Gå til innhold

Når vet man?💔

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som du må jobbe med deg selv. Og kutte kontakten med han andre. Jeg kan garantere deg at han ikke er verdt det. 

Mannen din virker helt super og du er ganske dum om du bryter opp familien fordi du kjeder deg og ikke gidder å gjøre noe for å løfte forholdet ditt. 

Anonymkode: f0efb...2b1

Ja han er super, «alle» elsker han.Det er ikke en ting han ikke ville gjort for oss.Selvfølgelig har han dårlige egenskaper også, men det har vell vi alle.

Jeg setter pris på alle svar jeg får.Kanskje det ikke er verdt det?Hva vet man egentlig?Jeg har kjent den andre mannen siden jeg var 13-14 år så det er en godt bekjent som kjenner meg like godt som samboeren min.Jeg vet ikke hvordan vi hadde funket som et par, kanskje det hadde blitt mye fokus på sex, men at det egentlig er medt det?Jeg har jo alltid sett for meg(før jeg møtte samboer) at vi kom til å være gift til nå....

Anonymkode: 63efd...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar intiativ til sex, men som regelt er jeg for sliten til å engang tenke på sex.Hverdag som begynner kl.5 og slutter når jeg slokner på sofa etter at unga er lagt seg.

Han sier selv han er sliten, men at han er glad i meg og vil at det skal være oss, noe annet hadde vært rart sier han?

Men tror du virkelig livet vil bli mindre hektisk som alenemor? Tror du det blir mer sex og mer overskudd om du er alene med barna og i tillegg må forholde det til både din egen eks, den nye mannen sin eks, din eks sin nye partner og evt stebarn og nye barn på alle fronter? Jeg kan love deg at livet bare vil få flere frustrasjoner om du nå har det helt ok.

Anonymkode: e54df...a04

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har dere mulighet for barnefri, til å bare finne på noe koselig dere 2. Så gjør det. Et langvarig forhold må man jobbe for. Det er ingen hvor alt er bare regnbuer og flott. Og den forelskelsen forsvinner jo. Og i en hektisk hverdag, er det nok veldig lett å drømme seg bort til noe mer spennende. Men kan garantere deg at det blir kjedelig det og.

Og har du tenkt på hva du utsetter barna dine for? Det er ikke lett for de med foreldre som går fra hverandre.

Jeg gikk selv fra min mann, men jeg hadde veldig gode grunner, og hadde virkelig prøvd. Og barna her slet veldig med å takle det. Jeg og fikk kontakt igjen med han, som alltid var i tankene, og hvor kjemien alltid hadde vært sterk. Vi hadde en kort romanse, så viste det seg at han var jo ikke så bra som han ga seg ut for. Og den ungdomsforelskelsen varte ikke lenge. 

Anonymkode: 1de85...c1a

Tusen takk for fint svar💗

Så leit å høre at barna deres slet etter bruddet😔Jeg så hvor mye det gikk inn på største bsrnet vårt når vi sa vi skulle bo litt hver for oss en stund.Hun er enda ikke trygg på at vi blir å fortsette sammen og vil bare at vi skal gifte oss😔

Du har sikkert rett i at det ikke alltid er slik man tror.Selv om jeg har kjent denne mannen i ei evighet så er det et par ting som får meg til å undre litt når jeg tenker meg om.Jeg er ikke 100% sikker på oss....

Skrevet

Når jeg leser at du vil gå fra en god og omtenksom mann som behandler dere bra så kan jeg ikke unngå å bli irritert. Etter to forhold hvor begge var psykisk og fysiske mot meg så vil jeg si at du er velsignet som har en god mann som tar vare på deg og barna deres. Finnes mange søppel menn der ute. 

Anonymkode: 418fc...649

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Når jeg leser at du vil gå fra en god og omtenksom mann som behandler dere bra så kan jeg ikke unngå å bli irritert. Etter to forhold hvor begge var psykisk og fysiske mot meg så vil jeg si at du er velsignet som har en god mann som tar vare på deg og barna deres. Finnes mange søppel menn der ute. 

Leit å høre😔Har vært der jeg også dessverre...og ja jeg skjønner at du blir irritert😔Jeg skal prøve....

Skrevet

Sjekkliste:

• Er han utro?
  • Slår han deg?
  • Driver han med fysisk eller psykisk mishandling? 
  • Forsømmer han ev. barn? 
  • Er han slem mot deg på andre måter? 

