Gå til innhold

Hva gir dere til voksne søsken som har alt man trenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle trenger bøker og musikk og film. Og bøker, musikk og film skal man EIE. Alle trenger vin også, masse vin. Og om det virkelig kniper og du vil legge deg ut med søsknene dine så gi dem geit. Det er den beste måten å si til folk at "du er så uendelig kjedelig at det ikke er noe i hele verden jeg kan forestille meg å gi deg, ergo går ei geit i ditt navn til noen langt borte.

(Hadde jeg fått geit hadde jeg tilta.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år ga jeg penger til broren min og sa at han kunne orden noe til seg og samboeren selv. Da får de noe de ønsker seg eller trenger. Like vanskelig hvert år dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevelser eller noe fra dråpen i havet. Ikke fordi de er kjedelige, men fordi vi er enige om at barn på flukt trenger vinterjakker og soveposer mer enn de trenger en ny bok. 

Anonymkode: f5aac...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsokker, bøker, gavekort, skjerf/Vanter, ullundertøy/superundertøy, julepynt, vin, sjokolade... 

Anonymkode: 73631...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gavekort på plantasjen så kan de kjøpe noe grønt når julepynten skal ned. Putt i en liten gaveeske og legg under treet 

Anonymkode: 73631...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det jo diskuteres hvor mye vi egentlig "trenger", men selv om alle i familien hadde klart seg fint uten gaver er det ikke slik at vi kjøper alt vi har lyst på med en gang vi ser det. 

Anonymkode: 496f0...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får min søster hobby ting, kom over noe som passet henne. Hun har sikkert nok, men en kan aldri få for mye. Min svoger tror jeg får øl og snop i år.  Nå har han klart å ønske seg noe flere år på rad, så nå er det tid for noe ifornuftig igjen. Til de begge så har jeg backup med ett service de sparer på, så har alltid noe å kjøpe til de. 

Gavekort eller penger gir vi kun til egne barn i familien, alle andre får pakker. 

Anonymkode: 09f2a...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god shampoo, balsam, hårolje, matkurv, nye laken eller sengetøy, og så bytter vi brukte bøker under juletreet 😊

Anonymkode: 6ca24...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt ei ulltrøye til hver av dem og to flasker vin😊

Endret av Hengebukksvinet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alkohol, alkohol alkohol, sjokolade.

Dette er de eneste fornuftige gavene.

Anonymkode: 2deaf...646

Veldig uenig. Vin og sjokolade hadde vist meg at mottaker ikke bryr seg om meg i det hele tatt.

Anonymkode: ead11...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veldig uenig. Vin og sjokolade hadde vist meg at mottaker ikke bryr seg om meg i det hele tatt.

Anonymkode: ead11...918

Mens jeg hadde opplevd en vin-og sjokoladefri jul som en jul der ingen kjente meg.

Anonymkode: f1434...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Veldig uenig. Vin og sjokolade hadde vist meg at mottaker ikke bryr seg om meg i det hele tatt.

Anonymkode: ead11...918

Nå er du helt på bærtur. Det er klart folk bryr seg, selv om du får spiselige gaver. Det er jo kjempegreit å gi noe man kan spise/ drikke, fremfor nok en lysestake f.eks. Merkelig holdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster og svoger er glad i mat og glad i å lage mat, så jeg kjøper ofte matrelaterte gaver. Litt eksklusive oljer som kan brukes i matlaging, eller andre spiselige ting osv. Selv ønsker vi oss ofte ting som kan konsumeres grunnet plassmangel 😅 ellers er jo gavekort til opplevelser supert å få (kino, spa, stand up osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mens jeg hadde opplevd en vin-og sjokoladefri jul som en jul der ingen kjente meg.

Anonymkode: f1434...3ea

Det forstår jeg, men vedkommende jeg svarte påstod at det eneste fornuftige er alkohol og sjokolade, og det er jeg veldig uenig i. Jeg drikker overhodet ikke alkohol og sjokolade liker jeg ikke, og hvis jeg hadde fått det hadde vedkommende gitt det kun for å demonstrere da alle jeg får gave fra vet at jeg ikke drikker alkohol eller spiser sjokolade.

Anonymkode: ead11...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Nå er du helt på bærtur. Det er klart folk bryr seg, selv om du får spiselige gaver. Det er jo kjempegreit å gi noe man kan spise/ drikke, fremfor nok en lysestake f.eks. Merkelig holdning!

Nå må du lese hva vedkommende jeg svarte skrev. Vedkommende sa at den eneste gaven som er fornuftig er alkohol og sjokolade, og det er jeg helt uenig i. Jeg sa ikke nei til alle spiselige gaver.

Anonymkode: ead11...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene utflyttede sønnen fikk overmadrass,  dyne, hotelpute og pute med sengetøy. Dette fordi jeg visste at han trengte det og ikke kjøper slikt selv. Altså ikke søsken men voksen nok.

Og noen kr ved siden av👏

Endret av KellyTaylor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Alkohol, alkohol alkohol, sjokolade.

Dette er de eneste fornuftige gavene.

Anonymkode: 2deaf...646

Hadde jeg fått alkohol, hadde gaven blitt gitt vekk til andre.

Anonymkode: 14ce5...7a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir noe hjemmestrikket, hjemmelaget eplejus, tennbriketter, hjemmelaget sjokoladekjeks, kaffe og noe sjokolade. Billig og blir garantert brukt.

Anonymkode: 5ace9...791

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg og mine søsken er fattigere enn andre, men det er alltid noe å kjøpe som vi ikke unner oss eller prioriterer selv. Søsteren min får et lekkert spir til å ha på juletreet i år. Bror får årgangsvin ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...