Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #2 Skrevet 25. november 2019 Det har jeg vanskelig for å tro. Barn trenger stabilitet og ro, en fast base de kan bo på. De skal ikke sendes frem og tilbake som pingpongballer, for å glede foreldrene. Hvis du er bekymret for fars foreldreevne, så tar du vare på eventuelle SMS osv hvor du kan vise det. Anonymkode: a2122...c69
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #3 Skrevet 25. november 2019 Har ingen sms. Vi har ingen kontakt utover advokat og ved henting og avlevering. Der det ikke blir sagt stort. Han har stevnet meg igjen og vil ha mer samvær, jeg holder igjen uansett avtale etter sist rettsmøte. Det vil jo etterhvert gå til hovedforhandling, og tenker endel på om han kan få 50/50...barnet er i barnehagealder. Anonymkode: 78ae1...d7f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #4 Skrevet 25. november 2019 Synes valg av ordet vinne vitner om at barnet ikke er i fokus. Når en forelder vinner så betyr det vel at barnet er taperen. 50/50 er ikke en god løsning da. Min venninne har foreløpig 50/50 men hun og far bytter på å bo i deres felles hjem. De er også fleksible på å bytte tidligere om barna uttrykker savn etter den fraværende forelder. Da tror jeg det kan fungere. Alder på barna har også mye å si. Jeg har hørt om tilfeller der 50/50 er tvunget frem, men da har det vært større barn.  Anonymkode: 81d05...7da
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #5 Skrevet 25. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ingen sms. Vi har ingen kontakt utover advokat og ved henting og avlevering. Der det ikke blir sagt stort. Han har stevnet meg igjen og vil ha mer samvær, jeg holder igjen uansett avtale etter sist rettsmøte. Det vil jo etterhvert gå til hovedforhandling, og tenker endel på om han kan få 50/50...barnet er i barnehagealder. Anonymkode: 78ae1...d7f Hva holder du igjen? Mener du at du «saboterer» samvær? Hvis det stemmer så er det definitivt ikke bra for din sak. Hva er årsaken til null kontakt? Og hvorfor mener du at barnet ikke bør være mer hos far? Anonymkode: f606e...a90
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #6 Skrevet 25. november 2019 Viss du ikke holder avtalen som ble bestemt sist rettsmøte, så er du i trøbbel. Mulig far får mest samvær og du minst siden du saboterer avtalen som er bestemt på rettsmøtet. Anonymkode: 15d22...956
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #7 Skrevet 25. november 2019 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ingen sms. Vi har ingen kontakt utover advokat og ved henting og avlevering. Der det ikke blir sagt stort. Han har stevnet meg igjen og vil ha mer samvær, jeg holder igjen uansett avtale etter sist rettsmøte. Det vil jo etterhvert gå til hovedforhandling, og tenker endel på om han kan få 50/50...barnet er i barnehagealder. Anonymkode: 78ae1...d7f Viktigste er å fokusere på at barnet har godt av en trygg, fast base, og at du tilbyr denne basen. Det er poenget du skal få frem. Barnet er ikke gammel nok til å fungere under 50/50 ordning. Det finnes mye god forskning på området. Finn det frem og ta det med. Anonymkode: a2122...c69
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #8 Skrevet 25. november 2019 Det har vel enda ikke skjedd at retten har dømt 50/50 om det ikke har blitt praktisert fra før? Vet det har blitt dømt 50/50, men da har det allerede vært praktisert og barna pluss den ene forelderen ønsker å beholde det, da har ikke den forelderen som ønsker seg vekk fra det blitt hørt. Men om barnet er under skolealder og dere aldri har hatt 50/50 tviler jeg på at det vil bli resultatet av en rettssak. Men far kan få mer samvær, særlig om du er vanskelig og trenerer samvær uten å ha noen god grunn til det. Anonymkode: 11122...647
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #9 Skrevet 25. november 2019 Mor er den naturlige omsorgspersonen. Det naturlige er at mor får mer samvær. Særlig hvis far skaper problemer. Anonymkode: f79f7...a8b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #10 Skrevet 25. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det har vel enda ikke skjedd at retten har dømt 50/50 om det ikke har blitt praktisert fra før? Vet det har blitt dømt 50/50, men da har det allerede vært praktisert og barna pluss den ene forelderen ønsker å beholde det, da har ikke den forelderen som ønsker seg vekk fra det blitt hørt. Men om barnet er under skolealder og dere aldri har hatt 50/50 tviler jeg på at det vil bli resultatet av en rettssak. Men far kan få mer samvær, særlig om du er vanskelig og trenerer samvær uten å ha noen god grunn til det. Anonymkode: 11122...647 Har du tenkt på at det kanskje er en grunn til at hun gjør det? At det kanskje er far som er vanskelig? Sannsynligvis fordi han ikke vil betale for sitt eget barn, mange menn vil jo slippe det. Anonymkode: f79f7...a8b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #11 Skrevet 25. november 2019 Dersom dere har en avtale og du holder tilbake på den så vil det skape trøbbel for deg. Men, så lenge dere må i retten så er det jo ingenting som tyder på et godt samarbeid og det er grunnmuren for å i det hele tatt foreslå 50/50 for så små barn. Anonymkode: 97f54...478
