Gå til innhold

Dette med vasking av klær....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fyller dere maskinen helt full, eller kaster dere inn noen få plagg?

Vasker dere klærne etter én dags bruk? 

Vasker dere håndkle bare én gang før det vaskes?

Her settes ikke maskinen på før den er full. Vi kan lett bruke klær flere ganger før de vaskes (ikke undertøy) og håndklær kan bruker 2-3 ganger før de blir vasket.

Kan bare ikke skal skjønne at man får til å vakse to maskiner daglig... 

Anonymkode: 27a98...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her varer håndklær en uke, med unntak av håndhånkleet på badet. Mine klær brukes flere ganger, med unntak av undertøy, sokker og singleter. For ungene er det fullt skift hver dag, de er i barnehagen begge to og blir møkkete. 
alle maskiner vaskes fulle, unntatt ull og finvask. Vasker 5-6 vask PR uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å fylle hver maskin ordentlig opp, men det går ikke alltid pga noen klær må vaskes skånsomt, noen ting farger av og noen ganger trengs et plagg til en bestemt dag osv. Vi bruker håndklærne i et par dager før de legges til vask.

Anonymkode: 02c68...0b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fyller maskinen. Vasker alt hvitt på 60 grader. Bruker gensere og bukser flere ganger før de vaskes, også bh’er. 

Håndklær brukes flere ganger. 

Anonymkode: bb43b...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fyller stort sett maskinen full. Det gjelder: mørkt 40-tøy, treningstøy, håndklær, sengetøy og 60-tøy.

De maskinene som ikke blir helt fulle er: lyst 40-tøy og ulltøy. Vi har rett og slett ikke nok lyst 40-tøy eller ulltøy til at de noensinne ville blitt fulle, selv om vi ventet en måned. :P

Vi vasker de fleste klær etter en gangs bruk, fordi de blir svette eller skitne. Men bukser, f.eks., kan brukes flere dager på rad.

Vi vasker badehåndklær én gang i uken (da er de brukt ca. tre ganger) og kaster håndhåndklær til vask annenhver dag.

Anonymkode: 8d15b...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker bare håndklær en gang (altså æsj), skifter alt på ungene hver dag. Mannen og jeg skifter undertøy og sokker hver dag, men bukser og gensere kan jeg bruke flere dager (jobber på kontor, så lite skitt og svette der). 

Vasker vel i snitt en maskin pr dag, eneste som ikke er full er ull og finvask. 

Anonymkode: 00768...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker bare håndklær en gang (altså æsj), skifter alt på ungene hver dag. Mannen og jeg skifter undertøy og sokker hver dag, men bukser og gensere kan jeg bruke flere dager (jobber på kontor, så lite skitt og svette der). 

Vasker vel i snitt en maskin pr dag, eneste som ikke er full er ull og finvask. 

Anonymkode: 00768...e98

Æsj? Er du ikke ren når du har vasket deg da?

Anonymkode: 3392f...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fyller dere maskinen helt full, eller kaster dere inn noen få plagg?

Vasker dere klærne etter én dags bruk? 

Vasker dere håndkle bare én gang før det vaskes?

Her settes ikke maskinen på før den er full. Vi kan lett bruke klær flere ganger før de vaskes (ikke undertøy) og håndklær kan bruker 2-3 ganger før de blir vasket.

Kan bare ikke skal skjønne at man får til å vakse to maskiner daglig... 

Anonymkode: 27a98...a03

Full maskin, alltid, ellers blir det jo bare dyrt. Litt færre plagg når jeg vasker ull med Milo, fordi den skummer så mye. 

Noen klær MÅ vaskes etter en dags bruk, andre ting kan brukes mer. Tenåringers svette t-skjorter lukter ikke akkurat rosenvann... småtøy som truser og sokker bør også vaskes etter hver bruk. Håndklær bruker vi mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pashla skrev:

Full maskin, alltid, ellers blir det jo bare dyrt. Litt færre plagg når jeg vasker ull med Milo, fordi den skummer så mye. 

Noen klær MÅ vaskes etter en dags bruk, andre ting kan brukes mer. Tenåringers svette t-skjorter lukter ikke akkurat rosenvann... småtøy som truser og sokker bør også vaskes etter hver bruk. Håndklær bruker vi mange ganger.

Samme her! Det går i snitt to mørk 40 vask, en 60 vask, en kokvask og en fin eller ullvask i uka. 

Anonymkode: 28a96...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å fylle maskinen, med mindre det er noe som farger av og må vaskes separat.
Vasker ikke klær etter bare én gang, vasker kun det som er skittent eller flekkete.
Bruker håndklærne flere ganger før de vaskes.

Vi er 4 stk og vasker klær en gang i uka, muligens to, håndklær en gang i uka, og sengetøy hver uke eller annenhver uke. Totalt ca 4-5 maskiner per uke, og jeg pleier å ta unna alt på samme dag slik at det er gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør ca som deg HI, vasker likevel ca to maskiner om dagen. Alltid fulle maskiner, unntaket er ull og finvask. Hvis jeg har full maskin blir det ikke skikkelig rent. Vi er en treningsglad familie, det er grunnen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et barn som ofte tisser på seg og må vaske de klærne med en gang, kan ikke samle opp, ellers blir de liggende og hele badet stinker.

