Gå til innhold

Har endelig fått muligheten til å komme ut av forholdet, men klarer ikke å ta steget. Hjelp meg!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter bare å skjelver, kaldsvetter og har vondt i magen. Jeg er ved å bryte ut, og det er helt vanvittige følelser i sving. Jeg har store fysiske reaksjoner, og føler meg så dårlig. 

Jeg skulle ønske jeg hadde mer styrke. Har alltid ansett meg selv som sterk, men nå innser jeg at jeg er svakere enn jeg trodde. Det er utrolig vanskelig for meg å ta steget. Jeg har nok bestemt meg, men jeg blir helt dårlig av å skulle gjennomføre. 

Anonymkode: 9670f...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter bare å skjelver, kaldsvetter og har vondt i magen. Jeg er ved å bryte ut, og det er helt vanvittige følelser i sving. Jeg har store fysiske reaksjoner, og føler meg så dårlig. 

Jeg skulle ønske jeg hadde mer styrke. Har alltid ansett meg selv som sterk, men nå innser jeg at jeg er svakere enn jeg trodde. Det er utrolig vanskelig for meg å ta steget. Jeg har nok bestemt meg, men jeg blir helt dårlig av å skulle gjennomføre. 

Anonymkode: 9670f...aa9

Husk at det blir mye bedre etterpå! Har vært der du er og husker at jeg også reagerte fysisk. Du klarer det! Belønningen er at resten av livet ditt vil bli så mye bedre!

Anonymkode: 2df54...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter bare å skjelver, kaldsvetter og har vondt i magen. Jeg er ved å bryte ut, og det er helt vanvittige følelser i sving. Jeg har store fysiske reaksjoner, og føler meg så dårlig. 

Jeg skulle ønske jeg hadde mer styrke. Har alltid ansett meg selv som sterk, men nå innser jeg at jeg er svakere enn jeg trodde. Det er utrolig vanskelig for meg å ta steget. Jeg har nok bestemt meg, men jeg blir helt dårlig av å skulle gjennomføre. 

Anonymkode: 9670f...aa9

Huff, sender deg haugevis med gode tanker! Skjønner at det er skummelt, men det er nå det gjelder å samle alt du har av styrke. Du klarer det! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter bare å skjelver, kaldsvetter og har vondt i magen. Jeg er ved å bryte ut, og det er helt vanvittige følelser i sving. Jeg har store fysiske reaksjoner, og føler meg så dårlig. 

Jeg skulle ønske jeg hadde mer styrke. Har alltid ansett meg selv som sterk, men nå innser jeg at jeg er svakere enn jeg trodde. Det er utrolig vanskelig for meg å ta steget. Jeg har nok bestemt meg, men jeg blir helt dårlig av å skulle gjennomføre. 

Anonymkode: 9670f...aa9

Helt normalt og forståelig, du bor jo fortsatt i hans hus, omgitt av hans hverdag og alt som har med han å gjøre.

Når du kommer for deg selv vil du tenke "Jeg kan endelig puste! Fy fan så digg!"

Anonymkode: d5ca8...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sitter bare å skjelver, kaldsvetter og har vondt i magen. Jeg er ved å bryte ut, og det er helt vanvittige følelser i sving. Jeg har store fysiske reaksjoner, og føler meg så dårlig. 

Jeg skulle ønske jeg hadde mer styrke. Har alltid ansett meg selv som sterk, men nå innser jeg at jeg er svakere enn jeg trodde. Det er utrolig vanskelig for meg å ta steget. Jeg har nok bestemt meg, men jeg blir helt dårlig av å skulle gjennomføre. 

Anonymkode: 9670f...aa9

Dette greier du!

Du er sterk!!! Alt du har vært igjennom, alle kreftene du har brukt på å beskytte deg selv og barnet og forsøke å få ting til å fungere. Jeg tror de færreste som ikke har vært i situasjonen selv skjønner hva det krever av energi, kraft og fokus. Og du har greid igjennom alt dette å ta vare på noe av deg selv. Det er det som gjør at du er i stand til å planlegge å gå. Du er kjempesterk!

