Gå til innhold

Er så sint nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du virker svært hysterisk, HI. Har du helseangst? Klart ingen ønsker seg omgangssyke rett før jul, men du krisemaksimerer veldig. SÅ smittsomt er ikke omgangssyke. Dere satt på bordet ved siden av, dere fikk vel ikke spy på dere? Det er helt usannsynlig at det er matforgiftning, det kommer sjeldent så raskt. Tar gjerne en time eller to, minst.

Ro deg ned og pust med magen.

Anonymkode: cccc2...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med de aller fleste andre her. Skjønner ikke hva restauranten skal klandres for, og dessuten - hvorfor tar du det for gitt at det var omgangssyke?? Mange grunner til at man kaster opp, behøver slett ikke være smittsomt.

Anonymkode: 62190...200

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Alle bordene var opptatte så vi kunne ikke bare flyttet oss. Jeg synes de ansatte burde evakuert de nærmeste bordene og latt oss slippe å betale maten. Noen som jobber med smittevern her og vet hvor stor sjangs det er for å bli syke? Hvor langt unna man må være for å ikke få omgangssyken?

Anonymkode: 60ad2...ce3

Hva med å berge maten vekk selv? Det er uansett ikke kafeens skyld at noen andre gjester besmitter maten deres....

Anonymkode: f35c3...a2e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kjemperedd for smitte, vi var der med tre barn. Julaften er tre dager unna😢Hi

Da burde dere vel holdt dere inne alle sammen frem til julaften

Anonymkode: b7fe6...14e

Skrevet

Datteren min var på tur med bhg på t banen. Rett før de skulle gå av, kastet hun opp over seg selv og gulvet på t banen. De voksne måtte bare ta henne med av t banen, de hadde med en haug unger. Noen ganger har man skikkelig uflaks, sikkert ikke gøy for de andre passasjerene, men skal man være SÅ redd, får man holde seg hjemme. 

Anonymkode: d3d3e...aaa

Skrevet

Jeg hadde blitt irritert over tafatt håndtering av de ansatte der og da. Men derfra til å være aktivt sint lenge etter....? Og så skrive et innlegg om det...??!! Fort gjort å tenke at du er litt smågal. 

Anonymkode: f0cfa...f5a

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Alle bordene var opptatte så vi kunne ikke bare flyttet oss. Jeg synes de ansatte burde evakuert de nærmeste bordene og latt oss slippe å betale maten. Noen som jobber med smittevern her og vet hvor stor sjangs det er for å bli syke? Hvor langt unna man må være for å ikke få omgangssyken?

1meter er hva vi forholder oss til mtp munnbind i helsevesenet. Men vet aerosoler kan spre seg noe lenger, og hvis de ansatte først tok på det bordet og så deres uten god håndvask eller klorin så er det stor sjans for smitte. Hadde gått uten å akseptert at vi måtte betale. 

Anonymkode: 11247...4ca

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du virker svært hysterisk, HI. Har du helseangst? Klart ingen ønsker seg omgangssyke rett før jul, men du krisemaksimerer veldig. SÅ smittsomt er ikke omgangssyke. Dere satt på bordet ved siden av, dere fikk vel ikke spy på dere? Det er helt usannsynlig at det er matforgiftning, det kommer sjeldent så raskt. Tar gjerne en time eller to, minst.

Ro deg ned og pust med magen.

Anonymkode: cccc2...fa4

Omgangssyk er ekstremt smittsomt jo! Når jeg var syk så passet mamma sønnen min som også kastet opp å hun ble syk. Når vi var frisk igjen overnattet vi hos barnefaren å da begynte sønnen min på nytt å kaste opp. Så far ble smittet. Så kom farmor og farfaren inn for de visste ikke at vi var syk,de gikk etter ca 5 minutter å begge to ble smittet. Så ikke kom å si at det ikke smitter lett for det gjør det! Besteforeldrene var ikke borti han en gang.

Anonymkode: f9ebe...ad1

Skrevet

Synes det var tafatt av foreldrene å ikke rydde opp selv. De blir sikkert smittet uansett, og hadde ikke trengt å utsette personalet for den ekstra risikoen ved å vaske spy etter deres barn. Utover det ville jeg reist umiddelbart etter episoden. Betaling eller ikke ville jeg brydd meg mindre om. 