Anonymkode: b559c...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fyller maskinen, håndklær brukes opptil en uke og bruker det meste av klær flere ganger. Da ender vi på ca 3-4 maskiner i uka. Forrige uke vasket jeg bare en maskin. Da skiftet vi ikke på sengene og vasket ikke noe ull. Denn uka blir det nok minst 4, men tror ikke jeg tar det før til helgen.

Anonymkode: 2c67d...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Æsj? Er du ikke ren når du har vasket deg da?

Anonymkode: 3392f...de6

Helt ren blir man vel aldri? Døde hudceller skrubber man jo av med håndkle. 

Jeg tørker håret først, så kroppen og så underlivet. Skal jeg da bruke samme håndkle på hodet neste gang jeg dusjer da? Altså, neitakk. Det er jo bare ekkelt. 

Anonymkode: 00768...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bruker3 skrev:

Jeg har mer tro på fred i Midtøsten enn enighet om hvor ofte håndkler skal vaskes.

Haha, du har nok helt rett i det 😂engasjementet er stort 🤪

Anonymkode: 00768...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt ren blir man vel aldri? Døde hudceller skrubber man jo av med håndkle. 

Jeg tørker håret først, så kroppen og så underlivet. Skal jeg da bruke samme håndkle på hodet neste gang jeg dusjer da? Altså, neitakk. Det er jo bare ekkelt. 

Anonymkode: 00768...e98

Hva med å bruke to, problemet løst😉

Anonymkode: 8847c...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 5 i familien. Selv om alle bruker klærne flere ganger, med unntak av undertøy og sokker, så går vaskemaskina jevnt. 
 

ungene trener/har gym hver dag. Det blir mange skift. Ved utetrening på vinterstid benyttes treningsull. Dette må selvfølgelig vaskes etter hver økt. I tillegg kommer skift etter trening (man reiser ikke hjem i kulda i gjennomsvette treningsklær. 
 

sengetøy byttes annenhver uke, håndkle brukes mer enn en gang. Allikevel fylkes det opp når det er 5 i husstanden. Vaskemaskina går gjerne 1-2 Ganger pr dag

Anonymkode: ca4c4...692

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne, to tenåringer og to småskolebarn. Vi skifter undertøy, sokker og t skjorter hver dag. Ungdommene er full av hormoner og svetter en del, så de skifter også genser hver dag. Håndkle brukes 3-4 ganger, bukser brukes til de er synlig skitne eller lukter vondt. Sengetøy skiftes hver 3. uke. Så trener jeg 3-4 ganger i uken, mannen og ungdommene ca 3 ganger i uken. Det blir en del klesvask i uken. Men fyller opp maskinen så mye det går. 

Anonymkode: 94ca1...0f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fire i familien, to ungdommer (12,5 og 15 år). Vi trener alle mye, så mye av vasken er treningsklær. Maskinen fylles stort sett alltid opp ved vask, med noen få unntak hvis det er spesielle plagg som må vaskes for seg/på lavere varme el. Hånklær brukes flere ganger, og sengetøy skiftes en gang i uken. Undertøy, sokker og annet tøy som brukes helt innpå kroppen vaskes etter en gangs bruk, ellers ved flekker eller når de har vært brukt noen ganger.

Vasker stort sett to maskiner hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 5 i familien. Selv om alle bruker klærne flere ganger, med unntak av undertøy og sokker, så går vaskemaskina jevnt. 
 

ungene trener/har gym hver dag. Det blir mange skift. Ved utetrening på vinterstid benyttes treningsull. Dette må selvfølgelig vaskes etter hver økt. I tillegg kommer skift etter trening (man reiser ikke hjem i kulda i gjennomsvette treningsklær. 
 

sengetøy byttes annenhver uke, håndkle brukes mer enn en gang. Allikevel fylkes det opp når det er 5 i husstanden. Vaskemaskina går gjerne 1-2 Ganger pr dag

Anonymkode: ca4c4...692

Treningsull kan fint henges opp til lufting og brukes flere ganger om du ikke vil vaske så mye.

Skift etter trening er vell det samme du hadde på før trening eller skifter dere uten å dusje og må vaske to sett klær etter hver trening?

Anonymkode: 2c67d...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid fulle maskiner.

Bruker håndklær på badet hjemme flere ganger, men vasker alltid etter garderobebruk (gym, svømming, trening). De eldste er ganske flinke til å f.eks bruke håndkleet to ganger hjemme og så en gang på skolen før det går til vask, men de dujser jo hver dag og har gym to ganger i uka, så det blir litt håndklær likevel.

Alle kan bruke klær som gensere og bukser flere dager, men skifter undertøy hver dag.

Men det blir en del vask likevel, med to voksne, to tenåringer og to barneskolebarn blir det mye klær, og klærne tar en del plass. De to eldste er gutter, og hettegensere str M og L fra herreavdelingen fyller litt mer i maskinen enn en genser i str 104 fra barneavdelingen liksom. Sengetøy og håndklær blir noen maskiner, og alle her i huset trener flere ganger i uka i tillegg til gym på skolen.

Anonymkode: 4b9c4...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyller som regel maskinen, men noen klær har vi ikke nok av til å gjøre det. Rødt for eksempel. Og hvis vi trenger noe spesielt en dag så vasker jeg det jo selv om jeg ikke har noe å vaske sammen med det.

Anonymkode: 84134...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...