Anonymkode: a74a9...2c3

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja han er super, «alle» elsker han.Det er ikke en ting han ikke ville gjort for oss.Selvfølgelig har han dårlige egenskaper også, men det har vell vi alle.

Jeg setter pris på alle svar jeg får.Kanskje det ikke er verdt det?Hva vet man egentlig?Jeg har kjent den andre mannen siden jeg var 13-14 år så det er en godt bekjent som kjenner meg like godt som samboeren min.Jeg vet ikke hvordan vi hadde funket som et par, kanskje det hadde blitt mye fokus på sex, men at det egentlig er medt det?Jeg har jo alltid sett for meg(før jeg møtte samboer) at vi kom til å være gift til nå....

Dropp han andre og slutt å sammenligne han med mannen din. 

Det kan jo overhodet ikke sammenlignes. Mannen din har du vært sammen med i årevis, bygget et hjem med, fått barn med, etablert et dypt forhold til. Han andre er en flørt. Du lever i en illusjon! 

Du har tydelig en fantastisk mann! Hvorfor setter du ikke pris på det?

Anonymkode: 0e9af...407

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sjekkliste:

• Er han utro?
  • Slår han deg?
  • Driver han med fysisk eller psykisk mishandling? 
  • Forsømmer han ev. barn? 
  • Er han slem mot deg på andre måter? 

Anonymkode: a74a9...2c3

💯

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

💯

Han er godkjent og mer......

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar😊så flinke dere er som klarte å beholde vennskapet.

Kan jeg spørre om det var noen andre med i bildet eller om det bare var at dere vokste fra hverandre?Jeg har kontakt med en jeg var litt sammen med i min ungdomstid og kjenner at jeg sammenligner dem og følelsene mine.Han har alltid vært i hjertet mitt og kommer nok alltid til å være det uansett.

Det var ingen andre med i bildet. Det vil si, jeg var egentlig så utsultet på nærhet at jeg var fristet til å «kaste meg over» nesten hvem som helst. Men det var altså ingen spesifik person involvert. Har nylig truffet en nå da, og det er først nå jeg virkelig innser hvor deilig det er å bare ligge i armkroken og gjøre ingenting sammen. 

Anonymkode: 863c9...e9c

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dropp han andre og slutt å sammenligne han med mannen din. 

Det kan jo overhodet ikke sammenlignes. Mannen din har du vært sammen med i årevis, bygget et hjem med, fått barn med, etablert et dypt forhold til. Han andre er en flørt. Du lever i en illusjon! 

Du har tydelig en fantastisk mann! Hvorfor setter du ikke pris på det?

Anonymkode: 0e9af...407

Ja du har rett😔Jeg vet bare ikke om noe annet siden vi har vært sammen så lenge.Har jeg gått glipp av noe....

Jeg vet jeg burde sette pris på han

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tar intiativ til sex, men som regelt er jeg for sliten til å engang tenke på sex.Hverdag som begynner kl.5 og slutter når jeg slokner på sofa etter at unga er lagt seg.

Han sier selv han er sliten, men at han er glad i meg og vil at det skal være oss, noe annet hadde vært rart sier han?

Ja, det er jo klassisk. Begge er slitne og sex/kos blir nedprioritert. Tenker du at du vil få mye mer overskudd og sexlyst med noen andre? Hverdagen vil jo ikke bli mindre, heller mer, hektisk om du skal være alene om alt. 

Du virker til å ha en bunnsolid mann. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt av tid til at dere får pratet ordentlig sammen. Fortell hverandre hva dere ønsker og har behov for. Igjen, å være et par er en jobb. Det er alltid flest hverdager og det kreves litt av begge parter for at det skal fungere over tid. Sett av tid til bare dere to. Be om barnevakt hvis dere har mulighet til det. Spis en middag i fred og ro, se en film, dra på kino, til og med sett av tid til sex. 

Om du skulle gå fra han og finne en annen, så kommer hverdagen da også. Du vet hva du har, men ikke hva du får.. 

Anonymkode: 516d2...32d

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja du har rett😔Jeg vet bare ikke om noe annet siden vi har vært sammen så lenge.Har jeg gått glipp av noe....

