Gå til innhold

Skal frieri regnes som en julegave?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mannen kommer til å fri i jula, hvordan og hvorfor jeg vet det vil jeg ikke utdype meg om her. Men blir ringen og frieriet min julegave da? Eller får jeg en annen gave i tillegg? Ville du regnet den som selve julegaven? Ringer er jo dyrt så jeg vet han kommer til å legge litt penger i det. Og hva bør jeg da gi i julegave til han? Vi skal reise bort i jula.

Anonymkode: 2e502...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke regnet et frieri som julegave. Nå har jeg heller ikke et stort ønske om å bli fridd til, hadde muligens sett annerledes på saken da.

Om det er det du får kan bare han svare på.

 

Om han kjøper ring til deg kan vel du kjøpe ring til han?

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den store gaveregnskapsmanualen av 2001, regnes frieri med ring dyrere enn 0,3 G som julegave, dersom utført og avlevert i perioden 20-24. desember. Avlevert i tidsrommet +-  en uke fra mottakers fødselsdag, kan ringen regnes som forskudd/etterskudd på fødselsdagsgave, eventuelt halv gave ved kostnad mellom 0,1 og 0,3 G. Utenom disse tidsrommene, regnes forlovelsesring som ekstraordinær gave uten mulighet for forkortelse mot jule- eller bursdagsgave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

I den store gaveregnskapsmanualen av 2001, regnes frieri med ring dyrere enn 0,3 G som julegave, dersom utført og avlevert i perioden 20-24. desember. Avlevert i tidsrommet +-  en uke fra mottakers fødselsdag, kan ringen regnes som forskudd/etterskudd på fødselsdagsgave, eventuelt halv gave ved kostnad mellom 0,1 og 0,3 G. Utenom disse tidsrommene, regnes forlovelsesring som ekstraordinær gave uten mulighet for forkortelse mot jule- eller bursdagsgave. 

Husk forskriften fra 2012. Der tillegges romantikken rundt frieriet også vekt. Om du blir fridd til av en erigert penis vil det ikke telle som gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Husk forskriften fra 2012. Der tillegges romantikken rundt frieriet også vekt. Om du blir fridd til av en erigert penis vil det ikke telle som gave.

 

7 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

I den store gaveregnskapsmanualen av 2001, regnes frieri med ring dyrere enn 0,3 G som julegave, dersom utført og avlevert i perioden 20-24. desember. Avlevert i tidsrommet +-  en uke fra mottakers fødselsdag, kan ringen regnes som forskudd/etterskudd på fødselsdagsgave, eventuelt halv gave ved kostnad mellom 0,1 og 0,3 G. Utenom disse tidsrommene, regnes forlovelsesring som ekstraordinær gave uten mulighet for forkortelse mot jule- eller bursdagsgave. 

Jeg dævver!😂😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Mostly Harmless skrev:

I den store gaveregnskapsmanualen av 2001, regnes frieri med ring dyrere enn 0,3 G som julegave, dersom utført og avlevert i perioden 20-24. desember. Avlevert i tidsrommet +-  en uke fra mottakers fødselsdag, kan ringen regnes som forskudd/etterskudd på fødselsdagsgave, eventuelt halv gave ved kostnad mellom 0,1 og 0,3 G. Utenom disse tidsrommene, regnes forlovelsesring som ekstraordinær gave uten mulighet for forkortelse mot jule- eller bursdagsgave. 

😴😴😴

Anonymkode: 2e502...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt folk lurer på. Hvordan skal vi vite om mannen gir flere julegaver enn et frieri? Skal du bestemme deg på forhånd at du blir sur dersom du ikke får flere gaver? Har det noe å si om alle her inne mener at nei frieri teller ikke som gave. Det er vel mannen din som bestemmer det?

 

hva du skal kjøpe i gave til han til jul? Altså hva med noe du uansett ville kjøpt i gave til han? Kanskje noe han ønsker seg vil være lurt å kjøpe?

Anonymkode: 51aad...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

😴😴😴

Anonymkode: 2e502...a5c

Du fikk et legendarisk bra svar til et av de mest fjollete innleggene jeg har sett her inne. Det, i tillegg til dette svaret, gjør at jeg tenker du skal være mer enn fornøyd med at noen frir til deg!

