Gå til innhold

Ari Behn har tatt selvmord!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Likevel er mentale sykdommer og selvmord tabu...

Høres litt bedre ut når en kjendis gjør det?.

En time etter glemmer man alle de andre som sliter...

Anonymkode: 88d3b...648

Er du helt rar?

Høres bedre ut når en kjendis tar livet sitt? Han var pappa til tre. Tipper at de ikke syns det er lettere fordi han er kjendis. 

Men kanskje kan familiens åpenhet hjelpe andre som ikke kommer i avise når de sliter. 

Anonymkode: eb37e...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den mannen har satt spor i meg. Selv om jeg ikke kjente han... Etter hans død så jeg dokumentaren "ari og halve kongeriket". Jeg syns bare han virka så utrolig flott, snill, empatisk... Siden beskjeden har jeg slitt med å få han ut av hode. Akkurat som om jeg har vanskelig for å akseptere at det er sant. Jeg vil så gjerne han skal være i live, få hjelp, bli lykkelig igjen. Jeg har ikke opplevd dette på samme måte når det er mennesker jeg ikke kjenner som har gått bort før. Er det noen som kjenner litt det samme? 

Anonymkode: 7969d...a3a

Kjenner det på samme måte. 😢 

Han fikk ufortjent mye skyld og negativitet på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ari virket som ett godt å snilt menneske.  De beste går først virker det som. Så trist for barna hans. Uff. Har alltid  hatt sansen for han. Media har drevet heksejakt på Ari å resten av kongefamilien. Jeg blir kvalm. De burde virkelig gå i seg selv. Ja det burde vi nok alle sammen.

Anonymkode: 348e2...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det. Han setter fingeren på noe viktig. Jeg hadde alltid sansen for At i. Han fikk ufortjent mye dritt . Janteloven er sterk i Norge. 

Anonymkode: 348e2...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette setter et perspektiv på det hele. Så sant så sant. Skulle ønske jeg kunne fortalt Ari hvilken flott mann han var, og stoppet det kjøret han var igjennom fra alle mobbere der ute. Han satt for høye forventninger til seg selv. Bare kunsten hans som ble revet bort, hvor var det engasjementet når han levd, alle så ned på kunsten hans. Og nå er det så stor etterspørsel. Helt utrolig. 

Anonymkode: 0bc83...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg ikke skjønner noe av, det er at personer som har mislikt han hele tiden, plutselig synest han er så fantastisk etter at han er død, litt for sent da egentlig. 

Anonymkode: e2985...3a4

Eg er blandt dei. Har alltid tenkt at han var full av store ord, og ikkje så mykje meir. Men no innser eg, for seint, som mange andre at han nok var ein veldig fin fyr. 

Eg har iallefall lært å ikkje dømme, sjølv om det ikkje hjelper Ari noko no desverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner på noe av det. Jeg er så utrolig trist på hans og barnas vegne. Så inderlig trist og medfølende. Det har gjort voldsomt inntrykk. I tillegg blir jeg så lei meg over alt det fine som blir sagt om han, som han kanskje ikke skjønte, visste, ante og fortjente å få høre. 

Anonymkode: b74e8...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir rett og slett kvalm av dere som tolker og tyder og tillegger problemer og skyld og egenskaper ut fra eget forgodtbefinnende og egeninteresse. Dyrkingen deres handler antakelig kun om én ting, og det er deres egen forkjærlighet for deres egen empati.

Dere vet ingenting om årsak eller hvordan ting henger sammen, likefullt tolker dere og står i. Ser dere ikke hvor smakløst det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor han valgte som han gjorde bør man holde seg for god til å spekulere i  

Jeg tror som Amandine at dere som feller krokodilletårer over en mann dere aldri har møtt eller tenkt særlig på er mest rørt over deres egen sorg og empati. 

Endret av *Miss Marple*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo sannheten. Hun har helt rett!

Anonymkode: 0bc83...564

Nei. Er du sprø? 

Anonymkode: b380e...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Amandine at spekulasjon i hvem/hva/ hvorfor er smakløst. Men samtidig har dødsfallet rørt opp noe i befolkningen, selv blant oss som aldri traff ham. Det er en grunn til at begravelsen blir sendt på NRK.

Og så må det være lov å stusse over at alle de negative karakteristikkene over lunchbord og i kommentarfelt plutselig har endret fortegn. Noe å tenke på i hverdagen, hvordan vi setter karakteristikker på folk. 
 

For egen regning er jeg glad for at jeg instinktivt har forsvart Ari når noen snakket dårlig om ham, fex i lunchpausa. Egoistisk men ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hjertefru skrev:

Enig med Amandine at spekulasjon i hvem/hva/ hvorfor er smakløst. Men samtidig har dødsfallet rørt opp noe i befolkningen, selv blant oss som aldri traff ham. Det er en grunn til at begravelsen blir sendt på NRK.

Og så må det være lov å stusse over at alle de negative karakteristikkene over lunchbord og i kommentarfelt plutselig har endret fortegn. Noe å tenke på i hverdagen, hvordan vi setter karakteristikker på folk. 
 

For egen regning er jeg glad for at jeg instinktivt har forsvart Ari når noen snakket dårlig om ham, fex i lunchpausa. Egoistisk men ok.

Ja, og den grunnen er enkelt og greit at han var gift med prinsessen av Norge.

Anonymkode: c4007...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Er du sprø? 

Anonymkode: b380e...00e

Nei? Da må du lese deg opp.

Anonymkode: 0bc83...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Anonym bruker said:

Den mannen har satt spor i meg. Selv om jeg ikke kjente han... Etter hans død så jeg dokumentaren "ari og halve kongeriket". Jeg syns bare han virka så utrolig flott, snill, empatisk... Siden beskjeden har jeg slitt med å få han ut av hode. Akkurat som om jeg har vanskelig for å akseptere at det er sant. Jeg vil så gjerne han skal være i live, få hjelp, bli lykkelig igjen. Jeg har ikke opplevd dette på samme måte når det er mennesker jeg ikke kjenner som har gått bort før. Er det noen som kjenner litt det samme? 

Anonymkode: 7969d...a3a

Ja jeg likte han veldig godt, og ble veldig lei meg når han valgte som han gjorde 😭

Anonymkode: ecdae...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner på noe av det. Jeg er så utrolig trist på hans og barnas vegne. Så inderlig trist og medfølende. Det har gjort voldsomt inntrykk. I tillegg blir jeg så lei meg over alt det fine som blir sagt om han, som han kanskje ikke skjønte, visste, ante og fortjente å få høre. 

Anonymkode: b74e8...da3

https://www.dagbladet.no/kultur/denne-saken-trenger-ikke-syndebukker/71977988

Det store «vi» var neppe de som hadde mest å si her. Jeg kjenner mange som var venner av Ari Behn, varme mennesker som, vil jeg tro, fortalte ham med jevne mellomrom at de satte pris på ham. Men det finnes nok av folk som har opplevd tunge depresjoner som kan fortelle at da de hadde det som verst, var det lite venner og familie kunne gjøre. Da så de på seg selv som en belastning, ikke en berikelse for andre, uansett hva de andre sa; da virket optimistiske spådommer overflatiske og hule sammenliknet med overbevisningen om at dette ikke kom til å gå bra

«Vi» har ikke grunnlag for å si at ingen sa til Ari Behn at de satte pris på ham, og «vi» vet ikke så mye om han selv var i stand til å ta til seg støtteerklæringer.

Anonymkode: 6cddc...d9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var det voldsomt til spekulering. Stein i glasshus?

Jeg har tenkt MYE på Ari og familien hans. Jeg gråter ikke, men jeg har følt veldig på den fortvilelsen, ensomheten og tomheten han må ha følt. Siden han har vært en såpass profilert kjent person i Norge så er det klart et slikt valg som han tok gjør inntrykk selvom man ikke kjente han. 

Jeg blir forbanna på deg når du antyder at jeg har tenkt mye på han og ja, følt en slags sorg fordi jeg dyrker mine egne fortreffelige følelser som medmenneske. Du fornærmer meg når du sier slik.

Anonymkode: b74e8...da3

Hvordan i alle dager kan du uttale deg om hva han, eller noen andre egentlig, må ha følt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amandine skrev:

Hvordan i alle dager kan du uttale deg om hva han, eller noen andre egentlig, må ha følt? 

Hun er så rørt av seg selv at hun ble synsk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, amandine skrev:

Hvordan i alle dager kan du uttale deg om hva han, eller noen andre egentlig, må ha følt? 

Ja for en person som tar selvmord kjenner på glede og lykke. 

Selvsagt vet jeg ikke nøyaktig hva han har følt, men at noen av de følelsene jeg nevner har jeg regnet med har vært tilstede. Selvsagt er det spekulasjon, ser den, men du også må da være enig at følelsene man har når man begår selvmord ikke er gode?

Er det så fælt for deg at jeg som privatperson har tenkt for meg selv hvor vondt og tungt han har hatt det? At jeg føler medfølelse med han og familien? Hvis det provoserer deg at jeg oppriktig sier jeg føler så inderlig med han og de etterlatte så blir jeg trist på dine vegne. 

Skjønner ikke hvorfor man skal hisse seg opp over dette. 

Anonymkode: b74e8...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette setter et perspektiv på det hele. Så sant så sant. Skulle ønske jeg kunne fortalt Ari hvilken flott mann han var, og stoppet det kjøret han var igjennom fra alle mobbere der ute. Han satt for høye forventninger til seg selv. Bare kunsten hans som ble revet bort, hvor var det engasjementet når han levd, alle så ned på kunsten hans. Og nå er det så stor etterspørsel. Helt utrolig. 

Anonymkode: 0bc83...564

Seriøst, det går ikke an å sammenligne Ari med Durek her. Ari ble utsatt for jantelov, noe som ikke er greit, han ble f eks kalt jålete og romantisk eller fikk tyn for å ha for stort ego. Det er mobbing. Å kritisere folks personlighet og utseende osv er ikke greit i det hele tatt.

Durek har fått reaksjoner på at han påstår kreftsyke barn egentlig vil dø, og at han sier han kan flytte på atomer, at han vil "rense" kvinner for "avtrykk i vagina" som de angivelig har fått etter seksuell kontakt med ulike menn... Det er ikke mobbing å kritisere dette! Han tilbyr kvakksalveri, og det må det faktisk være lov å reagere på!

Jeg kan klare meg fint uten janteloven, men ikke uten fornuften. Og sjaman Durek er ikke offer for jantelov, han er offer for faktasjekk. 

Anonymkode: 1f0af...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle ønske jeg kunne fortalt Ari hvilken flott mann han var, og stoppet det kjøret han var igjennom fra alle mobbere der ute.

Ja da ville du nok ha ordnet opp, gitt. Kanskje det er dette som gjør at han er dør: du kom ikke og fortalte hvilken flott mann han var? Skam deg. Du kunne ha berget ham.

Anonymkode: 1f0af...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...