Gå til innhold

Afyksi - hjerneskade


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som er kjent med utfall av afyksi? Jeg er blitt kjent med en som virker veldig grei og normal. Sosialt oppegående og mange venner, jobb og en grei familie. Han har en veldig god sosial forståelse. Men han har dårlig økonomi (dårlig tall forståelse og angst for konvolutter), distré, dårlig til og planlegge og veldig rotete. Han er liksom så normal, men det over er så fremtredende at jeg tror faktisk at han ikke hadde klart seg 100% alene. Han har dårlig hukommelse og tidsforståelse. 

Grunnen til at jeg spør om afyksi er at han hadde det når han blei født og blei lagt i kuvøse i 2 uker. Afyski kan gi ADHD, men han har ikke det så vidt jeg vet. 

 

Anonymkode: b2810...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste jeg vet om er en liten gutt som fikk surstoffmangel under fødsel og han er helt normal. De tok mr etter fødsel og den ville jo evt avdekket hjerneskade.

Anonymkode: 77649...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det noen som er kjent med utfall av afyksi? Jeg er blitt kjent med en som virker veldig grei og normal. Sosialt oppegående og mange venner, jobb og en grei familie. Han har en veldig god sosial forståelse. Men han har dårlig økonomi (dårlig tall forståelse og angst for konvolutter), distré, dårlig til og planlegge og veldig rotete. Han er liksom så normal, men det over er så fremtredende at jeg tror faktisk at han ikke hadde klart seg 100% alene. Han har dårlig hukommelse og tidsforståelse. 

Grunnen til at jeg spør om afyksi er at han hadde det når han blei født og blei lagt i kuvøse i 2 uker. Afyski kan gi ADHD, men han har ikke det så vidt jeg vet. 

 

Anonymkode: b2810...0b5

Svært mange som har hatt asfyksi kommer fra det uten skader. 

Men det du beskriver høres ut som ADHD uoppmerksom type eller noe liknende.

Anonymkode: 45752...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Svært mange som har hatt asfyksi kommer fra det uten skader. 

Men det du beskriver høres ut som ADHD uoppmerksom type eller noe liknende.

Anonymkode: 45752...e8c

...forutsatt at han har vært slik hele livet. Symptomene behøver ikke være relatert til asfyksien.

Basert på det du beskriver hadde jeg ikke vært i tvil om at han sikkert hadde klart seg helt bra på egen hånd. Rot er ikke noe negativt i seg selv, det er ofte forbundet med kreativitet og intelligens. Kjenner flere som likner ham i stillinger i akademia og forvaltning (.... distré, intelligente rotekopper er ikke uvanlig der), det flyter av bøker og bunker med papirer, men oversikt har de

Anonymkode: 45752...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...