Gå til innhold

Skremmende utvikling i USA


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Antarctica
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er horribelt, at man må se bilder av barnet sitt? 

Anonymkode: ea3ee...105

Det er horribelt at man skal tvinges til noe som helst bare fordi man søker helsehjelp. Det helsepersonalet skal gjøre, er å ha pasientens beste i fokus - ikke statens interesser, eller kristendommens moralregler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Større grupper fattige, større grupper å utnytte og tjene penger på, større grupper å skylde på for å skjule egen utnyttelse av andre for å gjøre seg rik. Større makt, større rikdom. Større rikdom, større makt. Nå er det for mange kvinner og ikke-hvite som har fått for mye utdanning, for gode jobber, for mye å si i samfunnet. De selvgode som har hatt makten begynner å bli avslørt, snusket deres blir tydelig, og de kjemper imot med alt de kan. Så begynner de å bruke Gud for å rettferdiggjøre egen utnyttelse av andre, for å begå uhyrlige handlinger mot andre, for å trykke andre ned på alle måter. Ikke mye kristelig i det de "forkynner".

De er ikke mye pro life, de er kun pro myself.

Anonymkode: e7c97...7ed

Tidenes konspirasjonsteori. Jeg er for abort, men det du skriver her er bare svada. Hvem mener du blir rike av fattige alenemødre? 
Mange som er i mot abort i USA, mener det er et etisk valg. De mener de beskytter barnet og at det er viktigere enn hva kvinner ønsker. De mener at livet starter ved unnfangelse Det er kvinnene som vil ha bestemmelsesrett og makten. Ingen hvite menn får mer makt av at kvinner må føde barn. Da de har fokus på fosteret som blir til et barn, lytter de ikke til argumenter som at «det er kvinnens kropp». Det fosteret er ikke kvinnens kropp. Det er den andre kroppen. 
Når menn blir ufrivillig fedre, får de ofte beskjed av radikalfeminister om at de skulle ikke lufta tissen. Det er faktisk fristende å si at kvinner som ikke ønsker å bære frem et barn ikke skulle sprika. 
 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_the_United_States_by_state

se listen over stater som tillater abort i uke 20, 24 og 25. 
6 måneder i mors mage er ikke en celleklump. Det er mange som er for abort i USA som heller ikke er riktig navla. Du kan Google  bilder av barn i uke 25 og se hva du mener selv. Jeg er for abort, men så sent mener jeg faktisk er mord. 

Anonymkode: e75fb...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tidenes konspirasjonsteori. Jeg er for abort, men det du skriver her er bare svada. Hvem mener du blir rike av fattige alenemødre? 
Mange som er i mot abort i USA, mener det er et etisk valg. De mener de beskytter barnet og at det er viktigere enn hva kvinner ønsker. De mener at livet starter ved unnfangelse Det er kvinnene som vil ha bestemmelsesrett og makten. Ingen hvite menn får mer makt av at kvinner må føde barn. Da de har fokus på fosteret som blir til et barn, lytter de ikke til argumenter som at «det er kvinnens kropp». Det fosteret er ikke kvinnens kropp. Det er den andre kroppen. 
Når menn blir ufrivillig fedre, får de ofte beskjed av radikalfeminister om at de skulle ikke lufta tissen. Det er faktisk fristende å si at kvinner som ikke ønsker å bære frem et barn ikke skulle sprika. 
 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Abortion_in_the_United_States_by_state

se listen over stater som tillater abort i uke 20, 24 og 25. 
6 måneder i mors mage er ikke en celleklump. Det er mange som er for abort i USA som heller ikke er riktig navla. Du kan Google  bilder av barn i uke 25 og se hva du mener selv. Jeg er for abort, men så sent mener jeg faktisk er mord. 

Anonymkode: e75fb...a45

Nei, det er ikke en konspirasjonsteori, det er veldig sannsynlige følger om slike abortlover blir innført. Slike lover vil påvirke hele samfunnet, og på sikt vil det skape større forskjeller, større fattigdom, større forskjeller mellom fattig og rik, de rike (som regel hvite menn) blir rikere, de andre blir fattigere. Det vil føre til mer kriminalitet, mer uro og på sikt vil det destabilisere samfunnet.

