Gå til innhold

Hvor ofte er dere syke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For to år siden var jeg hjemme en full uke pga sykdom. Det er første gang i løpet av 20 år i full jobb. Ellers skjer det at jeg er hjemme en dag eller to med noe lettere, men det er ikke hvert år.

Barna mine er i slutten av barneskolen og de siste 3-4 år har de nesten ikke hatt sykedager de heller. Kanskje 2 dager pr person pr år. Da er det slike ting som spysyke eller veldig kraftig forkjølelse.

Jeg har en kollega med tre barn. De får stort sett alltid spysyke i hus når det går - og hun er ellers skikkelig nøye med håndvask osv. 

En annen kollega har et barnehagebarn som sliter mye med astma på vinteren. Hun har en del fravær pga det.

Jeg tror ingen av dem har dårlig arbeidsmoral.

Anonymkode: c5e8d...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alltid syk .... men jeg måtte gå fra og jobbe 100% prosent til å jobbe 50 %  for å klare å stå i jobb. Jeg  er for syk til å jobbe 100 eller 70 eller 80 kan til nød klare 60. 

Jeg er for syk til å jobbe 100 prosent men for frisk til å få hjelp av systemet. 

Så nå skal jeg selge huset jeg bor i og  prøve å kjøpe en liten leilighet hvor jeg og barnet mitt kan bo.

for at jeg skal kunne klare meg økonomisk. 

Men over til spørsmålet ditt. Når jeg har en 50 % stilling har jeg ikke fravær som er mitt egent. Kun sykt barn 

Men når jeg jobbet 100 % var jeg veldig mye syk og borte.

Anonymkode: 739b9...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/8/2019 at 10:24 AM, Anonym bruker said:

Jeg jobber en plass med ganske høyt korttidssykefravær. Og det er ganske tydelig at det er noen som er syk mye oftere enn andre. Jeg har f.eks en kollega som jeg ikke kan huske at noen gang har vært syk eller hatt sykt barn på de 6 årene jeg har jobbet der. Selv er jeg ganske midt på treet, de fleste er der, men så er det et par stykker som har vært syke/sykt barn i flere dager 4-5 ganger i løpet av høsten. Det er ganske sprøtt at det er så stor forskjell! 

 

Anonymkode: 16954...7cb

veldig sjelden egentlig, kan bli syk en gang på høst og en gang våren, sjelden ellers, mens barnet er en del syk

Anonymkode: 1a591...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikkje hugse siste eg var sjuk som i å bruke egenmelding. Men var sjukmeldt eit halvt år i fjor pga kronisk sjukdom og stress. Eller mogleg det var omvendt😉.  

Anonymkode: 61330...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...