Gå til innhold

"Tråden er ryddet for innlegg på dialekt og svar til dette."


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

At det går an. Dette er et anonymt nettforum, ikke Aftenposten. Snakk om selvhøytidelighet!

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har en slik regel, for om alle skulle skrive på dialekt ville det bli nærmest uforståelig det som er skrevet her.

Alle må skrive på bokmål eller nynorsk, synes det er en grei regel jeg.

Anonymkode: c58a3...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit det! Du trykker godtar på reglene når du oppretter bruker her. Er du ikke enige i reglene får du finne deg et annet forum. Enkelt og greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At det går an. Dette er et anonymt nettforum, ikke Aftenposten. Snakk om selvhøytidelighet!

Anonymkode: 3bf2e...680

Regner med at du leste reglene før du laget deg en bruker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hønehjørnet ( fb side) skrives det masse på dialekt. Lyser livets harde skole lang vei. Så jævlig irriterende å lese. 

Anonymkode: 67ff3...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blop skrev:

Regner med at du leste reglene før du laget deg en bruker? 

Det har du rett i, og jeg skriver uansett kun på bokmål. Jeg har like fullt rett til å mene at det er direkte latterlig å SLETTE innlegg fordi de er skrevet på dialekt. Hva med alle innleggene med ortografi og syntaks som nærmest gjør dem uforståelige? Hvorfor skal de få stå? 

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Kira skrev:

Helt greit det! Du trykker godtar på reglene når du oppretter bruker her. Er du ikke enige i reglene får du finne deg et annet forum. Enkelt og greit!

Du gjenkjenner skriftspråket mitt som bokmål, eller? 

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At det går an. Dette er et anonymt nettforum, ikke Aftenposten. Snakk om selvhøytidelighet!

Anonymkode: 3bf2e...680

Det bryter med forumreglene, noe du har godkjent å følge når du oppretter bruker

Anonymkode: ced17...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har du rett i, og jeg skriver uansett kun på bokmål. Jeg har like fullt rett til å mene at det er direkte latterlig å SLETTE innlegg fordi de er skrevet på dialekt. Hva med alle innleggene med ortografi og syntaks som nærmest gjør dem uforståelige? Hvorfor skal de få stå? 

Anonymkode: 3bf2e...680

Da får du ta det med de som lager reglene på denne siden. Så lenge det ikke er lov å skrive innlegg på dialekt, vil de innleggene som er skrevet på dialekt bli slettet. Når det kommer til syntaks og ortografi, er det vel ingen regler på dette så vidt jeg har skjønt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har du rett i, og jeg skriver uansett kun på bokmål. Jeg har like fullt rett til å mene at det er direkte latterlig å SLETTE innlegg fordi de er skrevet på dialekt. Hva med alle innleggene med ortografi og syntaks som nærmest gjør dem uforståelige? Hvorfor skal de få stå? 

Anonymkode: 3bf2e...680

Fordi de ikke bryter reglene. 

Dette kan ikke være vanskelig å forstå?

Anonymkode: 4e397...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du gjenkjenner skriftspråket mitt som bokmål, eller? 

Anonymkode: 3bf2e...680

Nja, jeg sliter litt med å se det gjennom tåken av arroganse som ligger over svaret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kira skrev:

Nja, jeg sliter litt med å se det gjennom tåken av arroganse som ligger over svaret ditt.

Hvor er arrogansen i at jeg synes det er latterlig å slette innlegg skrevet på dialekt på et anonymforum? Ja, jeg har godkjent reglene, og jeg følger dem. Det betyr ikke at jeg ikke kan synes de er latterlige. Det samme gjelder forresten for et par norske lover. 

Jeg forstår at man må ha retningslinjer for skriftlig språk i media og i bøker (skjønt det finnes skjønnlitteratur skrevet på dialekt), men jeg ser ikke helt behovet på dette forumet. 90 % av innleggene og svarene her inne er rent søppel, og en stor andel av brukerne behersker ikke grunnleggende skrive- og grammatikkregler. Det er greit å skrive "intressangt", "jeg har godt med samme truse i ei uke" og "beskjymra", men ikke dialektord? 

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de ikke bryter reglene. 

Dette kan ikke være vanskelig å forstå?

Anonymkode: 4e397...59a

Nei, det er ikke vanskelig å forstå. Det vanskelige er å forstå hvorfor de har en slik tullete regel. 

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Blop skrev:

Da får du ta det med de som lager reglene på denne siden. Så lenge det ikke er lov å skrive innlegg på dialekt, vil de innleggene som er skrevet på dialekt bli slettet. Når det kommer til syntaks og ortografi, er det vel ingen regler på dette så vidt jeg har skjønt. 

Nei, akkurat det er helt tydelig!

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor er arrogansen i at jeg synes det er latterlig å slette innlegg skrevet på dialekt på et anonymforum? Ja, jeg har godkjent reglene, og jeg følger dem. Det betyr ikke at jeg ikke kan synes de er latterlige. Det samme gjelder forresten for et par norske lover. 

Jeg forstår at man må ha retningslinjer for skriftlig språk i media og i bøker (skjønt det finnes skjønnlitteratur skrevet på dialekt), men jeg ser ikke helt behovet på dette forumet. 90 % av innleggene og svarene her inne er rent søppel, og en stor andel av brukerne behersker ikke grunnleggende skrive- og grammatikkregler. Det er greit å skrive "intressangt", "jeg har godt med samme truse i ei uke" og "beskjymra", men ikke dialektord? 

Anonymkode: 3bf2e...680

Du synes det skulle vært regler mot å skrive feil?

Anonymkode: ced17...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På hønehjørnet ( fb side) skrives det masse på dialekt. Lyser livets harde skole lang vei. Så jævlig irriterende å lese. 

Anonymkode: 67ff3...3f0

Jeg er faktisk enig med deg, men jeg synes det er enda mer irriterende å lese elendig skrevet bokmål og nynorsk. Poenget mitt er at dette forum er totalt useriøst, og å kreve korrekt språk blir som å sette sløyfe på en dritt. 

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du synes det skulle vært regler mot å skrive feil?

Anonymkode: ced17...dcf

Ja. 

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja. 

Anonymkode: 3bf2e...680

Da ville det nok blitt rimelig tregt her inne

Anonymkode: ced17...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Da ville det nok blitt rimelig tregt her inne

Anonymkode: ced17...dcf

Og det hadde nok ikke vært så dumt!

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og det hadde nok ikke vært så dumt!

Anonymkode: 3bf2e...680

Fordi at?

Anonymkode: ced17...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi at?

Anonymkode: ced17...dcf

Fordi at da hadde antallet idiotinnlegg sunket betraktelig. 

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi at da hadde antallet idiotinnlegg sunket betraktelig. 

Anonymkode: 3bf2e...680

Så du ønsker et forum helt fritt for skrivefeil som er dødsens kjedelig, tror du er ganske alene om det

Anonymkode: ced17...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja. 

Anonymkode: 3bf2e...680

Da blir du nok glad over å høre at rettskrivingsregler allerede eksisterer i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sug lut skrev:

Da blir du nok glad over å høre at rettskrivingsregler allerede eksisterer i Norge.

Hva hadde det med saken å gjøre, mener du?

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du ønsker et forum helt fritt for skrivefeil som er dødsens kjedelig, tror du er ganske alene om det

Anonymkode: ced17...dcf

Opptil flere tegnsettingsfeil der. Slettes!

Nei, jeg gjør ikke det. Men jeg synes det blir latterlig å slette innlegg skrevet på dialekt når innlegg med enorme mengder skrivefeil får stå. 

Anonymkode: 3bf2e...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...