Gå til innhold

Blødning hos jente 11 år? Obs ekkelt bilde.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 Vi har vært hos legen opp til flere ganger og han  spør er det mye? Ja svarer jeg.  Men er dette mye???   Dette kom i ste ..,, sånn plopp... 

 

 

05B286EA-897C-4D16-BC83-F88B4B2C682A.jpeg

Anonymkode: 2bb8c...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2-3 ss kanskje. Men seriøst? Men sender ikke bilde av sin 11 åring truse som er full av blod. Hun har kanskje akkurat fått mensen, da kan den være uregelmessig?

Anonymkode: 00138...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun begynt å få mensen? Noen kan ha en veldig uregelmessig mens til å begynne med. Hos meg kan jeg kjenne at det kommer litt "plopp" med en god del blod når jeg har mensen hvis jeg har sittet i ro eller ligget, og så reiser meg, da har det samlet seg en del som så plutselig renner ut pga. stillingsendringen.

Eller kommer det helt uten system siden dere har vært til lege flere ganger ang. det?

Anonymkode: 3e6ce...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså hva pokker får du ut av å poste sånne bilder ukentlig? Fader, jeg vil ikke ha den gørra der i trynet når jeg åpner han tråd. Uansett hva du skriver i overskriften.

Anonymkode: 2dba4...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg glemte å skrive st hun har blødd   I snart 12 uker.

Anonymkode: 2bb8c...4ce

Da tar du med bilde tilbake til lege og ber om at de utreder henne, det minste er jo å sjekke hormonene hennes. Noen har jo veldig ustabile sykluser når de får mensen, men har hun blødd i 12 uker bør det følges opp.

Anonymkode: 3e6ce...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså hva pokker får du ut av å poste sånne bilder ukentlig? Fader, jeg vil ikke ha den gørra der i trynet når jeg åpner han tråd. Uansett hva du skriver i overskriften.

Anonymkode: 2dba4...44f

Det står ekkelt bilde hvorfor åpner du? 

Anonymkode: 2bb8c...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du med bilde tilbake til lege og ber om at de utreder henne, det minste er jo å sjekke hormonene hennes. Noen har jo veldig ustabile sykluser når de får mensen, men har hun blødd i 12 uker bør det følges opp.

Anonymkode: 3e6ce...ded

Jeg skal oppsøke lege  denne uken  igjen. 

 

Anonymkode: 2bb8c...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var mye til 11 år å være, og å blø i 12 uker i den alderen er ikke normalt. Skal sies at jeg selv fikk mensen da jeg var 11 år og hadde ganske mye blod i trusa første dagen, men ikke like mye som dette. Få henne utredet. 

Anonymkode: 2018c...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså hva pokker får du ut av å poste sånne bilder ukentlig? Fader, jeg vil ikke ha den gørra der i trynet når jeg åpner han tråd. Uansett hva du skriver i overskriften.

Anonymkode: 2dba4...44f

Mao så har du så lite å bedrive tiden din med at du får med deg trådene hennes ukentlig??

Huff å huff så fælt for deg å se blod i ei truse. Er du helt traumatisert nå? Har du noen til å ta seg av deg når du selv har mensen eller?

Er da måte på hvor barnslig et voksent menneske på et foreldreforum kan være!

Anonymkode: 2018c...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun blødd så mye, daglig i 12 uker drar du på legevakta for å få målt blodverdiene hennes. Har hun andre symptomer?

Anonymkode: 00138...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hun blødd så mye, daglig i 12 uker drar du på legevakta for å få målt blodverdiene hennes. Har hun andre symptomer?

Anonymkode: 00138...629

Har hun blødd sånn i 12 uker, så bruker man ikke legevakta men fastlegen. Legevakt er for ting som ikke kan vente til fastlegen åpner. 

Anonymkode: 127a4...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun blør så mye daglig i 12 uker så bør du absolutt vise legen bildet og si fra. Det er ikke normalt. 

Og til "ekkelt-annie" ta deg en bolle. Dette er innafor. 

Anonymkode: 93be2...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg er tull. 