Anonymkode: 502f9...c61

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kjemperedd for smitte, vi var der med tre barn. Julaften er tre dager unna😢Hi

Ta pilla di. At du har er sykt forhold til smitte er ikke alle andres problem.

Anonymkode: fa95a...d00

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Omgangssyk er ekstremt smittsomt jo! Når jeg var syk så passet mamma sønnen min som også kastet opp å hun ble syk. Når vi var frisk igjen overnattet vi hos barnefaren å da begynte sønnen min på nytt å kaste opp. Så far ble smittet. Så kom farmor og farfaren inn for de visste ikke at vi var syk,de gikk etter ca 5 minutter å begge to ble smittet. Så ikke kom å si at det ikke smitter lett for det gjør det! Besteforeldrene var ikke borti han en gang.

Det kommer vel an på immunforsvaret til den enkelte. Jeg har hatt spysjuke unger i hus en del ganger på 18 år. Har ikke blitt smittet en eneste gang. Og jeg har tørka spy og kosa og trøsta. 

Anonymkode: cb5bb...5ea

Skrevet

Å Herrefred! Dette stiller vel sterkt i kategorien "årets overreaksjon". Virkelig noe av det mest hysteriske jeg har lest på lenge. 

Er du så redd for smitte så bør du nok holde deg selv og ungene hjemme minimum den siste uka før jul. Siden du er fullstendig hysterisk på smitte, så bør dere spise hjemme. 

Videre er det ikke livsfarlig om et barn eller to er syke julaften. Jul er det hvert eneste år, det er ikke krise om man er syk én julaften. Ellers bør nok du skaffe deg hjelp for den fullstendig irrasjonelle angsten din. Anbefaler deg å ta dette opp med fastlegen, siden en slik angst vel kan utvikle seg til en fobi, og både angst og det som verre er kan være svært skadelig for barna dine. 

Mest sannsynlig er dere ikke smittet av noe som helst. Det skal litt til, da, for å bli smittet, og antakelig var det uansett ikke omgangssyke jenta ved nabobordet hadde. En liten kropp kan bli sliten, være litt utilpass og reagere med å kaste opp. Én gang. Det er ikke omgangssyke, skjønner du. 

God Jul, da! 

Anonymkode: 45df6...c7d

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp. Så sannsynligheten for at du blir smittet når du tar i et dørhåndtak og deretter klør deg i øyet, er like stor, om ikke større. Å se noen kaste opp smitter ikke. Vask hendene godt, så er mye gjort. Det smitter via direkte kontakt med infiserte overflater og så videre ved å klø seg i øynene eller ved å ta på maten eller til munnen. 

Litt uforståelig å reise ut for å spise pizza når du er så ekstremt nervøs for smitte. Har du tenkt på alt ungene dine tok på før de satt seg ned å spiste pizza? Med hendene, som man normalt gjør. 

Anonymkode: 92073...7ab

Skrevet

Dette har da ingenting med restauranten å gjøre. 
Men en annen kunde. Selvfølgelig skal dere ikke ha billigere mat!!

Anonymkode: cb759...fbb

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer vel an på immunforsvaret til den enkelte. Jeg har hatt spysjuke unger i hus en del ganger på 18 år. Har ikke blitt smittet en eneste gang. Og jeg har tørka spy og kosa og trøsta. 

Anonymkode: cb5bb...5ea

Fun fact - ca. 25 % av befolkningen er født med en genvariant som gjør at de sjelden blir syke av spysyke/magesjau. Jeg tror jeg er en av dem, for jeg har hatt spysyka bare 1-2 ganger i mitt liv, magesjau kanskje like mange ganger, og alle gangene kun hvis jeg har vært syk med annet på forhånd, som f.eks. først en kraftig forkjølelse eller influensa, som har svekket immunforsvaret mitt først. Til tross for at jeg i mange år nå har hatt et dårlig immunforsvar har jeg ikke fått spysyka selv når jeg har vært nær flere som har hatt det eller fått det timer etter vi møttes. Jeg gjetter at du også er en av de 25 % ;)

Anonymkode: 8156a...35c

Skrevet

kjære min tid, du er hysterisk ... de gjorde helt riktig der dere spiste, og hive maten er helt tragisk

Anonymkode: 25cce...fc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...