Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #1 Skrevet 27. november 2019 Der er jo ikke jul enda??Her består desember av julevask og kakebaking. Juleverksted hører også med til forbredelser. Vi er i skogen og henter tre noen dager før jul. Og lillejulaften. Når det bare er en pakke igjen i kalenderen, da kommer pynt og tre opp som et klimax😊 Vi har jo adventskalendere og adventstid, hvorfor ødelegge magien?? Ja jeg vet at en får la folk gjøre som de vil osv, men ungene begynner å ta etter dere og DET irriterer meg! De kommer hjem og lurer på om vi ikke skal pynte snart for alle andre har jo det!! Føler meg som rene jehovas vitne hele desember jeg😂 Anonymkode: e1526...7d0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #2 Skrevet 27. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der er jo ikke jul enda??Her består desember av julevask og kakebaking. Juleverksted hører også med til forbredelser. Vi er i skogen og henter tre noen dager før jul. Og lillejulaften. Når det bare er en pakke igjen i kalenderen, da kommer pynt og tre opp som et klimax😊 Vi har jo adventskalendere og adventstid, hvorfor ødelegge magien?? Ja jeg vet at en får la folk gjøre som de vil osv, men ungene begynner å ta etter dere og DET irriterer meg! De kommer hjem og lurer på om vi ikke skal pynte snart for alle andre har jo det!! Føler meg som rene jehovas vitne hele desember jeg😂 Anonymkode: e1526...7d0 Kunne du ikke heller ha svart i en av de andre ørten trådene om samme tema? Anonymkode: 88736...4d6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #3 Skrevet 27. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der er jo ikke jul enda??Her består desember av julevask og kakebaking. Juleverksted hører også med til forbredelser. Vi er i skogen og henter tre noen dager før jul. Og lillejulaften. Når det bare er en pakke igjen i kalenderen, da kommer pynt og tre opp som et klimax😊 Vi har jo adventskalendere og adventstid, hvorfor ødelegge magien?? Ja jeg vet at en får la folk gjøre som de vil osv, men ungene begynner å ta etter dere og DET irriterer meg! De kommer hjem og lurer på om vi ikke skal pynte snart for alle andre har jo det!! Føler meg som rene jehovas vitne hele desember jeg😂 Anonymkode: e1526...7d0 Nei, det er ikke jul enda. At folk "skipper" advent er en uting Det er jo adventstiden som gjør ventetiden så magisk og spesiell. Dét vil ikke jeg ta fra ungene mine i alle fall ! Her pynter vi med lilla, adventsstjerne og lys i desember frem til 23. desember da vi finner frem og pynter treet etc Anonymkode: 7dac1...cb7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #4 Skrevet 27. november 2019 Fordi vi ønsker den magiske følelsen i hele desember. Fordi vi elsker julen, kosen og minnene. Fordi vi gleder og allerede fra februar til å finne frem julepynten igjen. Anonymkode: b8e4d...e5b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #5 Skrevet 27. november 2019 Sorry de har jeg ikke sett, henger ikke her inne hele tiden🙈 Anonymkode: e1526...7d0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #6 Skrevet 27. november 2019 Helt enig. Ei venninne har fått opp all pynt utenom treet. I slutten av oktober kom det snapper med baking til jul. Æ tar det helt med ro. Blir jul selv om alt ikke er perfekt Anonymkode: 09914...ccd
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #7 Skrevet 27. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fordi vi ønsker den magiske følelsen i hele desember. Fordi vi elsker julen, kosen og minnene. Fordi vi gleder og allerede fra februar til å finne frem julepynten igjen. Anonymkode: b8e4d...e5b Magien blir jo borte når adventstiden blir borte!! Eller setter dere frem adventspynt og stjerner i november? Jeg vet av diverse interiørbilder på FB at det er svært få som gleder seg allerede i februar. Det blir kastet ut igjen 1.byttårsfag enda julen varer til 13 januar Anonymkode: e1526...7d0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #8 Skrevet 27. november 2019 Jeg kjenner det samme, men er i den uheldige situasjonen at jeg har mann og barn som er helt uenige. Det hjelper ikke at barnehagen har laget gaver i ukesvis allerede. Jeg savner romjulsro og kos fra barndommen, for meg virker det som om den er byttet ut med stresset med å presse inn julekos i november og desember mens det er fullt trykk på jobb. Å så skal alt bare være slutt når man endelig har litt tid til å nyte dette. Anonymkode: e510f...c9b
