Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #26 Skrevet 26. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Latterlig kommentar. Anonymkode: 6e494...3f3 Nei, det er sant. Hvis man KAN, er det dårlig gjort å ikke gi barnet søsken. Anonymkode: 4fa7b...2cc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #27 Skrevet 26. desember 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er sant. Hvis man KAN, er det dårlig gjort å ikke gi barnet søsken. Anonymkode: 4fa7b...2cc Du vet ikke om hun kan, eller hva som er grunnen til at hun bare har 1. Og om det ikke er selvvalgt så er det da bare fint å kunne se fordelene med det også. Det å slippe å passe på at man ikke forskjellsbehandler er definitivt en av dem. Selv var jeg glad for å bare ha 1 da han var helt spinnvill på julaften, selv om jeg i det store og det hele helst skulle hatt 1 til. Men det går ikke, og da får man det bedre om man klarer å heller sette pris på det man har. Anonymkode: 2fdbd...fdb
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #28 Skrevet 26. desember 2019 Vi kjøpte Nintendo Switch til den eldste sønnen vår i år (han har ønsket seg det lenge). Planen var at han skulle dele med lillebror. Lillebror på 8 fikk en lekehund til 300 som han var kjempehappy for. Kunne ikke falt han inn at det var noen forskjell på de gavene, han fikk jo noe han synes var kjempefint! det er som nevnt over her, veldig forskjell på barn og tenåringer ift hva de ønsker seg og pris! Anonymkode: b817b...94d
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2019 #29 Skrevet 26. desember 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi kjøpte Nintendo Switch til den eldste sønnen vår i år (han har ønsket seg det lenge). Planen var at han skulle dele med lillebror. Lillebror på 8 fikk en lekehund til 300 som han var kjempehappy for. Kunne ikke falt han inn at det var noen forskjell på de gavene, han fikk jo noe han synes var kjempefint! det er som nevnt over her, veldig forskjell på barn og tenåringer ift hva de ønsker seg og pris! Anonymkode: b817b...94d Min gutt er også 8 år å skal love deg han vet at nintendo switch er mye dyrere enn en lekehund. Er overrasket om hvor mange som har barn som ikke vet hva ting koster.Altså sønnen min vet heller ikke akkurat hva nintendo koster,men han vet at det er veldig dyrt å derfor kan vi ikke kjøpe det. Jeg syns det er en bra ting å lære barna at enkelte ting er dyre så det er ikke bare til å kjøpe det. Anonymkode: bc655...cc3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #30 Skrevet 27. desember 2019 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Min gutt er også 8 år å skal love deg han vet at nintendo switch er mye dyrere enn en lekehund. Er overrasket om hvor mange som har barn som ikke vet hva ting koster.Altså sønnen min vet heller ikke akkurat hva nintendo koster,men han vet at det er veldig dyrt å derfor kan vi ikke kjøpe det. Jeg syns det er en bra ting å lære barna at enkelte ting er dyre så det er ikke bare til å kjøpe det. Anonymkode: bc655...cc3 Selvfølgelig vet de at det er forskjell på pris, men de er opplært til at det ikke spiller noen rolle.... Har fire barn, og det begynner så enkelt som at de lærer at alle ikke kan få ny genser fordi en av dem trenger det. De lærer at det jevner seg ut på sikt fordi alle får ny genser når de trenger det. Det gjelder etterhvert også mobil, pc, alpinutstyr, sykkel osv osv. Til jul får alle noe de trenger eller ønsker seg, men prisen kan være ganske forskjellig. Det er helt greit for på sikt blir det likt I år var det 16 åringen som fikk dyrest gave her, sikkert 2.000 kr dyrere enn 12 åringen, men det er det virkelig ingen av ungene her som reagerer på. Anonymkode: 9229a...ea0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #31 Skrevet 27. desember 2019 Nei det hadde jeg ikke! Anonymkode: b708d...9db
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #32 Skrevet 27. desember 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig vet de at det er forskjell på pris, men de er opplært til at det ikke spiller noen rolle.... Har fire barn, og det begynner så enkelt som at de lærer at alle ikke kan få ny genser fordi en av dem trenger det. De lærer at det jevner seg ut på sikt fordi alle får ny genser når de trenger det. Det gjelder etterhvert også mobil, pc, alpinutstyr, sykkel osv osv. Til jul får alle noe de trenger eller ønsker seg, men prisen kan være ganske forskjellig. Det er helt greit for på sikt blir det likt I år var det 16 åringen som fikk dyrest gave her, sikkert 2.000 kr dyrere enn 12 åringen, men det er det virkelig ingen av ungene her som reagerer på. Anonymkode: 9229a...ea0 Mens her lærer vi at gavene koster omtrent det samme så det ikke er urettferdig. Selvsagt hadde han ikke godtatt at broren får nintendo switch mens han selv får en gave til 500 kr. Det er rettferdig å skjønner han godt. Anonymkode: bc655...cc3
Nyttårs barn Skrevet 27. desember 2019 #33 Skrevet 27. desember 2019 Jeg synes det er rart at folk er så opptatt av at ting skal være så likt hele tiden. Det er litt smålig synes jeg. Ting er sjelden helt likt, større barn har også dyrere ønsker og de små blir like glade for noe som ikke koster stort.
Nyttårs barn Skrevet 27. desember 2019 #34 Skrevet 27. desember 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er sant. Hvis man KAN, er det dårlig gjort å ikke gi barnet søsken. Anonymkode: 4fa7b...2cc Nei det er ikke dårlig gjort å ikke gi barnet søsken, det finnes mye som er tragisk her i verden men ikke å være enebarn i en ellers velfungerende familie. Enebarn blir dessuten ofte romslige og rause og ikke hysterisk opptatt av å sammenligne priser for at alt skal bli helt likt
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #35 Skrevet 27. desember 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er sant. Hvis man KAN, er det dårlig gjort å ikke gi barnet søsken. Anonymkode: 4fa7b...2cc Å ha søsken er ingen garanti for at man har et godt forhold til dem. Mange jeg kjenner har dårlige forhold til søsknene sine og skulle nok heller ønske at de var enebarn.. Å få barn kun for at det andre barnet skal få søsken, dét er dårlig gjort. Man skal både ønske seg barnet og ha kapasitet til det. Anonymkode: 8af6f...fc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå