Gå til innhold

Vanskelig med eks mannens nye kjæreste.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå er han jo tydeligvis bare så veldig forelsket, men hverdagen kommer jo der også. Dessuten sa jeg hvis det blir slutt. 

Anonymkode: 0611c...baf

Og hvis det blir slutt, så tror du at han vil savne julaften med DEG? Og å spleise med deg på 3-4 gaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har jo ikke hatt en veldig nær/god relasjon - for HI har i 25 år+ ment at svigerfamilien ikke var interessant nok for henne... 

 

Anonymkode: c4e9c...97a

Kan ha en god relasjon uansett.

 

Samtidig er det lov å bli trist og lei når ting tar slutt. Altså et godt vennskap etter bruddet, godt samarbeid osv. 

 

Anonymkode: fea42...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det viker som om ingen her inne egentlig ser min side av saken. Mulig jeg er dårlig til å formulere meg. Er vel kanskje også mange unge her inne som ikke vet hvordan det er å ha vært gift og ha en svigerfamilie i mange år som en plutselig mister. Men, jeg kommer ikke til å skrive noe mer her inne. 

Anonymkode: 0611c...baf

Jo da. Jeg vet, og forstår. 

Det er vondt. Men man kan dessverre ikke styre mennesker, har jeg lært meg. 

Tenker at du må bare kjenne på de følelsene du har, og få det ut av systemet. Så det ikke gnager. For du får ikke gjort noe med det. Ta heller med deg de tingene som er positive fremover. Og ikke mist deg selv. F.eks hold på det du vil, som å kunne møtes osv. Så når dere får barnebarn, eller barba skal gifte seg eller sånn. Da kan du stå der med hevet hode og være hyggelig og imøtekommende med far og familien. 

Anonymkode: fea42...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ha en god relasjon uansett.

 

Samtidig er det lov å bli trist og lei når ting tar slutt. Altså et godt vennskap etter bruddet, godt samarbeid osv. 

 

Anonymkode: fea42...2f1

Antar at du ikke leste forrige tråden Hi skrev?

Mange har skrevet at de forstår at det er vanskelig. Mange har fortalt henne at det er mulig å ha en god relasjon til sin eks og ekssvigerfamilie - men at hun ikke kan forvente at alt blir som før de skilte seg. Hun fikk mange gode råd sist. Men hun viser nå at hun fremdeles ikke har gjort særlig for å hjelpe seg selv, hun fortsetter som hun gjorde sist hun skrev. Mange som kan føle med de vonde følelsene hun har, men man må likevel ta ansvar for sitt eget liv og skaffe seg hjelp når man ikke takler skillsmissen og det det fører med seg av endringer. Å si det er godt ment, for slik Hi har det nå og har hatt det lenge, har hun det ikke godt. Men det er også bare hun som kan skape den endringen som må til for at hun skal fokusere på eget liv og skape seg et nytt og bedre liv.

 

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nesten så jeg tenker at dette er eks kona til min kjæreste. Hun holder på akkurat på den måten og både han (og jeg) og hans familie er lei henne. 
Så mitt råd til deg er: Det er kommet en ny dame som nå er svigerdatter og tante. Du er mor til hans barn, men innse at dere er skilt. Du kan ikke være skilt og fortsatt fullverdig medlem av hans familie. Den nye damen er nå del av hans familie. 
Gå videre med livet ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.12.2019 den 14.48, Anonym bruker skrev:

Eks mannen min har fått my kjæreste og det har tatt helt av. 
Plutselig i år ville han ikke kjøpe julegaver sammen med meg, og han ville ferie julaften med henne. Vi har vært skilt i fire år, men har feiret jul sammen pga barna. Barna var hos han og henne på lille julaften (de er 19 og 25 år). Familien hans er så veldig glad i henne og forteller meg at hun er så søt og snill og de har det så fint. Jeg blir ikke lenger invitert i familie selskaper og svigerforeldrene mine kjøpte julegave til henne og ikke til meg i år. 
Jeg har tross alt vært der i åresvis, hun bare ca ett år. Da vi var gift så syntes jeg ikke det var så interessant å besøke hans foreldre, men dette vil jeg rette på og har besøkt de nå. Men, de virker helt blendet av hans nye kjæreste. De kalte den nye til og med tante til mine tantebarn. (Hans søster sine barn).

Er det vanlig at det bare kan komme ei ny ei inn og overta en rolle jeg har hatt i åresvis? 
Syntes det er veldig spesielt altså. 
 

Anonymkode: 0611c...baf

Jøss, du har vel falt i akevitt-tønna? Gamle kjerringa burde vite bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg skrev til deg sist, hi: Ingen respekterer en slyngplante. Og det er det du er. Klamrer deg fast til folk du egentlig ikke er interessert i, bare fordi du kanskje kan ha nytte av dem (eksmannen) og fordi i hvertfall ingen andre skal få lov å ha en relasjon til dem (den nye kjæresten). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, de er voksne, men det er viktig å holde på tradisjonene syntes jeg. Julen er en høytid familien bør være samlet uansett om en er skilt eller ikke. Men, ser ikke ut til at dette er interessant for han lenger. Det sies at kjærlighet gjør blind og det er ikke vanskelig å se her. 

Anonymkode: 0611c...baf

Men du er jo ikke et medlem av den familie lenger!

Anonymkode: 5b16f...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke noe svigerforeldre lengre. Ikke er du tante til hans side lenger heller. Du trenger ikke kjøpe gaver til dem. 
xen din og Evt dine voksne barn fikser gaver selv til sin familien på far sin side. 
 

du trenger ikke ringe til xen med info om dine voksne barn. Hva informerer du om egentlig? 

Anonymkode: e0d5c...68c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har jo ikke noe svigerforeldre lengre. Ikke er du tante til hans side lenger heller. Du trenger ikke kjøpe gaver til dem. 
xen din og Evt dine voksne barn fikser gaver selv til sin familien på far sin side. 
 

du trenger ikke ringe til xen med info om dine voksne barn. Hva informerer du om egentlig? 

Anonymkode: e0d5c...68c

Tante vil jeg alltid være for dem og jeg vil alltid se på hans foreldre som mine svigerforeldre. Kommer til å fortsette å kjøpe gaver til dem og da med hilsen fra tante XXX. 

Jeg syntes det er viktig at vi har en dialog ang. barna, derfor kontakter jeg han hvis det er noe jeg mener han bør vite. Det skjer ikke ofte. Men, ser ut til at jeg må droppe det nå, så får han heller finne ut av ting på egen hånd. 
 

HI

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tante vil jeg alltid være for dem og jeg vil alltid se på hans foreldre som mine svigerforeldre. Kommer til å fortsette å kjøpe gaver til dem og da med hilsen fra tante XXX. 

Jeg syntes det er viktig at vi har en dialog ang. barna, derfor kontakter jeg han hvis det er noe jeg mener han bør vite. Det skjer ikke ofte. Men, ser ut til at jeg må droppe det nå, så får han heller finne ut av ting på egen hånd. 
 

HI

Anonymkode: 0611c...baf

Du er jo ikke tante lenger. Du var tante fordi du var deres biologiske onkel sin kone. Nå er du ikke hans kone lenger, og du er da heller ikke tante til hans biologiske onkelbarn. Din eksmanns nye dame har nå tatt din rolle.

Anonymkode: 5b16f...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tante vil jeg alltid være for dem og jeg vil alltid se på hans foreldre som mine svigerforeldre. Kommer til å fortsette å kjøpe gaver til dem og da med hilsen fra tante XXX. 

Jeg syntes det er viktig at vi har en dialog ang. barna, derfor kontakter jeg han hvis det er noe jeg mener han bør vite. Det skjer ikke ofte. Men, ser ut til at jeg må droppe det nå, så får han heller finne ut av ting på egen hånd. 
 

HI

Anonymkode: 0611c...baf

Du ER ikke tante. Svigerforeldre kvittet du deg med da du skilte deg. Det er ikke slik at det er en sak du kan bestemme over. 

"Barna" er voksne folk, og alt kommer til å gå helt fint uten "informasjon" fra deg.

Du kommer til å støte "barna" fra deg om du fortsetter som dette.

Anonymkode: f9f3f...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ER ikke tante. Svigerforeldre kvittet du deg med da du skilte deg. Det er ikke slik at det er en sak du kan bestemme over. 

"Barna" er voksne folk, og alt kommer til å gå helt fint uten "informasjon" fra deg.

Du kommer til å støte "barna" fra deg om du fortsetter som dette.

Anonymkode: f9f3f...d03

Jeg snakker aldri om faren deres og hans nye til barna, har ikke noe å si. Vi har hatt et familieselskap (Datteren vår var hjemme fra studier i en annen by og hadde bursdag) og da inviterte jeg ikke henne, men sa ikke noe om det til barna. Han sa til barna at hun nye ikke var invitert, men det får han stå for. Han kom hvertfall og svigerfamilien så det tar jeg som et tegn på at de fortsatt inkluderer meg i familien. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker aldri om faren deres og hans nye til barna, har ikke noe å si. Vi har hatt et familieselskap (Datteren vår var hjemme fra studier i en annen by og hadde bursdag) og da inviterte jeg ikke henne, men sa ikke noe om det til barna. Han sa til barna at hun nye ikke var invitert, men det får han stå for. Han kom hvertfall og svigerfamilien så det tar jeg som et tegn på at de fortsatt inkluderer meg i familien. 

Anonymkode: 0611c...baf

Åh... de mange deilige fasetter av galskap:) 

Anonymkode: 45d39...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker aldri om faren deres og hans nye til barna, har ikke noe å si. Vi har hatt et familieselskap (Datteren vår var hjemme fra studier i en annen by og hadde bursdag) og da inviterte jeg ikke henne, men sa ikke noe om det til barna. Han sa til barna at hun nye ikke var invitert, men det får han stå for. Han kom hvertfall og svigerfamilien så det tar jeg som et tegn på at de fortsatt inkluderer meg i familien. 

Anonymkode: 0611c...baf

Du har tydelig et ønske om at familien skal vende deg ryggen. 

Det er på god vei til å skje

Anonymkode: 471ac...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker aldri om faren deres og hans nye til barna, har ikke noe å si. Vi har hatt et familieselskap (Datteren vår var hjemme fra studier i en annen by og hadde bursdag) og da inviterte jeg ikke henne, men sa ikke noe om det til barna. Han sa til barna at hun nye ikke var invitert, men det får han stå for. Han kom hvertfall og svigerfamilien så det tar jeg som et tegn på at de fortsatt inkluderer meg i familien. 

Anonymkode: 0611c...baf

Du skulle jo ikke skrive mer om dette, sa du i går. Jeg sa "Jeg synes jeg ser det." Og hvem fikk rett? Du gnager og gnager. 

Du har ingen svigerfamilie i din tidligere manns familie! Innse det før de f.eks. anmelder deg for trakassering! 

Anonymkode: 21819...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du skulle jo ikke skrive mer om dette, sa du i går. Jeg sa "Jeg synes jeg ser det." Og hvem fikk rett? Du gnager og gnager. 

Du har ingen svigerfamilie i din tidligere manns familie! Innse det før de f.eks. anmelder deg for trakassering! 

Anonymkode: 21819...399

Jeg trakasserer absolutt ingen. Jeg driver ikke å ringer de i tide og utide eller maser på de. Jeg syntes bare det er spesielt at de plutselig bare dropper meg iom at jeg har vært i familien i åresvis bare pga at min eksmann har funnet seg ei ny dame. 

Anonymkode: 0611c...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trakasserer absolutt ingen. Jeg driver ikke å ringer de i tide og utide eller maser på de. Jeg syntes bare det er spesielt at de plutselig bare dropper meg iom at jeg har vært i familien i åresvis bare pga at min eksmann har funnet seg ei ny dame. 

Anonymkode: 0611c...baf

Nei, det er ikke spesielt. Det er helt innafor! Hva tror du egentlig en skilsmisse er? 

Anonymkode: 471ac...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker aldri om faren deres og hans nye til barna, har ikke noe å si. Vi har hatt et familieselskap (Datteren vår var hjemme fra studier i en annen by og hadde bursdag) og da inviterte jeg ikke henne, men sa ikke noe om det til barna. Han sa til barna at hun nye ikke var invitert, men det får han stå for. Han kom hvertfall og svigerfamilien så det tar jeg som et tegn på at de fortsatt inkluderer meg i familien. 

Anonymkode: 0611c...baf

De kom for bursdagsbarnet sin skyld. De er ikke din familie lenger. 

Anonymkode: 28e10...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trakasserer absolutt ingen. Jeg driver ikke å ringer de i tide og utide eller maser på de. Jeg syntes bare det er spesielt at de plutselig bare dropper meg iom at jeg har vært i familien i åresvis bare pga at min eksmann har funnet seg ei ny dame. 

Anonymkode: 0611c...baf

That's life.

Du har jo selv valgt å gå ut av den familien. De har vært veldig rause med deg så lenge det ikke var noen annen til å fylle denne plassen. Nå har din eks-mann funnet en ny livsledsager. Da er det svært naturlig at du ikke lenger står på listen. Som sagt, innse virkeligheten! 

Anonymkode: 21819...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg snakker aldri om faren deres og hans nye til barna, har ikke noe å si. Vi har hatt et familieselskap (Datteren vår var hjemme fra studier i en annen by og hadde bursdag) og da inviterte jeg ikke henne, men sa ikke noe om det til barna. Han sa til barna at hun nye ikke var invitert, men det får han stå for. Han kom hvertfall og svigerfamilien så det tar jeg som et tegn på at de fortsatt inkluderer meg i familien. 

Anonymkode: 0611c...baf

Forstår du virkelig ikke at de kom pga. bursdagsbarnets skyld?

Du skrev tidligere i tråden at du godt kunne bli kjent med henne. Likevel valgte du å ikke invitere far og henne som et par - og dermed viser du veldig tydelig for alle at du IKKE vil bli kjent med henne, at du ønsker å ha familien hans for deg selv. Og dermed gir du dem også gode grunner til å ta større avstand fra deg. Fordi du nekter å innse realiteten - at din eks har funnet seg en ny, at du ikke lenger har noen svigerdatter/svigerinne/tante-rolle i familien. Hvis familien og ungene der ønsker å holde på deg som tante, da vil de vise det. Hvis de ikke ønsker det, da bør du respektere det.