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #9 Skrevet 27. november 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi vi ønsker den magiske følelsen i hele desember. Fordi vi elsker julen, kosen og minnene. Fordi vi gleder og allerede fra februar til å finne frem julepynten igjen. Anonymkode: b8e4d...e5b Den magiske følelsen av å miste hele adventstiden? Ja, ehm. Okey. Anonymkode: 7dac1...cb7
Bruker3 Skrevet 27. november 2019 #10 Skrevet 27. november 2019 Jeg vet ikke med andre, men hovedmotivasjonen min er å irritere vettet av folk som deg. Vi hengte opp julelys, og jeg prøvde å skrive fuckyou i løkkeskrift på treet. Vi skal henge opp stjerne så dere kan se til øst og se at vårt Jesusbarn kom prematurt 😄
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #11 Skrevet 27. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den magiske følelsen av å miste hele adventstiden? Ja, ehm. Okey. Anonymkode: 7dac1...cb7 Er det du som bestemmer hva som er magisk for andre? Anonymkode: 88736...4d6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #12 Skrevet 27. november 2019 Definer å pynte. Vi pynter til advent. Stjerne i vinduet. Jeg bytter gardiner, vi har blomster og så har vi lys i grantreet. Nisser og rødt venter vi med til rundt 20. Desember. Anonymkode: b0636...978
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #13 Skrevet 27. november 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Der er jo ikke jul enda??Her består desember av julevask og kakebaking. Juleverksted hører også med til forbredelser. Vi er i skogen og henter tre noen dager før jul. Og lillejulaften. Når det bare er en pakke igjen i kalenderen, da kommer pynt og tre opp som et klimax😊 Vi har jo adventskalendere og adventstid, hvorfor ødelegge magien?? Ja jeg vet at en får la folk gjøre som de vil osv, men ungene begynner å ta etter dere og DET irriterer meg! De kommer hjem og lurer på om vi ikke skal pynte snart for alle andre har jo det!! Føler meg som rene jehovas vitne hele desember jeg😂 Anonymkode: e1526...7d0 Du får ha bedre styr på ungene dine da Anonymkode: 88736...4d6
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #14 Skrevet 27. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Definer å pynte. Vi pynter til advent. Stjerne i vinduet. Jeg bytter gardiner, vi har blomster og så har vi lys i grantreet. Nisser og rødt venter vi med til rundt 20. Desember. Anonymkode: b0636...978 Å pynte til advent er ikke å pynte til jul. Anonymkode: 7dac1...cb7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #15 Skrevet 27. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det du som bestemmer hva som er magisk for andre? Anonymkode: 88736...4d6 Jeg spør. Hva er magisk med å ditche adventstiden og ventetiden? Og bare hoppe rett inn i jula. Blir som å ikke feire påske, og nyte hvor magisk mangelen på påske er. Anonymkode: 7dac1...cb7
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #16 Skrevet 27. november 2019 Åh herregud. ENDA en tråd? Seriøst? Jeg har jul hele desember. Julepynt, julemusikk, julebaking, juleverksted og julehygge hele måneden. Juletreet kommer ikke opp før 22 desember, riktignok. Vi koser oss ekstra mye sammen som familie, og nyter hele måneden. Ingen magi dør, og ingen problemer oppstår. Og vet du hva? Det går HELT fint. Anonymkode: 2a5a6...a71
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #17 Skrevet 27. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får ha bedre styr på ungene dine da Anonymkode: 88736...4d6 Haha godt forsøk😂😂 Anonymkode: e1526...7d0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #18 Skrevet 27. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh herregud. ENDA en tråd? Seriøst? Jeg har jul hele desember. Julepynt, julemusikk, julebaking, juleverksted og julehygge hele måneden. Juletreet kommer ikke opp før 22 desember, riktignok. Vi koser oss ekstra mye sammen som familie, og nyter hele måneden. Ingen magi dør, og ingen problemer oppstår. Og vet du hva? Det går HELT fint. Anonymkode: 2a5a6...a71 Det som er rart for meg er de som begynner 1.desember fordi de elsker julen, og så hiver de den ut før nyttår. Det virker ikke som om de liker jul i det heletatt. De vil bare ha adventstiden. Anonymkode: 77312...f09