Man lar ikke en 11-åring gå i 3 mnd med ekstreme blødninger uten å henvende seg til lege. 

Anonymkode: 7b747...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hun blødd sånn i 12 uker, så bruker man ikke legevakta men fastlegen. Legevakt er for ting som ikke kan vente til fastlegen åpner. 

Anonymkode: 127a4...868

Ja. Men når legen, som hun gjentatte ganger har vært hos ikke gjør noe, går man til en ny lege!!

Anonymkode: 00138...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Men når legen, som hun gjentatte ganger har vært hos ikke gjør noe, går man til en ny lege!!

Anonymkode: 00138...629

Kanskje legen ikke gjør noe fordi det ikke er noe å gjøre? Det er jo tross alt vanlig med blødningsforstyrrelser i tidlig pubertet. Ser jo ikke så mye ut heller, og hi er kanskje ikke klar for at jenta får p-piller? 

Anonymkode: 4a49f...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg selv hadde blødninger av og på i 8 uker de første gangene jeg hadde mensen som 12-åring. Og det var mye som kom.

 

men hør med lege ja 👍

Anonymkode: eb37f...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje legen ikke gjør noe fordi det ikke er noe å gjøre? Det er jo tross alt vanlig med blødningsforstyrrelser i tidlig pubertet. Ser jo ikke så mye ut heller, og hi er kanskje ikke klar for at jenta får p-piller? 

Anonymkode: 4a49f...fa6

Det er ikke vanlig å blø slike mengder i 12 uker. Jeg ser heller ikke sammenhengen med at mor til barnet skal være mer eller mindre klar for å gi barnet en medisin som virker? Ettersom hun oppsøker lege virker det logisk for meg at hun ønsker hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er passelig vilt at noen av dere foreslår p-piller til en ELLEVEÅRING.

Hvis jenta di har blødd så mye (ja, dette er mye!) daglig i 12 uker må dere snakke med en lege som tar dere på alvor. Fastlegen hennes er tydeligvis ikke noe tess når han eller hun bare blåser av dette. Dere bør i hvert fall få målt blodprosent og jernverdier. Bytt fastlege, og snakk med helsesekretær på legesenteret deres. Forklar at dere trenger å snakke med en annen lege mens dere venter på ny. 

Anonymkode: 3f736...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis hun blør så mye daglig i 12 uker så bør du absolutt vise legen bildet og si fra. Det er ikke normalt. 

Og til "ekkelt-annie" ta deg en bolle. Dette er innafor. 

Anonymkode: 93be2...eb5

Det er kvalmt. Nærbilde av mensentruse? Ærlig talt. Det er så man kjenner kvalm mensenlukt helt hit. Det er et helt unødvendig bilde.

Anonymkode: 2dba4...44f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Men når legen, som hun gjentatte ganger har vært hos ikke gjør noe, går man til en ny lege!!

Anonymkode: 00138...629

Da bytter man fastlege med et tastetrykk på nettet. 

Helt enig med den som svarte først, legevakt er ikke for å brukes fordi du ikke liker svaret fra egen lege. Legevakt er for akutte ting som ikke kan vente til neste morgen. 

Skulle jenta plutselig bli så slapp at hun ikke er kontakt ar omtrent, eller plutselig blø mye mer så stiller det seg anderledes. Men dette er en 12ukers uendret tilstand, slik hi beskriver det. 

For meg ser det ut som en koagel, og at blodet har trukket inn i bommulsstoffet. Det er ikke kjempe mye, blod ser ofte mer ut en det er, en teskje trekker godt inn i stoff. 

Ta på henne bind. Definisjonen på kraftige blødninger er fire fulle bind i timen. Hadde stusset mer på varigheten en mengden her, men det er jo for fastlegen å evt henvise til gynekolog. 

Anonymkode: be43a...b29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kvalmt. Nærbilde av mensentruse? Ærlig talt. Det er så man kjenner kvalm mensenlukt helt hit. Det er et helt unødvendig bilde.

Anonymkode: 2dba4...44f

Så pell deg ut av tråden og ikke bruk tid på å kommentere! Husj!

Anonymkode: 2018c...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...