Gå til innhold

Hater virkelig manflu!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mannen har manflu og det er 5 dager igjen til julaften så spiller det ingen rolle om hun mor har 38,5 i feber, hun må like vel ut og handle alt som gjenstår av mat, gjøre det som gjenstår av husarbeid, pynte huset og kjøpe juletre :(

Virkelig hater manflu

Anonymkode: 3d754...b58

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, be gubben om å skjerpe seg eller være sjuk en annen plass. Hadde aldri akseptert "man flu" som unnskyldning til å være en drittsekk i mitt hus. 

Anonymkode: 22b1d...305

Skrevet

Jeg ligger full av bihulebetennelse og er vanvittig takknemlig for  mannen som styrer og ordner og ikke forlanger noe av meg!

Anonymkode: 14b4d...b0d

Skrevet

Folk som har 39 i feber nesten skal ikke vimse rundt og pynte. De skal ligge.

Anonymkode: b6c2d...0ac

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, be gubben om å skjerpe seg eller være sjuk en annen plass. Hadde aldri akseptert "man flu" som unnskyldning til å være en drittsekk i mitt hus. 

Hvor leser du at mannen er en drittsekk? Han er syk, og det er da ikke hans feil!

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når han ikke gjør det så må jeg.
Kan liksom heller ikke fortelle ungene at nei i år blir ikke huset pyntet til jul, nei det blir ikke juletre eller julegodter heller...
Har ikke så mye valg

Skrevet

Sånn er det. Bare å hive i seg 2 Paracet og svinge seg.

Anonymkode: 10b19...5ea

Skrevet

Problemet her er vel heller dine krav enn at han er syk? 

Ingen av de tingene du ramser opp må gjøres i dag, legg deg ned du også og tillat deg å være syk som han tillater seg å være syk. 

Det er kjedelig å bli syk rett før jul, men av og til er det bare sånn. Dere kan gjøre husarbeid, kjøpe tre, pynte hus og handle til mandag. Og skulle dere ikke orke mer enn å støvsuge midt på gulvet og få opp et tre så blir det jul da også 

Anonymkode: a4ecc...d0c

Skrevet

Jeg med bihulene her. Vi senker kravene, er man syk så er man syk. Både du og mannen din må slappe av. Det er fremdeles fem dager til jul. Du rekker det viktigeste den 23. om det skulle bli langvarig. 

Anonymkode: 14b4d...b0d

Skrevet

Ja,det var virkelig ille at han ble syk. Krev at han blir med til fvk, slik at dere kan diskutere det med en uhildet 3.-part. Feministene der vil sikkert være enig med deg at han må være "en drittsekk" som har blitt syk rett før jul.

Menn er tross alt statistisk sett mindre syke en kvinner, så da er det ekstra ille om man har en i din egen familie som blir det.

Forresten, er manflu et sexistisk begrep?

Anonymkode: 694a6...761

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja,det var virkelig ille at han ble syk. Krev at han blir med til fvk, slik at dere kan diskutere det med en uhildet 3.-part. Feministene der vil sikkert være enig med deg at han må være "en drittsekk" som har blitt syk rett før jul.

Menn er tross alt statistisk sett mindre syke en kvinner, så da er det ekstra ille om man har en i din egen familie som blir det.

Forresten, er manflu et sexistisk begrep?

"Sexistisk"? Skriv norsk

Anonymkode: 4119d...610

Skrevet

Hehe du er tydligvis ikke alenemamma. Om jeg så har 40 i feber å kaster opp,så har ikke jeg mulighet til å bare ligge. Er mange ting som mååå gjøres likevel når en er alene om barn

Anonymkode: 802e9...77e

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hehe du er tydligvis ikke alenemamma. Om jeg så har 40 i feber å kaster opp,så har ikke jeg mulighet til å bare ligge. Er mange ting som mååå gjøres likevel når en er alene om barn

Anonymkode: 802e9...77e

Jeg er ikke alenemamma, men det gjelder meg og, man må stå på uansett stort sett med mindre man er gift med supermann.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når mannen har manflu og det er 5 dager igjen til julaften så spiller det ingen rolle om hun mor har 38,5 i feber, hun må like vel ut og handle alt som gjenstår av mat, gjøre det som gjenstår av husarbeid, pynte huset og kjøpe juletre :(

Virkelig hater manflu

Helt likt her også... Jeg gjør alt. H is jeg ikke gjør ting, blir det bare stående til meg senere. 

