Gå til innhold

Når man ikke har råd til noe, men må ta seg råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

De bruker ganske store størrelser. De er 10 og 12 år og lange. Sko må de begge ha fra «voksenavdelingen»

Ingen å arve av. 

De har brukt regnbukser til nå, men det blir for kaldt

Ingen å arve av, har hatt annonse ute på Facebook uten respons. Har arvet i en del år, men nå har mine barn dratt igjen de de har arvet av i høyden. Så xxl hadde utebukse til 199,- for en stund siden, men da hadde jeg ikke råd til det..

Mange sender, men da må porto også betales. Var i kontakt med noen som ville ha 150 for å sende. Når klærne da kostet 500 brukt, så ble det for dyrt for meg. Sjekket outlet som er nærmest. De hadde 70% på jakker. Men når den har kostet 2-3000 før de ble nedsatt, så blir det dyrt likevel.

Anonymkode: 0ab70...529

Hvis de er 10 og 12 kan vel yngste arve av eldste og eldste kanskje arve en del fra deg?

Anonymkode: 6098f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de er 10 og 12 kan vel yngste arve av eldste og eldste kanskje arve en del fra deg?

Anonymkode: 6098f...811

Tror du virkelig ikke at hi hadde gjort dette om det var et alternativ? 

Anonymkode: c8517...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig ikke at hi hadde gjort dette om det var et alternativ? 

Anonymkode: c8517...d52

Helt ærlig, nei.

Anonymkode: 6098f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å bestille klær fra Ellos. Der kan du få klarna konto og betale liten sum hver mnd. Eller utsettelse. Kunne det vært en nødløsning? 

Anonymkode: ac924...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du mange gode tips men du er jo negativ til alt! Her får du tips om at du kan få klær gratis ettersom du har dårlig råd,bare du kontakter "hjelp oss å hjelpe",men nei heller ikke det var bra nok for deg!

Anonymkode: 4fe54...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt 6 bukser, 5 hettegensere, 4 tynne gensere, 6 t skjorter, 2 jeans, og vinterdress på finn tilsammen ble det 1400. Har kjøpt fra 3 forskjellige, portoen ble på 300 kroner. Har kjøpt det over 3 måneder, på min uføretrygd lot det seg gjøre. Det er til en gutt på13 år.

Anonymkode: 8cb51...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kjøpt 6 bukser, 5 hettegensere, 4 tynne gensere, 6 t skjorter, 2 jeans, og vinterdress på finn tilsammen ble det 1400. Har kjøpt fra 3 forskjellige, portoen ble på 300 kroner. Har kjøpt det over 3 måneder, på min uføretrygd lot det seg gjøre. Det er til en gutt på13 år.

Anonymkode: 8cb51...0c7

Hva skal han med 8 bukser og 5 hettegensere? Det er mer enn jentene mine har til sammen og vi har ikke dårlig råd en gang.

Anonymkode: 6098f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal han med 8 bukser og 5 hettegensere? Det er mer enn jentene mine har til sammen og vi har ikke dårlig råd en gang.

Anonymkode: 6098f...811

Han har en hudsykdom som gjør at han må skifte klær oftere enn andre. 

Anonymkode: 8cb51...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har en hudsykdom som gjør at han må skifte klær oftere enn andre. 

Anonymkode: 8cb51...0c7

Aha! Det forklare det jo 😊

Anonymkode: 6098f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aha! Det forklare det jo 😊

Anonymkode: 6098f...811

Hva med å automatisk tenke at det er en grunn for ting folk gjør, enn å straks tenke sløsing? Hun hadde da ingen grunn til å måtte forklare sine innkjøp for deg? Hun svarte for å tipse hi om hva man kan få for pengene om man sjekker og planlegger litt. 

Folk som legger seg opp i andres valg gir meg neller!

Anonymkode: c8517...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å automatisk tenke at det er en grunn for ting folk gjør, enn å straks tenke sløsing? Hun hadde da ingen grunn til å måtte forklare sine innkjøp for deg? Hun svarte for å tipse hi om hva man kan få for pengene om man sjekker og planlegger litt. 

Folk som legger seg opp i andres valg gir meg neller!

Anonymkode: c8517...d52

Om jeg hadde beskylt henne for sløsing hadde kommentaren din hatt noe for seg. Deg gjorde jeg ikke. Jeg regnet med athun hadde en grunn og spurte om det. Jeg stilte et spørsmål ved noe jeg synes var rart og fikk et svar som forklarte det. Det er ikke nødvendig å annta at alle svar er negativt lafet. Ofte spør man bare fordi man lurer.

Og, nei, hun hadde ikke trengt å svare om hun ikke ville akkurat som jeg ikke hadde trengt å svare på di e spørsmål. Jeg gjør det likevell fordi jeg synes det er greit.