Ja, det er vanskelig å ta steget. Man blir så i tvil, vet ikke hva som er rett. Men du må holde fast i din indre stemme og lytte til den. Dette er ikke bra for deg og barnet! Det som gav meg styrken til slutt var tanken på at barn ofte gjentar de mønstre de har vokst opp med når de blir voksne. Det ønsker jeg ikke for datteren min! Jeg ville bli helt fortvilt om hun ble fanget i et slikt forhold. Eller sønnen min! Eller om en av dem endte med å tyrannisere sin egen kjæreste slik! De tankene gav meg styrken. Jeg greide ikke å gå bare for min egen del, men jeg greide det for dem! - og det er det beste jeg har gjort i mitt liv!

Sender en stor klem! Du er sterk og du har mange i ryggen! Det er mye hjelp og få. Du må bare klare å ta første skritt selv.

Om du kjenner at du ikke klarer å holde ut til juleferien, så tar du barnet med ut en tur, ringer en taxi og kjører til nærmeste krisesenter eller politistasjon. Ikke bry deg med alt det praktiske! Det kan du få hjelp til å ordne i etterkant.

Anonymkode: 01fb5...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er jammen ikke for pyser, altså! Jeg er så imponert over deg, og har virkelig troen på at du klarer dette, både for din del, men ikke minst for barnet ditt sin barndom. 

Jeg kan nok ikke sette meg inn i situasjonen din, men jeg vet at forandring kan være skummelt. Husk bare på at ting blir lettere etterhvert. Du er verd så uendelig mye mer enn å bli mishandlet på denne måten. 

Stå på, hold ut så venter det bedre tider for deg. 

Hvordan oppfører mannen seg nå? Er han fremdeles sint, eller har han lagt inn en av se-så-snill-jeg-er perioden om han føler at han har gått for langt?

Anonymkode: 52dc0...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du føler deg alene og usikker, Hi - husk alle oss som har svart deg i denne tråden, og også i tidligere tråd. Vi står sammen med deg, vi har troen på deg, vi vet du kan greie å komme deg unna ham! Det er mange som tenker på deg og bryr seg, selv om vi er anonyme på nett.

Og når du kommer deg unna ham, da vil du etterhvert også få det bedre. Det tar tid å komme seg etter all den dritten du har levd med. Men etterhvert vil du kjenne på lettelsen, på friheten, kunne puste og leve fritt, kjenne på gleden.

Så husk at det er mange av oss her på forumet som støtter deg og sender deg gode tanker og styrke ❤️

Anonymkode: 9abee...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snakke med noen om dette. Det er beintøft å gjøre alene. Jeg har gjort det samme en gang. Holdt på å kaste opp av stress og bekymring men hadde mamma og en venninne daglig på tlf for støtte og backup. Det hjalp VELDIG ❤️ Håper du har noen å snakke med. 

Anonymkode: 87992...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 9.27, Anonym bruker skrev:

Nei, jeg er ikke gravid og vi har heller ingen felles barn. Jeg har ett barn fra før. 

Takk for alle meldingene❤️ Setter stor pris på dem alle! Akkurat slik hjelp jeg trenger

Anonymkode: 9670f...aa9

Så flott at dere ikke har noe som binder dere sammen. Løp, med rak rygg. La barnet ditt se at slik godtar man ikke. Ikke la barnet dit tro at dette er ett normalt forhold, at man skal behandle alle slikt. Hva ville du sagt til din datter/sønn om h*n ble behandlet på samme måte som deg? Mannen din behandler deg respektløst og det høres ut som om han har tatt fra deg både selvtilliten og troen på deg selv. Du er bra nok som du er, håper du ser det selv etterhvert. Lykke til med bruddet, gå når du har sjansen.