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #19 Skrevet 27. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det som er rart for meg er de som begynner 1.desember fordi de elsker julen, og så hiver de den ut før nyttår. Det virker ikke som om de liker jul i det heletatt. De vil bare ha adventstiden. Anonymkode: 77312...f09 Jeg hiver den ut etter nyttår. Rundt 6-7 januar. Anonymkode: 2a5a6...a71
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #20 Skrevet 27. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Åh herregud. ENDA en tråd? Seriøst? Jeg har jul hele desember. Julepynt, julemusikk, julebaking, juleverksted og julehygge hele måneden. Juletreet kommer ikke opp før 22 desember, riktignok. Vi koser oss ekstra mye sammen som familie, og nyter hele måneden. Ingen magi dør, og ingen problemer oppstår. Og vet du hva? Det går HELT fint. Anonymkode: 2a5a6...a71 Ja vi har også baking osv i desember men pynter ikke før alt er ferdig, da er det også vaslet. Anonymkode: e1526...7d0
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #21 Skrevet 27. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha godt forsøk😂😂 Anonymkode: e1526...7d0 Det må jø være bedre det enn å klage på andre Anonymkode: 88736...4d6
litekreativtbrukernavn Skrevet 27. november 2019 #22 Skrevet 27. november 2019 Begynte å vaske og pakke ned endel ting som skal erstattes med julepynt i dag, og skal smått gjøre klar pynt til 1.des. Alt kommer ikke opp med en gang, men en adventstaken her, røde gardiner der, så etter pepperkakevaking en helg så henges noen hjerter opp i vinduet der... Juletreet kommer in en drøy uke før julaften. All pynt er oppe innen 14 dager før julaften. Min mor og hennes før det gjorde nøyaktig det samme, så det er en del av vår tradisjon. 🤷♀️🤶🎅 Jeg gjør det sånn slik at jeg kan slippe og stresse, og bare kose meg med julen litt før romjula plutselig er der. Det er nå jeg har tid, før alle helger går til avslutninger og festivitas med skole, jobb og bhg.
Leeloo76 Skrevet 27. november 2019 #23 Skrevet 27. november 2019 Fordi det er så innmari mørkt og kjipt ute, jeg setter opp alt av julestash rundt 1.12. Har ikke noe spesielt forhold til advent, liker ikke lilla og gidder ikke ha mer varianter av pynt liggende å ta opp plass enn jeg må (har fire påskekyllinger og en gul duk, og én Halloweenlykt, utover det har vi ikke noe annet enn julepynt). I år reiser vi i tillegg bort midt i desember, så da skal i hvert fall julepynten tidlig opp. At det i tillegg er irriterende for enkelte som har litt lite å ta seg til er bare en bonus. Skulle kanskje ønske handelsstanden ikke startet jula i oktober, men jeg skjønner faktisk at de må ha en del omsetning for at det skal lønne seg å produsere og selge alle disse julevarene.
soleia Skrevet 27. november 2019 #24 Skrevet 27. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg kjenner det samme, men er i den uheldige situasjonen at jeg har mann og barn som er helt uenige. Det hjelper ikke at barnehagen har laget gaver i ukesvis allerede. Jeg savner romjulsro og kos fra barndommen, for meg virker det som om den er byttet ut med stresset med å presse inn julekos i november og desember mens det er fullt trykk på jobb. Å så skal alt bare være slutt når man endelig har litt tid til å nyte dette. Anonymkode: e510f...c9b Akkurat det saknar eg og. Prøver invitere på julebesøk i romjula og helga etter nyttår for å få den gode, gamaldags julestemninga. Elskar dei rolege morgonane med lysande juletre og ungar som putlar med lego ol. Eg pyntar gjerne litt først i desember, men er kompromisslaus når det gjeld å pynte juletreet og legge på dei raude juledukene på vetlejulafta, og late julefreden senke seg.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2019 #25 Skrevet 27. november 2019 Jeg pynter 1.desember, med juletre og alt, det samme gjorde min mor før meg, og hennes mor før det (bestemor byttet til og med tre rett før julaften, for å ha det lenge nok 😂). Jeg har aldri skjønt vitsen med to ganger pynting, først lilla, så jul, men det er sikkert fordi jeg ikke er vokst opp med det. Magien forsvinner ikke for vår del, og jeg blir trist 20. dag jul når treet og pynten må ned. Tvinger ingen til å gjøre det samme, eller til å mene det samme, så jeg forstår ikke problemet. Hvis ungene maser får du bare forklare hvorfor dere gjør som dere gjør, og si at noen gjør det annerledes (slik som ALT annet her i livet). Går nok helt fint. Anonymkode: 00228...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå