Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #26 Skrevet 27. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: I vår kommune har vi fremdeles oppfølgingstjeneste heldigvis. Er flere på vgs som har tilrettelagt opplegg som et alternativ til å droppe ut og en kamerat av sønnen min jobber på samme måte som jeg gjorde. Det er synd at det skal være slike forskjeller rundt omkring. Kanskje det hjelper at vi bor i en liten kommune. Anonymkode: 5d111...443 Tilrettelagt opplegg har alle krav på i henhold til opplæringsloven. Men, den fratrer straks en elev skriver seg ut av skolen. Da er man ikke elev lenger og skolen har ikke forpliktelser lenger. Derfor skriver jeg over her at snakk med rådgiver om å få til ett opplegg. Det finnes muligheter, men dei forsvinner med elevstatusen. Anonymkode: 9a62d...e3a
Kamomille Skrevet 27. november 2019 #27 Skrevet 27. november 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dessverre har verden endrer seg på disse 13-20 åra. Ikke har vi aetaten lenger og det er ikke en oppfølgingstjeneste for droppouts. I tillegg er det ikke bare enkelt å skaffe seg jobb som 16 åring. Narvesen eller kassa på kiwi selges det røyk og alkohol. Ergo må du være over 18 år. Du har ikke lov å jobbe for lenge på kvelden og må være over 18 år alle plasser det er maskiner. Hadde i tillegg barber til HI tatt dette etter 2 mnd hadde vedkommende beholdt ungdomsretten for dette året. Nå vil vedkommende ha ett år mindre, ergo ingen flere muligheter til å endre mening. Anonymkode: 9a62d...e3a Klart oppfølgingstjenesten finnes!!! https://utdanning.no/tema/hjelp_og_veiledning_nyttig_informasjon/oppfolgingstjenesten Aetat ligger under NAV-paraplyen. Og oppfølgingstjenesten samarbeider selvfølgelig med NAV!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå