Gå til innhold

Blødning hos jente 11 år? Obs ekkelt bilde.

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Synes det er passelig vilt at noen av dere foreslår p-piller til en ELLEVEÅRING.

Hvis jenta di har blødd så mye (ja, dette er mye!) daglig i 12 uker må dere snakke med en lege som tar dere på alvor. Fastlegen hennes er tydeligvis ikke noe tess når han eller hun bare blåser av dette. Dere bør i hvert fall få målt blodprosent og jernverdier. Bytt fastlege, og snakk med helsesekretær på legesenteret deres. Forklar at dere trenger å snakke med en annen lege mens dere venter på ny. 

Anonymkode: 3f736...2d4

Hvis syklusen er så ustabil. Er det ikke uforsvarlig å bruke p piller for å få en normal syklus. 

Anonymkode: f1f1e...e7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis syklusen er så ustabil. Er det ikke uforsvarlig å bruke p piller for å få en normal syklus. 

Det er nå veldig diskutert hvor bra det er å tilføre kroppen syntetiske hormoner når den er i puberteten. 

Det blir gjort, når problemene er store nok, men det er litt viktig å la en ung kropp fp komme seg gjennom puberteten og utvikle seg som den skal uten å tilføre hormoner. 

Anonymkode: b842a...6d0

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nå veldig diskutert hvor bra det er å tilføre kroppen syntetiske hormoner når den er i puberteten. 

Det blir gjort, når problemene er store nok, men det er litt viktig å la en ung kropp fp komme seg gjennom puberteten og utvikle seg som den skal uten å tilføre hormoner. 

Anonymkode: b842a...6d0

Å gå på p piller i eks 3 mnd for å stabilisere syklus eller blø i uendelige uker.? 

Hadde det vert min datter og hun hadde hatt slike plager så ville jeg vertfall forhørt meg. 

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syntetiske hormoner bør være siste utvei for en jente som nettopp har kommet i puberteten. Sjekk nå først om jenta er frisk! 

Anonymkode: 3f736...2d4

Skrevet

Oi! Har hun blødd hele tiden i 12 uker??? Jeg hadde tatt henne med meg til legen, og ikke gått derifra før han/hun hadde ordnet time til henne hos gynekolog! Dette er da IKKE normalt!!

Anonymkode: e7ac5...c5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...