GÃ¥ til innhold

KLESVASK!!! tror jeg spyr.... 🤮🤮

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sååå lei klesvask... tar jo aldri slutt!!! Vi er 2 voksne og 4 barn. Kun jeg som vasker klær fordi jeg går hjemme. Barna tar skittneklær ned i vaskekjeller og hjelper meg og bære opp reine klær som skal hengest opp.. det er jo ett berg med klær hele tiden jo, bli jo aldri ferdig. Har 2 maskiner og 1 tørketrommel men alikavel.. vasker 7-8 maskiner annenhver dag. Da er 3 stativ fulle til tørk. Og må tørke i ca 1 dag før eg vasker mer.. blir sprø. Og nei er inhen andre i huset som kan og vaske klær og mannen er masse borte på jobb, reiser morgen og kommer hjem kveld. Andre som har det slik? 

Anonymkode: 9691a...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Japp. Kan vaske 3 maskiner hver dag hvis jeg skal holde det noenlunde. Når man har flere barn og de gjerne er med på ymse aktiviteter/har gym på skolen så blir det meeeengder! Det er helt grusomt.

Anonymkode: 389e8...1df

Skrevet

Ååå, i feel you!!

Har bare 3 barn, men ingen av dem hjelper til.. Det værste syns jeg, er SOKKER og å få brettet klær inn i skapet.. Hjelper ikke at vasken er i kjelleren og klesskap er i 2... 

Anonymkode: a0e47...1c4

Skrevet

Har også fire barn, så mye klesvask. Men det er bare å senke skuldrene og gjøre det, jo mer energi du bruker på å irritere deg over klesvasken jo værre blir det ;)

Anonymkode: 921d8...60b

Skrevet

4 barn her også... er helt grusomt.. Men noen ganger går jeg over klærene og vasker vekk en flekk eller to.. de får bruke klærene mer enn en dag..

Anonymkode: 24995...7e5

Skrevet

Du må da vaske unødvendig ofte? Vi er 6 og vasker 10-12 maskiner i uka, inkludert sengetøy. Ungene har mellomlagring av tøy som kan brukes mer før det vaskes. Her tas ungene med på sortering av tøyet. De må være med på å sette på maskin og tørke/henge opp, og de må ta ansvar for at eget tøy havner på rommet og i skuffer/skap. 
Nå er de riktig nok 8-13 år, men de har bidratt i flere år alt. De 2 eldste kan bidra med å gjøre dette uten hjelp. Dessuten hender det seg at mannen også vasker tøy. 

Anonymkode: 3f14b...038

Skrevet

Hvordan gjør dere det med mellomlagring? Hos oss hoper det seg opp i en haug.. Trenger tips!! 

Anonymkode: a0e47...1c4

Skrevet

Hvis du går hjemme, er jo ikke det noe problem. Forsøke å gjøre det beste ut av situasjonen kanskje.

Skrevet

Her vasker mannen klær, vi deler på å henge opp og brette (men her gjør jeg nok mest) og jeg legger på plass. Vi har vaskerom i kjelleren og eget rom til alle klærne i 1.etasje. Men det er en evig runddans. Vi har 3barn, en er sengevæter og de to minste har tidvis uhell med både tiss og bæsj. Det kjøres flere maskiner i døgnet for å holde tritt 😅

Er deilig med fellesrom til klær. Om et par år har vi pusset opp bad i 1.etasje. Da skal det ene bli til vaskerom, så da får vi alt i samme etasje. Samt at vaskerom og klesrom ligger vegg i vegg.

Jeg har egen sokkekorg som jeg går igjennom med jevne mellomrom, så når det er en enslig sokk - slenger jeg den oppi sokkekorga. Så slipper jeg å leite osv. Ett par ganger i året kaster jeg sokker jeg aldri finner par til. 

Anonymkode: 76fcb...837

Skrevet

Lær dere til å bruke klær og håndklær flere ganger.

Hvis alle har sitt eget håndkle som de henger opp etter bruk holder det å bytte en gang i uka. Velg litt små håndkær også så fyller de ikke så mye i maskinen. Vi trenger ikke et badelaken for å tørke oss etter en dusj.

Samme med klær. Heng dem opp til lufting og bruk dem flere ganger mellom hver vask. Det holder med ren truse og sokker hver dag.

Anonymkode: 9baba...ca5

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må da vaske unødvendig ofte? Vi er 6 og vasker 10-12 maskiner i uka, inkludert sengetøy. Ungene har mellomlagring av tøy som kan brukes mer før det vaskes. Her tas ungene med på sortering av tøyet. De må være med på å sette på maskin og tørke/henge opp, og de må ta ansvar for at eget tøy havner på rommet og i skuffer/skap. 
Nå er de riktig nok 8-13 år, men de har bidratt i flere år alt. De 2 eldste kan bidra med å gjøre dette uten hjelp. Dessuten hender det seg at mannen også vasker tøy. 

Anonymkode: 3f14b...038

Vi er 4, 2 tenåringer, og vasker ca 5 maskiner i uka.

Skrevet

Jeg kjører alle klærne til ungene i  tørketrommel. Livet er ikke langt nok til å henge opp små barneklær! Og leiligheten er ikke stor nok heller. Barnet på fem må hjelpe litt selv da. Når jeg har brettet klærne hans så legger han det tilbake i skuffene. Men det er mye klesvask og det tar aldri slutt. Skulle hatt en vaskerobot.

Skrevet

To voksne, to barn og en hund. Har stort vaskerom med to maskiner og en diger industritrommel. Vasker to maskiner hver dag, enda så hoper det seg opp. Særlig hver torsdag. Da er det skifte på senga. Og nå til jul der alle gardiner skiftes, pledd vaskes osv. Milde Jesus. 😱😱😱

Anonymkode: d2acd...1f9

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lær dere til å bruke klær og håndklær flere ganger.

Hvis alle har sitt eget håndkle som de henger opp etter bruk holder det å bytte en gang i uka. Velg litt små håndkær også så fyller de ikke så mye i maskinen. Vi trenger ikke et badelaken for å tørke oss etter en dusj.

Samme med klær. Heng dem opp til lufting og bruk dem flere ganger mellom hver vask. Det holder med ren truse og sokker hver dag.

En gang i uka? Det er bare ekkelt. Det blir ganske mye bakterier i håndklær etterhvert. 

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En gang i uka? Det er bare ekkelt. Det blir ganske mye bakterier i håndklær etterhvert. 

Hvorfor er folk så hysterisk når det gjelder håndklær? Vi er da rene etter dusj når vi tørker oss?

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er folk så hysterisk når det gjelder håndklær? Vi er da rene etter dusj når vi tørker oss?

Har du sett programmet der de testet bakterievekst i brukte håndklær? De færreste har gode nok tørkemuligheter til håndklær. Men for all del du gjør som du vil altså. Jeg orker ikke tanken på det. Og det er ikke håndklær som genererer mest vask og jobb. 

Skrevet

Vi bruker handklær mer enn 1 gang. 

Barna bruker også klær flere ganger om dei er reine nokk😋 

Sokker,truser og handklær tar eg i tørketrommel. Har bra system på sokker😉 

Dei 2 eldste legger sammen sine egne klær og får på plass.

Hi

Skrevet

Vi vasker ca en maskin per dag. Har en med stor trommel. Henger vasken til tørk, og tar tørre klær fra stativet rett inn i skapene. Har ikke noen mellomlagring. Vi har tre skittentøykurver, en til mørkt, lyst og ull. Disse blir aldri helt fulle. Har dette som daglig rutine. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Litt bakteroer blir det, men det er dine egne bakterier som skal være der. Hverker håndklær eller klær trenger å være sterile i et vanlig hjem.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er sååå lei klesvask... tar jo aldri slutt!!! Vi er 2 voksne og 4 barn. Kun jeg som vasker klær fordi jeg går hjemme. Barna tar skittneklær ned i vaskekjeller og hjelper meg og bære opp reine klær som skal hengest opp.. det er jo ett berg med klær hele tiden jo, bli jo aldri ferdig. Har 2 maskiner og 1 tørketrommel men alikavel.. vasker 7-8 maskiner annenhver dag. Da er 3 stativ fulle til tørk. Og må tørke i ca 1 dag før eg vasker mer.. blir sprø. Og nei er inhen andre i huset som kan og vaske klær og mannen er masse borte på jobb, reiser morgen og kommer hjem kveld. Andre som har det slik? 

Vær glad du kan være hjemme, da har du faktisk tid. Er verre med 4 unger der begge voksne jobber. Får det likevel til å gå. Men jeg bruker kun tørketrommel, går mye fortere. 

Anonymkode: ad1f9...87f

Skrevet

Vasker dere sengetøy hver uke? Det er jo bare tull. Her går det tre uker mellom hvert sengetøyskift, og ingen av oss stinker eller er syke for det.

Anonymkode: 64cef...dfc

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vasker dere sengetøy hver uke? Det er jo bare tull. Her går det tre uker mellom hvert sengetøyskift, og ingen av oss stinker eller er syke for det.

Anonymkode: 64cef...dfc

Det er et stort sprang mellom å være uhygienisk til å bli syk av det. 

Skrevet

Idag er første dagen på veldig lenge som jeg må vaske flere maskiner. Er på runde to nå og har hvertfall en igjen om ikke to. Jeg må normalt spare opp for å få fylt maskinen. Veldig deilig, men faktisk fryktelig rart. 

Vi gikk fra å være seks i huset til å bli tre. Når vi ble halvert skjønte jeg også at to faktisk hadde hørt på meg om å bruke honkle flere ganger, legge tøy som var brukt men ikke skittent i hylla slik at de kunne bruke det igjen. Så nå merker jeg virkelig at ting når inn hos ungene. Jeg kan også si at undertøy og treningstøy ikke fyller opp en maskin. De nye super små buksene og tynne treningstoppene fyller ikke noe mer enn to underbukser i maskinen. Ungene går ikke i skittene klær eller klær som lukter, men de tar ikke på seg en bukse om morran, har gym i en bukse og tar på seg en ny etter gymtimen. De bruker den samme og har den ikke blitt skitten kan de bruken dagen etter også. 

Men i går rydda minsta rommet, så det er sengetøy, bamser, honkler og sikkert endel tøy som egentlig er rent som hu bare slang inn på badet til vask. 

Anonymkode: ef87e...d50

Skrevet

Ikke helt likt. Jeg jobbet fullt i tillegg!

Anonymkode: 9898f...961

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Idag er første dagen på veldig lenge som jeg må vaske flere maskiner. Er på runde to nå og har hvertfall en igjen om ikke to. Jeg må normalt spare opp for å få fylt maskinen. Veldig deilig, men faktisk fryktelig rart. 

Vi gikk fra å være seks i huset til å bli tre. Når vi ble halvert skjønte jeg også at to faktisk hadde hørt på meg om å bruke honkle flere ganger, legge tøy som var brukt men ikke skittent i hylla slik at de kunne bruke det igjen. Så nå merker jeg virkelig at ting når inn hos ungene. Jeg kan også si at undertøy og treningstøy ikke fyller opp en maskin. De nye super små buksene og tynne treningstoppene fyller ikke noe mer enn to underbukser i maskinen. Ungene går ikke i skittene klær eller klær som lukter, men de tar ikke på seg en bukse om morran, har gym i en bukse og tar på seg en ny etter gymtimen. De bruker den samme og har den ikke blitt skitten kan de bruken dagen etter også. 

Men i går rydda minsta rommet, så det er sengetøy, bamser, honkler og sikkert endel tøy som egentlig er rent som hu bare slang inn på badet til vask. 

Anonymkode: ef87e...d50

honkle?😂

Anonymkode: 9898f...961

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...