Gå til innhold

Folk er så utrolig dumme!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mye i media nå ang folk som har behov for dager som black friday pga de har dårlig råd og får endelig kjøpt det barna ønsker seg til en lavere pris. Og leste her inne også ang at 40% avslag på klær er mye. Ehh...? Blir så irritert når folk åpner kjeften og så kommer det vare idiotiske utsagn ut. 

Du er ikke fattig om du shopper på kjøpesenter til 40% avslag. En genser til 399 er fortsatt dyr med 40% avdlag om man har dårlig råd.

Kjøp brukt. 

Handle på salg, man får plagg til 30 kr per stk på feks HM. 

Anonymkode: 31350...8c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er så mye i media nå ang folk som har behov for dager som black friday pga de har dårlig råd og får endelig kjøpt det barna ønsker seg til en lavere pris. Og leste her inne også ang at 40% avslag på klær er mye. Ehh...? Blir så irritert når folk åpner kjeften og så kommer det vare idiotiske utsagn ut. 

Du er ikke fattig om du shopper på kjøpesenter til 40% avslag. En genser til 399 er fortsatt dyr med 40% avdlag om man har dårlig råd.

Kjøp brukt. 

Det er lett å si når man har penger. Nå trenger ikke jeg disse tilbudene. For det første, salg på feks H&M er ikke de samme klærne de har på full pris. Jo, noe av det havner der, men kvaliteten på det meste er dårlig. For det andre, folk som har lite handler jo brukt og på salg stort sett hele tiden. Om denne dagen gjør at de faktisk kan handle nytt så unner jeg de dette. 

Jeg er enig i at befolkningen kjøper og kaster for mye, men black friday har ikke skylda for det. 

Min man ikke liker denne dagen så lar man vær i handle, om man vil og trenger gjøre et kupp så handler man. 

Bruk og kast folket handler uansett. 

Anonymkode: a4881...cc3

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp brukt. 

Det er jo du som er dum da. som tror at de kjøper seg en genser til 399. Og det er faktisk lov til å kjøpe en gave som barna har ønsket seg, selv om man har dårlig råd. Men sånt regner jeg ikke med at du skjønner, for jeg er 100% sikker på at du aldri har opplevd hvorrdan det er å være i en varig vanskelig økonomisk situasjon.

Anonymkode: f6f23...a56

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjøp brukt. 

Ja, om bare kloke smarte du var landets statsminister, da ville alt ha gått så mye bedre! Det skulle ha vært du som bestemte over alt her i landet. Tenk så bra det ville ha gått da!

Anonymkode: 87d66...312

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke at folk gidder å engasjere seg i sånne dager som Black Friday! Kan ikke de som vil, bare benytte seg av det og de som synes det er humbug holde seg hjemme?

Alt folk skal legge seg opp i hva andre velger og gjør hele tiden! 

Skrevet

Det er salg hele året uansett, så man trenger ikke black  friday for å få handlet på tilbud. Endel ting er jo faktisk dyrere den dagen fordi folk tror alt er så billig og da kjøper uansett. De med virkelig dårlig råd handler nok det meste brukt, salg eller ikke salg. Dager som black friday gjør dessverre bare at de som har altfor mye fra før kjøper enda mer😞

Skrevet

Enda godt du har fasiten. Du virker mer dum enn de du omtaler. 

Anonymkode: 9947d...2e6

Skrevet

Hos oss har kolleger fått fri for å kunne dra å handle på black friday. Altså feriedag eller avspasering. Nå er vi kun et fåtall igjen på jobb i morgen og må jobbe ræva av oss. Ferre enn hva som faktisk er forsvarlig! 

Anonymkode: 5731e...be6

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hos oss har kolleger fått fri for å kunne dra å handle på black friday. Altså feriedag eller avspasering. Nå er vi kun et fåtall igjen på jobb i morgen og må jobbe ræva av oss. Ferre enn hva som faktisk er forsvarlig! 

