Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Altså, en dame (som jobber med flyttevask og renhold) påtok seg å ta flyttevask for oss i helgen. Hun skulle komme kl 18. Hun sa at hun kom til å bruke tre timer og at det var null problem (huset er 100m2). Hun sa også at hun skulle ha 9000 kr for jobben. Dødsmye penger for tre timer men vi var i krise, fordi de som skulle vaske for oss hadde dobbletbooket seg. Men greit nok. Dagen etter kom vi for å se, og det var ikke rent, ikke noe mer rent enn hva jeg kunne ha gjort på tre timer selv. Møkkete lister, et par av vinduene var ikke vasket, kjøkkenbenken, vask og kum var ikke vasket. Støv overalt og toalettet oppe var ikke rørt. Det var fett i avtrekket over ovnen osv. Jeg skrev til henne dagen etter at jeg ikke var fornøyd og hun skrev at det var umulig å vaske pga det var så mørkt ute og fordi det var så veldig møkkete der. Det var møkkete gulv osv, men vi har jo gått ut og inn med sko på når vi flyttet møbler.. Likevel tilbød hun seg å slå av 2000 kr for jobbe, altså at jeg må betale 7000 kr..Jeg synes det fortsatt er kjempemye for tre timer dårlig jobb. Jeg mener..Skal jeg betale 9000 kr så forventer jeg at alt skal skinne og blinke overalt. Vi har ikke signert noen kontrakt. Hvordan gå frem? Jeg har forresten tatt bilde av hvert eneste lille støvkorn og flekk. Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Jeg har jobbet med renhold og kan si deg med 100 % sikkerhet at 3 timer flyttevask på 1 person er helt urealistisk, hun ville aldri ha rukket å gjøre en skikkelig jobb på den tiden. Anonymkode: d3ed9...e43
TinaK 1990 Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 9000, 100 kvm og KUN 3 timer??? Allerede her burde røde varsellamper blinke!!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har jobbet med renhold og kan si deg med 100 % sikkerhet at 3 timer flyttevask på 1 person er helt urealistisk, hun ville aldri ha rukket å gjøre en skikkelig jobb på den tiden. Anonymkode: d3ed9...e43 Og prisen er helt hinsides. Ikke si at det var svart og? Anonymkode: d3ed9...e43
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 9000 for flyttevask? Og ikke firma?? Vi hadde firma som tok flyttevasken for oss i høst. Enebolig på 135 kvm. Vi betalte 4.900,- Dette var på sentrale Østlandet. Har ingen tips til deg, håper noen andre kan hjelpe deg. Ble bare så sjokkert av prisen 😱 Anonymkode: 2299f...c82
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Vi har akkurat hatt flyttevask på 115 kvm. De har brukt en hel arbeidsdag enda det ikke var var spesielt skittent. Betalte 4900. Skinnende rent, til og med sluket inni oppvaskmaskinen !! Du er lettlurt! Du får takke deh selv.. Anonymkode: 1a181...0af
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #7 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, TinaK 1990 skrev: 9000, 100 kvm og KUN 3 timer??? Allerede her burde røde varsellamper blinke!! Jeg vet..Men jeg var helt i krise, flyttebyrået vårt skulle ta på seg begge oppgavene, men under en dag i forveien så sa de at de ikke kunne vaske likevel. I tillegg kom flyttebyrået 7 timer forsinket. Jeg klarte ikke å tenke klart rett og slett. Vi måtte jo ha det vasket ila kvelden for nye eiere skulle overta dagen etter. Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #8 Skrevet 3. desember 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og prisen er helt hinsides. Ikke si at det var svart og? Anonymkode: d3ed9...e43 Nei, les over her..Vi har ikke skrevet noen kontrakt men jeg ba om å få faktura. Har ikke betalt noe Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #9 Skrevet 3. desember 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har akkurat hatt flyttevask på 115 kvm. De har brukt en hel arbeidsdag enda det ikke var var spesielt skittent. Betalte 4900. Skinnende rent, til og med sluket inni oppvaskmaskinen !! Du er lettlurt! Du får takke deh selv.. Anonymkode: 1a181...0af Igjen, vi måtte ha noen til å vaske for oss og det andre firmaet som vi allerede hadde gjort en avtale med gikk bort i fra den dagen før...på en fredag. Det var UMULIG å finne noen andre.. Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #10 Skrevet 3. desember 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: 9000 for flyttevask? Og ikke firma?? Vi hadde firma som tok flyttevasken for oss i høst. Enebolig på 135 kvm. Vi betalte 4.900,- Dette var på sentrale Østlandet. Har ingen tips til deg, håper noen andre kan hjelpe deg. Ble bare så sjokkert av prisen 😱 Anonymkode: 2299f...c82 Jeg trodde jo at det var et firma 😕 Jeg bare antok det fordi flyttebyrået fikke henne til å ta jobben når det trakk seg Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #11 Skrevet 3. desember 2019 IKKE betal noe. Hvis dere har snakket på sms er det like godt som en kontrakt. Skatter hun av beløpet? Anonymkode: 45b94...9f9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #12 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: IKKE betal noe. Hvis dere har snakket på sms er det like godt som en kontrakt. Skatter hun av beløpet? Anonymkode: 45b94...9f9 Jeg betaler ingenting jeg, jeg kan til nød gå med på 5000, bare for å slippe peset. Jeg har ikke snakket med henne på sms i det heletatt, alt gikk gjennom flyttebyrået. Jeg har bedt om faktura, så hun er pent nødt til å skatte av det ja..uansett hvor mye det blir til slutt Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #13 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg betaler ingenting jeg, jeg kan til nød gå med på 5000, bare for å slippe peset. Jeg har ikke snakket med henne på sms i det heletatt, alt gikk gjennom flyttebyrået. Jeg har bedt om faktura, så hun er pent nødt til å skatte av det ja..uansett hvor mye det blir til slutt Anonymkode: b5e75...e13 Hvis det gikk gjennom flyttebyrået tar du selvsagt kontakt med dem. Anonymkode: 45b94...9f9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #14 Skrevet 3. desember 2019 For det første, HVORFOR tro 3 timer er nok? Jeg bruker som regel to dager på ordentlig flyttevask. For da skal man skure skikkelig altså, samt rengjøre sluk og vaske vindu og ventilator. Noen har integrerte hvitevarer og da kommer det også attåt. En skitten komfyr bruker jeg gjerne to timer på. Dusjkabinettet jeg vasket sist brukte jeg også en time på inkl det å dra det fram for å vaske bak det og under det. Folk nå til dags tar for lett på flyttevask. Selv om dere var desperat så burde dere skjønne at dama ALDRI kunne komme i havn på tre timer alene. Hun burde hatt minst to hjelpere. Hvorvidt dere må betale henne, hold fast på at hun ikke har gjort alt rent og forhandle på lønna. Hun fortjener kun et par tusen i mine øyne dersom hun forlot leiligheten etter disse tre avtalte timene. Anonymkode: 049ba...f2e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #15 Skrevet 3. desember 2019 Gi henne beskjedbom å komme tilbske og cjøre jobben ferfig slik at de som skal flytte inn blir fornøyde. Neste gang du ansetter noen du ikke kjenner for å gjøre en jobb skriver du kontrakt. Anonymkode: cebed...ca9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #16 Skrevet 3. desember 2019 Tre timer med Freska-pris blir kun 1500 kr, så gi uansett ikke mer enn det! Anonymkode: 6f70f...aef
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #17 Skrevet 3. desember 2019 Vi brukte to dager, ca 5 timer hver dag på 100 kvm. Og vi var to.. Bare kjøkken tar jo masse tid! 3 timer er en julevask, ikke rundvask. Anonymkode: a57fa...17c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #18 Skrevet 3. desember 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis det gikk gjennom flyttebyrået tar du selvsagt kontakt med dem. Anonymkode: 45b94...9f9 Ja, og det gjorde jeg dagen derpå, hvorpå de sa at de kun hadde skaffet en renholder (?) til meg i og med at deres ikke kunne. Altså at hun var ekstern. Jeg gikk automatisk ut i fra at hun var ansatt av de. Igjen, vi var superstresset i og med at flyttebyrået kom kl 22 og ikke kl 15. Jeg så ingen ende på det og måtte bare få det vasket. Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #19 Skrevet 3. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Gi henne beskjedbom å komme tilbske og cjøre jobben ferfig slik at de som skal flytte inn blir fornøyde. Neste gang du ansetter noen du ikke kjenner for å gjøre en jobb skriver du kontrakt. Anonymkode: cebed...ca9 De som har kjøpt huset flyttet inn dagen derpå skjønner du, derfor var jeg veldig stresset Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #20 Skrevet 3. desember 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, og det gjorde jeg dagen derpå, hvorpå de sa at de kun hadde skaffet en renholder (?) til meg i og med at deres ikke kunne. Altså at hun var ekstern. Jeg gikk automatisk ut i fra at hun var ansatt av de. Igjen, vi var superstresset i og med at flyttebyrået kom kl 22 og ikke kl 15. Jeg så ingen ende på det og måtte bare få det vasket. Anonymkode: b5e75...e13 Herre min hatt, for en uproff gjeng! Dette må jo de ordne opp i! Anonymkode: 45b94...9f9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #21 Skrevet 3. desember 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Altså, en dame (som jobber med flyttevask og renhold) påtok seg å ta flyttevask for oss i helgen. Hun skulle komme kl 18. Hun sa at hun kom til å bruke tre timer og at det var null problem (huset er 100m2). Hun sa også at hun skulle ha 9000 kr for jobben. Dødsmye penger for tre timer men vi var i krise, fordi de som skulle vaske for oss hadde dobbletbooket seg. Men greit nok. Dagen etter kom vi for å se, og det var ikke rent, ikke noe mer rent enn hva jeg kunne ha gjort på tre timer selv. Møkkete lister, et par av vinduene var ikke vasket, kjøkkenbenken, vask og kum var ikke vasket. Støv overalt og toalettet oppe var ikke rørt. Det var fett i avtrekket over ovnen osv. Jeg skrev til henne dagen etter at jeg ikke var fornøyd og hun skrev at det var umulig å vaske pga det var så mørkt ute og fordi det var så veldig møkkete der. Det var møkkete gulv osv, men vi har jo gått ut og inn med sko på når vi flyttet møbler.. Likevel tilbød hun seg å slå av 2000 kr for jobbe, altså at jeg må betale 7000 kr..Jeg synes det fortsatt er kjempemye for tre timer dårlig jobb. Jeg mener..Skal jeg betale 9000 kr så forventer jeg at alt skal skinne og blinke overalt. Vi har ikke signert noen kontrakt. Hvordan gå frem? Jeg har forresten tatt bilde av hvert eneste lille støvkorn og flekk. Anonymkode: b5e75...e13 Hadde dere ikke lys der? Anonymkode: 672ac...28e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #22 Skrevet 3. desember 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herre min hatt, for en uproff gjeng! Dette må jo de ordne opp i! Anonymkode: 45b94...9f9 Jeg vet 😞 Og dette er et firma jeg fikk anbefalt av mange på facebook. Men flyttebyrået sier i fra seg alt ansvar for vasken, helt håpløst. Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #23 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet 😞 Og dette er et firma jeg fikk anbefalt av mange på facebook. Men flyttebyrået sier i fra seg alt ansvar for vasken, helt håpløst. Anonymkode: b5e75...e13 Men har dere ikke skriftlig avtale på hva de har ansvaret for, et pristilbud f.eks`? Anonymkode: d3ed9...e43
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #24 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hadde dere ikke lys der? Anonymkode: 672ac...28e Jo, det var lys der, men ikke sånn at det ble kjempelyst, det innrømmer jeg. Men jeg spurte henne om jeg skulle dra hjem og hente hente lamper. Det takket hun nei til for det var ikke noe problem. jeg tenkte hun hadde med seg sånt lys som lyser opp hele rommet.. Uansett, hun må jo gi beskjed om det, da hun vasket, da hadde hun fått flere lamper med en gang. Og hun burde i hvertfall gi beskjed dagen etter om at hun ikke fikk vasket skikkelig pga lyset? Anonymkode: b5e75...e13
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2019 #25 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men har dere ikke skriftlig avtale på hva de har ansvaret for, et pristilbud f.eks`? Anonymkode: d3ed9...e43 Nei, dette ble avgjort kl 22 kvelden før..Skikkelig teit jeg vet..men jeg tenkte ikke klart. Anonymkode: b5e75...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå