Anonym bruker Skrevet 29. november 2019 #26 Skrevet 29. november 2019 Jeg har vært syk hele uka, og MÅ ut i dag. Heldigvis bare matbutikken. Kjenner at jeg gruer meg. Har blitt bombardert hele uka om tilbud på tilbud. Selv om det hadde vært mye å spare, føler jeg bare motvilje til hele opplegget. Anonymkode: c1a8b...533
Anonym bruker Skrevet 29. november 2019 #27 Skrevet 29. november 2019 Jeg har dårlig råd, men har råd til mat, tak over hode og det barna trenger. Men jeg ønsker god kvalitet til barna, spesielt uteklær og sko. Det varer jo og lenger. Har jo prøvd å kjøpe det billigste på H&M, ellos osv. Da må jeg jo bare kjøpe nytt. Kjøper jeg kvalitet, så kan de fint bruke det 2 år, og det holder seg bra hele tiden. Og da er jeg faktisk avhengig av salg, så jeg har råd til å kjøpe kvalitetsklær. Jeg har kjøpt en eneste ting i dag, og det var VR briller til min 13 åring, som han har ønsket seg lenge. Nå var de satt ned lavt nok til at jeg tok meg råd til det. Har fulgt med på prisen på de i over 6 mnd. Så vet at jeg fikk laveste pris. Jeg kjøper selvfølgelig ikke noe jeg ikke trenger, det har jeg ikke råd til. Selv bruker jeg jo samme sko og klær i flere år. Ene jakka mi er 12 år gammel. Anonymkode: 68af0...63f
Anonym bruker Skrevet 29. november 2019 #28 Skrevet 29. november 2019 Jeg er veldig glad for Black Friday i år, vi skal flytte og må handle en del hvitevarer, blir julegaven vi har råd til i år. Sjekket prisene på nett først, visste nøyaktig hva vi behøvde og hvilke mål, i dag har jeg spart over 5000 kr på ting vi MÅ ha som jeg ikke har funnet brukt til en god pris. Har varsling på Finn. Hjalp godt på et stramt flyttebudsjett. Anonymkode: 2dced...5d0
Anonym bruker Skrevet 29. november 2019 #29 Skrevet 29. november 2019 Når første black friday var på vestby outleten kjøpte jeg masse. Det var ordentlige tilbud 70-90% avslag ra outlet prisen. Kjøpte bergans jakke til 100 kroner. En hel haug av NOA NOA klær. Virkelig masse! Nå er det latterlig de selger 40% av ordinær pris på outleten. Det vil si det er i realiteten 10% avslag på outleten. Det er latterlig. Kjøp på sommersalg eller januar salg i stedet. For mye mye mer for pengene der en black friday som er i Norge. Anonymkode: 40fa9...563
Anonym bruker Skrevet 29. november 2019 #30 Skrevet 29. november 2019 Jeg prøver å kjøpe brukt, men finner sjelden eller aldri klær til barna på finn eller facebook. De som selger har ofte godt brukte og slitte klær til ganske høy pris. Vi sparer ingenting på det når det blir ødelagt med en gang. Det er billigere å kjøpe billige klær på Cubus fordi de ikke blir ødelagt etter et par gangers bruk. Anonymkode: bea12...c56
Anonym bruker Skrevet 29. november 2019 #31 Skrevet 29. november 2019 På 28.11.2019 den 15.34, Hengebukksvinet skrev: Joda. Jeg bare ser for meg scenarioet der man går inn på sjefens kontor og ber om fri for å gå og handle. Man trenger selvsagt ikke si hva man skal, men 2+2 er ikke vanskelig. Folk må gjøre som de vil, men min mening er at det er litt spesielt😊 Hva er problemet med det? Det er da det samme for sjefen om man er på shopping, baker eller ligger på sofaen og ser på film på en fridag. Skulle sjefen bry seg om det mener du? Anonymkode: f6f23...a56
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #32 Skrevet 1. desember 2019 På 28.11.2019 den 11.49, Anonym bruker skrev: Er så mye i media nå ang folk som har behov for dager som black friday pga de har dårlig råd og får endelig kjøpt det barna ønsker seg til en lavere pris. Og leste her inne også ang at 40% avslag på klær er mye. Ehh...? Blir så irritert når folk åpner kjeften og så kommer det vare idiotiske utsagn ut. Du er ikke fattig om du shopper på kjøpesenter til 40% avslag. En genser til 399 er fortsatt dyr med 40% avdlag om man har dårlig råd. Kjøp brukt. Handle på salg, man får plagg til 30 kr per stk på feks HM. Anonymkode: 31350...8c8 Problemet er ikke at folk kjøper billig på black friday, for å ha råd en sjelden gang iblant. Problemet er at samfunnet setter folk i den situasjonen at de er så fattige at de har ikke råd annet enn en gang i året. Anonymkode: 87d66...312
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2019 #33 Skrevet 1. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Problemet er ikke at folk kjøper billig på black friday, for å ha råd en sjelden gang iblant. Problemet er at samfunnet setter folk i den situasjonen at de er så fattige at de har ikke råd annet enn en gang i året. Anonymkode: 87d66...312 De som virkelig er fattige har IKKE råd til å kjøpe ting på black friday. De som sparer penger på denne dagen er de som allerede har penger fra før. Ev. de som har noe dårlig råd, men likevel god nok råd til å ha mulighet til å spare opp penger i løpet av året for å kjøpe. De som virkelig er fattige må slite hele resten av året fordi alle varer er dyrere resten av året fordi de som allerede har nok penger skal få "spare" penger denne ene dagen. DET er problemet. Anonymkode: 98a5d...497
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #34 Skrevet 2. desember 2019 På 29.11.2019 den 10.31, Anonym bruker skrev: Kjøper jeg kvalitet, så kan de fint bruke det 2 år Hvilke sko varer i 2 år hos barn som vokser?!? 🤪 Anonymkode: a7ac8...79f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2019 #35 Skrevet 2. desember 2019 På 29.11.2019 den 18.03, Anonym bruker skrev: Hva er problemet med det? Det er da det samme for sjefen om man er på shopping, baker eller ligger på sofaen og ser på film på en fridag. Skulle sjefen bry seg om det mener du? Anonymkode: f6f23...a56 Hun/han burde jo bry seg om hvilken dag de tar den feriedagen, hvis der ikke er mange nok igjen på jobb. Anonymkode: a7ac8...79f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå