Gå til innhold

Hva gjør vi med plass? I huset

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner godt at en pappa som har sjeldent samvær med barnet sitt ønsker at rommet skal stå klart til han faktisk kommer, begynner dere bruke rommet til noe annet vil han jo slutte helt å komme... Det er barnet hans det er snakk om, som er like viktig for far som de barna dere har isammen.

Anonymkode: d343c...eb7

Dersom det er snakk om å eventuelt flytte må de barna som bor i huset og som må flytte med tas mest hensyn til. Å måtte flytte fordi et rom skal stå til pynt til et barn som aldri er der er tøv. 

Anonymkode: c5a35...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med så mange barn er vell de eldste ganske store. Om dere skal bygge nytt tar det som regel ganske mye tid. De fleste bruker vel over 2 år fra de begynner å planlegge og til de kan flytte inn. Da er det kanslje ikke så lengetil de eldste ungene flytter ut? Er det verdt så mye penger og innsats å få et hus som er passe stort i kanskje 2-3 år før rom blir stående tomme igjen?

Jeg tror heller jeg hadde sett meg om etter et ferdig hus som passet eller kontaktet en arkitekt for å få hjelp til hva dere kan gjøre med det dere har.

Anonymkode: 7b876...092

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Med så mange barn er vell de eldste ganske store. Om dere skal bygge nytt tar det som regel ganske mye tid. De fleste bruker vel over 2 år fra de begynner å planlegge og til de kan flytte inn. Da er det kanslje ikke så lengetil de eldste ungene flytter ut? Er det verdt så mye penger og innsats å få et hus som er passe stort i kanskje 2-3 år før rom blir stående tomme igjen?

Jeg tror heller jeg hadde sett meg om etter et ferdig hus som passet eller kontaktet en arkitekt for å få hjelp til hva dere kan gjøre med det dere har.

Anonymkode: 7b876...092

Den eldste er 13. Men vi har 3 under 7 år. 

Er desverre ikke mer enn arkitekt kan gjøre. Vi kan ikke bygge ut mer pga størrelsen på tomten. Vi kan utvide badet som jeg skrev i hi men da må vi ta av stuen. Vi kan utvide kjøkkenet men da mister vi et soverom... 

Og er utrolig vanskelig å finne et ferdig hus med så mange soverom 😔😔

Anonymkode: 5e8bf...a03

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den eldste er 13. Men vi har 3 under 7 år. 

Er desverre ikke mer enn arkitekt kan gjøre. Vi kan ikke bygge ut mer pga størrelsen på tomten. Vi kan utvide badet som jeg skrev i hi men da må vi ta av stuen. Vi kan utvide kjøkkenet men da mister vi et soverom... 

Og er utrolig vanskelig å finne et ferdig hus med så mange soverom 😔😔

Anonymkode: 5e8bf...a03

Hvorfor bygger dere ikke bare et hus som passer dere? Det virker ikke som om økonomi stopper dere, siden du ikke nevner noe om det. Da hadde jeg kjøpt tomt, fått tegnet et hus tilpasset din familie, og satt i gang byggeprosessen så snart som mulig. Midlertidig kan baby bruke særkullbarnets rom til soving, og ha lekene sine i stua. Babysengen bæres inn til foreldrenes rom når særkullsbarnet kommer på besøk og skal bruke rommet sitt. 

Anonymkode: 39b5c...b12

Skrevet
På 23.11.2019 den 21.57, Anonym bruker skrev:

Har dere bare ett bad?

Da ville jeg flyttet, for fem barn og ett bad må være et mareritt når de vokser til og ikke vil være der inne samtidig lenger...

Anonymkode: d343c...eb7

Eg har fire ungar og eit bad, det er uholdbart, og mine er ganske små og kan vere der samtidig. (i teorien iallefall...) 

Vi har plass til eit bad til, og til å bygge på huset, så det kjem vi til å gjere. Men i din situasjon ville eg bygt nytt!! 

Anonymkode: 2ebce...0cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...