Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere tøy?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 personer, vasker ca 5 vask i uken, litt avhengig av finvsk/ ullvask, som vasker kanskje hver 10 dag?

Anonymkode: 5346a...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også 4, 2 tenåringer. Vasker stort sett på lørdag. Ofte 3 maskiner. Noen ganger en maskin på søndag også.

Anonymkode: c7415...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To voksne, to tenåringer og to barneskolebarn. Går stort sett en maskin hver dag, noen dager vasker jeg ikke, og andre dager, som i dag, har jeg vasket tre maskiner. Vil tippe 7-10 maskiner i uka, litt etter hvor mye håndklær, sengetøy osv det er den uka.

Anonymkode: 6d8a4...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag. Jobber ett sted hvor vi maa ha jobbuniform. Til naa har jeg bare faatt utdelt ett skift, saa det maa vaskes hver dag.

Anonymkode: 869ec...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire personer. Kunne vasket hver dag men vasker i helger. Da hår det fort 8 maskiner. Glad jeg har stort vaskerom. 🥴

Anonymkode: fe500...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ca. én maskin hver dag. Lyst 40-tøy, mørkt 40-tøy, 60-tøy, ulltøy, treningstøy og håndklær vaskes hver uke. Sengetøy vaskes annenhver uke (to maskiner).

Anonymkode: 17f34...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 6 stk. Vasker vel ca 10 maskiner i uka, men er likevel aldri tomt på vaskerommet. Vi fyller en relativt stor skittentøyskurv for dagen. Har en datter med alvorlig astma og allergi så der må jeg skifte sengetøy minst annenhver dag.

Anonymkode: 28ee8...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 personer. Må minimum vaske 1 maskin med vanlige klær hver dag for å være ajour. 60 graders vask minimum annenhver dag. 

Anonymkode: d1f15...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 om dagen ca. 1 voksen og 2 barn. Både jeg og eldste barnet trener en del så det går en del håndklær og treningsklær. Minste er i barnehagealder og der går også en del klesvask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vasker ca to maskiner om dagen, gjerne flere i helgene. Barna trener mye, mannen endel. Vi er 2 voksne og tre barn/tenåringer. Vi bruker håndkle flere dager og vasker ikke klærne før de er skitten. Likevel blir det mye klesvask! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én dag i uken. Jeg hadde blitt gal om jeg måtte forholde meg til klesvask hver eneste dag slik det ser for at de fleste gjør.

Vi er to voksne og fire barn, så tro meg, vi har menger med vask, men vi har alltid gjort det sånn. Hvordan? Ved å tilrettelegge for det. Vi har prioritert to vaskemaskiner og tørketrommel og to sett med tørkestativ. Alle i familien kjenner rutinene og gjør sin del. På vaskedag bærer alle ned sitt skittentøy (da barna var små gjorde vi dette), så bruker timesprogram og vasker alt som kan tørketromles først. Alt tørt tøy og tørketromlede håndklær fra sist uke og det fra tørketrommelen blir bært opp og fordelt i bunker slik at hver person bretter og legger på plass sitt tøy. Vaskemaskinene går 5-6 ganger, altså 10-12 vask siden vi har to, og så er vi ferdige. Håndklær til slutt og på lenger vaskeprogram. Det eneste unntaket er treningstøy til de eldste og oss voksne, det vaskes fortløpende, men det er jo bare noen få plagg og tar noen sekunder å henge opp. 

Det blir selvfølgelig noen unntak hvis barna er syk og spyr, da de var små og om de tisset på seg og et par ekstra runder når vi bytter sengetøy.

Anonymkode: 63941...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
15 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi er 4 stykker og vi vasker minst en maskin hver dag. 

Samme her. Føles som om maskinen går døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Pashla skrev:

Samme her. Føles som om maskinen går døgnet rundt.

Ikke sant! Og all den brettingen da!!! Driver og øvelseskjører maskina med mann og barn så får vi satse på at de får lappen på den snart 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fire i familien - vaskere minst en maskin hver dag, som regel flere. Har to unger som trener ofte og i tillegg trener vi voksne nesten hver dag, så da går det mye svett treningstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker 3-4 maskiner på lørdager. Vi er 2 voksne og 2 barn (10 og 12 år). Jeg skjønner ikke hvordan 4 personer klarer å bruke to fulle maskiner med klær hver dag??

Anonymkode: baeae...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca to maskiner om dagen, vaskefri på søndager😊 Ser aldri bunnen i skittentøykurven, men det er alltid rene klær i skapet. Vi er seks personer i husstanden, inkl. to tenåringer som skifter klær i hytt og pine og ikke forstår at buksa ikke nødvendigvis trenger en vask selv om den er brukt i to dager. De to er vel de som produserer mest skittentøy i vår familie.

Anonymkode: 1321b...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...