Gå til innhold

Blir du sjokkert av å se damer uten sminke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes noen virker sånn, at de behandler deg bedre om du er sminket. Men vi er jo ikke sånn - det er ikke oss - det er bare en maske man tar på seg. Hvorfor slutter ikke alle bare å sminke seg? Skjønnhetsidealene er falske og unaturlige, og vil tilpasse seg samfunnet hvis alle går sminkeløse. 

 

Anonymkode: b8b06...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg synes noen virker sånn, at de behandler deg bedre om du er sminket. Men vi er jo ikke sånn - det er ikke oss - det er bare en maske man tar på seg. Hvorfor slutter ikke alle bare å sminke seg? Skjønnhetsidealene er falske og unaturlige, og vil tilpasse seg samfunnet hvis alle går sminkeløse. 

 

Anonymkode: b8b06...f0d

Jeg sminker meg hver dag fordi jeg føler meg mer vel med sminke. Jeg behandler selvsagt jenter uten sminke på akkurat samme måte som de som bruker sminke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sminke har ingen betydning for om jeg blir sjokkert eller ikke. Jeg bruker sminke når jeg gidder, for det meste gidder jeg ikke. Og hva andre gjør eller ikke gjør, gidder jeg ikke å bry meg om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser meg selv hver dag uten sminke, blir ikke sjokkert😄 Jeg har aldri brukt mye sminke, men hender at jeg tar litt mascara og eyeliner på, men ikke noe overdrevent. Men syntes det er bedre at damer sminker seg, enn at de fyller opp leppene med fillers og annet dritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Yellow Brick Road skrev:

Nei, sminke har ingen betydning for om jeg blir sjokkert eller ikke. Jeg bruker sminke når jeg gidder, for det meste gidder jeg ikke. Og hva andre gjør eller ikke gjør, gidder jeg ikke å bry meg om. 

Det du sa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

blir ikke sjokkert nei :) har flere venninner som ikke bruker noe sminke og flotte er de. Selv bruker jeg sminke hver dag uten unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir behandlet på to ulike måter om jeg går med sminke eller ikke på jobb. Faktisk. Prøver å slå et slag for naturlige kvinner, og går veldig ofte uten. Men jeg blir behandlet ganske annerledes altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg gikk uten trodde alle jeg var syk, så det gjør jeg ikke så ofte lenger... Det var skikkelig kjipt å hele dagen få høre 'oi, går det bra med deg i dag?' 'ikke helt i form, eller?' og lignende kommentarer. Men sjokkerte blir vel ingen?

Anonymkode: 97855...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sist jeg gikk uten trodde alle jeg var syk, så det gjør jeg ikke så ofte lenger... Det var skikkelig kjipt å hele dagen få høre 'oi, går det bra med deg i dag?' 'ikke helt i form, eller?' og lignende kommentarer. Men sjokkerte blir vel ingen?

Anonymkode: 97855...aa0

Det er å bli sjokkert, når man har seg til å utbryte slike setninger.

Anonymkode: b8b06...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er å bli sjokkert, når man har seg til å utbryte slike setninger.

Anonymkode: b8b06...f0d

Du har en litt morsom definisjon på sjokkert😄

Anonymkode: 2efe5...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå bruker ikke sminke, bruker det kun til spesielle anledninger. Og føler da jeg blir behandlet bra selv om jeg ikke bruker sminke. Nå er jeg naturlig mørk, så føler egentlig jeg ser veldig like ut med og uten sminke.

Anonymkode: 15f9a...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, shewolf skrev:

Jeg blir behandlet på to ulike måter om jeg går med sminke eller ikke på jobb. Faktisk. Prøver å slå et slag for naturlige kvinner, og går veldig ofte uten. Men jeg blir behandlet ganske annerledes altså. 

I min jobb blir jeg ikke tatt seriøst om noen tror jeg er sminket.

Anonymkode: 938a4...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, shewolf skrev:

Jeg blir behandlet på to ulike måter om jeg går med sminke eller ikke på jobb. Faktisk. Prøver å slå et slag for naturlige kvinner, og går veldig ofte uten. Men jeg blir behandlet ganske annerledes altså. 

På hvilken måte da? 

Anonymkode: c1c04...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg reagerer om folk eg er van med går med sminke går uten, og om folk eg er van med ikkje går med sminke går med sminke. Men det har med kva eg er van med å gjere og at folk ikkje ser ut som dei plar. Dei som går både med og uten tenker eg ikkje over.

Eg blir litt sjokkert når folk har trykt to svarte mursteinar ovanfor augene og er så sparkla at eg er redd dei skal krakkelere om eg fortel ein litt for god vits. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vant med kvinner både med og uten sminke, men tung festsminke til hverdags synes jeg ikke er pent eller veldig unge jenter med mye sminke. Er fortsatt uvant for meg med fillers, spes leppene, kan begynne å stirre 😅

Anonymkode: 57691...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt aldri blitt sjokkert over damer uten sminke, har heller aldri fått noen kommentarer når jeg ikke bruker sminke selv.

Derimot er jeg mange ganger blitt... tja, i hvert fall svært overrasket og ganske så undrende... over hvordan enkelte sminker seg. Senest i dag. Veldig hyggelig ung jente/dame rundt 18-22 år. Veldig søt, sterke gode farger i seg selv, hadde sett vakker ut uten sminke også - men så var det de der øyenbrynene som var til å få fnatt av. Ble helt fascinert, for de var utrolig godt tegnet opp - men det hjelper jo ikke når det eneste du ser i ansiktet er disse altfor mørke og ekstremt unaturlige trestammene som ligger over øynene.

Anonymkode: 76038...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg forsåvidt av og til sjokkert når jeg ser meg i speilet, "jøss, er jeg så gammel!", eller" oi, så bustete, ja", men det kommer ikke av at jeg ikke bruker sminke. Om andre ikke tåler å se meg uten sminke, så får de snu seg en annen vei. 

Anonymkode: 236b7...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det blir jeg da virkelig ikke. Blir mer sjokkert over andre ting damer velger å gjøre med ansiktet sitt. For eksempel falske øyevipper og fillers. 

Anonymkode: 9e595...63c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger heldigvis ikke sminke, og ikke kan jeg sminke meg heller.

Og nå er jeg for gammel til å begynne med det også😆

 

Anonymkode: c4283...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på. 

Kvinner som er veldig grå i ansiktet, med mørke ringer rundt øynene og generelt utstråler tristhet/usunnhet osv, kunne kanskje tatt i bruk litt gode hudprodukter i hvert fall 

Anonymkode: c693c...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvordan man sminker seg til vanlig. Har et par venninner jeg nesten er blitt «skremt» av når jeg har sett de uten sminke. Kontrasten har vært aldeles stor, mildt sagt. Så er det de som ser bra ut både med og uten sminke. 

Jeg bruker sminke fordi jeg føler meg freshere og mer «våken», på samme måte som menn føler seg freshere av å ordne sveisen. 

Hvorfor skal jeg slutte å sminke meg?

Anonymkode: f1347...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt ordet sjokkert, men når jeg ser en venninne eller kollega som alltid bruker sminke, uten sminke, blir jeg overrasket. Det er fordi jeg vant til at de ser annerledes ut. Men jeg ville aldri spurt om de var syke e.l., for det er jo åpenbart at de bare ikke har sminket seg. Spesielt å gå uten maskara er veldig synlig.

Jeg blir derimot ganske jevnlig sjokkert av damer med sminke. :P Sminketrendene som er in nå, er virkelig ikke noe for meg. Men dem om det! Jeg sier selvfølgelig ingenting.

Anonymkode: 772e4...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...