Gå til innhold

Er så sint nå!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på pizzeria og skulle kose oss med pizza etter juleshopping. Registrerte at jenta på nabobordet klagde på magesmerter og var blek. Plutselig spyr hun utover hele bordet deres. De ansatte brukte lang tid på å rydde opp og vi ønsket ikke å bli sittende pga smittefare. Vi hadde akkurat fått maten vår på bordet da dette skjedde, og det gikk sikkert ti min før de hadde pakket maten vår ned for å ta med hjem. Likevel måtte vi betale full pris. Jeg synes dette er altfor dårlig og maten fra restauranten har vi kastet. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen, og tror dere vi blir syke til jul?

Anonymkode: 60ad2...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde spist maten

Anonymkode: b7fe6...14e

Skrevet

Hadde irritert meg over voldsom uflaks... 

Skrevet

Jeg hadde flyttet meg til et bord litt lenger vekke, og spist maten. 
Hva mener du de ansatte skulle gjort?

Anonymkode: 629c6...8dd

Skrevet

Hvordan hadde du ønsket at spisestedet håndterte situasjonen hvis det var ditt barn som hadde kastet opp?

Så lenge jeg ikke visste om denne jenta hadde hatt symptomer før de begynte å spise, så hadde jeg sagt til spisestedet at jeg ikke tar sjansen på om dette "bare" er magesjau eller om det kan være matforgiftning. Spisestedet burde så ha latt dere gå uten å betale og uten maten.

Anonymkode: 8156a...35c

Skrevet

Hi her. Alle bordene var opptatte så vi kunne ikke bare flyttet oss. Jeg synes de ansatte burde evakuert de nærmeste bordene og latt oss slippe å betale maten. Noen som jobber med smittevern her og vet hvor stor sjangs det er for å bli syke? Hvor langt unna man må være for å ikke få omgangssyken?

Anonymkode: 60ad2...ce3

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Alle bordene var opptatte så vi kunne ikke bare flyttet oss. Jeg synes de ansatte burde evakuert de nærmeste bordene og latt oss slippe å betale maten. Noen som jobber med smittevern her og vet hvor stor sjangs det er for å bli syke? Hvor langt unna man må være for å ikke få omgangssyken?

Anonymkode: 60ad2...ce3

Ikke stress med det med smitte.

Mest trolig forholder dere dere friske. Er dere blitt smittet, så er dere det allerede, ikke noe å gjøre med det nå i så fall. Å hisse deg veldig opp pga. dette vil ikke hjelpe deg. Slapp av og ta ting som de kommer.

Anonymkode: 8156a...35c

Skrevet

Skal restauranten lastes for at jenta spydde mener du?

Skrevet

Jeg skjønner at du blir litt fortvilet, altså, men herlighet for en krisemaksimering, HI!!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Alle bordene var opptatte så vi kunne ikke bare flyttet oss. Jeg synes de ansatte burde evakuert de nærmeste bordene og latt oss slippe å betale maten. Noen som jobber med smittevern her og vet hvor stor sjangs det er for å bli syke? Hvor langt unna man må være for å ikke få omgangssyken?

Anonymkode: 60ad2...ce3

Det er ingen grunn til å være hysterisk heller.

Anonymkode: b7fe6...14e

Skrevet

Jeg er kjemperedd for smitte, vi var der med tre barn. Julaften er tre dager unna😢Hi

Anonymkode: 60ad2...ce3

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er kjemperedd for smitte, vi var der med tre barn. Julaften er tre dager unna😢Hi

Anonymkode: 60ad2...ce3

Du velger selv om du vil fokusere på og forsterke din egen angst, eller om du vil ta ting som de kommer uten krisemaksimering.

Jeg har et reelt dårlig immunforsvar. Hadde jeg vært der ville jeg tenkt at jeg håper jeg nå holder meg frisk. Men jeg hadde ikke orket å ta så fullstendig av som det du gjør nå. Ditt sinne og din angst vil være med på å svekke immunsystemet ditt også, så bedre å roe helt ned og satse på det beste.

Selv om dere ev. blir syke så kan dere jo allerede gå med smitte i dere, det trenger ikke være den jenta som har smittet dere. Dere kan ha plukket opp smitte på annen måte før i dag, for det går mye rart for tiden.

So what om det er julaften om tre dager? Julaften kommer hvert år, det er mange som ikke er friske i julen. Det gode med magesjau er at det går over.

Slapp av!!! Fokuser på andre og positive ting.

Anonymkode: 8156a...35c

Skrevet

Stress ned menneske. Hva skulle restauranten gjort? Pakket ned maten deres mens det ligger spy på bordet?

Omgangssyke i juletider ER kjempedumt, men det er ikke akkurat ebola heller

Anonymkode: 36960...9b7

Skrevet

Omgangssyken smitter med dråpesmitte, så om dere var nær nok til at det ble sprutet små dråper bort på dere kan dere bli smittet. Jeg skjønner at du ble irritert, men skjedd er skjedd. Du må nesten bare forsøke å fokusere på noe annet og ikke tenke så mye på «hvis om atte» dere blir syke. 

