Gå til innhold

Når man ikke har råd til noe, men må ta seg råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til å legge ut noen annonse på finn.no eller Facebook eller noe annet sted. Så er det sagt.

Jeg har veldig dårlig råd. Nå har jeg også fått beskjed om at jeg får lavere lønn enn ellers i desember og januar (hvorfor kan være det samme, men ikke min feil). Altså er jeg klar iver at det blir lite penger de neste 2 mnd. Det er greit nok. 
 

Jeg trenger noen tips. Hvor får jeg kjøpt billig:

- vintersko 

- jakker

- utebukser

- hansker

- litt varme klær generelt

jeg har lett på finn, og har hatt annonse på Facebook hvor jeg spør etter dette, men ingen respons på annonsen og ingen klær eller sko i rett størrelse i nærheten. 
Bor også på landet og det er litt langt til byer herfra (nærmeste er Drammen, ca 50 min å kjøre). Noen som er racere på å finne noe på nett som kan hjelpe meg å finne butikker med knalltilbud nå? 

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det ikke nok tiggerinnlegg her nå??

Anonymkode: 4fe54...ae8

Jeg skal da kjøpe dette i butikk. Jeg trenger bare tips til de billigste butikkene

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex,

NMS gjenbruk (også i Ing Rybergs gate)
Uff  ?
Andre gjenbruksbutikker i ditt område ?

Salgsvarer på billigkjedene er jo alltid superbillige, når du går på halv pris av halv pris.

Anonymkode: 142c2...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fretex,

NMS gjenbruk (også i Ing Rybergs gate)
Uff  ?
Andre gjenbruksbutikker i ditt område ?

Salgsvarer på billigkjedene er jo alltid superbillige, når du går på halv pris av halv pris.

Anonymkode: 142c2...5a9

Ing rybergsgate er på åssiden? Hvor er Fretex? Er en gjenbruk her, men er ikke klær i rett størrelse. 

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ing rybergsgate er på åssiden? Hvor er Fretex? Er en gjenbruk her, men er ikke klær i rett størrelse. 

Anonymkode: 0ab70...529

Fretex er i samme bygg, ser det ut til.

Anonymkode: 142c2...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilke størrelser trenger du? Litt viktig om det er voksen eller barnestørrelser du trenger.

Anonymkode: 6098f...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønske noe til jul? Sport outlet har mye billig og bra, hvis det er i nærheten? Dukker helt sikkert opp mange tilbud etter jul, hvis du kan vente så lenge. Xxl har vel ofte gode tilbud. Der kan du bestille på nett. 

Av brukt er det jo kjøp/salg-grupper på facebook, fretex, ting og tøy og andre gjennbruksbutikker. Hvis det er til barn, og du kjenner noen som har barn som er litt eldre, høre om de har noe dere kan arve eller kjøpe for en billig penge. 

Anonymkode: f46bc...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KappAhl har 3 for 2 på barneklær. Mener at yttertøyet deres kommer bra ut på div tester. 

Anonymkode: c8517...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Både du og barna ønsker dere disse tingene i julegaver.
  • Mange selgere på Finn som er villige til å sende. Ofte verdt å kontakte dem som bor i "gokk".
  • Fretex o.l. butikker.
  • Arve av noen?
  • Sjekk outlet-sidene til alle nettbutikker. Jeg fant nettopp vinterdress til fireåringen vår til 400 kr.

Anonymkode: fb31b...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke størrelser trenger du? Litt viktig om det er voksen eller barnestørrelser du trenger.

Anonymkode: 6098f...811

De bruker ganske store størrelser. De er 10 og 12 år og lange. Sko må de begge ha fra «voksenavdelingen»

1 time siden, CherryC skrev:

Har du ingen du kan arve av? Ellers har de fleste nettbutikker egne faner med «salg». Der kan du gjøre noe gode kupp.

Ingen å arve av. 

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan du vente til etter jul? Så du kan kjøpe på salg?

Anonymkode: 33dbd...eb0

De har brukt regnbukser til nå, men det blir for kaldt

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ønske noe til jul? Sport outlet har mye billig og bra, hvis det er i nærheten? Dukker helt sikkert opp mange tilbud etter jul, hvis du kan vente så lenge. Xxl har vel ofte gode tilbud. Der kan du bestille på nett. 

Av brukt er det jo kjøp/salg-grupper på facebook, fretex, ting og tøy og andre gjennbruksbutikker. Hvis det er til barn, og du kjenner noen som har barn som er litt eldre, høre om de har noe dere kan arve eller kjøpe for en billig penge. 