Anonymkode: 17763...8a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært ganske artig om du fikk toppmodellen av Dyson støvsuger til jul - men ingen frieri. Hihi...DA ville ansiktet ditt vist genuin overraskelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Bruker3 skrev:

Hadde vært ganske artig om du fikk toppmodellen av Dyson støvsuger til jul - men ingen frieri. Hihi...DA ville ansiktet ditt vist genuin overraskelse

Artig? Er du skadefro?

Anonymkode: a9d24...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg hadde lest det meste av dumme innlegg for lengst, men her kom jammen meg et nytt. 
 

Materialismen lenge leve! 

Anonymkode: 903f1...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han frir før julaften, eller på julaften, vil jeg regne med at ringen er gaven.

Hvis han har tenkt å fri etter julaften, får du antakeligvis en gave under treet, hvis det er slik dere pleier å gjøre det.

Skal han ha forlovelsesring? Da bør du kjøpe den til ham. Hvis ikke kjøper du en vanlig julegave, slik du pleier.

Vi hadde delt økonomi allerede før vi ble forlovet, så jeg betalte halvparten av begge ringene.

Anonymkode: d0bd1...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, Anonym bruker said:

Artig? Er du skadefro?

Anonymkode: a9d24...676

Nei? Jeg klarer bare ikke å se en sammenheng mellom verdi av gave og et eventuelt frieri. Problemstillingen er helt merkelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde blitt fridd til av mannen i mitt liv så hadde jeg sett på det som tidenes gave ... godt man er forskjellig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bruker3 skrev:

Hadde vært ganske artig om du fikk toppmodellen av Dyson støvsuger til jul - men ingen frieri. Hihi...DA ville ansiktet ditt vist genuin overraskelse

😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omg hadde vært verdens beste julegave for meg iallefall!😍Du får jo et helt menneske!🤣

Anonymkode: 02ab2...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Bruker3 skrev:

Nei? Jeg klarer bare ikke å se en sammenheng mellom verdi av gave og et eventuelt frieri. Problemstillingen er helt merkelig. 

Du skriver at du hadde synes det var artig om hun ikke blir fridd til. Du er slem!?

Anonymkode: a9d24...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Anonym bruker said:

Du skriver at du hadde synes det var artig om hun ikke blir fridd til. Du er slem!?

Anonymkode: a9d24...676

Hehe, hva faen? Hun må gjerne bli fridd til, men engagezilla som detaljplanlegger hans "hemmelige" frieri...det hadde vært artig om det ble fucka. 

Men også. Kanskje jeg er slem? Det lever jeg godt med 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg litt tid, så skal jeg legge en kabal mens jeg mediterer over problemstillingen, og så kommer jeg med hva fasiten sier etter det. Kortene lyver ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Bruker3 skrev:

Hehe, hva faen? Hun må gjerne bli fridd til, men engagezilla som detaljplanlegger hans "hemmelige" frieri...det hadde vært artig om det ble fucka. 

Men også. Kanskje jeg er slem? Det lever jeg godt med 😄

Jeg kommer til å bli fridd til og forlovet, enten du vil det eller ikke. Beklager at du tydeligvis aldri har vært en aktuell forlovede for noen, det er trist og jeg forstår at du har negative følelser rundt det. Men jeg har altså en samboer som elsker meg og som jeg elsker like mye tilbake, en person jeg vil dele resten av livet med, og jeg kan bare ikke beskrive hvor deilig det føles😍

En ring er mer enn nok for meg. Om det blir før jul, på julaften eller i romjula vet jeg ikke. Og om han tenker at det er eller ikke er julegaven min vet jeg heller ikke. Det er derfor jeg spør her. Kanskje det er andre som har erfaringer med å bli fridd til i jula? Men om han gir meg én gave til, i tillegg til ringen-noe jeg absolutt ikke forventer, så vil jeg gi ham tidenes gave tilbake. Jeg bare vet ikke hva som er vanlig. 

