Gå til innhold

Når pakker dere bort jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her forsvinner den helga etter nyttårsaften. 

Anonymkode: e2a26...876

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Senest nyttårsaften 

Skrevet

Pakker bort litt i romjula, jeg liker at det er enklere og renere linjer på nyttårsaften. 

Resten forsvinner i løpet av første uka i januar. Litt avhengig av hvor travelt vi har det. Ofte allerede 2. januar. 

Anonymkode: 538aa...158

Skrevet

Nisser og røde duker er borte til nyttår, men juletre, engler osv får stå til helgen etter nyttår.

Anonymkode: 0e8c9...0c6

Skrevet

Når julen er slutt, og det er tyvende dag jul.

Anonymkode: 8aee6...668

Skrevet

Lurer på om vi kan kose oss med jula før vi tenker på å kaste den ut. Skulle nesten tro du selveste Paprikadamen som lever 6 mnd før oss andre, for det er sommeren allerede på G mellom Jul & nyttår.

Skrevet

Nisser, tre og slikt forsvinner 13. dag jul.

Lys forsvinner 20. dag jul

Anonymkode: 8caae...67a

Skrevet
31 minutter siden, KellyTaylor skrev:

Lurer på om vi kan kose oss med jula før vi tenker på å kaste den ut. Skulle nesten tro du selveste Paprikadamen som lever 6 mnd før oss andre, for det er sommeren allerede på G mellom Jul & nyttår.

Akkurat samme tenker jeg. Ikke noe skal nytes lenger. Advent har feil farge. Julen er man lei av før den kommer, og i hvert fall andre dag jul. En av de som svarer i tråden hadde tråd om å kaste ut jula andre eller tredje dag jul for noen år siden, for da var det visst på tide.

Hvorfor kan ikke folk leve i nuet, nyte øyeblikkene, nyte forventningene? Først ute med det neste bestandig, liksom...

Anonymkode: 4fe19...91d

Skrevet

Tok det opp i går, og tenker det ryker ut 20-21 desember. Da er jeg lei av jul.

Anonymkode: 193c3...29c

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Akkurat samme tenker jeg. Ikke noe skal nytes lenger. Advent har feil farge. Julen er man lei av før den kommer, og i hvert fall andre dag jul. En av de som svarer i tråden hadde tråd om å kaste ut jula andre eller tredje dag jul for noen år siden, for da var det visst på tide.

Hvorfor kan ikke folk leve i nuet, nyte øyeblikkene, nyte forventningene? Først ute med det neste bestandig, liksom...

Anonymkode: 4fe19...91d

Det er jo du og dine like som har voldsomme problemer med at andre gjør ting annerledes enn du selv ville gjort, og klager og bærer dere deretter

Anonymkode: cf08f...422

Skrevet

1. Januar. Men utelysene får henge ut januar da. Kanskje februar også. Hvis det er mørkt og kaldt

Anonymkode: f55dc...a38

Skrevet

13. dag jul.

Anonymkode: 1586c...5f8

Skrevet

Det har jeg ikke begynt å planlegge enda, men jeg har tenkt å fjerne den siste pskepynten i morgen, samtidig som jeg pynter til advent.

Anonymkode: 5c7ca...c7d

Skrevet

Ingen spesiell dato, like etter nyttår. Ser for meg at det blir helga 4./5. januar denne gangen. 

Anonymkode: 31776...748

Skrevet

13. eller 20. dag jul. Ca. Det kommer litt an på hvor travelt det er på jobb og hvor mye treet drysser.

Anonymkode: 9a28a...a7c

Skrevet

1 eller 2 Januar 

Anonymkode: 60b96...f55

Skrevet

13 dag jul. 

Kaster ikke jula ut før den er ferdig. 

Skrevet

Når jeg er lei. En gang mellom 2. og 15. Januar. 

Skrevet

Det meste er pakket vekk nyttårsaften, adventstaken blir igjen. Egentlig ville jeg hatt julen litt lengre, men med en hektisk periode på jobb også starter vi året med flere bursdager i hus slik at jeg må ta det når jeg har tid. Orker ikke å pakke ned jul og ordne til bursdag samtidig, for det strekker ikke tiden til som turnusarbeider og enslig mamma. Hater kaos oss stress, så da blir jula pakka bort litt tidligere slik at vi har noen dager på å gjør huset klart til bursdager. 

Anonymkode: 90c4e...fda

Skrevet

Jula blir pakket bort 1. januar. Som innlegget over er januar en hektisk tid både på jobb og privat så jeg føler jeg har mest overskudd til  få det gjort da.noe som også gjør at jeg gleder meg til å plukke det frem neste år uten å måtte grue meg for når jeg skal få pakket bort alt igjen. Før jeg fant denne rutinen så hendte det at vi hadde jul helt til langt ut i februar, og da er det virkelug ikke koselig lenger. En bivirkning av dette er at yngste er en bedre overgang til hverdagen. Det har alltid vært vanskelig for henne å begynne på hverdagen etter jul. Men nå når vi pakker ned julen 01. januar skjønner hun bedre at det er hverdag om noen dager igjen og akseptere dette bedre.

Jeg tenker at dette er bagateller, og alle og enhver må finne sin måte som passer for de.

Anonymkode: 11124...019

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...