Anonymkode: 6098f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du sitter på pc - det er ikke nødvendig å spørre "hvor er det" for alt mulig. Dessuten lurer jeg veldig på hvor du var da de store loppemarkedene gikk i Drammensområdet i høst. Vinteren skjedde ikke så plutselig i Drammen heller. Det går ikke an å være så tafatt at man ikke planlegger to måneder fram, jeg  handla vintertøy  og -utstyr både ett og to år fram i tid da ungene var små, jeg tråla loppemarkedene og hadde liggende på vent.

Anonymkode: 142c2...5a9

Det er også forskjell på tafatt og fattig. For 2 mnd siden mottok jeg dagpenger som nesten ikke dekket mat.

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis de er 10 og 12 kan vel yngste arve av eldste og eldste kanskje arve en del fra deg?

Anonymkode: 6098f...811

Hadde det vært alternativ, så hadde jeg gjort det. 

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her får du mange gode tips men du er jo negativ til alt! Her får du tips om at du kan få klær gratis ettersom du har dårlig råd,bare du kontakter "hjelp oss å hjelpe",men nei heller ikke det var bra nok for deg!

Anonymkode: 4fe54...ae8

Jeg føler at jeg ikke er «fattig nok» til å be om hjelp fra disse organisasjonene.

 

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et tips er å bestille klær fra Ellos. Der kan du få klarna konto og betale liten sum hver mnd. Eller utsettelse. Kunne det vært en nødløsning? 

Anonymkode: ac924...e27

Nødløsning kanskje, men er så livredd for at jeg ikke kan betale det tilbake. 

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp oss å hjelpe.

Sammen for Buskerud.

Bruktbutikken til Kirkens Bymisjon (Drammen). Mye rimeligere enn Fretex. 

Barna dine har ikke råd til mammas stolthet nå. Kontakt en hjelpeorganisasjon, og få hjelp til klær og sko. Akkurat nå er du ikke «for fattig» til det, er ikke dermed sagt at du trenger hjelp fra de flere ganger. Er jo ikke sånn at de lagrer navn og nr for å kontakte deg senere.

Anonymkode: a48ae...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hjelp oss å hjelpe.

Sammen for Buskerud.

Bruktbutikken til Kirkens Bymisjon (Drammen). Mye rimeligere enn Fretex. 

Barna dine har ikke råd til mammas stolthet nå. Kontakt en hjelpeorganisasjon, og få hjelp til klær og sko. Akkurat nå er du ikke «for fattig» til det, er ikke dermed sagt at du trenger hjelp fra de flere ganger. Er jo ikke sånn at de lagrer navn og nr for å kontakte deg senere.

Anonymkode: a48ae...1f5

Hun er visst for fin på det til å kontakte "hjelp oss å hjelpe", å da er det faen meg ikke synd i henne heller! Hun har fått mange gode råd men hun vil ikke følge noen av de.

Anonymkode: 4fe54...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun er visst for fin på det til å kontakte "hjelp oss å hjelpe", å da er det faen meg ikke synd i henne heller! Hun har fått mange gode råd men hun vil ikke følge noen av de.

Anonymkode: 4fe54...ae8

Jeg får vondt i hjertet mitt av sånne som deg 😢

Håper det ordner seg for deg hi ❤️

Anonymkode: 1906e...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun er visst for fin på det til å kontakte "hjelp oss å hjelpe", å da er det faen meg ikke synd i henne heller! Hun har fått mange gode råd men hun vil ikke følge noen av de.

Anonymkode: 4fe54...ae8

Det var ikke synd på meg i utgangspunktet. Jeg ba om tips til de billigste butikkene i nærmeste by, og noen ga meg det. De tipsene har jeg tatt med meg. Jeg sier bare at jeg synes de som har det verre enn meg skal få lov å få fordi de trenger det mer. Dette med «hjelp oss å hjelpe» osv. Der er jeg redd for at noen som har det verre enn meg skal stå uten mat og klær fordi jeg fikk. Jeg kan kjøpe noe for en billig penge. Jeg har lett mye på finn, men ikke funnet noe som er rimelig nok enda. 500 for brukt koster mer enn 199 for nytt om jeg kan få tak i det.

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke synd på meg i utgangspunktet. Jeg ba om tips til de billigste butikkene i nærmeste by, og noen ga meg det. De tipsene har jeg tatt med meg. Jeg sier bare at jeg synes de som har det verre enn meg skal få lov å få fordi de trenger det mer. Dette med «hjelp oss å hjelpe» osv. Der er jeg redd for at noen som har det verre enn meg skal stå uten mat og klær fordi jeg fikk. Jeg kan kjøpe noe for en billig penge. Jeg har lett mye på finn, men ikke funnet noe som er rimelig nok enda. 500 for brukt koster mer enn 199 for nytt om jeg kan få tak i det.

Anonymkode: 0ab70...529

Da må du prøve Sport Outlet og liknende butikker, så det virkelig blir rimelig. Å handle fra Ellos med Klarna-konto er idiotisk. Det blir ikke billig!

Dette er butikken der vi ofte finner veldig rimelige ting: https://sportoutlet.no/

Jeg tror faktisk ikke på at du har trålet Finn, for det er flust med folk som selger en vinterbukse, vinterjakke, lue og hansker med førpris 3 000 kr til typ 300 kr, pluss porto. Da får du alt du trenger og det blir mye rimeligere, og ikke minst mye bedre kvalitet, enn Sport Outlet.

Anonymkode: fb31b...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke synd på meg i utgangspunktet. Jeg ba om tips til de billigste butikkene i nærmeste by, og noen ga meg det. De tipsene har jeg tatt med meg. Jeg sier bare at jeg synes de som har det verre enn meg skal få lov å få fordi de trenger det mer. Dette med «hjelp oss å hjelpe» osv. Der er jeg redd for at noen som har det verre enn meg skal stå uten mat og klær fordi jeg fikk. Jeg kan kjøpe noe for en billig penge. Jeg har lett mye på finn, men ikke funnet noe som er rimelig nok enda. 500 for brukt koster mer enn 199 for nytt om jeg kan få tak i det.

Anonymkode: 0ab70...529

Det ett lavterskel tilbud så du må ikke være uteligger for å få klær liksom

Anonymkode: 4fe54...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette kan de som er virkelig fattige benytte seg av.

Anonymkode: 0ab70...529

Utrolig uhyggelig og nedlatende svar.

Anonymkode: 0f9d3...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke synd på meg i utgangspunktet. Jeg ba om tips til de billigste butikkene i nærmeste by, og noen ga meg det. De tipsene har jeg tatt med meg. Jeg sier bare at jeg synes de som har det verre enn meg skal få lov å få fordi de trenger det mer. Dette med «hjelp oss å hjelpe» osv. Der er jeg redd for at noen som har det verre enn meg skal stå uten mat og klær fordi jeg fikk. Jeg kan kjøpe noe for en billig penge. Jeg har lett mye på finn, men ikke funnet noe som er rimelig nok enda. 500 for brukt koster mer enn 199 for nytt om jeg kan få tak i det.

Anonymkode: 0ab70...529

‘’Noen som har det verre enn meg ikke skal få fordi jeg fikk’’ ??🤔 Det er jo ikke et lager, men godhjerta folk som har nok bidrar for de som har mindre. Da jeg ikke hadde nok til både husleie og utstyr og klær til barnehagestart så spurte jeg organisasjonen om hjelp og fikk alt jeg trengte og mer. Var ingen som fikk mindre av det de trengte av den grunn. 

Syns der er teit å være for stolt til å be om hjelp når barna trenger det, fordi man ikke anser seg selv under fattighetsgrensa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva skal han med 8 bukser og 5 hettegensere? Det er mer enn jentene mine har til sammen og vi har ikke dårlig råd en gang.

Anonymkode: 6098f...811

Er det mye å ha fem gensere? Sønnen min har sikkert 20. 

Anonymkode: 4f3bc...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok for det første spar kjøp er i Mjøndalen der har du mye billig. Så er det rusta og jula har faktisk en del klær veldig billig. Disse ligger 2 minutter kjøring fra hverandre. Så har du sir price outleten på åssiden der har jeg funnet mye mye billig må bare dra innom ofte. Er alltid første stedet jeg sjekker. Så på magasinet har du sports outleten der finner man også mye billig. Men nå er det blitt mildt igjen holder med regnbukse og noe under nå. Vent til januar! Da blir alt mye billigere og ekstrem salg. Er jo dumt å kjøpe nå som det er på det dyeste.

Anonymkode: e2ff4...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke synd på meg i utgangspunktet. Jeg ba om tips til de billigste butikkene i nærmeste by, og noen ga meg det. De tipsene har jeg tatt med meg. Jeg sier bare at jeg synes de som har det verre enn meg skal få lov å få fordi de trenger det mer. Dette med «hjelp oss å hjelpe» osv. Der er jeg redd for at noen som har det verre enn meg skal stå uten mat og klær fordi jeg fikk. Jeg kan kjøpe noe for en billig penge. Jeg har lett mye på finn, men ikke funnet noe som er rimelig nok enda. 500 for brukt koster mer enn 199 for nytt om jeg kan få tak i det.

Anonymkode: 0ab70...529

Jeg vet ikke hvordan det er der du bor, men når Hjelp oss å hjelpe her ber om brukte klær, så kommer det alltid rikelig med tilbud. For mange som har mer enn nok så er alternativet å legge det i en Fretex-boks hvor mesteparten bare blir resirkulert. (Og blir det solgt i butikken så selges det så dyrt at de fattige ikke har råd til det likevel.) Brukte klær er altså ikke en veldig begrenset ressurs. De har mange ganger gått ut og sagt at de ikke kan ta imot mer av det fordi lagrene flommer over.

Ellers, et tips til fremtiden: Jeg har lagret søk på Finn på de neste størrelsene slik at jeg kan følge med og kjøpe når det kommer noe til en god pris. Det er mye dyrt der ja, men kjøper man fremover i tid så har man tid til å vente på de virkelig gode kjøpene. :)

Anonymkode: f474f...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...