Etiske valg... ja, det er det de påstår. Problemet med det er at de da er ekstremt trangsynte. For bare barnet blir født bryr de seg ikke særlig om det samme barnet får et levelig liv, eller om moren får et levelig liv. Å bli alenemor - som er følgen for ekstremt mange som i dag tar abort der borte - det er noe helt annet der enn her. Svært mange av de barna som fødes vil da få store problemer, gjerne ikke få den helsehjelpen de trenger, slite med å få seg utdanning osv.

Og jo, hvis flere kvinner blir bundet til å få barn som hindrer dem fra å få utdannelse og jobber med lønninger de kan greie å forsørge seg med, da er det mennene som får makten. Ofte da også menn som ikke tar noe ansvar for barnet, for holdningen er jo at om kvinnen er så dum at hun blir gravid, da får hun greie seg selv. Forskjellene mellom kjønnene vil øke enda mer.

Innføres en slik lov så bør det også vurderes ekstremt strenge straffer for menn som gjør kvinner som ikke ønsker barn gravide... Når man også skal nekte abort selv etter incest og voldtekt, da er det fritt frem for menn å behandle kvinner som egen eiendom, slik det ofte ble gjort før - og det er ikke altfor mange år siden heller.

Med alle de samfunnsmessige negative følgene disse lovene fører med seg risikerer vi et så sterkt destabilisert amerikansk samfunn at følgene av det, også for verden, kan bli skremmende.

 

Jeg er enig i at så sene aborter som noen stater godtar ikke er bra. Men å gå fra det til totalforbud, selv ved incest og voldtekt, til å kreve dødsstraff for leger som utfører selv tidlige aborter, det har ikke noe med etikk å gjøre, det har bikket over i fanatisme hos personer som ikke evner å se de samfunnsmessige følgene "etikken" deres medfører og alle de lidelsene det vil medføre for mengder av kvinner og barn i fremtiden.

Anonymkode: e7c97...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Pashla skrev:

Det er horribelt at man skal tvinges til noe som helst bare fordi man søker helsehjelp. Det helsepersonalet skal gjøre, er å ha pasientens beste i fokus - ikke statens interesser, eller kristendommens moralregler. 

Hva med barnet, som også er pasient?

Anonymkode: 84746...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Større grupper fattige, større grupper å utnytte og tjene penger på, større grupper å skylde på for å skjule egen utnyttelse av andre for å gjøre seg rik. Større makt, større rikdom. Større rikdom, større makt. Nå er det for mange kvinner og ikke-hvite som har fått for mye utdanning, for gode jobber, for mye å si i samfunnet. De selvgode som har hatt makten begynner å bli avslørt, snusket deres blir tydelig, og de kjemper imot med alt de kan. Så begynner de å bruke Gud for å rettferdiggjøre egen utnyttelse av andre, for å begå uhyrlige handlinger mot andre, for å trykke andre ned på alle måter. Ikke mye kristelig i det de "forkynner".

De er ikke mye pro life, de er kun pro myself.

Anonymkode: e7c97...7ed

Her var det konspirasjoner så det står etter😂

Anonymkode: 84746...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med barnet, som også er pasient?

Anonymkode: 84746...9c2

Jeg har mistet i uke 12 og uke 16. 

Det er ikke barn, det er foster. Jeg vet godt forskjellen, for jeg mistet også en baby på 2 uker. 

Så ikke våg deg å sammenlign en abort innen fristen med det å miste et fullbårent barn. 

Anonymkode: 3a2d6...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva med barnet, som også er pasient?

Anonymkode: 84746...9c2

I uke 12 er der ikke noe barn og følgelig ingen pasient. Et foster på det stadiet er ikke en juridisk person og kan dermed ikke søke helsehjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her var det konspirasjoner så det står etter😂

Anonymkode: 84746...9c2

Follow the money, sier journalistene... pengesporet gir som regel svaret. Hvem tjener på det? Ikke underklassens og middelklassens kvinner, i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

6 måneder i mors mage er ikke en celleklump. Det er mange som er for abort i USA som heller ikke er riktig navla. Du kan Google  bilder av barn i uke 25 og se hva du mener selv. Jeg er for abort, men så sent mener jeg faktisk er mord. 

Anonymkode: e75fb...a45

Men du kan jo også google regelverket for «så sene aborter». Det utføres jo kun når babyens tilstand ikke er forenlig med liv. Og det gjør man faktisk i Norge også. Alternativet er jo å tvinge igjennom en dødfødsel i uke 40... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...