Gå til innhold

Hente i barnehagen 16.29 når fri.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hos oss er vakta ferdig kl 16.30. Da skal døren låses og jeg gå hjem. Om foreldre henter så sent at vi ikke rekker det får de først en advarsel og skjer det igjen får de faktura for en halvtime overtid for ansatte. 

Anonymkode: 3c62b...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her stenger bhg 16.30 og da skal vi ut døra og låse. Samme om morgenen. Jeg begynner på jobb kl.7 når bhg åpner  

Anonymkode: 2f895...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er vanlig at vakten er ferdig akkurat når barnehagen stenger

Anonymkode: eb7f5...9b0

Så lenge barnehagen er åpen til 16.30 kan du med god samvittighet ha barna dine der til 16.30. Det er ledelsens ansvar å sørge for at den har forsvarlig bemanning i hele åpningstiden. (Her har den som stenger betalt for 15 minutter etter stengetid for å ta ut søppel, slukke lys, skru på alarm ol.) Selv om vakten er ferdig 16.30 må de ansatte også ha tid til å hente sakene sine, kle på seg, kanskje gå på toalettet osv før de går.

 

Hos oss gikk alle hjem 20 minutter før tiden en gang da alle barna ver hentet. Det ble et kjemperabalder da ledelsen fikk høre om det. Barnehagen skal være åen helt tilvstengetid og ingen skal ha dårlig samvittighet for å hente sent, så lenge det ikke er for sent.

Anonymkode: ebb5e...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge barnehagen er åpen til 16.30 kan du med god samvittighet ha barna dine der til 16.30. Det er ledelsens ansvar å sørge for at den har forsvarlig bemanning i hele åpningstiden. (Her har den som stenger betalt for 15 minutter etter stengetid for å ta ut søppel, slukke lys, skru på alarm ol.) Selv om vakten er ferdig 16.30 må de ansatte også ha tid til å hente sakene sine, kle på seg, kanskje gå på toalettet osv før de går.

 

Hos oss gikk alle hjem 20 minutter før tiden en gang da alle barna ver hentet. Det ble et kjemperabalder da ledelsen fikk høre om det. Barnehagen skal være åen helt tilvstengetid og ingen skal ha dårlig samvittighet for å hente sent, så lenge det ikke er for sent.

Anonymkode: ebb5e...89e

Er du ikke ute til 16.30 så er du for sen.

Anonymkode: 2f895...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det fordi jeg er student og alene med barnet. Noen ganger kommer barnet sent i barnehagen av forskjellige grunner og da er det ikke noe i veien for at barnet er der litt lenger også, igjen fordi jeg studerer og sitter ikke hjemme og driver dank, selv de som gjør det har all rett til å benytte seg av plassen de betaler for de også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du ikke ute til 16.30 så er du for sen.

Anonymkode: 2f895...612

Ja, men ikke 16.29.

Anonymkode: ebb5e...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sønnen vår begynte i barnehage, godtok vi vedtektene. Der står det at barnehagen åpner kl. 7.00, men tidligvakten går runde til kl. 7.15, så hvis man leverer kl. 7.00 må barnet være med på runden. Tilsvarende stenger barnehagen kl. 17.00, men lukkerunden begynner kl. 16.45, så da må barnet være med på lukkerunden.

Uansett tar det gjerne noen minutter å finne vannflaske og matboks, stappe den våte kjeledressen i en plastpose, finne leken han hadde med seg, finne igjen ungen (som i mellomtiden har gjemt seg på do) osv. osv. Det går ikke an å være ute av barnehagen kl. 16.30 hvis man ankommer kl. 16.29, uansett hvor kjapp man er.

Anonymkode: c7a3b...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men ikke 16.29.

Anonymkode: ebb5e...89e

Skal godt gjøres å komme seg ut av dørene på 1 minutt

Anonymkode: eb7f5...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo være UT av barnehagen innen 16:30. Trodde det var normalt og noe alle visste?

Her får man bot på 500kr om man henter ikke henter før 17:00(16:59). Det er kjempe bra! Tenk å være det siste barnet som blir henta i barnehagen.... 

Anonymkode: 4c209...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Man skal jo være UT av barnehagen innen 16:30. Trodde det var normalt og noe alle visste?

Her får man bot på 500kr om man henter ikke henter før 17:00(16:59). Det er kjempe bra! Tenk å være det siste barnet som blir henta i barnehagen.... 

Anonymkode: 4c209...2cd

Herregud skrivefeil...vi prøver igjen:

her stenger barnehagen 17:00 og man får bot hvis man ikke henter før 17:00(16:59). Det syns jeg er kjempe bra! Tenk å være det siste barnet som blir henta bare fordi mor ‘’ikke gidder’’

Anonymkode: 4c209...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skal jo være UT av barnehagen innen 16:30. Trodde det var normalt og noe alle visste?

Her får man bot på 500kr om man henter ikke henter før 17:00(16:59). Det er kjempe bra! Tenk å være det siste barnet som blir henta i barnehagen.... 

Anonymkode: 4c209...2cd

Mine unger elsket å være de siste som ble hentet. Ofte stakk jeg innom barnehagen etter jobb og ga ungene valget om å vente der eller bli med i butikken eller hjem og lage middag. Som regel ville de helst være i barnehagen og så hentet jeg rett før stengetid. Da trengte jeg ikke gå inn en gang. De var uansett nesten bestandig ute og sekkene hang ferdig pakket på et stativ. Ingen påkledning eller pakking av sekk var unødvendig og så sent var det få unger å si ha det til også. Da gikk henting veldig fort.

Anonymkode: ebb5e...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting å komme rett før stengetid, om det er i bhg eller i andre bransjer. Husker godt da jeg jobbet i matbutikk under studiene. Det skjedde, dessverre ofte, at kunder kom inn 5 minutter før stengetid og brukte GOD tid på å storhandle. Det er respektløst ovenfor de som er på jobb. Det samme gjelder selvsagt for ansatte i bhg. Ja, vi betaler for plassen, men vi betaler ikke for dems overtid. Man skal være ute av døra når bhg/butikken stenger. Og så har man selvfølgelig unntakene, at det oppstår noe som gjør at man ikke rekker det. 

Anonymkode: 3a894...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skal jo være UT av barnehagen innen 16:30. Trodde det var normalt og noe alle visste?

Her får man bot på 500kr om man henter ikke henter før 17:00(16:59). Det er kjempe bra! Tenk å være det siste barnet som blir henta i barnehagen.... 

Anonymkode: 4c209...2cd

Dummeste jeg har lest på lenge. Er barnehagen eller butikken åpen til 1700, er den åpen til 1700. Ikke 1658 eller 1659. Å gi foreldre bot er vel også helt på kanten av lovverket. 

Anonymkode: 791b8...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en side sier dere at man ikke har noe med om foreldrene henger 16.29, det er alltids en grunn til det og de ansatte skal holde kjeft og gjøre jobben sin. Og man har ikke noe med om mor er hjemme.  Samtidig sier dere at det er en dårlig mor som henter 16.29 når hun er hjemme. Noen rekker vel å hente på 60 sekunder . Andre sikkert ikke 

Anonymkode: 0c65b...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
33 minutter siden, Prettyprey skrev:

.

Hadde du en mening om temaet!

Anonymkode: 84b0a...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...