Tror du de kom dit fordi det var deg de ønsket å møte? Tar de initiativ til å møte deg ellers?

 

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trakasserer absolutt ingen. Jeg driver ikke å ringer de i tide og utide eller maser på de. Jeg syntes bare det er spesielt at de plutselig bare dropper meg iom at jeg har vært i familien i åresvis bare pga at min eksmann har funnet seg ei ny dame. 

Anonymkode: 0611c...baf

I din forrige tråd fortalte du hvordan du stadig maste på mannen for å få ham til å være gratis altmuligmann for deg med hus og hage og bil. Ikke bare det, du forventet at han stilte opp og du syntes han var helt urimelig som ikke ville fortsette med å gjøre alt dette for deg. Du ble så plagsom for både han og familien at de opprettet en ny fb-gruppe som du ikke fikk være med i. Det burde du tatt som et veldig tydelig tegn på at du hadde tråkket over altfor mange grenser, at de følte det som trakassering.

Og nå betaler du prisen for din egen oppførsel - folk trekker seg unna en person som har trakassert dem. Hjelper ikke at du kanskje har redusert trakasseringen og maset om gratisarbeid for deg - du fremstår fremdeles som en som krever og trakasserer. Og helt ærlig - du fremstår som om du ikke er mentalt stabil. Det er nok langt tydeligere for dem enn det er for oss på forumet. Men selv det du har skrevet på forumet viser at du ikke er virkelighetsorientert, at du er i benektelse på virkeligheten. Det er veldig tydelig at du trenger hjelp for å greie å skape deg et nytt og bedre liv. For det er en ting som er sikkert, skal du få det bra må du akseptere at du ikke har en rolle i din tidligere manns familie eller liv.

Du valgte bort denne mannen og hans familie, både mens dere var gift og da du valgte å skille deg fra ham (og dermed også dem). Hvordan trodde du det ville bli å være skilt?

Du må rett og slett begynne å stå på egne ben fullt og helt. Og det trenger du profesjonell hjelp til siden du ikke har greid det på fire-fem år til nå. Selv om du kanskje angrer på skillsmissen og først nå ser hva du hadde med dem, så må du innse at dere er skilte, han har gått videre, fått seg en ny dame som nå får en viktigere og viktigere rolle i hans liv, i dine barns liv, i hans families liv. Greier du ikke se dette og akseptere det, da bør du skaffe deg psykolog.

Anonymkode: c4e9c...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært skilt i over 6 år. Har ny samboer, men jeg er fortsatt å regne som medlem av xen sin familie. Til tross for at xen og jeg ikke samarbeider. 

Alle scenarioer kan oppstå ved et brudd. Forstår godt at hi ønsker at det fortsatt skal være sånn som det var. Nei, man kan ikke forvente det. Men i nymotens familier kan alt skje. 

Hi. Jeg vil anbefale deg å inkludere hun nye, kanskje det letter litt på trykket og gjør ting lettere for alle.

Synes du får unødvendig mye dritt her. Men enig i at du kan ikke bestemme eller styre andre mennesker, bare deg selv. Dine følelser og handlinger. 

Anonymkode: fea42...2f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså. Når din ekssvigerfamilie ikke har vært av interesse før eksen får seg ny dame, da bør du selv se hvor urimelig det hele er. Du vil rette opp i feilene dine 4 år etter skilsmissen, beleilig nok samtidig som mannen får ny kjæreste. Du vil ikke inkludere den nye kjæresten i noe, og synes hun stjeler av tiden du og din eksmann burde ha. Du vil helst at hun ikke er i nærheten av barna dine, ikke inkluderes i din tidligere svigerfamilie, ikke kalles tante til de barna du kunne kalle deg tante til før. Du argumenterer med at de ikke er gift, derfor er hun ikke en del av eksmannens familie. Men du er heller ikke gift med han, er du? 
Skjønner at det er kjedelig når du ikke lenger kan leve komfortabelt med en eksmann som fikser alt for deg, men han er din eksmann. Nå ser han for seg en fremtid med en ny dame og det tenker jeg du lettest klarer å takle med aksept. Sjalusien din kommer til å spise deg opp. Det er ikke du som velger om hun skal inkluderes i hans familie. Det er det hans familie som gjør. De er veldig begeistret for henne og det bør jo være supert at dine barn får en stemor som er fantastisk! Det verste som kan skje for deg er vel at barna dine blir glad i henne. Men tenk så fint om de blir det. 

Anonymkode: f411a...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...