Anonymkode: 68051...8ea

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

"Sexistisk"? Skriv norsk

Takk for at du forsøkte å irettesette meg, men sexistisk er et norsk ord.

Visste du at irettesette også er et norsk ord?

Jeg mener fortsatt at det må være lov å være syk som kvinne eller mann, uten å bli kalt drittsekk.

Skrevet

Ta det med ro. Det er nesten 5 dagee til jul.  Bestill mat levert på døra, gaver ferdig pakket til å hente i butikken, juletre levert på døra og noen til å passe ungene. I løpet av et par dager er dere sikkert bedre. Da rekker dere fortsat å vaske og pynte litt før jula ringes inn.

Anonymkode: e4553...b95

Skrevet

Vet du, jeg hadde dritet så langt i dette julehysteriet. Jeg er syk på 5 dagen med forkjølelse, sår hals og vonde ører. Har så vondt at tårene renner. Mannen min er så grei og stiller opp og gjør alt han kan❤️ Men om vi begge hadde vært syke så kunne denne jula bare vært. Julaften er bare en dag. Det kommer flere. Har nok med jobb og meg selv akkurat nå.

Anonymkode: f6ced...23e

Skrevet

Jeg har vært i lengre forhold med tre menn i løpet av livet (godt voksen). Ingen av dem har noensinne hatt såkalt "manflu". Om de har vært forkjølet så har de kanskje vært noe redusert, men de har da likevel tatt ansvar med hus og hjem. Har de vært ordentlig syk har jeg selvfølgelig tatt over og gitt dem fred til å bli frisk og stelt for dem - like selvfølgelig som de har gjort det med meg.

Jeg tror "manflu" har mer med innstilling å gjøre enn faktisk sykdom. Og akkurat det tror jeg er uavhengig av kjønn.

Anonymkode: 10fc1...815

Skrevet

Enig med alle tidligere talere, det går helt fint å vente til mandag. Vasking kan dere gjøre litt slapt, juletre og pynt går på et par timer. Kaker klarer dere dere fint uten.

Dersom dere mangler mange gaver, er det til og med supert å handle julegaver på selve julaften, fordi alle andre da er hjemme og lager mat. Det viktigste nå er å slappe av og bli friske igjen, begge to.

Skrevet

Unger tåler fint at ting ikke er perfekt. Sett kassen med julepynt på gulvet og be barna pynte da. Senk lista og skuldrene, det finns barn i verden som ikke har mat, dine får ikke varige traumer av at all julepynten ikke kom frem et år...

Anonymkode: e8964...f61

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du, jeg hadde dritet så langt i dette julehysteriet. Jeg er syk på 5 dagen med forkjølelse, sår hals og vonde ører. Har så vondt at tårene renner. Mannen min er så grei og stiller opp og gjør alt han kan❤️ Men om vi begge hadde vært syke så kunne denne jula bare vært. Julaften er bare en dag. Det kommer flere. Har nok med jobb og meg selv akkurat nå.

God bedring❤️❤️❤️

Skrevet

Takk for at du forsøkte å irettesette meg, men sexistisk er et norsk ord.

Visste du at irettesette også er et norsk ord?

Jeg mener fortsatt at det må være lov å være syk som kvinne eller mann, uten å bli kalt drittsekk.

Har jeg kalt deg drittsekk? Sitér meg på det ;)

Skrevet
6 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

God bedring❤️❤️❤️

Tusen takk❤️❤️

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har jeg kalt deg drittsekk? Sitér meg på det ;)

Nei, det var bare svaret mitt om den feilslåtte kveruleringen din om norsk språk som var rettet til deg.

Om du leser litt høyere opp i tråden så ser du ei som tar opp koblingen mellom "man flu" og drittsekk, hun skriver:

"Herregud, be gubben om å skjerpe seg eller være sjuk en annen plass. Hadde aldri akseptert "man flu" som unnskyldning til å være en drittsekk i mitt hus."

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når han ikke gjør det så må jeg.
Kan liksom heller ikke fortelle ungene at nei i år blir ikke huset pyntet til jul, nei det blir ikke juletre eller julegodter heller...
Har ikke så mye valg

Om barna er gamle nok til å savne julepynt er de gamle nok til å pynte, sikker på at de ville synes det er kjempegøy å pynte helt selv, de vil kose seg max.

Juletre kan du kjøpe lille julaften.

Julegodt har de i butikkene helt frem til julaften, så det blir vel en råd med det også.

Ingen som pisker deg rundt som et bikkjeskinn i dag når du har feber, det kan tas senere.

Anonymkode: a4ecc...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...