Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere tøy?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

1-2 maskiner hver dag. Mannen er allergisk mot å ha fulle skittentøyskurver, så han vasker og bretter sitt eget tøy. Jeg bretter mitt og jentene sitt, samt stryker det som skal strykes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo bare galskap. Hva er det dere har som ingen andre har som fyller opptil 3 maskiner om dagen?

Anonymkode: cfb01...e40

Klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

1-3 maskiner hver dag???? Jeg skjønner ikke at det er mulig.

Vasker dere alle klær etter en dags bruk? Vi kl fint bruke klær i allefall i to dager (Ikke undertøy selvsagt!) Og jeg kan fint bruke samme håndkle 2-3 ganger før det blir vasket.

Anonymkode: 1f5b3...abd

Ja, vi vasker alt etter én dags bruk pga allergi. Alt går i skittentøyet. Jeg er passe lei klesvask, da. Så har tenkt til å begynne å ha på ungene samme klærne i 2 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor må bukser ofte vaskes etter én dag? Og hvorfor vaske håndkle etter kun én gangs bruk? Hvilke klær bruker dere flere ganger om bukser, bluser og skjorter må vaskes etter kun én gangs bruk?

Anonymkode: 8981a...3d3

Jeg vasker alle klærne til ungene etter en dags bruk. De sitter på gulv, de leker ute og de tørker mer eller mindre rene hender på buksen. 

Håndklær som er brukt er jo ikke rene? Det er døde hudceller og jeg tørker meg jo også i underlivet med de? Da tar jeg det ikke i håret neste gang, liksom 🤮

Anonymkode: 97667...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker alle klærne til ungene etter en dags bruk. De sitter på gulv, de leker ute og de tørker mer eller mindre rene hender på buksen. 

Håndklær som er brukt er jo ikke rene? Det er døde hudceller og jeg tørker meg jo også i underlivet med de? Da tar jeg det ikke i håret neste gang, liksom 🤮

Anonymkode: 97667...2c5

Med den logikken burde du egentlig skifte sengetøy eller pysjamas hver natt også.. 

Anonymkode: fc2f6...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2019 den 23.42, CherryC skrev:

1 om dagen ca. 1 voksen og 2 barn. Både jeg og eldste barnet trener en del så det går en del håndklær og treningsklær. Minste er i barnehagealder og der går også en del klesvask.

Det gjør jo ikke noe om du synes det er greit å vaske, men håndklær kan brukes mange ganger hvis dere henger dem opp og treningstøy tar jo nesten ikke plass i maskinen og kan ofte også brukes flere ganger.

Anonymkode: c7415...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Med den logikken burde du egentlig skifte sengetøy eller pysjamas hver natt også.. 

Anonymkode: fc2f6...d35

Nei? Jeg har på truse i sengen, pysjamas bruker jeg ikke. 

Gjør hva du vil, selvsagt, selv tørker jeg meg med rene håndklær. Hver dag, faktisk. 

Anonymkode: 97667...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi trener eller er på aktiviteter hele gjengen. Vi dusjer morgen før jobb og skole og etter trening. Hvis vi ikke trener så holder det selvsagt med en dusj . Vi er flinke til å fylle maskinene og vasker da ca 7 maskiner i uka. Når jeg leser tråden her så er det helt innenfor normalen. Vi bruker da små og tynne håndklær slik at ikke flere maskiner går til håndklær 

Hvorfor i alle dager dusjer dere før jobb og skole når dere dusja på ettermiddagen dagen før? Det holder virkelig å dusje etter trening altså.

Anonymkode: 8981a...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager dusjer dere før jobb og skole når dere dusja på ettermiddagen dagen før? Det holder virkelig å dusje etter trening altså.

Anonymkode: 8981a...3d3

Vi liker å dusje på morgenen . Dessuten er det alltid behov for dusj etter sex og det har vi jo gjerne i sengen og på jevnlig basis . Ungene svetter og der trengs det dusj hver morgen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Virker nesten som om det er om å gjøre å vaske mest mulig for enkelte her...

Anonymkode: 7d3db...e62

Og hvordan virker det sånn? De aller fleste fyller maskinene godt opp. Hvilken interesse skulle folk ha av å holde på med mer klesvask enn nødvendig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...