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #12 Skrevet 25. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du tenkt på at det kanskje er en grunn til at hun gjør det? At det kanskje er far som er vanskelig? Sannsynligvis fordi han ikke vil betale for sitt eget barn, mange menn vil jo slippe det. Anonymkode: f79f7...a8b Selvfølgelig har jeg tenkt på det, det er ikke det som er spørsmålet. Jeg skriver bare at han kan vinne frem med ønsket om mer samvær om hun er vanskelig, hvorfor hun evt er vanskelig må jo frem i en rettssak og en sakkyndig må vurdere det. Anonymkode: 11122...647
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #13 Skrevet 25. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du tenkt på at det kanskje er en grunn til at hun gjør det? At det kanskje er far som er vanskelig? Sannsynligvis fordi han ikke vil betale for sitt eget barn, mange menn vil jo slippe det. Anonymkode: f79f7...a8b Sjansen er vel like stor for at det er mor som er vanskelig. Som nekter far mer samvær for å ikke miste bidrag. Mange kvinner ønsker mest mulig i bidrag. Ut fra det HI har svart så er det noe ingen av oss vet. Så å dømme noen, ei heller anbefale det ene eller det andre uten mer info bør man være ytterst forsiktig med. Anonymkode: f606e...a90
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #14 Skrevet 25. november 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du tenkt på at det kanskje er en grunn til at hun gjør det? At det kanskje er far som er vanskelig? Sannsynligvis fordi han ikke vil betale for sitt eget barn, mange menn vil jo slippe det. Anonymkode: f79f7...a8b Det er alltid en grunn til at folk er vanskelig. Spørsmålet er jo om hun er vanskelig av rett grunn. Jeg vet om mange tilfeller der årsak til at mor er vanskelig er pga egne problemer med far. Og det skjer oftere enn du tror. Det er umulig å gi hi gode råd da vi ikke vet annet enn hva hun skriver. Sabotasje av samvær forekommer ofte uten grunn. Ja, jeg vet at det også kan være god grunn, men ikke tro at mor alltid har barnas beste i tankene. Noen ganger ser mor på far som fienden og bruker barna som våpen. Og jeg tenker mitt når man bruker anonyme på nett som rådgivere. Mødre med alvorlig grunn til mistanke om at barna ikke har godt av samvær med far bruker ikke tilfeldige på nett. De har advokat og profesjonelle å støtte seg på. Så jeg velger å tro at de her inne sjelden har en god sak. Selvom man poster anonymt så vitner det om dårlig dømmekraft å bruke random nettfora til slike ting. Dårlig dømmekraft man da trolig også har på andre arenaer. Anonymkode: 81d05...7da
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #15 Skrevet 25. november 2019 Jeg har en venninne hvor de sakkyndige skrev at begge foreldre var skikket for likt samvær. Midlertidige samværsordninger ble bestemt av retten og dette var hele tiden 50-50. Siste ut var at far fikk en dag mer, og de ble en avtale dagen før hovedforhandlingene. Endte på en dag mer for far for ene barnet og 50-50 for minste.  det var rimelig tydelig igjennom hele forhandlingene at retten ønsket at de skulle gå for en 50-50 løsning men far ønsket hovedomsorgen. Anonymkode: fd4ca...b03
Hengebukksvinet Skrevet 25. november 2019 #16 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Mor er den naturlige omsorgspersonen. Det naturlige er at mor fÃ¥r mer samvær. Særlig hvis far skaper problemer. Anonymkode: f79f7...a8b Men her er det bo mor som skaper problemer!Â
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #17 Skrevet 25. november 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Mor er den naturlige omsorgspersonen. Det naturlige er at mor får mer samvær. Særlig hvis far skaper problemer. Anonymkode: f79f7...a8b For en gammeldags og holdning-for-egen-vinning tanke. Anonymkode: d3075...488
Hengebukksvinet Skrevet 25. november 2019 #18 Skrevet 25. november 2019 1 time siden, Hengebukksvinet skrev: Men her er det bo mor som skaper problemer! jo ikke bo😊
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #19 Skrevet 25. november 2019 Vi er to vidt forskjellige. Hvordan vet jeg ar han gir det barnet trenger på samvær. Får barnet nok grønnsaker, nok vann, søvn. Rutinene liksom. Barnet har det best hos meg, uten tvil. Vil ikke til pappaen, derimot snakkes det ofte istedet om fars nye samboer. Nå har dem fått barn, og det bekymrer meg mer om han fokuserer nok på våres... De få gangene sakkyndig har vært å observert har det blitt bra rapport i fars favør. Jeg er uenig. Barnehage, retten, sakkyndig, famillievern mener vi skulle utvidet samværet. Jeg står alene og er nå så klart skeptisk med tanke på videre. Advokaten burde vel sagt ifra om jeg gjør noe dumt? Anonymkode: 78ae1...d7f
