Gå til innhold

avføringsmiddel....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aha, jeg skal helt klart nevne det for legen. Jeg skal faste i ca 19 timer. Så kan stå opp om natten etter 12t faste og ta et nytt klyster da. Men det har kanskje legen peiling på... Kan jo prøve å få legen til å ringe sykehuset og spørre også.

Optimalt sett skulle jeg vært innlagt. Men det virket usannsynlig.

Anonymkode: 515be...524

Neida, du trenger ikke stå opp. Poenget er bare at den siste avføringen som da har fått tid til å flytte seg til tykktarmen uten mer innputt skal skylles ut. Det burde gå minst 12t, men gjerne lenger. 

Ellers så finnes avf midler med sukkeroler, som feks molvikol, som bare er store sukkermolekyler som tarmen ikke klarer å fordøye så den setter igang "systemet" for å få det ut. Ikke noe "kjemisk" i det 🤷‍♀️

Anonymkode: 0ff84...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, du trenger ikke stå opp. Poenget er bare at den siste avføringen som da har fått tid til å flytte seg til tykktarmen uten mer innputt skal skylles ut. Det burde gå minst 12t, men gjerne lenger. 

Ellers så finnes avf midler med sukkeroler, som feks molvikol, som bare er store sukkermolekyler som tarmen ikke klarer å fordøye så den setter igang "systemet" for å få det ut. Ikke noe "kjemisk" i det 🤷‍♀️

Anonymkode: 0ff84...456

Okei. Men det inneholder hjelpestoffer (e950), og lime- og sitronaroma🤔 Må høre med legen. Det beste hadde nok vært klyster egentlig. 

Anonymkode: 515be...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Anonym bruker said:

Hvorfor er du spydig? 

Men jeg vet mer om "allergener", siden jeg vet at det meste som befinner seg rundt oss er et "allergen", om du møter på rett allergiker. 

Noen har også overfølsomhetsreksjonee ovenfor tilfeldige stoffer og kjemiske miksturer som gjør det vanskelig å forutse hvordan reaksjonen på et medikament er og vil bli. Når man drar til Ullevål og tar allergitester (prikktester og blodprøver), så kjører de ikke testene i en database som sjekker for alle stoffer og forbindelser som eksisterer på tellus. 

Det man må gjøre er å forberede tilstrekkelig. 

Anonymkode: 515be...524

Jeg er selv allergisk mot egg, og har fått vaksiner med anafylaksiberedskap. Jeg behøvde ikke å foreslå dette selv akkurat... Vansker med å tro at noen ville foreskrive noe potensielt livstruende til noen.

Anonymkode: 080c4...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er selv allergisk mot egg, og har fått vaksiner med anafylaksiberedskap. Jeg behøvde ikke å foreslå dette selv akkurat... Vansker med å tro at noen ville foreskrive noe potensielt livstruende til noen.

Anonymkode: 080c4...18e

Problemet er at det er umulig å forutsi noe. Men jeg skal gjøre det jeg kan for å få innleggelse. 

Anonymkode: 515be...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...