Det er jo helt fjernt. Ta seg fri fra jobb for å gå på handletur😂 Det hadde jeg vært flau for å spørre om. Moralen kan jo ikke være helt på topp når man velger å be seg fri for å gå og handle 

Skrevet

Det er dessverre ikke forbudt å være både dum og fattig samtidig.

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har de avspasering eller feriedager til gode, så er det vel deres sak om de vil ta den ut i morgen? Og det er sjefens ansvar å sørge for at det er nok folk på jobb uansett, ikke de ansattes. 

Skrevet
11 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Det er jo helt fjernt. Ta seg fri fra jobb for å gå på handletur😂 Det hadde jeg vært flau for å spørre om. Moralen kan jo ikke være helt på topp når man velger å be seg fri for å gå og handle 

Har man feriedag eller avspasering man må ta ut før nyttår, så er det vel helt innafor? Bedre det vel enn å miste dem?

Skrevet

Argumentet at "vi" "trenger" black friday pga. de som er fattige er en skam! Det viser overtydelig at de som påstår dette ikke forstår seg på faktisk fattigdom!

De som ER fattige har ikke nok penger tilovers til å handle, selv slike dager. Ergo utgår også hånen som kommer fra sug lut - for de som virkelig er fattige har ikke en gang råd til å være "dum" en slik dag. De som har råd til å være idiot en slik dag, de er ikke fattige.

Og på toppen av alt - det sier seg jo selv at når butikkene selger såpass billig en dag, da må de sette opp de generelle prisene resten av året. Akkurat det samme som med priskrig på mat denne årstiden. De som trenger det mest har ikke nok penger til å nytte seg særlig av det, og de som allerede har nok sparer mye penger fordi de kan hamstre. Matvarebutikkene har jo innrømmet det - matvarer hele resten av året blir dyrere pga. priskrigen før jul. Det er ikke noe annet med andre butikker.

At handelsstanden og andre forsøker å fremme denne dagen som en god gjerning, det er skammelig og en hån mot de som sliter!

Anonymkode: 98a5d...497

Skrevet
23 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Har man feriedag eller avspasering man må ta ut før nyttår, så er det vel helt innafor? Bedre det vel enn å miste dem?

Joda. Jeg bare ser for meg scenarioet der man går inn på sjefens kontor og ber om fri for å gå og handle. Man trenger selvsagt ikke si hva man skal, men 2+2 er ikke vanskelig. Folk må gjøre som de vil, men min mening  er at det er litt spesielt😊

Skrevet (endret)
Akkurat nå, Hengebukksvinet skrev:

Joda. Jeg bare ser for meg scenarioet der man går inn på sjefens kontor og ber om fri for å gå og handle. Man trenger selvsagt ikke si hva man skal, men 2+2 er ikke vanskelig. Folk må gjøre som de vil, men min mening  er at det er litt spesielt😊

Ikke sikkert at de har sagt at de vil ha fri for å handle til sjefen. Bare til sin kollega som er irritert over dette. Jeg tenker at det er opp til hver og en så lenge de har krav på fri. Hva man velger å bruke en helt ærlig fortjent fridag på, er opp til hver enkelt. 

Det er snart jul, så mange ønsker vel å handle julegaver også. Jeg f.eks, jobber 100% og har fullt opp i alle helger før jul, så jeg vet jeg kommer til å hastehandle etter jobb når det nærmer seg julaften 😛 Skulle ønske jeg hadde en fridag selv som jeg kunne bruke til dette. Få ordnet alle julegaver på en dag og blitt ferdig med det 😉

Endret av Sommerkroppen 2029
Skrevet

Black friday er nå en ting, men når de gnåler om måned, uke og helg, då får jeg neller! 

Det er jo helt drepen for de små bransjebutikkene. De har ikke sjans til å holde følge med alle prisrasene. 

Jeg har nok falt for fristelsen til å handle litt ekstra jeg også, men nå kjenner jeg at det hele gir meg en vond smak i munnen. 

Skrevet
2 timer siden, sug lut skrev:

Det er dessverre ikke forbudt å være både dum og fattig samtidig.

