Anonymkode: 95be0...88a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke et behagelig syn. Har selv hatt alvorlig eksem, og folk oppførte seg som om jeg var smittsom. Har tørr hodebunn slik at jeg flasser. Er ingen, inkludert meg selv, som synes det er trivelig heller. Jeg ville allikevel ikke ha reagert på at noen med psoriasis gikk i t-skjorte eller shorts. 

Anonymkode: 23182...ed8

Skrevet

Synes! 

Syntes er preteritum, altså fortid, og kan dermed ikke brukes i presens, eller nåtid, om du vil. 

Nei, psoriasis er ikke ekkelt, men jeg synes litt synd på deg som har det. Jeg har lært at dette er nokså plagsomt, og jeg har selv en plagsom kronisk hudsykdom som også er litt ekkel. Jeg har lært meg å drite glatt i det, og går i både t-skjorte og shorts. Med sår og arr. 

Anonymkode: fce31...077

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Synes! 

Syntes er preteritum, altså fortid, og kan dermed ikke brukes i presens, eller nåtid, om du vil. 

Nei, psoriasis er ikke ekkelt, men jeg synes litt synd på deg som har det. Jeg har lært at dette er nokså plagsomt, og jeg har selv en plagsom kronisk hudsykdom som også er litt ekkel. Jeg har lært meg å drite glatt i det, og går i både t-skjorte og shorts. Med sår og arr. 

Anonymkode: fce31...077

Beklager skrivefeilen, gikk litt fort der. 
Heldig du som har lært deg å bare drite i det, håper jeg også kommer dit. 

Skrevet

Du bør jo gå uten langermet om sommeren. Mest mulig. Har selv psoriasis. Men på hendene. Av og til er det ekkelt, av og til ikke. Kommer an på om det er en god eller dårlig periode. Da jeg jobbet som frisør var det grusomt ekkelt og jeg brukte 6 mnd med intens behandling for å «redde» arbeidsførheten min 

Anonymkode: 5bf3f...c5e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du bør jo gå uten langermet om sommeren. Mest mulig. Har selv psoriasis. Men på hendene. Av og til er det ekkelt, av og til ikke. Kommer an på om det er en god eller dårlig periode. Da jeg jobbet som frisør var det grusomt ekkelt og jeg brukte 6 mnd med intens behandling for å «redde» arbeidsførheten min 

Ja, hjemme og sånn så går jeg mest mulig i kortermet, men føler jeg blir beglodd ute. Sikkert mye bare i min tankegang. 

Skrevet

Nei, det bryr meg egentlig fint lite. 

Tenker at du skal sole deg og lufte kroppen, er jo det som er bra for huden din. 

Ekkelt er ustelte føtter og folk som ikke dusjer før de bader i basseng. 

Anonymkode: 93a2a...768

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hjemme og sånn så går jeg mest mulig i kortermet, men føler jeg blir beglodd ute. Sikkert mye bare i min tankegang. 

Ingen som glor. Det er jeg sikker på. Er nok bare din egen tankegang ja.

Skrevet

Ekkelt når jeg selv har det, jeg bryr meg ikke om andres eksem.

Anonymkode: abaff...5ad

Skrevet

Både jeg og datteren min har eksem😩 Så jeg er vant til mye..

åpne sår, flass, verk osv er ekkelt. Jeg synes det er pyton når kollegaen min dras opp buksebenet, viser frem psoriasisen og klør så flassen fyker rundt. Ordinære psoriasisflekker er jo ikke pent, men er absolutt ikke ekkelt. 

Anonymkode: 891eb...ddb

Skrevet

Nei, ikke ekkelt. Jeg har vokst opp med flere i slekta med psoriasis, så jeg ser det egentlig ikke en gang. 

Skrevet

Takk, det er godt å høre ❤️

Skrevet

Jeg synes det er ekkelt. Beklager. 

Anonymkode: 74e35...244

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er ekkelt. Beklager. 

Anonymkode: 74e35...244

Ikke noe å beklage, sånn er det bare. 

Skrevet

Det er jo en medisinsk tilstand, ikke ekkelt i det hele tatt. 

Skrevet

Har vokst opp med forelder som har det på alle ledd, kan ikke si jeg legger merke til det en gang 

Anonymkode: 923c3...088

Skrevet

Jeg synes ikke det er ekkelt. Det ser vondt og slitsomt ut, men ikke ekkelt. 

Anonymkode: c7a41...315

Skrevet

Nei. Kjenner flere med psoriasis og har aldri tenkt at det er ekkelt

Skrevet

I utgangspunktet ikke. Husker jeg var på date med en kar. Han hadde psoriasis på håndleddene og satt å gned dem mot hverandre fordi det klødde. Etterhvert begynte det å flasse/flake. Akkurat da var det litt ekkelt. 

Skrevet

Jeg håper inderlig ikke det, fordi sønnen min på  12 år har en hudsykdom som kan minne om psoriasis men det er over hele kroppen hele tiden. Han har spurt meg om jeg virkelig tror at han kommer til å få kjæreste noen gang. Han har så dårlig selvbilde pga sykdommen, at han tror ikke at noen kommer til å like han.

Jeg har så vondt av den nydelige gutten min som har denne sykdommen. 

Anonymkode: 9c70d...0c3

Skrevet

Nei, overhodet ikke! Tanken har ikke streifa meg før du skrev det her...

Gå i t-skjorte uten noen betenkeligheter!

Skrevet

Ja jeg synes dessverre det er ekkelt. Var sammen med en for lenge siden som hadde dette, jeg taklet det ikke. Når det er sagt, jeg bryr meg virkelig ikke om noen med psoriasis går forbi meg på gata i t-skjorte og shorts. Det blir kun ekkelt når jeg må være veldig nærme og risikerer hudkontakt. Jeg vet det er dustete, men sånn er det for meg.

Anonymkode: 14352...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...