Gå til innhold

Dette med vasking av klær....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å bruke to, problemet løst😉

Anonymkode: 8847c...f41

På hvilken måte er det bedre enn å ta nytt hver gang? Jeg bruker to håndklær på to turer i dusjen. Om jeg bruker to og tar nye annenhver gang blir vel summen lik? Eller bruker dere samme håndkle en uke hver??

Anonymkode: 00768...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er 5 stk.

Vi må vaske minst en maskin per dag for at vaskerommet ikke skal komme ut av kontroll. Helst to. Og da ser jeg fortsatt ikke bunnen på skittentøyskorga. 

Jeg aner ikke hvordan, men det fylles opp hver dag. Skifter truser og sokker hver dag, men det er da ikke det som fyller opp...

Vi voksne kan gjerne bruke tøy flere dager, til en viss grad også 9-åringen. Men de på 3 og 6 blir skitne. De kan bruke ullundertøy flere dager om de har annet tøy over. Håndklær og treningstøy for oss voksne og 9-åringen blir det også mye av. Vet ikke... Vi er aktive! 

 

Anonymkode: 2e17b...b27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er tydligvis av dem som vasker lite, maks tre til fire maskiner i uka. To voksne og ett barn. Vi bruker håndklærne en uke om gangen (unntatt håndkle, som skiftes oftere) og skifter sengetøy annenhver uke eller sjeldnere.

Oftes to 40 og en 60 eller omvendt, og eventuelt en ull eller annen spesialvask. Lite sortering, deler gjerne i lys og mørk vask, men med en del fleksibilitet. Samme gjelder temperatur, T-skjorter f.eks. kan gå på 40 eller 60 avhengig av hvor det er plass. Jeg har heller ikke noe problem med å la ting ligge i skittentøyskurven en stund, mine nesten nye svarte jeans ligger der på andre uka i vente av at det skal samle seg opp nok svarte eller mørkeblå ting at det blir en hel maskin.

Om dette gjør oss til miljøengler eller superslasker får være opp til leserne å avgjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte er det bedre enn å ta nytt hver gang? Jeg bruker to håndklær på to turer i dusjen. Om jeg bruker to og tar nye annenhver gang blir vel summen lik? Eller bruker dere samme håndkle en uke hver??

Anonymkode: 00768...e98

Ja, det går fint å bruke samme håndkleet i en uke.

Anonymkode: 2c67d...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egen hårturban (frotté) som jeg bruker i én uke (ca. tre hårvask). Jeg bruker en liten klut til å tørke meg nedentil, ny hver gang. Da kan jeg fint bruke samme badehåndkle i en uke.

Anonymkode: 8d15b...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært sjeldent at vi vasker før maskinen er full. Har forbannet meg selv mange ganger som kjøpte så stor maskin som vi har. 2 ungdommer og en voksen i husholdningen.

Jeg er desverre ei skippertak kjerring og vasker derfor veldig ujevnt. Men ser at når jeg tar meg et skippertak så blir det fort 5-6 maskiner, og så er det et par uker til neste gang, phu.

Gunnen til at vi ikke vasker så mye klær er miljøet og økonomisk. Utslippene man har ved vask og slitasjen i klærne man får ved vask. Har begynt i større og større grad med å lufte klær og bruke mye ull som er i stor grad selvrensende. 

Anonymkode: 40945...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

På hvilken måte er det bedre enn å ta nytt hver gang? Jeg bruker to håndklær på to turer i dusjen. Om jeg bruker to og tar nye annenhver gang blir vel summen lik? Eller bruker dere samme håndkle en uke hver??

Anonymkode: 00768...e98

Haha😄 Ja selvsagt! En til håret og en til kroppen😉

Anonymkode: 8847c...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan det fort gå et par uker mellom hver vask. Vi er bare to, en stor og en "middels", og det tar lang tid å fylle opp en maskin. Lyst tøy har vi ikke nok av til å fylle maskinen mer enn halvveis. Guttungen bytter håndkle maks en gang i uka, jeg bytter to, også går det vel tre hånd-håndklær og noen vaskekluter. Han er på pappahelg annenhver helg, så det blir lite klesvask, altså. Vi har ganske mye undertøy, så det går bra hvis vi ikke vasker 60 grader på to-tre uker. 

Anonymkode: ba888...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...