Du er en trasig sjel altså

Anonymkode: f6f23...a56

Skrevet
4 timer siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Ikke sikkert at de har sagt at de vil ha fri for å handle til sjefen. Bare til sin kollega som er irritert over dette. Jeg tenker at det er opp til hver og en så lenge de har krav på fri. Hva man velger å bruke en helt ærlig fortjent fridag på, er opp til hver enkelt. 

Det er snart jul, så mange ønsker vel å handle julegaver også. Jeg f.eks, jobber 100% og har fullt opp i alle helger før jul, så jeg vet jeg kommer til å hastehandle etter jobb når det nærmer seg julaften 😛 Skulle ønske jeg hadde en fridag selv som jeg kunne bruke til dette. Få ordnet alle julegaver på en dag og blitt ferdig med det 😉

De har faktisk spurt sjefen om fri for å dra å handle på Black friday, og fått det inn inget selv om vi er få på jobb. Men her har sjefen virkelig ikke tenkt klart, for i morgen blir det garantert overtid og slitne medarbeidere. 

Jeg er ikke irritert på mine kolleger som skal ha fri, jeg er irritert på vår leder som gir fri til noe sånt når vi er så få på jobb at vi ikke vet hvordan det skal gå rundt. Hn burde satt inn i morgendagens program og hva annet som står på planen, før hun ga samtlige fri.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har faktisk spurt sjefen om fri for å dra å handle på Black friday, og fått det inn inget selv om vi er få på jobb. Men her har sjefen virkelig ikke tenkt klart, for i morgen blir det garantert overtid og slitne medarbeidere. 

Jeg er ikke irritert på mine kolleger som skal ha fri, jeg er irritert på vår leder som gir fri til noe sånt når vi er så få på jobb at vi ikke vet hvordan det skal gå rundt. Hn burde satt inn i morgendagens program og hva annet som står på planen, før hun ga samtlige fri.

Hvis du/dere har sett at dere blir for få på jobb i morgen er jo det noe dere burde ha meldt fra om til leder tidligere.

Anonymkode: 98a5d...497

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo et ledelsesproblem, ikke et black friday-problem..

Anonymkode: fcb33...097

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk gidder... Kjørte hjem fra nattevakt nå, allerede kø utenfor kjøpesenteret, 45 min før de åpner!  Jeg handler aldri på black friday,  som en protest bare for jeg synes det er så innmari teit!

Anonymkode: 6536e...730

Skrevet
15 timer siden, Hengebukksvinet skrev:

Jeg har gjort det. Ikke på Black friday, riktignok, men likevel. Avspaserer en dag i november hvert år for å handle julegaver til slekt og venner sammen med søsteren min. På en godt planlagt dag handler vi ferdig til 25 stk. Ser ikke problemet i å spørre om det...? 

Anonymkode: de6b1...fd8

Skrevet

Hvis man skal ha et spesielt produkt, er det helt innafor å bruke dagen til den type shopping. Problemet er at folk handler ting de ikke trenger billig. Da sparer man ikke penger, da brukes penger.

Det som er trist er at shopping har blitt underholdning og fritidssyssel. Det er faktisk tankevekkende når man oppsøker butikker for å se om man får lyst på noe og ikke for å handle til et reelt behov.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fatter ikke at folk gidder... Kjørte hjem fra nattevakt nå, allerede kø utenfor kjøpesenteret, 45 min før de åpner!  Jeg handler aldri på black friday,  som en protest bare for jeg synes det er så innmari teit!

Anonymkode: 6536e...730

Men tenk på alle pengene du sparer ved å bruke en masse penger!

Anonymkode: 87d66...312

Gjest KenCreek
Skrevet

Jeg har dårlig råd, men er overhode ikke fattig. 

Jeg har planlagt julegavene lenge, jeg vet stort sett hva jeg skal kjøpe til alle. 

Har sjekket varer og priser lenge, og ser at i dag, på selve black friday, sparer jeg masse penger på å handle. Stort sett det meste jeg skal ha, er satt ned i pris. 

Du kaller meg dum, jeg kaller meg prisbevisst. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...