Gå til innhold

Jeg var ingen kollisjon i går


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 15.12.2019 den 21.11, Anonym bruker skrev:

og både datteren min og jeg kom uskadet fra det. Bilen ble svært skadet, og det er usikkert om den kan kjøres igjen. Hadde jeg vært ett sekund tidligere ute, hadde jeg mest sannsynlig blitt drept, og dette har nå satt en støkk i meg. Jeg vurderte å ta en dag fri i morgen, men mannen mener jeg overdriver, og at jeg har nok sykedager til nå i år. (Jeg har 4 sykedager.)

Er det for dumt å ta en dag hjemme for å komne til hektene? Er det for dumt å ringe legen og snakke med henne? Jeg blir så i tvil.

Anonymkode: 018f7...10d

Er mannen faren din? Bestemmer han hvordan du skal reagere? Og om du skal på jobb eller ikke? 

DU bestemme selv!! 

Anonymkode: 5f727...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke entydig anbefalt med debriefing lenger. Lette kjapt etter relevant litteratur på nettet, men fant ikke noe veldig bra. https://en.wikipedia.org/wiki/Psychological_first_aid

Anonymkode: 13667...45e

Men så er det jo dette med at alle er sitt eget individ da. Jeg har en del i bagasjen fra før og min kollisjon kombinert med følelsen av å være hjelpeløs i en kritisk situasjon, ville tippet meg over om jeg ikke hadde snakket i hjel kollisjonen. Jeg trenger å snakke om ting, jeg blir fysisk syk av å slite mentalt. Jeg kjenner meg selv veldig godt, og vet at debrifing var det beste for meg. Heldigvis er jeg såpass voksen at jeg vet dette.

Å anbefale noen å ikke snakke om et traume, kan potensielt være svært skadelig. Hadde jeg vært yngre og tatt rådet ditt, ville jeg mest sannsynlig ikke vært i live i dag. Totalen hadde blitt for mye for meg og jeg hadde mest sannsynlig avsluttet livet. 

Nå valgte ikke jeg å gå til fastlegen, jeg valgte å kontakte privat traumepsykolog. Rett og slett fordi jeg visste jeg trengte «skikkelig» hjelp. 

HI: jeg ville absolutt tatt kontakt med noen for hjelp, siden du ikke klarer å la det fare og sliter med nattesøvnen. 

Anonymkode: 644fe...c81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...