Gå til innhold

Hvis du fikk en telefon fra barnehagen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet ditt har ikke feber, men har bare vært lei seg og mye grining hele formiddagen, ingen trøst fra ansatte hjelper. Det er ikke noe barnet pleier å være, og er ikke i tilvenningsperioden. Ville du hentet?

Anonymkode: 80e7e...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er barnet? Jeg ville helst hentet ja, samtidig kan jeg ikke stikke fra jobb fordi barnet griner.

Anonymkode: 4ecb9...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være plaget og ha vondt uten å ha feber. Feber er bare et symptom... 

Som mamma hadde jeg hentet så jeg kunne observert barnet. Men nå vet jeg at de ansatte i bhg vår er dyktige, og ville aldri ha ringt uten grunn. 

Anonymkode: 1165d...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, selvfølgelig. Men hvis det stadig gjentok seg ville jeg gått i dialog med bhg for å finne ut hvorfor og hvordan.

Anonymkode: 4767a...97a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Barnet skal ikke vær i barnehagen om det ikke er i form til det. Feber er ikke det eneste tegnet på sykdom. 

Anonymkode: b87aa...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En toåring, ja, sansynlig vis. En femåring, nei.

Anonymkode: 2844e...318

En femåring som gråter og ikke lar seg trøste en hel formiddag er ikke normalt, da er det jo noe som plager barnet. Hent, for guds skyld. Stakkars barn!

Anonymkode: 4f8b9...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

En toåring, ja, sansynlig vis. En femåring, nei.

Anonymkode: 2844e...318

Hvorfor ikke 5 åringen? Vil si at det er mer uvanlig med en 5 åring som griner utrøstelig i timesvis enn en 2 åring

Anonymkode: 30e70...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnehagen vurderer det til at barnet bør hjem, så henter jeg selvsagt så snart jeg kan. 

Vurderte du å ikke hente? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ville hentet ! Og takket for at de tar mitt barn på alvor og ikke irriterer seg over sutring. 

Anonymkode: a8a22...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis barnet er så utilpass og gråter såpass mye at de ansatte ikke får trøstet ville jeg tolket det som at noe er galt og hentet. Det er ikke bare feber som avgjør om barnet er sykt, det kan være andre ting også. 

Anonymkode: 00a46...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et spørsmål her engang. Et barn griner aldri uten grunn og er hvertfall ikke utrøstelig uten grunn. Da kan det være mye inntrykk, at barnet ikke føler seg trygg, trenger nærhet, sliten, feber og andre plager etc. I tillegg er (de fleste) barnehageansatte dyktige mennesker som ser når barnet trenger foreldrene sine og ringer deretter. Spiller ingen rolle om barnet er 1-2 år eller 5 år.  Mitt barn er 4 år og hvis jeg blir ringt så henter jeg h*n, spesielt nå i tilvenningstiden i barnehagen. Da lange dager med nye rutiner fort kan bli for mye.

Anonymkode: a1f18...b11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt. Spesielt fordi barnehagen her aldri ringer med mindre det virkelig er nødvendig! 

Anonymkode: 18f53...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt! Både en 2 åring og en 5 åring hadde blitt hentet. Hvorfor spør du om det?? Har du selv vært i situasjonen og vurdert om du skulle hente el ikke så burde du skamme deg.

Anonymkode: 949bb...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke 5 åringen? Vil si at det er mer uvanlig med en 5 åring som griner utrøstelig i timesvis enn en 2 åring

Anonymkode: 30e70...240

Fordi mine barn har hatt sine runder med konflikter med venner i femårsalderen. Da må de lære seg å orne opp selv også. I tillegg stolte de på de ansatte. Selv om de fortsatte å gråte hadde de det ikke ille. Noen ganger var det bare for å få oppmerksomhet.

Anonymkode: 2844e...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Barnet ditt har ikke feber, men har bare vært lei seg og mye grining hele formiddagen, ingen trøst fra ansatte hjelper. Det er ikke noe barnet pleier å være, og er ikke i tilvenningsperioden. Ville du hentet?

Anonymkode: 80e7e...7ee

Ja, hvis de ansatte ringer så henter man. Mulig barnet har feber i kveld.

Anonymkode: 2eb5f...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi mine barn har hatt sine runder med konflikter med venner i femårsalderen. Da må de lære seg å orne opp selv også. I tillegg stolte de på de ansatte. Selv om de fortsatte å gråte hadde de det ikke ille. Noen ganger var det bare for å få oppmerksomhet.

Anonymkode: 2844e...318

Men dette er jo ikke det samme som det hi skisserer

Anonymkode: 30e70...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...