Jeg vet jeg burde sette pris på han

Den der har jeg gått glipp av noe er vel omtrent det samme som 40-årskrisa?

Det er ikke bare positivt å bli sammen med en mann så tidlig, for disse tankene vil dukke opp. Det er prisen du må betale for å etablere deg tidlig.

De årene som mange andre studerte, festet, flørtet og reiste, som du kanskje var etablert allerede, får du aldri igjen. Den perioden av livet er over. Du kan tenke at jeg skulle valgt annerledes, men du får uansett ikke gått tilbake. 

Du er etablert, du har to barn, du må forholde deg til hvordan livet ditt er i dag og gjøre det beste ut av det. Ikke tro at du kan gjøre det slutt og gå 10 år tilbake i tid, for det kan du aldri. Det toget har gått, og ordtak som at man ikke skal gråte over spilt melk kommer fra et sted altså....

Du er der du er i dag pga valgene du tok som ung, og de valgene må du ta konsekvensen av. Ingen vits å deppe eller legge mye i tankene på hvordan livet hadde vært om du valgte annerledes, for du valgte ikke annerledes.

Enig med de andre her, dropp den andre mannen, han er et forstyrrende element i livet ditt. Slutt å sammenligne mannen du har med mannen du ikke valgte, det kommer overhodet ikke noe godt ut av det.

Skrevet

Ja, det er jo klassisk. Begge er slitne og sex/kos blir nedprioritert. Tenker du at du vil få mye mer overskudd og sexlyst med noen andre? Hverdagen vil jo ikke bli mindre, heller mer, hektisk om du skal være alene om alt. 

Du virker til å ha en bunnsolid mann. Hadde jeg vært deg hadde jeg satt av tid til at dere får pratet ordentlig sammen. Fortell hverandre hva dere ønsker og har behov for. Igjen, å være et par er en jobb. Det er alltid flest hverdager og det kreves litt av begge parter for at det skal fungere over tid. Sett av tid til bare dere to. Be om barnevakt hvis dere har mulighet til det. Spis en middag i fred og ro, se en film, dra på kino, til og med sett av tid til sex. 

Om du skulle gå fra han og finne en annen, så kommer hverdagen da også. Du vet hva du har, men ikke hva du får.. 

Anonymkode: 516d2...32d

Du fikk meg med du vet hva du har, men ikke hva du får😔Du har nok rett der.Er det så rosenrødt med han andre?Jeg tok meg i å tenke en gang om han at» kan jeg stole på deg?» « så fort du ble irritert, er dette slik du er?».....

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du fikk meg med du vet hva du har, men ikke hva du får😔Du har nok rett der.Er det så rosenrødt med han andre?Jeg tok meg i å tenke en gang om han at» kan jeg stole på deg?» « så fort du ble irritert, er dette slik du er?».....

Det er nok akkurat slik han er, ja. Dropp ham! 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er nok akkurat slik han er, ja. Dropp ham! 

Men jeg kan skjønne frustrasjonen også...han er (i fare for å fremstå som innbilsk)forelska i meg og vet vell ikke helt hvordan håndtere at jeg er i et forhold.Han sier st han ikke vil ødelegge noe, men han vil samtidig ha meg.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den der har jeg gått glipp av noe er vel omtrent det samme som 40-årskrisa?

Det er ikke bare positivt å bli sammen med en mann så tidlig, for disse tankene vil dukke opp. Det er prisen du må betale for å etablere deg tidlig.

De årene som mange andre studerte, festet, flørtet og reiste, som du kanskje var etablert allerede, får du aldri igjen. Den perioden av livet er over. Du kan tenke at jeg skulle valgt annerledes, men du får uansett ikke gått tilbake. 

Du er etablert, du har to barn, du må forholde deg til hvordan livet ditt er i dag og gjøre det beste ut av det. Ikke tro at du kan gjøre det slutt og gå 10 år tilbake i tid, for det kan du aldri. Det toget har gått, og ordtak som at man ikke skal gråte over spilt melk kommer fra et sted altså....

Du er der du er i dag pga valgene du tok som ung, og de valgene må du ta konsekvensen av. Ingen vits å deppe eller legge mye i tankene på hvordan livet hadde vært om du valgte annerledes, for du valgte ikke annerledes.

Enig med de andre her, dropp den andre mannen, han er et forstyrrende element i livet ditt. Slutt å sammenligne mannen du har med mannen du ikke valgte, det kommer overhodet ikke noe godt ut av det.