Anonymkode: 93ecd...39d

Skrevet

Pass på så du ikke gjør deg selv syk nå. Skal ikke undervurdere psyken..

Anonymkode: a1e25...b13

Skrevet

Bare det at noen hadde satt å spydd utover bordet ved siden av meg hadde vært nok til at jeg hadde forlatt lokalet og mistet appetitten i lang tid fremover. Hadde ikke spist maten hverken der eller om jeg hadde fått den med meg hjem, noe så motbydelig skal man lete lenge etter. Hadde også tipset Mattilsynet. Finnes steder som blir stengt av mindre. 

Anonymkode: 94053...1f6

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Alle bordene var opptatte så vi kunne ikke bare flyttet oss. Jeg synes de ansatte burde evakuert de nærmeste bordene og latt oss slippe å betale maten. Noen som jobber med smittevern her og vet hvor stor sjangs det er for å bli syke? Hvor langt unna man må være for å ikke få omgangssyken?

Anonymkode: 60ad2...ce3

Evakuere? Herregud, hvis du er så redd smitte, så hold deg inne i karantene de siste dagene før jul da vel. 
 

Ellers, et tips, dere kommer veldig langt med å bare vaske dere på hendene 👌🏻

Anonymkode: 92073...7ab

Skrevet
7 minutes ago, Anonym bruker said:

Bare det at noen hadde satt å spydd utover bordet ved siden av meg hadde vært nok til at jeg hadde forlatt lokalet og mistet appetitten i lang tid fremover. Hadde ikke spist maten hverken der eller om jeg hadde fått den med meg hjem, noe så motbydelig skal man lete lenge etter. Hadde også tipset Mattilsynet. Finnes steder som blir stengt av mindre. 

Anonymkode: 94053...1f6

Er du helt spinn vill gal? Stenge steder fordi en gjest har omgangssyke?? Jesus.

Anonymkode: 36960...9b7

Skrevet

Krisemaksimering! Pust med magen. Beveger du deg i offentlig rom er smitte en risiko. Kjipt å bli syk i julen, men det kan skje. Ingen her inne kan svare deg og ikke spiller det noen rolle. Blir dere syke så blir dere syke.

Anonymkode: 73be0...b64

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare det at noen hadde satt å spydd utover bordet ved siden av meg hadde vært nok til at jeg hadde forlatt lokalet og mistet appetitten i lang tid fremover. Hadde ikke spist maten hverken der eller om jeg hadde fått den med meg hjem, noe så motbydelig skal man lete lenge etter. Hadde også tipset Mattilsynet. Finnes steder som blir stengt av mindre. 

Anonymkode: 94053...1f6

Tipse mattilsynet? Er det rabla for deg? Da må mange barnehager stenge og da, for de fleste har vel opplevd barn som spyr i barnehagen

Anonymkode: b7fe6...14e

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt spinn vill gal? Stenge steder fordi en gjest har omgangssyke?? Jesus.

Anonymkode: 36960...9b7

Jeg har jobbet som renholdet og vært med på steder som har blitt stengt for mindre enn et utspydd bord, så ja, steng stedet og vask. Omgangssyke er ekstremt smittsomt. 

Anonymkode: 94053...1f6

Skrevet

Max kriseeskalering..... 

Hva tror du de gjør i bhg, eller på skole om noen kaster opp ved måltid... 

 

Stenger?? 

 

Anonymkode: 50bda...387

Skrevet

Hvis du er så redd for smitte skulle du ikke gått på juleshopping, eller steder hvor folk ferdes.

For et par uker siden spydde sønnen min på 4 ved bordet/benken/gulvet da vi var på Burger King. Det var ikke omgangssyke, men han hadde snurret rundt og rundt på en greie i lekerommet og blitt kvalm av det. Tenkte at folk rundt oss sikkert trodde det var omgangssyke og ville flykte lokalet. Men ingen andre gjester brydde seg, de fortsatte å spise som vanlig. Ingen reiste seg og gikk. Jeg tørket opp selv da, og ba om papirpose til å ta med maten i.

Anonymkode: 1947b...8f9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Alle bordene var opptatte så vi kunne ikke bare flyttet oss. Jeg synes de ansatte burde evakuert de nærmeste bordene og latt oss slippe å betale maten. Noen som jobber med smittevern her og vet hvor stor sjangs det er for å bli syke? Hvor langt unna man må være for å ikke få omgangssyken?

Anonymkode: 60ad2...ce3

Du kan ikke ferdes ute blant folk i det hele tatt om du skal være trygg på å gå klar. Det går nok helst bra.

Skrevet

Forrige dagen da vi var ute på shopping var det en unge som spydde i køen foran kassa på Normal, det er sånt som kan skje.

Man kan ikke engste seg syk altså, folk har omgangssyke, folk er forkjøla, smitten er rundt oss og noen ganger får vi den andre ganger ikke.

Ikke tenk mer på dette, blir dere syke så blir dere syke, ingenting å gjøre med uansett...

Anonymkode: 531c0...6c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...