Anonymkode: f46bc...9eb

Ingen å arve av, har hatt annonse ute på Facebook uten respons. Har arvet i en del år, men nå har mine barn dratt igjen de de har arvet av i høyden. Så xxl hadde utebukse til 199,- for en stund siden, men da hadde jeg ikke råd til det..

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:
  • Både du og barna ønsker dere disse tingene i julegaver.
  • Mange selgere på Finn som er villige til å sende. Ofte verdt å kontakte dem som bor i "gokk".
  • Fretex o.l. butikker.
  • Arve av noen?
  • Sjekk outlet-sidene til alle nettbutikker. Jeg fant nettopp vinterdress til fireåringen vår til 400 kr.

Anonymkode: fb31b...df9

Mange sender, men da må porto også betales. Var i kontakt med noen som ville ha 150 for å sende. Når klærne da kostet 500 brukt, så ble det for dyrt for meg. Sjekket outlet som er nærmest. De hadde 70% på jakker. Men når den har kostet 2-3000 før de ble nedsatt, så blir det dyrt likevel.

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mange sender, men da må porto også betales. Var i kontakt med noen som ville ha 150 for å sende. Når klærne da kostet 500 brukt, så ble det for dyrt for meg. Sjekket outlet som er nærmest. De hadde 70% på jakker. Men når den har kostet 2-3000 før de ble nedsatt, så blir det dyrt likevel.

Anonymkode: 0ab70...529

Jeg synes du virker lite løsningsorientert. Du må virkelig saumfare Finn. Veldig mange har pakker med utetøy i samme størrelse, så da kan du få alt på listen din, brukt, og da er ikke porto på 150 kr så ille. Du sparer jo tusenlapper!

Når jeg mener outlet, så mener jeg ikke i fysisk butikk, men outlet i ALLE nettbutikkene. Du må saumfare alle, og gjerne melde deg på nyhetsbrevene deres. Babyshop, Barnas Hus, Babybanden, Mimmis, Babycare osv.

Du har åpenbart ikke råd til jakker til 2–3 000 kr, selv med 70 % avslag, men hva slags outlet var dette egentlig? Vi har en outlet-butikk på det lokale kjøpesenteret og der koster vintersko typ 150 kr, regnsett 99 kr osv. Ikke super kvalitet selvfølgelig, men de har ingenting med førpris på tusenlapper!

Du sier du har hatt annonse ute på Facebook, men det gir dårlig effekt. Du må selv bruke timesvis på å lete, hjertemarkere, sammenlikne pakker osv., til du finner den mest gunstige pakken for dere. Og hvis det er ett eller to plagg du ikke trenger, så kan du selge dem videre med en gang.

Ikke for å være slem, men du virker litt tafatt, og det kan man ikke være når man har dårlig råd, dessverre. :( 

Lykke til! ❤️ 

Anonymkode: fb31b...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes du virker lite løsningsorientert. Du må virkelig saumfare Finn. Veldig mange har pakker med utetøy i samme størrelse, så da kan du få alt på listen din, brukt, og da er ikke porto på 150 kr så ille. Du sparer jo tusenlapper!

Når jeg mener outlet, så mener jeg ikke i fysisk butikk, men outlet i ALLE nettbutikkene. Du må saumfare alle, og gjerne melde deg på nyhetsbrevene deres. Babyshop, Barnas Hus, Babybanden, Mimmis, Babycare osv.

Du har åpenbart ikke råd til jakker til 2–3 000 kr, selv med 70 % avslag, men hva slags outlet var dette egentlig? Vi har en outlet-butikk på det lokale kjøpesenteret og der koster vintersko typ 150 kr, regnsett 99 kr osv. Ikke super kvalitet selvfølgelig, men de har ingenting med førpris på tusenlapper!

Du sier du har hatt annonse ute på Facebook, men det gir dårlig effekt. Du må selv bruke timesvis på å lete, hjertemarkere, sammenlikne pakker osv., til du finner den mest gunstige pakken for dere. Og hvis det er ett eller to plagg du ikke trenger, så kan du selge dem videre med en gang.

Ikke for å være slem, men du virker litt tafatt, og det kan man ikke være når man har dårlig råd, dessverre. :( 

Lykke til! ❤️ 

Anonymkode: fb31b...df9

Aldri hørt om outlet i vanlige butikker. Vi har sirPrice outlet. De har noen gode tilbud, men mye er dyrt. Babybutikker har barna vokst fra. 
Jeg leter og leter hver dag, men ofte blir klærne for dyre brukt rett og slett. Og når det er tilbud, så har jeg selvsagt ikke råd til det. Jeg kan ikke ta meg råd til mer enn jeg har råd til fordi jeg sparer penger på det. Er ikke pengene der, så er de ikke der. 
 

Kan være jeg virker tafatt, men jeg skrev jo innledningsvis at jeg ville ha tips til butikker som er billigst på diverse. Jeg drar ikke en time for å bomme.