Anonymkode: 22524...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2019 den 14.50, Anonym bruker skrev:

Vi skal hjem i julen. Vi reiser hjem i slutten av neste uke, og skal være hjemme hele julen hos foreldrene mine. Så da har jeg mulighet til å ta med noen ting hjem. Det er selvfølgelig bare det å ta steget som er vanskelig. Det blir tøft 😔

Jeg prøver å forestille meg hvordan det vil være å bo alene med barnet, kun oss. Og det gir en god ro i kroppen. Det betyr vel at det er det riktige å gjøre. 

Anonymkode: 9670f...aa9

Gå, gå, gå...jeg var gift med en mann som ikke var så ille som din, men jeg gikk. Og nå er jeg gift med den mest herligste, vidunderligste og kjærligste mannen som finnes i hele verden. Han er faktisk tyrkisk, men det visste jeg ikke når jeg så han første gang da han har nordisk utseende (ikke at det har noe å si da) Men jeg ble bergtatt første gang jeg så han for han er en helt utrolig kjekk mann.Vi har nå vært gift i 5 år, sammen i 8 år og ikke en eneste dag har han gått på jobb uten å gi meg et kyss og si at han elsker meg. Når vi er sammen med venner eller ute på byen med venner og noen prøver å sjekke han opp så er han rask med å vise de gifteringen og peke på meg. Det gir en helt utrolig god følelse å føle seg så elsket. Tenk på hva du muligens går glipp av. Å være sammen med denne mannen  stopper deg jo fra å eventuelt møte en lignende mann. Lykke til.

Anonymkode: b70ca...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

Jeg er hjemme på juleferie sammen med barnet, og tar en god pause fra alt kaoset. Jeg har snakket med mine foreldre, og de skal prøve å finne en leilighet til meg. Så det er en god start. Det er i hvert fall et stort steg for meg, å fortelle dem at jeg vil hjem. 

❤️

Anonymkode: 9670f...aa9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle

Jeg er hjemme på juleferie sammen med barnet, og tar en god pause fra alt kaoset. Jeg har snakket med mine foreldre, og de skal prøve å finne en leilighet til meg. Så det er en god start. Det er i hvert fall et stort steg for meg, å fortelle dem at jeg vil hjem. 

❤️

Anonymkode: 9670f...aa9

Åhh, no vart eg faktisk heilt rørt❤️! Håpar det går bra. Fortalte du foreldra dine kvifor du vil heim òg? 

Anonymkode: 6b4c4...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hei alle

Jeg er hjemme på juleferie sammen med barnet, og tar en god pause fra alt kaoset. Jeg har snakket med mine foreldre, og de skal prøve å finne en leilighet til meg. Så det er en god start. Det er i hvert fall et stort steg for meg, å fortelle dem at jeg vil hjem. 

❤️

Anonymkode: 9670f...aa9

Dette er den beste julegaven du noensinne kommer til å gi deg selv, Hi!

Jeg ble kjempeglad for å lese oppdateringen din. Du har tatt steget nå og du har begynt å skaffe deg hjelp. Du tier ikke lenger om hvordan du har det. For hvert skritt du tar nå får mannen mindre og mindre makt over deg.

Bare husk å være smart når du faktisk flytter ut fra ham, slik at du ikke utsettes for unødvendig vold fra hans side. Slike menn kan bikke over når de innser at de mister kontrollen. Så fortsett å alliere deg med personer du stoler på. Vær heller ikke redd for å ev. be politiet om hjelp den dagen du skal hente sakene dine hos ham om du er redd mannen er der.

Masse lykke til! ❤️ Jeg tror 2020 vil bli et langt bedre år for deg og barnet ditt når dere får landet litt på ditt hjemsted. Å leve slik du har gjort er en form for tortur, når du slipper det vil du få et helt annet og langt bedre liv!

 

Anonymkode: 9abee...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...