Gå til innhold

Hva har dere kjøpt i julegave?


Den perfekte mor, påan igjen

Anbefalte innlegg

Jeg trenger tips🙈 Jeg mangler å kjøpe noe til mine foreldre, og til min single ungkarsbror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trærnes hemmelige liv (Peter Wohlleben)

Sapiens (Yuval Harari)

Selvhjelpstrilogien (Ingvard Wilhelmsen)

Noe tapt og noe vunnet (Tara Westover)

Stallo (Stefan Spjut)

Dette er bøker jeg gir bort i år og som passer for et veldig bredt publikum (og så gir jeg bort en hel masse bøker fra bruktmarked og antikvariater som ikke er å få tak i, så de gidder jeg ikke å skrive opp).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig😬

Foreldre har ingen tydelige interesser, så det er vanskelig å vite.
Bror er opptatt av engelsk fotball (Liverpool) og litt bil. Ellers ikke noen utpregede interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sug lut skrev:

Trærnes hemmelige liv (Peter Wohlleben)

Sapiens (Yuval Harari)

Selvhjelpstrilogien (Ingvard Wilhelmsen)

Noe tapt og noe vunnet (Tara Westover)

Stallo (Stefan Spjut)

Dette er bøker jeg gir bort i år og som passer for et veldig bredt publikum (og så gir jeg bort en hel masse bøker fra bruktmarked og antikvariater som ikke er å få tak i, så de gidder jeg ikke å skrive opp).

 

Bøker kan funke, men det er nok mest lokalhistorisk som fenger🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Den perfekte mor, påan igjen skrev:

Bøker kan funke, men det er nok mest lokalhistorisk som fenger🤔

Aha, men det er jo et supert utgangspunkt, kontakt det lokale historielaget og kjøp årbøker! (Det ønsker jeg meg faktisk til jul selv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, sug lut skrev:

Trærnes hemmelige liv (Peter Wohlleben)

Sapiens (Yuval Harari)

Selvhjelpstrilogien (Ingvard Wilhelmsen)

Noe tapt og noe vunnet (Tara Westover)

Stallo (Stefan Spjut)

Dette er bøker jeg gir bort i år og som passer for et veldig bredt publikum (og så gir jeg bort en hel masse bøker fra bruktmarked og antikvariater som ikke er å få tak i, så de gidder jeg ikke å skrive opp).

 

Glad du ikke gir gaver til meg😂

Anonymkode: 886b4...5b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Glad du ikke gir gaver til meg😂

Anonymkode: 886b4...5b4

Vel, hver sin smak, hver sine venner, hver sin familie. Nå er det imidlertid ikke folk som ikke leser som får disse, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glad du ikke gir gaver til meg😂

Anonymkode: 886b4...5b4

Her var det du som endte opp med å se dum ut. 

Anonymkode: 32bf6...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk her om dagen innom en butikk jeg normalt ikke er innom, bare en innskytelse som fikk meg til å gå innom. Der hadde de et rålekkert skjerf i perfekte farger til min mor - under halv pris, for det var et lettere skjerf som er mer for vår/sommer. Hadde ikke hatt råd til å kjøpe det om det ikke var satt så mye ned. Hun får ikke brukt det nå, men vet hun vil elske fargen og glede seg til varmere vær :)

Min far skal få selvstrikkede votter, fort gjort å strikke i tykt garn og så tove dem. Han vil ha minst mulig dill og dall, så er bare en farge også. Det greier du på 2-4 kvelder. Trenger ikke strikke pent en gang, for alle feil forsvinner når du tover dem ;)

 

Anonymkode: 436da...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten sett flere lokalhistoriske bøker på brukthandelen og bruktbokbutikker her jeg bor.

Vi har også noen forfattere som har skrevet romaner som gir godt bilde av lokalhistorien, vet flere som ikke leser særlig romaner har slått seg på disse og likt dem, nettopp pga. lokalhistorien. Kanskje det er noen slike der du bor også.

Anonymkode: 436da...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Trærnes hemmelige liv (Peter Wohlleben)

Sapiens (Yuval Harari)

Selvhjelpstrilogien (Ingvard Wilhelmsen)

Noe tapt og noe vunnet (Tara Westover)

Stallo (Stefan Spjut)

Dette er bøker jeg gir bort i år og som passer for et veldig bredt publikum (og så gir jeg bort en hel masse bøker fra bruktmarked og antikvariater som ikke er å få tak i, så de gidder jeg ikke å skrive opp).

 

Jeg kunne definitivt vært julegavevenn med deg! :)

Det er merkelig, hele livet har jeg ønsket meg bøker til jul, men jeg har aldri fått en eneste en. Vel, bortsett fra at jeg fikk en helt feilgitt bok som femåring. Mørk, skummel voksenbok av et eller annet slag.

Trærnes hemmelige liv er en fantastisk bok - det som står om at man aldri vil se på en skog på samme måte etter å ha lest den er sant. :)

Elsker å finne eldgamle bøker på bruktmarked og antikvariater, er den eneste jeg kjenner som gjør det, og blir nok sett på som litt rar av den grunn - men det er jo deres tap, ikke mitt ;)

Anonymkode: 436da...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kunne definitivt vært julegavevenn med deg! :)

Det er merkelig, hele livet har jeg ønsket meg bøker til jul, men jeg har aldri fått en eneste en. Vel, bortsett fra at jeg fikk en helt feilgitt bok som femåring. Mørk, skummel voksenbok av et eller annet slag.

Trærnes hemmelige liv er en fantastisk bok - det som står om at man aldri vil se på en skog på samme måte etter å ha lest den er sant. :)

Elsker å finne eldgamle bøker på bruktmarked og antikvariater, er den eneste jeg kjenner som gjør det, og blir nok sett på som litt rar av den grunn - men det er jo deres tap, ikke mitt ;)

Anonymkode: 436da...056

Å nei, aldri fått en bok? Det er trist! Du burde absolutt vært min julegavevenn, jeg elsker å gi bort bøker og å få dem.

Jepp, det er deres tap, definitivt.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, sug lut skrev:

Å nei, aldri fått en bok? Det er trist! Du burde absolutt vært min julegavevenn, jeg elsker å gi bort bøker og å få dem.

Jepp, det er deres tap, definitivt.

Da jeg var barn var det flere juler hvor jeg kun svarte bøker når jeg ble spurt om jeg ønsket meg noe, men aldri. Ikke rart jeg leste ut hele barneavdelingen 2-3 ganger og måtte få "spesialtillatelse" for å få låne bøker i ungdoms- og voksenavdelingen ;) Det var nemlig strenge aldersgrenser på biblioteket den gangen...

Fant ut at skulle jeg få bøker måtte jeg skaffe meg dem selv ;) Jeg sparte bl.a. lenge for å ha mye penger til å fråtse på mammutsalget en gang i året. Mammutsalgene var jo mye større også på den tiden, i hvert fall føltes det slik ;)

Anonymkode: 436da...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke alle lesebrett nå da? Jeg elsker å lese, men lenge siden jeg har hatt en papirbok i hendene.

I år får flere av venninnene mine fine skåler og duker fra loppemarkeder og antikvariater. 

Anonymkode: 3fccc...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har ikke alle lesebrett nå da? Jeg elsker å lese, men lenge siden jeg har hatt en papirbok i hendene.

I år får flere av venninnene mine fine skåler og duker fra loppemarkeder og antikvariater. 

Anonymkode: 3fccc...6db

Ingen jeg kjøper gaver til leser på brett i det hele tatt. Ikke mine barns generasjon, ikke min, og ikke mine foreldres generasjon. Bøker har en viktig fysisk eksistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sug lut skrev:

Ingen jeg kjøper gaver til leser på brett i det hele tatt. Ikke mine barns generasjon, ikke min, og ikke mine foreldres generasjon. Bøker har en viktig fysisk eksistens.

Kvar sitt bruk, lesebrett og bok. Bøker er til heimekos i sofaen, kindle er genialt på tur samt i senga så ein kan lese utan å forstyrre ein lyssensitiv partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke alle lesebrett nå da? Jeg elsker å lese, men lenge siden jeg har hatt en papirbok i hendene.

I år får flere av venninnene mine fine skåler og duker fra loppemarkeder og antikvariater. 

Anonymkode: 3fccc...6db

Vil helst ha en bok når jeg leser😊

Anonymkode: 4376f...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med bøker om Liverpool fotballklubb til broren din ? Er en norsk forfatter som har skrevet et par 3 bøker. Hun heter Ragnhild (et eller annet) 

Anonymkode: 4376f...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke alle lesebrett nå da? Jeg elsker å lese, men lenge siden jeg har hatt en papirbok i hendene.

I år får flere av venninnene mine fine skåler og duker fra loppemarkeder og antikvariater. 

Anonymkode: 3fccc...6db

Å nei. Aldri lesebrett. Her er det kun papirbøker som gjelder. Batteriet trengs aldri å lade og selve gleden er det å holde en tykk bok og bla i den 😁 og så står de så pent i hylla 😁

Anonymkode: 51ccb...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liverpoolsupporter trenger selvsagt en liverpooldrakt. Feks den svarte tredjedrakta 19/20!

Anonymkode: 93a94...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min single ungkarsbror får forresten edle dråper frå Vinmonopolet. Han blir like rørt og glad kvar gong. Til pappa har eg kjøpt kjettingbrodder og mamma får ei skål i pressglas med ein slags perlemorsglans i, kjøpt på bruktbutikk. Den går inn i den store samlinga pressglas som ho merkelig nok oppbevarar i lukka skap og så godt som aldri brukar. Så kva ho skal med det er ei stor gåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med bøker om Liverpool fotballklubb til broren din ? Er en norsk forfatter som har skrevet et par 3 bøker. Hun heter Ragnhild (et eller annet) 

Anonymkode: 4376f...70c

Ragnhild Lund Ansnes 👍

Anonymkode: 469db...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror får en akevitt han ønsker seg, samt at han, kona og ungene får billetter til et show der de bor. 

Mamma og pappa får gavekort på lunsj som jeg har kjøpe gjennom YouWish.no. Der hadde de mye kult av opplevelser, så det kan være verdt å titte på. I tillegg får mamma en ull-/silke genser (takk til Amandine for tipset her) og pappa får en flanellskjorte. Ungene har også malt hvert sitt bilde til dem. Kjøpte billige lerret på Søstrene Grene.

Mannen min får skjorte, genser, hodelykt og billetter til stand up med Trevor Noah i Spektrum.

Endret av Kira
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...