Gå til innhold

Er det sånn der dere bor også?

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eller er dette bare her?

Her er det nemlig sånn at de foreldrene med høyest og lavest utdannelse (master og ufør) som oftest skriker høyest og deltar minst. Det er deres barn som alltid mangler gymtøy. Deres barn som aldri er med på noe sosialt. De deltar sjelden i bursdager, klassefester osv. Foreldrene har alt for mye å gjøre, så de har aldri tid. I tillegg klager de uføre/lavt utdannede på at barna deres føler seg utenfor. Det er også barn i begge ender av utdannelsesskalaen som er først ute med fortnite, Snapchat og andre ting de egentlig er for små til. De er alltid enten for opptatt til å delta på foreldremøter eller de er der og har formaninger til andre foreldre som feks «vi tror jo at barna våre har nettvett, men de har jo ikke det» og så slenger de på en episode som de hvisker til meg i pausen om slemme Erik som skrev noe stygt til deres barn. Deres egne barn mobber mest, plager mest og er de elevene som alltid føler behov for å si hva de mener når de mener det uten å tenke på at de forstyrrer andre. De er også de som forteller andre barn at de er fattige, dumme, stygge osv. De snakker om at barna deres er så godt likt og populære, men de har oppnådd «populæritet» ved stygge ord og handling og foreldrene ser ikke dette. De tar en lederrolle og ingen tør å si i mot av frykt for stygge bemerkninger eller at det blir mobbing og også vold. 
Det sies jo at jo mer faglig intelligent man er, jo dummere er man sosialt. Kanskje stemmer det? At disse foreldrene er så smarte at de ikke forstår sosiale koder for seg selv eller for barna sine?

Sånn er det her, og jeg håper jo at dette ikke stemmer. Jeg hadde vel egentlig tro på at akademikere var smarte nok til å oppdra greie og snille barn. Kan dere fortelle meg at dette er spesielt for her jeg bor?

Anonymkode: e00e6...4a8

Ser ut til at det er dem midt på treet som har flest sementerte fordommer, i alle fall...

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, få deg heller en annen omgangskrets, flytt om du trives så lite. Det er jobber å få andre steder også, og det virker jo som om miljøet der for ungene dine kanskje ikke er det beste...

Anonymkode: 464c6...a86

Spørs om flytting vil hjelpe. Hjemmemiljøet vil jo forbli det samme...

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så vanlig som en mastergrad er i dag er det ikke spesielt imponerende, i alle fall. 

Anonymkode: 36a09...4dd

Krever en master mindre innsats bare fordi flere tar en mastergrad...? 

Anonymkode: b4c0b...ce7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja. 

Anonymkode: 36a09...4dd

Skrevet

Dette høres ikke kjent ut og innlegget ditt virker veldig dømmende. Ikke så mange som kommer gjennom nåløyet der i gården, liksom...

Anonymkode: f1651...2d6

Skrevet

Hvis 5-årig master ikke er høy utdannelse, hva er høy utdannelse? Må man ha dr. grad? 

Anonymkode: 3e085...53f

Skrevet

Vi sjekker ca alle bokserne dine 😂

Jeg har høy utdannelse, mannen har yrkesfag og er i tillegg uføre. 
Barna har fått fortnite og Snapchat før de var gamle nok. Men ikke mobber de, eller blir mobbet. De er nok midt på treet på «kulhetskalaen». Ikke har de merkeklær, men heller ikkje de billigste merkene. Ikke er vi fattige, men heller ikke rike. Vi stiller på dugnad og møter, men lager ikke noe vesen av oss. Vi stiller av plikt, men kommer det noe i veien så driter vi i om vi dropper det. 
Så ja, helt vanlig familie med andre ord?

Anonymkode: a5c29...bf1

Skrevet

Sånn er det overhodet ikke her. Er svært tilfeldig hvem som stiller opp, hvem som sluntrer unna. Og hvem som har barn som mobber eller ikke. Jeg er ufør, men jeg har jo jobbet i mange år, har en bachelorgrad, alltid stilt opp. Og barna mine har aldri mobbet. Og her har vi vært heldige med trinnet til yngste, de går i 7. klasse nå, har ikke vært noe mobbing, bra sosialt miljø. Og vi bor i et område med mange med penger. Er stort sett bare eneboligbebyggelse her, er et rekkehusfelt og her bor vi. Men det er ingen som har plaget mine barn av den grunn, eller foreldre som har ekskludert. 

Anonymkode: ae7af...4cf

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en latterlig kommentar.

Jo professor, master er definert som en høy grad. Betyr ikke at det ikke finnes høyere. 

Anonymkode: 03c0f...70d

Nei, master har blitt det «vanlige» nå. 

Anonymkode: 92e42...1b0

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kravene, og dermed kvaliteten, er lavere nå enn tidligere. Det er faktisk ikke alle som er eslet for en mastergrad, men så lenge institusjonene får betalt for gjennomstrømming og studiepoengsproduksjon senkes kravene for å få flest mulig studenter gjennom. Synd, men sant!

Anonymkode: 92e42...1b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...