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #20 Skrevet 25. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er to vidt forskjellige. Hvordan vet jeg ar han gir det barnet trenger på samvær. Får barnet nok grønnsaker, nok vann, søvn. Rutinene liksom. Barnet har det best hos meg, uten tvil. Vil ikke til pappaen, derimot snakkes det ofte istedet om fars nye samboer. Nå har dem fått barn, og det bekymrer meg mer om han fokuserer nok på våres... De få gangene sakkyndig har vært å observert har det blitt bra rapport i fars favør. Jeg er uenig. Barnehage, retten, sakkyndig, famillievern mener vi skulle utvidet samværet. Jeg står alene og er nå så klart skeptisk med tanke på videre. Advokaten burde vel sagt ifra om jeg gjør noe dumt? Anonymkode: 78ae1...d7f Er det deg som nekter barnet å overnatte hos far igjen? Nei, advokaten vil ikke nødvendigvis si ifra om han er uenig med deg, han jobber for deg og skal fremme din sak selv om han selv mener du gjør noe dumt. De tingene du ramser opp er er ikke nok til å nekte samvær altså. Han har fått et nytt søsken, det er virkelig helt naturlig for barn også. For de fleste barn er det bare sunt også, å dele på oppmerksomheten. Får nok grønnsaker? Herlighet, jeg har ikke ord. Om du er bekymret for kostholdet hos far kan dere selvfølgelig snakke om det, men jeg regner med han ikke lever på sjokolade og potetgull der heller? Alle mener barnet hadde hatt godt av å være litt mer hos far, det kan tyde på at du er litt vel overbeskyttende eller? Anonymkode: 11122...647
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #21 Skrevet 25. november 2019 Herregud det er deg igjen. Du må slutte å ødelegge forholdet mellom far og sønn, du eier ikke barnet ditt og barnet ditt vil hate deg for det Anonymkode: c72af...bc6
Hengebukksvinet Skrevet 25. november 2019 #22 Skrevet 25. november 2019 Her håper jeg at du blir gjennomskuet og at far får hovedomsorgen. Pill råtten oppførsel både mot barn og far!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #23 Skrevet 25. november 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er to vidt forskjellige. Hvordan vet jeg ar han gir det barnet trenger på samvær. Får barnet nok grønnsaker, nok vann, søvn. Rutinene liksom. Barnet har det best hos meg, uten tvil. Vil ikke til pappaen, derimot snakkes det ofte istedet om fars nye samboer. Nå har dem fått barn, og det bekymrer meg mer om han fokuserer nok på våres... De få gangene sakkyndig har vært å observert har det blitt bra rapport i fars favør. Jeg er uenig. Barnehage, retten, sakkyndig, famillievern mener vi skulle utvidet samværet. Jeg står alene og er nå så klart skeptisk med tanke på videre. Advokaten burde vel sagt ifra om jeg gjør noe dumt? Anonymkode: 78ae1...d7f Du har tenkt å nekte samvær pga grønnsaker og vann??? Si du tuller??? Vær så snill!!!!! Det finnes barn her i landet som blir utsatt for grov omsorgssvikt! Skjerp deg! Anonymkode: 97f54...478
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #24 Skrevet 25. november 2019 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi er to vidt forskjellige. Hvordan vet jeg ar han gir det barnet trenger på samvær. Får barnet nok grønnsaker, nok vann, søvn. Rutinene liksom. Barnet har det best hos meg, uten tvil. Vil ikke til pappaen, derimot snakkes det ofte istedet om fars nye samboer. Nå har dem fått barn, og det bekymrer meg mer om han fokuserer nok på våres... De få gangene sakkyndig har vært å observert har det blitt bra rapport i fars favør. Jeg er uenig. Barnehage, retten, sakkyndig, famillievern mener vi skulle utvidet samværet. Jeg står alene og er nå så klart skeptisk med tanke på videre. Advokaten burde vel sagt ifra om jeg gjør noe dumt? Anonymkode: 78ae1...d7f Her er ett veldig godt eksempel på hvorfor det ikke bør gis råd og oppmuntringer før man vet hele historien... Anonymkode: f606e...a90
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #25 Skrevet 25. november 2019 Hi, du har skrevet her flere ganger tidligere. Ikke noe av det du har oppgitt som grunner til å nekte far samvær/mer samvær har vært gode grunner. Det er grunner som du lager deg for å forsvare for deg selv at du vil nekte barnet ditt kontakt med far. Da er du egentlig ikke opptatt av ditt barns beste, men heller ditt eget beste. Jeg anbefaler deg å oppsøke hjelp for din egen del - din lege, familievernkontor, psykolog, for jeg tror du trenger hjelp til å stå i prosessen fremover. Når du boikotter det rettsmøtene tidligere har bestemt, da ødelegger du ikke bare for ditt barn, men også for deg selv. Slik du nå har holdt på lenge risikerer du at far får hovedomsorgen for barnet, fordi du sabotterer samvær. Skaff deg hjelp, for jeg tror ikke du greier å støtt alene i dette. Anonymkode: 340d5...453
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå