Gå til innhold

Øøøh... Polarekspressen?


sug lut

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde vi var de eneste i hele verden som ikke likte Polarekspressen. Vi har sett den en gang, og ingen av oss skjønte greia. 

Anonymkode: 9eee0...559

Samme her!

Anonymkode: 2b8fe...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Daquiry skrev:

Da må du se A christmas carol på Netflix, den er helt jævli! Jeg liker Polarekspressen jeg da ❤️

Den med Jim Carrey? Den får man mareritt av. 

 

Anonymkode: 2a588...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den med Jim Carrey? Den får man mareritt av. 

 

Anonymkode: 2a588...c4d

Alt med Jim Carey fungerer sånn.

Anonymkode: 38179...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Daquiry skrev:

Da må du se A christmas carol på Netflix, den er helt jævli! Jeg liker Polarekspressen jeg da ❤️

Haha, så den for første gang i går, med 10 og 12 åringene, og de kom krypende opp i armkroken for den var så ekkel ;)

 

Anonymkode: 2e1bd...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Den med Jim Carrey? Den får man mareritt av. 

 

Anonymkode: 2a588...c4d

Min 11-årlig satt med pute foran ansiktet. Helt grusom hele filmen 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Daquiry skrev:

Min 11-årlig satt med pute foran ansiktet. Helt grusom hele filmen 😳

Ja! 

Vi ser versjonen med Muppets. Den er mye koseligere🤗

Anonymkode: 2a588...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke skjønner er at ingen av dere som liker den har reagert på nazi-scenografien i Nordpolen-scenene. De ansiktsløse, hyllende massene, alle alvene som går i takt og ankomsten til nissen er jo rene hyllesten til Riefenstahls Hitler-film Viljens Triumf.

Dessuten ser altså julenissens sekk ut som en kjempescrotum, men det er mindre forstyrrende.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin og mørk atmosfære over Polarexpressen. Mye snø og stemning, rolig og fint tempo i handlingen. Mystisk og fin, spesiell og uten klisjeer synes jeg. Vi koser oss.

Anonymkode: b32ac...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sug lut skrev:

Det jeg ikke skjønner er at ingen av dere som liker den har reagert på nazi-scenografien i Nordpolen-scenene. De ansiktsløse, hyllende massene, alle alvene som går i takt og ankomsten til nissen er jo rene hyllesten til Riefenstahls Hitler-film Viljens Triumf.

Dessuten ser altså julenissens sekk ut som en kjempescrotum, men det er mindre forstyrrende.

Ser mer kommunisme enn nazisme, dersom jeg leter. Men det er jul, det er lov å ta ferie fra konspirasjonsteorier.

Anonymkode: b32ac...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ser mer kommunisme enn nazisme, dersom jeg leter. Men det er jul, det er lov å ta ferie fra konspirasjonsteorier.

Anonymkode: b32ac...1e9

Akkurat, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fin og mørk atmosfære over Polarexpressen. Mye snø og stemning, rolig og fint tempo i handlingen. Mystisk og fin, spesiell og uten klisjeer synes jeg. Vi koser oss.

Anonymkode: b32ac...1e9

Rolig synes jeg ikke den er. Masende og litt slitsom å se på. Men filmen er helt ok den. Men jeg har sett den to ganger og trenger ikke se den flere ganger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 8.12.2019 den 21.42, sug lut skrev:

For en usedvanlig bråkete ekkel slitsom julefilm med nissehitler og Nürnberg-rally fullt  av pedo-alver! Er det noen i hele verden som liker den filmen?

To av mine likte den i sjuårsalderen. Han tredje, pluss meg selv, har hatet den i alle aldre. Jeg får frostskader bare av å se på den. Og ansiktene er «i skummelgropa». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ser mer kommunisme enn nazisme, dersom jeg leter. Men det er jul, det er lov å ta ferie fra konspirasjonsteorier.

Anonymkode: b32ac...1e9

Vel, pass deg for «Karl-Bertil Jonssons julafton» da! Der kommer det jo tydelig fram at Karl-Bertil driver kommunistisk infiltrasjon i grossisthjemmet hos Tycho og Emma Jonsson! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
På 8.12.2019 den 22.41, Anonym bruker skrev:

Den var en av filmene som ble laget før man fant ut av "uncanny valley" i forhold til realisme og animasjon, sånn sett fascinerende. Så den før begrepet fantes, og nå liker jeg det mtp hva jeg har lest. Legger ut link, prøv å Google så finner du mer. 

Akkurat det tolvåringen sier: den er i skummelgropa! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er rar og ganske creepy ... Husker imidlertid at jeg hadde en 10.klasse (!) som insisterte på å se den siste skoledag før jul (!). De elsket den - selv de «tøffe gutta» var helt over seg. Det var tydligvis en stor opplevelse av nostalgi for dem. Tenker alltid på dem når den dukker opp på TV-skjermen i julen. Fin gjeng ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...