Han er det beste som har skjedd meg, og er selve julegaven i seg selv. Jeg kommer uansett til å kjøpe julegave til ham, det er ikke det. Jeg vil bare gi ham det beste jeg kan komme på, uansett pris❤️ 

Anonymkode: 2e502...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer til å bli fridd til og forlovet, enten du vil det eller ikke. Beklager at du tydeligvis aldri har vært en aktuell forlovede for noen, det er trist og jeg forstår at du har negative følelser rundt det. Men jeg har altså en samboer som elsker meg og som jeg elsker like mye tilbake, en person jeg vil dele resten av livet med, og jeg kan bare ikke beskrive hvor deilig det føles😍

En ring er mer enn nok for meg. Om det blir før jul, på julaften eller i romjula vet jeg ikke. Og om han tenker at det er eller ikke er julegaven min vet jeg heller ikke. Det er derfor jeg spør her. Kanskje det er andre som har erfaringer med å bli fridd til i jula? Men om han gir meg én gave til, i tillegg til ringen-noe jeg absolutt ikke forventer, så vil jeg gi ham tidenes gave tilbake. Jeg bare vet ikke hva som er vanlig. 

Han er det beste som har skjedd meg, og er selve julegaven i seg selv. Jeg kommer uansett til å kjøpe julegave til ham, det er ikke det. Jeg vil bare gi ham det beste jeg kan komme på, uansett pris❤️ 

Anonymkode: 2e502...a5c

Unnskyld at jeg spør, men hvorfor tar du oss med på råd da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kommer til å bli fridd til og forlovet, enten du vil det eller ikke. Beklager at du tydeligvis aldri har vært en aktuell forlovede for noen, det er trist og jeg forstår at du har negative følelser rundt det. Men jeg har altså en samboer som elsker meg og som jeg elsker like mye tilbake, en person jeg vil dele resten av livet med, og jeg kan bare ikke beskrive hvor deilig det føles😍

En ring er mer enn nok for meg. Om det blir før jul, på julaften eller i romjula vet jeg ikke. Og om han tenker at det er eller ikke er julegaven min vet jeg heller ikke. Det er derfor jeg spør her. Kanskje det er andre som har erfaringer med å bli fridd til i jula? Men om han gir meg én gave til, i tillegg til ringen-noe jeg absolutt ikke forventer, så vil jeg gi ham tidenes gave tilbake. Jeg bare vet ikke hva som er vanlig. 

Han er det beste som har skjedd meg, og er selve julegaven i seg selv. Jeg kommer uansett til å kjøpe julegave til ham, det er ikke det. Jeg vil bare gi ham det beste jeg kan komme på, uansett pris❤️ 

Anonymkode: 2e502...a5c

Hahaha! Regner du med at alle damer som ikke svarer deg med «åååååå så romantisk» aldri har vært aktuell som kone?

hvis dette er et frieri du ikke skal vite om, som han holder hemmelig, så må du i det minste late som at du ikke vet og dermed kjøpe gave til ham som planlagt. Hvis du kjøper noe du ellers aldri ville kjøpt, så blir du avslørt.

Anonymkode: dbf91...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Anonym bruker said:

Jeg kommer til å bli fridd til og forlovet, enten du vil det eller ikke. Beklager at du tydeligvis aldri har vært en aktuell forlovede for noen, det er trist og jeg forstår at du har negative følelser rundt det. Men jeg har altså en samboer som elsker meg og som jeg elsker like mye tilbake, en person jeg vil dele resten av livet med, og jeg kan bare ikke beskrive hvor deilig det føles😍

En ring er mer enn nok for meg. Om det blir før jul, på julaften eller i romjula vet jeg ikke. Og om han tenker at det er eller ikke er julegaven min vet jeg heller ikke. Det er derfor jeg spør her. Kanskje det er andre som har erfaringer med å bli fridd til i jula? Men om han gir meg én gave til, i tillegg til ringen-noe jeg absolutt ikke forventer, så vil jeg gi ham tidenes gave tilbake. Jeg bare vet ikke hva som er vanlig. 

Han er det beste som har skjedd meg, og er selve julegaven i seg selv. Jeg kommer uansett til å kjøpe julegave til ham, det er ikke det. Jeg vil bare gi ham det beste jeg kan komme på, uansett pris❤️ 

Anonymkode: 2e502...a5c

Hahahaha, takk. Dette er kremen av dib.  En tråd som like gjerne kunne vært en trolletråd, også er det på ekte 😍🤩😻👸💕💕💕💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...