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparkjøp er i Drammen. De har mye billig, finner ofte vintersko til 300kr. Hva slags str trenger du i klær? Gutt/jente? 

Anonymkode: 74847...272

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hørt om outlet i vanlige butikker. Vi har sirPrice outlet. De har noen gode tilbud, men mye er dyrt. Babybutikker har barna vokst fra. 
Jeg leter og leter hver dag, men ofte blir klærne for dyre brukt rett og slett. Og når det er tilbud, så har jeg selvsagt ikke råd til det. Jeg kan ikke ta meg råd til mer enn jeg har råd til fordi jeg sparer penger på det. Er ikke pengene der, så er de ikke der. 
 

Kan være jeg virker tafatt, men jeg skrev jo innledningsvis at jeg ville ha tips til butikker som er billigst på diverse. Jeg drar ikke en time for å bomme.

Anonymkode: 0ab70...529

Gutter eller jenter? Stormberg har outlet, der kan der være bra tilbud. Har du sjekket om du har sport outlet i nærheten, de er har veldig mye bra her jeg bor, eller billigbutikker som Kong Kurs ? Har du sjekket litt på sånne butikker som man kanskje ikke tenker på når det gjelder tøy, som Rusta og Jula?

Rusta og Jula
https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/dameklar/undertoy/undertoy/termoleggings-001473/

Jula
https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/sko/fritidssko/boots/vinterstovler-007937/
https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/sko/fritidssko/boots/vinterstovler-905336/
https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/tilbehor/tilbehor/hansker-og-votter/fleecehansker-901085/
https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/tilbehor/tilbehor/hansker-og-votter/skihansker-903263/
https://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/tilbehor/tilbehor/hansker-og-votter/votter-007743/

 

Anonymkode: 28e62...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer ikke til å legge ut noen annonse på finn.no eller Facebook eller noe annet sted. Så er det sagt.

Jeg har veldig dårlig råd. Nå har jeg også fått beskjed om at jeg får lavere lønn enn ellers i desember og januar (hvorfor kan være det samme, men ikke min feil). Altså er jeg klar iver at det blir lite penger de neste 2 mnd. Det er greit nok. 
 

Jeg trenger noen tips. Hvor får jeg kjøpt billig:

- vintersko 

- jakker

- utebukser

- hansker

- litt varme klær generelt

jeg har lett på finn, og har hatt annonse på Facebook hvor jeg spør etter dette, men ingen respons på annonsen og ingen klær eller sko i rett størrelse i nærheten. 
Bor også på landet og det er litt langt til byer herfra (nærmeste er Drammen, ca 50 min å kjøre). Noen som er racere på å finne noe på nett som kan hjelpe meg å finne butikker med knalltilbud nå? 

Anonymkode: 0ab70...529

Hjelp oss å hjelpe :)

0135D012-6BFD-4C3F-97DB-5C9FAD1DD19B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sparkjøp er i Drammen. De har mye billig, finner ofte vintersko til 300kr. Hva slags str trenger du i klær? Gutt/jente? 

Anonymkode: 74847...272

Hvor i Drammen er det? 

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skal sjekke om de er i Drammen.

 

4 timer siden, Juicies skrev:

Hjelp oss å hjelpe :)

0135D012-6BFD-4C3F-97DB-5C9FAD1DD19B.jpeg

Dette kan de som er virkelig fattige benytte seg av.

Anonymkode: 0ab70...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i Drammen er det? 

 

Skal sjekke om de er i Drammen.

 

Dette kan de som er virkelig fattige benytte seg av.

Anonymkode: 0ab70...529

Så benytt deg av det da! De kan hjelpe med å spørre folk om de kan hjelpe med klær,julegave til barna og god mat til å ha i jula.

Anonymkode: 4fe54...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter på pc - det er ikke nødvendig å spørre "hvor er det" for alt mulig. Dessuten lurer jeg veldig på hvor du var da de store loppemarkedene gikk i Drammensområdet i høst. Vinteren skjedde ikke så plutselig i Drammen heller. Det går ikke an å være så tafatt at man ikke planlegger to måneder fram, jeg  handla vintertøy  og -utstyr både ett og to år fram i tid da ungene var små, jeg tråla loppemarkedene og hadde liggende på vent.

Anonymkode: 142c2...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på Barneskatter i Drammen? De har nettside, så du ser adressen. Bruktbutikk hvor man leier seg plass og selger ut klær og utstyr/leker, både små og store barn. Har selv funnet bra ting der til barna, og ser mange venner selger sine ting der. 

-Også verdt å selge ut det du selv kan, for å få råd til disse tingene du trenger. 

Anonymkode: d6479...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...