Ja når jeg var 18 var det mann og barn i livet mitt.Ikke i vennene mine sine liv.Det er klart jeg tenker om jeg tok en for rask avgjørelse, litt forhasta.Jeg skal slutte å sammenligne og tenke «hva om»....gjort er gjort.Tiden får vise hva som skjer.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men jeg kan skjønne frustrasjonen også...han er (i fare for å fremstå som innbilsk)forelska i meg og vet vell ikke helt hvordan håndtere at jeg er i et forhold.Han sier st han ikke vil ødelegge noe, men han vil samtidig ha meg.

Høres ut sommer egentlige problemet ditt er at du har noe på gang med denne ungdomsforelskelsen, og leter etter grunner til å gå fra mannen din for han. Kutt ut denne andre og prioriter mannen din så skal du se følelsene for mannen kommer tilbake! Ikke rart forholdet blir dødt når du holder på sånn med andre. Du skriver også at datteren din er utrygg på dere og ikke klarer å slå seg til ro med at det er dere to. Du burde skamme deg og ta deg kraftig sammen. Konsentrer deg om barna og mannen din og gjør det beste for dem mens du kan. Du Kommer til å angre senere i livet om du ødelegger familien nå, og da er det for sent

Anonymkode: 197aa...6b8

Skrevet

Høres ut sommer egentlige problemet ditt er at du har noe på gang med denne ungdomsforelskelsen, og leter etter grunner til å gå fra mannen din for han. Kutt ut denne andre og prioriter mannen din så skal du se følelsene for mannen kommer tilbake! Ikke rart forholdet blir dødt når du holder på sånn med andre. Du skriver også at datteren din er utrygg på dere og ikke klarer å slå seg til ro med at det er dere to. Du burde skamme deg og ta deg kraftig sammen. Konsentrer deg om barna og mannen din og gjør det beste for dem mens du kan. Du Kommer til å angre senere i livet om du ødelegger familien nå, og da er det for sent

Anonymkode: 197aa...6b8

Jeg fikk kontakt igjen med denne mannen pga det gikk så dårlig med oss.Jeg leter ikke etter grunner til å dra, men heller til å bli!

Det er vanskelig, vi har vært gjennom ekstreme utfordinger med sykdom og annet   Såklart det har slitt på oss.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for fint svar💗

Så leit å høre at barna deres slet etter bruddet😔Jeg så hvor mye det gikk inn på største bsrnet vårt når vi sa vi skulle bo litt hver for oss en stund.Hun er enda ikke trygg på at vi blir å fortsette sammen og vil bare at vi skal gifte oss😔

Du har sikkert rett i at det ikke alltid er slik man tror.Selv om jeg har kjent denne mannen i ei evighet så er det et par ting som får meg til å undre litt når jeg tenker meg om.Jeg er ikke 100% sikker på oss....

Utrolig slemt mot barnet deres å gå fra hverandre gang nr 2, det er jo ikke rart at han ikke stoler på dere, han kan jo ikke det.

Anonymkode: ce712...7c2

Skrevet

Om du nå en gang skulle gjøre alvor av å gå, må det selvsagt ikke være pga at du skal stupe inn i et nytt forhold med en annen. Skal du utsette barna dine for både å miste familien sin og se mamma få ny kjæreste før de rekker å skjønne hva som skjer?

Dere har allerede oppnådd å gjøre det ene barnet usikker, noe som sikkert kommer til å henge i lenge. Rull inn egotrippen og se hva du har og slå deg til ro med det. Hvis ikke er du en dårlig mor, rett og slett. 

Anonymkode: ba07e...698

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig slemt mot barnet deres å gå fra hverandre gang nr 2, det er jo ikke rart at han ikke stoler på dere, han kan jo ikke det.

Vell vi er ikke gått....det skjedde en gang, vi trengte pausen.Vi snakket nesten ikke til hverandre😔

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vell vi er ikke gått....det skjedde en gang, vi trengte pausen.Vi snakket nesten ikke til hverandre😔

Men da gjør man det ikke gang nr 2. Da får man vente til barna er store

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Var denne andre mannen involvert når dere hadde pausen?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var denne andre mannen involvert når dere hadde pausen?

Ja hadde litt mer kontakt med han da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...