Gå til innhold

Hvis du fikk en telefon fra barnehagen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men dette er jo ikke det samme som det hi skisserer

Anonymkode: 30e70...240

Det kan det jo godt være.

Anonymkode: 2844e...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kan det jo godt være.

Anonymkode: 2844e...318

Nei, for hi sier at barnet pleier ikke å grine sånn

Anonymkode: 30e70...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, for hi sier at barnet pleier ikke å grine sånn

Anonymkode: 30e70...240

Mine pleide jo ikke det de heller, men det kunne skje.

Anonymkode: 2844e...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine pleide jo ikke det de heller, men det kunne skje.

Anonymkode: 2844e...318

Men dette vet jo barnehagepersonalet om, at det kan skje blandt ungene. Det er de helt kapable til å fikse opp i. 

Men her går de til det skrittet å ringe foreldrene for å be dem hente, da er det noe helt annet enn småkonflikter femåringer imellom. 

Selvsagt henter man når barnehagen ringer. Alltid.  

Anonymkode: b87aa...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ville hentet med en gang. Jobber selv i barnehage og ser fort om barna ikke har det bra. Mange foreldre spør om barnet har feber, men det kan være mye annet. Jeg har ringt hjem mange ganger til foreldre og hatt dårlig samvittighet fordi jeg må be de hente, men jeg gjør det for barnets beste. Det er sjelden barnet kommer hjem og er friskt. Det er alltid en grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fordi mine barn har hatt sine runder med konflikter med venner i femårsalderen. Da må de lære seg å orne opp selv også. I tillegg stolte de på de ansatte. Selv om de fortsatte å gråte hadde de det ikke ille. Noen ganger var det bare for å få oppmerksomhet.

Anonymkode: 2844e...318

Hæ? 

 

Anonymkode: a4b60...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde selvsagt hentet barnet mitt. Feber er ikke den eneste grunnen til å hente barn i barnehagen eller det eneste symptomet på sykdom som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hentet, men har opplevd flere ganger at assistentene ringer og sier at han er lei seg og må hentes, men når jeg kommer fram er pedleder superforvirret og forstår ikke hvorfor jeg er der. Sier han er blid og fornøyd. Så da har jeg gitt tilbakemelding på at kommunikasjonen de ansatte i mellom MÅ bli bedre, for jeg kan ikke bruke sykt barn-dager på å hente friske barn.

Og i alle disse tilfellene (tre?) har han vært helt frisk, ingen feber, ingen tegn til sykdom, blid hele kvelden, og ikke blitt syk de påfølgende dagene.

Anonymkode: 61d75...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde hentet, men har opplevd flere ganger at assistentene ringer og sier at han er lei seg og må hentes, men når jeg kommer fram er pedleder superforvirret og forstår ikke hvorfor jeg er der. Sier han er blid og fornøyd. Så da har jeg gitt tilbakemelding på at kommunikasjonen de ansatte i mellom MÅ bli bedre, for jeg kan ikke bruke sykt barn-dager på å hente friske barn.

Og i alle disse tilfellene (tre?) har han vært helt frisk, ingen feber, ingen tegn til sykdom, blid hele kvelden, og ikke blitt syk de påfølgende dagene.

Anonymkode: 61d75...9e3

Jeg synes det er rart at de ringer uten at pedleder vet om det

Anonymkode: 30e70...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er rart at de ringer uten at pedleder vet om det

Anonymkode: 30e70...240

Ja, det er veldig spesielt! Heldigvis er det pedleder jeg har truffet på alle tre gangene, hvis ikke ville jeg ikke visst om denne dobbeltkommunikasjonen. Det går som regel fint for meg å gå fra jobb tidlig, og jeg får jo lønn (sykt barn-dager), men det føles ikke helt riktig å være hjemme og kose meg resten av dagen med et barn som åpenbart overhodet ikke er sykt.

Det har ikke skjedd igjen etter den tredje gangen, som er lenge siden nå, så det ble nok tatt tak i. Og hvis en assistent ringer en annen gang, kommer jeg til å spørre om pedlederen har vurdert saken og anbefalt at jeg ringes etter. Selv om det virker nedlatende å stille det spørsmålet.

Anonymkode: 61d75...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ville absolutt hentet. Om dette er helt uvanlig for barnet. Skal ikke gå der og være lei seg. Kanskje noe h*n brygger på, eller noe ubehag i kroppen. Spiller ingen rolle at det ikke er feber. 

Anonymkode: ed6fc...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

En toåring, ja, sansynlig vis. En femåring, nei.

Anonymkode: 2844e...318

Ville no iallefall henta 5 åringen om han var utrøsteleg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier alltid til bh/skole/Sfo, ring heller en gang for mye enn en gang for lite. Men jeg ser at det er mange her som prioriterer annerledes. 

Hvis det nå var sånn at det var « unødvendig « av bh å ringe. Hva et det du hadde gått glipp av som er viktigere? (En viktig og travel jobb har mange av oss så det teller ikke. Det er ikke viktigere enn barna).

Anonymkode: 949bb...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sier alltid til bh/skole/Sfo, ring heller en gang for mye enn en gang for lite. Men jeg ser at det er mange her som prioriterer annerledes. 

Hvis det nå var sånn at det var « unødvendig « av bh å ringe. Hva et det du hadde gått glipp av som er viktigere? (En viktig og travel jobb har mange av oss så det teller ikke. Det er ikke viktigere enn barna).

Anonymkode: 949bb...785

Som sagt, jeg tar gladelig en kosedag med en helt frisk fireåring, betalt av arbeidsgiver via sykt barn-dager ... Men det føles ikke riktig når det skjer tre ganger på rad.

Anonymkode: 61d75...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som sagt, jeg tar gladelig en kosedag med en helt frisk fireåring, betalt av arbeidsgiver via sykt barn-dager ... Men det føles ikke riktig når det skjer tre ganger på rad.

Anonymkode: 61d75...9e3

Men den ene skulkedagen var helt greit altså.. 

Anonymkode: 949bb...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/6/2019 at 10:27 AM, Anonym bruker said:

Barnet ditt har ikke feber, men har bare vært lei seg og mye grining hele formiddagen, ingen trøst fra ansatte hjelper. Det er ikke noe barnet pleier å være, og er ikke i tilvenningsperioden. Ville du hentet?

Anonymkode: 80e7e...7ee

Ja det ville jeg. Hadde ikke vert noe særlig for barnet og være der

Anonymkode: 6d25e...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men den ene skulkedagen var helt greit altså.. 

Anonymkode: 949bb...785

Hvordan kan du si at det var "skulkedag"? Barnehagen ringer, sier at sønnen vår er syk og må hentes. Da jeg kommer fram sier pedleder at han er helt frisk og hun virker forvirret over hvorfor jeg er der. Jeg har én time reisevei hver vei, så hvis jeg da skulle dratt tilbake til jobb, ville jeg måtte dra for å hente igjen etter kort tid og tilbragt tre timer på buss. Når det skjedde første gang, fikk jeg ikke dårlig samvittighet. Jeg tenkte at alle kan gjøre en feilvurdering, og assistenten trodde sikkert genuint at han var syk – eller var i ferd med å bli syk.

Da det skjedde andre gang synes jeg det var rart, og kjente litt mer på å bruke sykt barn-dag på et barn som overhodet ikke var sykt.

Da det skjedde tredje gang ga jeg tydelig beskjed til pedleder om at dette var uakseptabelt og at hun måtte ta grep. Det var i våres og vi har ikke blitt ringt etter siden (han har ikke vært syk, heller).

Så jeg har brukt tre halve sykt barn-dager uten at han har vært det minste syk, men ser ikke hvordan jeg kunne kommet utenom. Jeg må stole på de ansatte i barnehagen når de ringer og sier han er syk og må hentes.

Mitt svar var for øvrig til brukeren som spurte: "Hvis det nå var sånn at det var « unødvendig « av bh å ringe. Hva et det du hadde gått glipp av som er viktigere? (En viktig og travel jobb har mange av oss så det teller ikke. Det er ikke viktigere enn barna)."

Så noen mener altså at man bør hente uansett, selv om barnet ikke er sykt, mens andre mener det da er "skulk".

Anonymkode: 61d75...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...